Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 2 verborgen en 21 gasten

Flamingo, Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
pedro
nele
noizz
gaspar1000
steven
9 plaatsers

    Welk Merk??

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Welk Merk??

    Bericht van Gast di 13 jan 2009 - 22:02

    Beste Pelletstokers,:D
    Wij zijn op zoek naar een bijkomende verwarming daar onze huidige (versleten el. accumulatoren) bij temp. onder 0°C niet voldoet. DWZ het tekort aan warmte is slechts voor enkele weken per jaar.
    Situatie: oud huis met nwe ramen. Bedoeling is living (28m²), aaneengesloten eetkamer (20m²) en daaropvolgende KK (6m²) te verwarmen (standaard 2,5m H) = 135m³.
    Wij hadden gedacht aan een speksteenkachel (Tulikivi), gewone houtkachel of een pelletkachel.
    Met in het achterhoofd deze nwe verwarming te gebruiken in ons "energie arm verbouwd" huis... (in 2016)

    Ondertussen valt onze keuze op jawel een pelletkachel.
    We zien volgende voordelen tov de -2- andere:
    Ecologisch, zuinig, ergonomisch (programmeerbaar)-op het pellet vullen na- , inzetbaar in de toekomst.

    Ook hebben we zeer recent op een beurs eens gaan informeren Merk Piazzetta & Riko
    De ene is met gedwongen luchtcirc. de andere zonder. Het lijkt in onze situatie (huis met warmteverlies & niet één ruimte) beter te kiezen voor een kachel met gedwongen circulatie.?

    Piazzetta beweert een zeeer degelijk stille ventilator te bezitten met uitstuwing langs onder.
    De verkoper van Piazzetta raad een 9kW aan, die van RIka een 11kW.
    Op deze site zijn er blijkbaar geen Piazzetta bezitters?
    Er zijn zoveel merken, waar naar ik vermoed toch kaf ts het koren zit...welk koop je dan?

    Is Piazzetta een betrouwbaar merk, degelijke kachel?
    Wie heeft er ervaring mee?


    Alvast bedankt,
    Groeten,

    Wouter javascript:emoticonp('Rolling Eyes')
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di 13 jan 2009 - 22:10

    Ga voort op wat hier verteld wordt uit ervaring. Ik ben alvast héél tevreden over mijn stille saey-kachels !
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven wo 14 jan 2009 - 9:01

    Wouter@,

    Piazzetta hun systeem van het verspreiden van de warme lucht heet het multifuoco system. De lucht wordt inderdaad langs onderen uitgeblazen om blijkbaar een betere warmtespreiding te hebben en je kan blijkbaar een kachel met dat systeem ook kanaliseren.

    zie volgende link: http://www.piazzetta.it/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=68&lang=en

    Om een ruimte van 135m³ te verwarmen zou je moeten toekomen met 9kw.

    Mijn kachel heeft een vermogen van 9,5kw en daarmee verwarm ik een ruimte van ongeveer 150m³. Dat is ruimschoots voldoende want mijn kachel komt bijna nooit op de hoogste stand te staan. (3 vermogenstanden).

    Omdat ik heel veel op de laagste stand verwarm, heb ik het voordeel dat het geluid van de ventilator ook minder is.

    Aan welke piazzetta denk je?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo 14 jan 2009 - 20:00

    P956 of P957
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven wo 14 jan 2009 - 20:40

    Wouter,

    Ik wist dat ik nog aan een merk moest verder doen, maar ik wist niet meer welk.

    Piazzetta dus.

    Ik heb de P956 en 957 bij de andere kachels gezet. Dan heb je al meer info

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast do 12 feb 2009 - 19:41

    Wouter@ schreef:Beste Pelletstokers,:D
    Wij zijn op zoek naar een bijkomende verwarming daar onze huidige (versleten el. accumulatoren) bij temp. onder 0°C niet voldoet. DWZ het tekort aan warmte is slechts voor enkele weken per jaar.
    Situatie: oud huis met nwe ramen. Bedoeling is living (28m²), aaneengesloten eetkamer (20m²) en daaropvolgende KK (6m²) te verwarmen (standaard 2,5m H) = 135m³.
    Wij hadden gedacht aan een speksteenkachel (Tulikivi), gewone houtkachel of een pelletkachel.
    Met in het achterhoofd deze nwe verwarming te gebruiken in ons "energie arm verbouwd" huis... (in 2016)

    Ondertussen valt onze keuze op jawel een pelletkachel.
    We zien volgende voordelen tov de -2- andere:
    Ecologisch, zuinig, ergonomisch (programmeerbaar)-op het pellet vullen na- , inzetbaar in de toekomst.

