Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 33 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
pedro
nele
noizz
gaspar1000
steven
9 plaatsers

    Welk Merk??


    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 1426
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 10:59 pm

    70 kubiek ?
    70m² is ongeveer 170kubiek toch ^^
    en hoeveel weet ik niet fleur is eerste winter dat ik kachel heb
    verder als we weg werken zijn brand kachel enkels smorgen een uurtje en dan vanaf 18:30 tot 23:30 dan doe ik 2 dagen met een zak pellets omdat we weinig stookuren hebben
    dat is iets meer in verbruik dan omdat ze steeds alles moet heropwarmen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:12 pm

    Philip schreef:70 kubiek ?
    70m² is ongeveer 170kubiek toch ^^
    en hoeveel weet ik niet fleur is eerste winter dat ik kachel heb
    verder als we weg werken zijn brand kachel enkels smorgen een uurtje en dan vanaf 18:30 tot 23:30 dan doe ik 2 dagen met een zak pellets omdat we weinig stookuren hebben
    dat is iets meer in verbruik dan omdat ze steeds alles moet heropwarmen



    juist philip ik had mislezen

    wel ja 170 kubiek zou als je kachel normaal ganse dagen brand toch ook een 2500 kg moeten zijn
    dit is het moeilijke als we over verbruik spreken ,er zijn honderd redenen waarom het verbruik bij 2 personen verschillend is.
    ik heb nu zelfs ondervonden dat nu bij vriesweer men verbruik niet gestegen is door de zon die overdag veel warmte geeft in de veranda ,bij regen en bewolkt weer en 12 graden was men verbruik ook hetzelfde.zo zie je maar



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:17 pm

    Mijn kachel staat meestal rond de 22 graden ingesteld ( van 25 val ik in slaap) ik verwarm ongeveer 200 m3 , verbruik momenteel 15 kg per dag .
    Vorig jaar heb ik zo'n 1200 kg verstookt , dit jaar zal het meer worden, vorige jaar stond de kachel meestal maar rond de 20 .
    Diego -7 in poperinge ? in vladslo maximaal -4 geweest .Denk dat je thermometer je in de steek laat.
    Vorig jaar heb ik ook eens geprobeerd om de kachel ' s nachts op een lag vermogen te laten doorbranden, dit resulteerde toch wel in een meerverbruik.Diverse keren uitgeprobeerd en telkens tot dezelfde vaststelling gekomen.Voorlopig bij deze minimale koude is het ook nog niet nodig , kachel een uurtje of drie op voorhand programmeren en 't is al goed warm tegen dat ik opsta en dan nog een paar graadjes erbij.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:19 pm

    fleur dat is omdat het pas de 2dag koud is
    echter ik denk laat het vriezen zoals nu en bewolkt dan ga je merken dat je verbruik wel iets zal stijgen
    ik heb ook nog niet gemerkt dat ik meer zou verbruiken nu maar ik denk: moest het zo enkele weken blijven vriezen zodat echt alles goed onderkoeld raakt je verbruik wellicht hoger zal liggen dan voorgaande weken met die warmere temperaturen

    ohja drieske 3 uur op voorhand ?? ik sta op om 06:30 en kachel brand vanaf 06:00
    en ik vind het al warm genoeg


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Geert di dec 15, 2009 11:21 pm

    ja drieske, kan ik mee inkomen wat je zegt, maar ik kan hier de kachel 's nachts niet uit laten met dit vriesweer, omdat het de enigste verwarming is in huis

    en philip, is wel logisch als de nacht blijft branden dat het totaal-verbruik dan hoger ligt, maar niet per uur



    gr geert


    Laatst aangepast door Geert op di dec 15, 2009 11:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:23 pm

    Philip schreef:fleur dat is omdat het pas de 2dag koud is
    echter ik denk laat het vriezen zoals nu en bewolkt dan ga je merken dat je verbruik wel iets zal stijgen
    ik heb ook nog niet gemerkt dat ik meer zou verbruiken nu maar ik denk: moest het zo enkele weken blijven vriezen zodat echt alles goed onderkoeld raakt je verbruik wellicht hoger zal liggen dan voorgaande weken met die warmere temperaturen

    ohja drieske 3 uur op voorhand ?? ik sta op om 06:30 en kachel brand vanaf 06:00
    en ik vind het al warm genoeg


    ja de helft van mijn huis is niet zo goed geisoleerd en dan druk ik me nog zacht uit, denk dat de temperatuur hier zakt tot 13 graden. Dat warm je niet in een half uur op hoor.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:24 pm

