Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 55 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 55 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    parameters veranderen bij andere pellets ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 6:54 pm

    heb nog niet veel ervaring, maar installateur zei me dat bij veranderen van pellets, de parameterinstellingen van mijn polaris ook moeten veranderd worden. is dit correct of kan ik de standaard instellingen laten staan ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van steven ma nov 12, 2012 7:02 pm

    probeer het eens uit. als de nieuwe pellets de zelfde eigenschappen hebben, hoef je niets te veranderen.

    Het hangt daarbij ook nog eens af welk type pelletkachel je hebt (zeflregelend of niet)


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 7:04 pm

    Misschien toch eerst eens voorstellen via de banner midden boven deze pagina Noeuwe leden enz. en dan de Klik hier en dan goed lezen over voorstellen op het forum en de forumregels?
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van vinnus1 ma nov 12, 2012 7:09 pm

    Joco73,welkom hier.Eerst wil ik even slikken,dat een goede vakman zoiets verteld aan zijn klanten daar heb ik grote......bij hoor.Maar voor dat je die veranderd,probeer eerst maar eens een reeks merken van pellets en je zal zelf merken dat er veel schow verkocht word onder die verkopers.
    Groetjes Vinnus,


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 8:33 pm

    ikzelf stel de parameters af bij andere pellets, maar niet per zakje wel per merk dit omdat er teveel verschil in pellets zit. En dan enkel de parameters voor de eco-stand de rest blijf ik er vanaf. Wel merk ik dat de orginele gegevens van de parameters enorm verschillen met de huidige gegevens. klein vb nu staat de eco stand op 1.1 orgineel staat die op 1.9.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van pedro ma nov 12, 2012 9:07 pm

    Joco73,

    ik moet vinnus1 hier bijtreden.

    Om nu bij iedere verandering van pellets de parameters te veranderen,dat zal er wss een beetje over zijn.... Eventueel de pellettoevoer wat regelen en de trek ,maar om echt de parameters aan te passen.... scratch Installateur heeft mss voorgesteld om telkens op hem een beroep te doen?? Evil or Very Mad


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 9:55 am

    probleem is, heb 3 x gebeld voor onderhoud over een tijdspanne van anderhalf jaar en is nog niet hier geweest, is ook niet geneigd om mij te vertellen hoe ik trek en toevoer moet regelen, brengt hem niets op, voel mezelf dan ook niet verplicht om bij hem pellets af te nemen, en nu zijn we reeds 4 jaar verder...
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van pedro di nov 13, 2012 1:55 pm

    Wie doet er dan het onderhoud van uw kachel en helpt u bij eventuele mankementen?

    Nogmaals een bewijs van meer verkoper dan installateur!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 2:32 pm

    doe onderhoud zelf, heb zelfs installatie zelf gedaan omdat installateur pas tijd had binnen 2 maanden
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van ss di nov 13, 2012 2:49 pm

    Amaai, iemend met "service" hoog in het vaandel!?
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van erwin di nov 13, 2012 2:54 pm

    joco73

    Rokersruimte op terras gesitueerd, afgesloten, luchtzuivering door elektrostatische filter, 75 kubiek, slecht geisoleerd, edilkamin polaris 16 Kw, zelf geplaatst, inox enkelwandige buis, zelf geplaatst, onderhoud zelf gedaan (dit alles door tijdsgebrek installateur), kachel staat nog altijd op standaardparameters en nu verbruik ik 15 kg pellets op 13 uur, is dit "normaal"?

    waar trekt de kachel lucht, werkt de filter niet tegen?
    15kg op 13u is niet overdreven voor een kachel van dat kaliber




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van vinnus1 di nov 13, 2012 3:39 pm

    Joco73,ne mensch zou ter toch wel de muren van oplopen als ze je achteraf laten vallen lijk ne steen.De poen is binnen en dan moeten wij zelf maar gaan inproviseren he.
    Gtr.Vinnus1