    Ook hebben we zeer recent op een beurs eens gaan informeren Merk Piazzetta & Riko
    De ene is met gedwongen luchtcirc. de andere zonder. Het lijkt in onze situatie (huis met warmteverlies & niet één ruimte) beter te kiezen voor een kachel met gedwongen circulatie.?

    Piazzetta beweert een zeeer degelijk stille ventilator te bezitten met uitstuwing langs onder.
    De verkoper van Piazzetta raad een 9kW aan, die van RIka een 11kW.
    Op deze site zijn er blijkbaar geen Piazzetta bezitters?
    Er zijn zoveel merken, waar naar ik vermoed toch kaf ts het koren zit...welk koop je dan?

    Is Piazzetta een betrouwbaar merk, degelijke kachel?
    Wie heeft er ervaring mee?


    Alvast bedankt,
    Groeten,

    Wouter javascript:emoticonp('Rolling Eyes')

    Wouter,

    Wij zijn sinds kort eigenaar van een pelletkachel van het merk Piazetta,model P962.
    Heeft dus een zwaarte van 12 kW. De oppervlakte die wij verwarmen daarmee is een kleine 100m². (living,keuken en aanliggende badkamer)
    Zonder moeite kan de kachel het ophalen, ook in deze koude winter. We hebben ook een verbouwd oud huis met nieuwe ramen. De centrale verwarming op mazout ligt volledig af, en we halen overal op het gemak 20 à 22 graden aan 1/3 van de capaciteit van de kachel.
    Zeker een aanrader om te kopen, doe dit alleen niet bij de firma 'Bertolini Heating'. Mooiprater, maar niets is in orde, van levering tot faktuur!!!!

    veel succes,
    Christine
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven do 12 feb 2009 - 19:58

    Dag Christine,

    Waar zitten die?

    Dat is een adres dat ik nog niet heb.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast vr 13 feb 2009 - 21:43

    Beste Christine,

    Bedankt voor uw info.
    Ondertussen zijn wij in het bezit van een Piazzetta P956 9kW.
    Aangekocht bij Persempre. Geinstalleerd op 10-02.

    Qua vermogen is het een aangename verrassing, maar we zijn nog maar net van start gegaan..
    De accummulatie verwarming is ondertussen voor 4/5 uitgeschakeld :D

    We stoken nu bijgekregen Badger pellets a rato van +- 1kg/u voor 135m³ aan +- 21°C

    Ik zie wel wat assen, vervuilde ruit,sintels - niet dat dit echt een probleem is.
    We grasduinen natuurlijk doorheen al de forums...

    Stoken zullen wij Twisted Evil Twisted Evil

    Wouter
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van gaspar1000 za 14 feb 2009 - 13:20

    Christine schreef:

    Wouter,

    Wij zijn sinds kort eigenaar van een pelletkachel van het merk Piazetta,model P962.
    Heeft dus een zwaarte van 12 kW. De oppervlakte die wij verwarmen daarmee is een kleine 100m². (living,keuken en aanliggende badkamer)
    Zonder moeite kan de kachel het ophalen, ook in deze koude winter. We hebben ook een verbouwd oud huis met nieuwe ramen. De centrale verwarming op mazout ligt volledig af, en we halen overal op het gemak 20 à 22 graden aan 1/3 van de capaciteit van de kachel.
    Zeker een aanrader om te kopen, doe dit alleen niet bij de firma 'Bertolini Heating'. Mooiprater, maar niets is in orde, van levering tot faktuur!!!!

    veel succes,
    Christine

    Christine,

    Hoe is het geluid van de ventilator, daar zijn we een beetje bang voor dat het storend zou zijn bij het tv kijken.

    Geert.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast ma 16 feb 2009 - 14:42

    ik ben gisteren eens langs geweest in Melle die deze kachel verkoopt
    en ik ben verkocht. ze zijn een beetje duurder dan de anderen maar je hoort ze niet en het is meer dan degelijk materiaal

    ook de verkoper weten waarover ze praten en het was er bloedheet
    echt een aanrader

    ilse
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast ma 16 feb 2009 - 19:50

    Beste,
    Net het topic "welk merk"? gelezen.
    Dit weekend gingen we naar de bouwbeurs in Roeselare. Daar vonden we drie standen met de volgende verkopers en merken:
    *avantis Roeselare : ecoteck
    *Vepa Reningelst : CM 8220
    *Broucke Diksmuide : MCZ
    Wij wonen in een vissershuisje en onze living heeft een oppervlakte
    van 24vierkante meter (niet groot hè Smile )
    Verkoper firma vepa raadde ons de cm 8220 aan omdat de ventilatiemotor praktisch niet te horen is.
    Ook hebben we bij De Zaeyer in Veurne het merk edilkamin bekeken.
    Het is nu: welke pelletkachel is de beste keuze? Wij bezitten sinds
    1982 een ABC-houtkachel waar we uiteraard hèèèèl tevreden over zijn. Onze wens is nu om terug een degelijke en betrouwbare pelletkachel te hebben voor volgende jaren.
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van noizz ma 16 feb 2009 - 20:50

    eerst en vooral eens heel dit forum eens doorlezen en u zult al heel wat bijgeleerd hebben.
    Nog een tip:bij de verkopers vragen naar referenties mocht u voor een bepaald merk of type een voorkeur hebben+enkele van die referentie-adressen bezoeken,daar kan een mens heel wat van opsteken.
    Mochten er nog vragen zijn:vuur maar af.
    Er zijn hier heel wat pellet-freaks ! :!:


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di 17 feb 2009 - 16:47

    dank je wel voor de raad. Bij ons kan er maar een kachel staan
    van maximum 95 cm hoogte ( een balk op de schouw), dus we zijn
    al wat beperkt in keuze.
    Ik heb al heel wat gelezen op het forum en ook al veel opgestoken.
    Ergens las ik dat de kachels van caminetti montegrappa van niet zo'n goede kwaliteit zijn maar die artikels vind ik nergens terug op het forum. Morgen komt de verkoper van dit merk bij ons thuis es alles bekijken en opmeten.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven di 17 feb 2009 - 17:04

    Julie,

    Van bijna alle pelletkachels op het forum staan de afmetingen vermeld.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast zo 8 maa 2009 - 20:47

    Heb reeds veel bijgeleerd met de forum te doorlezen.
    We hebben besloten een piazzetta P962 aan te kopen moeten we deze aansluiten naar buiten toe?Wie heeft er ondervinding verkoper in Gingelom
    A
    lsook welke pellets zijn de beste in gebruik.
    Achiel sunny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven zo 8 maa 2009 - 20:54

    Dag Achiel,

    Het is leuk om te horen dat toekomstige pelletgebruikers hun weg vinden naar het pelletforum.

    Je bedoelt waarschijnlijk Interbro Lacroix als verkoper? Ken ik niet, maar dat wil niets zeggen. Zijn gegevens staan ook op het forum.

    Volgens de pellet-enquête zijn de meest gebruikte pellets Badger, Plospan, Granilux en Mandi (mandi + groene kachel).

    Wat bedoel je met 'moeten we deze aansluiten naar buiten toe'?
    Voor de uitlaatgassen in alle geval, via schouw of geveldoorvoer.

    De aanvoer van verse lucht is een discussie op zich.


    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van nele zo 15 maa 2009 - 21:10

    Hallo,

    Wij denken eraan een Piazetta type 956 te kopen. Dit zouden wij eventueel doen bij Kachels Mario te Ronse.

    Heeft iemand ervaring met dit toestel en met de verkoper ?