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 3:55 pm

    de kachel trekt lucht uit de kamer en het filtersysteem is gesloten ttz lucht uit de kamer filteren en terug in de kamer uitblazen, heb ook gemerkt dat smorgens het bakje tot drie vierde vol ligt met een lichte koek van verbrand materiaal, zwaarder dan asse en gemakkelijk te verkruimelen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van erwin di nov 13, 2012 4:00 pm

    is er een mogelijkheid om een buisje te steken naar buiten voor de verbrandingslucht


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 4:08 pm

    eventueel wel, maar gaat het verbruik dan niet stijgen tengevolge van de koudere buitenlucht ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van erwin di nov 13, 2012 4:13 pm

    nee, de verbranding gaat wel beter zijn.
    heb mijn bedenkingen ivm de zuiverheid van de verbrandingslucht nu, die filter zit waarschijnlijk bovenaan, en de rokers zitten aan de kachel Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 4:15 pm

    Zeker niet, je krijgt zelfs een betere verbranding en meer warmte in huis.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van erwin di nov 13, 2012 4:17 pm

    ik denk dat de kachel nu de rol van filter speelt, en die dure filter overbodig is Shocked

    hoe zijn nu de vlammen, ik gok op donker-oranje en groot...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 4:28 pm

    Der is toch wel iemand bij je in de buurt die een pint kan komen nemen en je de kachel bediening (para's) kan uitleggen? What a Face
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 4:44 pm

    zal even beschrijven : temp ingesteld op 14 gr, thermometer in ruimte geeft 25 gr aan, vlammen klein en meestal lichtgeel van kleur, af en toe CLEAN BRAZIER op display, deze morgen volledig binnen leeggemaakt en korfje volledig schoongemaakt, afvoerbuis 3 weken geleden losgemaakt en volledig schoon gemaakt, pellets van agricon (afvoerbuis beschrijving: inox enkelwandig , kachel hoek 90° 2,5 m vertikaal hoek 90° 2,5 m horizontaal hoek 90° nog 0,5 m omhoog en laatste hoek 90°)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 4:49 pm

    Schouwprobleem, maximaal 2 x 90°. Als de kachel op minimaal vermogen brandt en zijn warmte niet kwijt kan stijgt de kamertemperatuur, of je de thermostaat op 10° of 20° instelt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:02 pm

    aha, probleem enkel bouwtechnisch op te lossen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:07 pm

    Om te beginnen, ik weet niet of dat het hele probleem oplost maar het is een goede start. Het t-stuk achter de kachel is bijna onvermijdelijk, daarna zou mijn voorkeur zijn om de volgende 90° uit te voeren in 2 x 45° om de wrijving zo laag mogelijk te houden. Kijk eens goed in je handleiding, de meeste merken beschrijven de schouwconstructie met afbeeldingen en anders vind je in de FAQ een voorbeeld van MCZ.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:35 pm

    heb dit bij girretz pellets nooit voor gehad, daarom dacht ik aan woorden van verkoper; andere pellets, andere parameters
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:37 pm

    Joco,

    ik weet niet of alle gegevens juist zijn maar dat moet je dan maar even aangeven. Als ik het goed heb nagelezen is je rokersruimte ongeveer 30 m² en dan is je kachel veel te zwaar, zelfs als de ruimte zeer slecht geïsoleerd is. Daardoor zal de kachel nooit optimaal kunnen branden en dus altijd in Eco-modus werken ofwel op de spaarvlam. Tel daarbij op de constructie van je schouw die echt niet deugt en dat probleem los je echt niet op met wijzigen van de parameters.

    Ik zou beginnen om een kachel van de juiste capaciteit te kiezen, en dan is 8 Kw al redelijk zwaar behalve tijdens strenge vorst, en vervolgens proberen de schouw te construeren zoals dat moet en externe verbrandingslucht te nemen. Je zult zien dat je dan al een heel ander resultaat hebt en als je dan ook nog kiest voor een kachel die "zelfregelend" is hoef je weinig dingen bij te sturen.

    Succes en m.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    parameters veranderen bij andere pellets ? Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:59 am