    Alvast bedankt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven zo 15 maa 2009 - 21:24

    Dag Nele,

    Ik denk niet dat er hier op het forum iemand is die al met die verkoper gewerkt heeft of het is niet meegedeeld.

    Maar dat wil niks zeggen.

    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast ma 16 maa 2009 - 7:33

    Toen ik nog aan het uitkijken was heb ik er langst geweest. Ik heb mijn twijfels over deze verdeler. In de "showroom" staat er een werkend toestel met een veel te lange verticale flexibel-aansluiting. Hij zou veel ervaring hebben, maar toen ik m'n lijstje vragen bovenhaalde kwam ik niet veel slimmer.
    Je bent vrij om te kiezen, maar indien je toch uit de streek bent raad ik je Avantis in Tiegem aan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast ma 16 maa 2009 - 21:50

    Nele,

    Ik heb mijn kachels bij Mauws gekocht in Beveren-Leie.
    Die familie is sinds lang bezig met allerlei vormen van verwarming (gas, mazout, hout, kolen, pellets,...en zijn korrekt in wat ze vertellen.
    Een goede service, ook na installatie (een dekplaat was kapot en werd zonder discussie onmiddelijk vervangen). Pallet gratis pellets bij aankoop (in mijn geval dus drie ton).
    Volgens mij koop je beter bij iemand die ook kennis heeft van andere verwarmingssystemen.
    greetz
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van pedro di 17 maa 2009 - 10:45

    @Nele,
    ik kan alleen maar TREG bijtreden,moest je kopen bij Avantis in Tiegem dan ben je zeker van de goede service na verkoop!Ook bij Mauws zit je wel goed denk ik!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty kachels mario

    Bericht van Gast do 21 mei 2009 - 10:49

    Hallo,mario is een zeer betrouwbare installateur en houd zich aan zijn afspraken!
    Over het toestel hoeft u zich geen zorgen te maken...er bestaat NIETS dat aan een PIAZZETTA-kachel kan,zowel op pellets als op houtgestookt!
    DOEN!

    Wij denken eraan een Piazetta type 956 te kopen. Dit zouden wij eventueel doen bij Kachels Mario te Ronse.

    Heeft iemand ervaring met dit toestel en met de verkoper ?

    Alvast bedankt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast vr 22 mei 2009 - 10:09

    Ik ben in het bezit van een Piazetta 956 sinds verleden jaar ,ik heb voor dat merk gekozen omdat het langs onder blaast,er is een nadeel ,er mag niets voorstaan dat houd de warmte tegen,wij hadden een koffer staan als salontafel en hebben die moeten wegdoen omdat die de uitgeblazen warmte tegenhoud,maar als er niets voorstaat geen enkel probleem en het is heel aangenaam tegen koude voeten.Ik weet niet of die meer of minder geluid maakt dan een ander merk maar daar word men toch aan gewend en is helemaal niet storend om Tv te kijken.Als men een goede installateur heeft is de kachel wel o.k.Wel had ik mij het werk dat men aan zo een kachel heeft veel eenvoudiger voorgesteld en de kwaliteit van de pellets ligt wel aan de basis denk ik want die zijn wel heel veschillend ook al koopt men van hetzelfde merk.Ook al heb ik die kachel dikwijls verwenst eens men dat gewoon is zou ik hem niet willen missen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven vr 22 mei 2009 - 13:32

    voor mij is het een goedkopere en aangename manier om te verwarmen.
    Het is even aanpassen, maar nadien ben je het gewoon.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van nele do 18 jun 2009 - 21:12

    Wij hebben intussen onze piazetta 956 en zijn hier tevreden over.
    Hij werd geleverd door kachel Mario uit Ronse, en waren zeer tevreden met de service. Na de 1e installatie bleek het oneindig lang te duren vooraleer de ventilator aansloeg. Hij heeft zelf voorgesteld een ander toestel te plaatsen en 2 weken later werd het toestel ingeruild voor een ander identiek toestel dat perfect werkt !

    Nele

    Gesponsorde inhoud


    Welk Merk?? Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 13:38