    das iets anders natuurlijk


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:28 pm

    temp gemeten aan de noorder kant ik woon volledig op de buiten en ga mogen eens een nieuwe termometer kopen hier binen 23 gr en mn living plus keuken is 250m3 alles in één gr diego
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Geert di dec 15, 2009 11:29 pm

    dan zit je verbruik zeker niet slecht diego


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:31 pm

    Philip schreef:das iets anders natuurlijk


    Vorig jaar was 50m 3 in polycarbonaat plaat, die gast voor mij vond dat mooi een open veranda in zijn huis (is hier een gelijkvloers ).Hoe dat die dat hier ooit opgewarmd kreeg weet ik niet.
    Vorige winter in allerijl een vals plafond ondergestoken mee 15 cm isolatie( en nog 2 lichtstraten overgelaten), nadat ik merkte dat het 's morgens ongeveer 10 graden was. .Scheelde direct een paar graden , maar uiteindelijk is dat nog altijd niet zoals het moet hé. Volgende zomer gaat gans het dak eraf.Houtplaat erop, isolatie plaat erop en roofing erboven.Ik denk dat dat nog wel wat zou schelen. isolatie is volgens mij zeer belangrijk voor een pelletkachel.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:35 pm

    niet enkel voor een pellet kachel hoor, maar voor elke verwarmings vorm


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:48 pm

    Drieske schreef:Mijn kachel staat meestal rond de 22 graden ingesteld ( van 25 val ik in slaap) ik verwarm ongeveer 200 m3 , verbruik momenteel 15 kg per dag .
    Vorig jaar heb ik zo'n 1200 kg verstookt , dit jaar zal het meer worden, vorige jaar stond de kachel meestal maar rond de 20 .
    Diego -7 in poperinge ? in vladslo maximaal -4 geweest .Denk dat je thermometer je in de steek laat.
    Vorig jaar heb ik ook eens geprobeerd om de kachel ' s nachts op een lag vermogen te laten doorbranden, dit resulteerde toch wel in een meerverbruik.Diverse keren uitgeprobeerd en telkens tot dezelfde vaststelling gekomen.Voorlopig bij deze minimale koude is het ook nog niet nodig , kachel een uurtje of drie op voorhand programmeren en 't is al goed warm tegen dat ik opsta en dan nog een paar graadjes erbij.


    drieske

    hier klopt toch iets niet
    jij verwarmt 200 kubiek en verbruikt 1200 kg in een winter
    ik verwarm 200 kubiek verbruik 3000kg
    geert 225 kubiek verbr 3000kg
    ik denk dat een winter toch 150 dagen betekent en 1 zak per dag zoals je zegt zou2250 kg zijn?




    GR FLEUR
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van pedro di dec 15, 2009 11:55 pm

    Fleur,

    een winter duurt nie speciaal bij iedereen 150dagen é Laughing ,als je bijv nen hele dag wegbent van huis,moet de kachel hier toch nie aanliggen.En 150 dagen zijn toch nog altijd 5maanden é,en hier brandt de kachel toch wel geen 5maand vollen bak wi!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo dec 16, 2009 12:02 am

    pedro schreef:Fleur,

    een winter duurt nie speciaal bij iedereen 150dagen é Laughing ,als je bijv nen hele dag wegbent van huis,moet de kachel hier toch nie aanliggen.En 150 dagen zijn toch nog altijd 5maanden é,en hier brandt de kachel toch wel geen 5maand vollen bak wi!



    pedro
    hoe lang duurt een winter dan bij jou ?
    de winters hier beginnen in november en duren tot eind maart---is 5 maand --is 150 dagen
    of ga jij mee met krusty s winters achter pellets misschien



    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven wo dec 16, 2009 12:05 am

    in november heb ik wel niet veel pellets verbruikt en dat is wat Pedro bedoelt.

    Vorig jaar heb ik ik tot half april regelmatig mijn kachel moet opzetten.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo dec 16, 2009 12:07 am

    Steven schreef:in november heb ik wel niet veel pellets verbruikt en dat is wat Pedro bedoelt.

    Vorig jaar heb ik ik tot half april regelmatig mijn kachel moet opzetten.


    Mvg,


    Steven


    is dit dan geen goed gemiddelde steven 150 dagen per jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo dec 16, 2009 5:53 am

    Ik denk dat ze hier in België met een gemiddelde van 200 stookdagen tellen

    grtz.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van pedro wo dec 16, 2009 7:05 am

    Fleur,
    het is toch moeilijk om te zeggen hoeveel dagen dat je de pelletkachel eigenlijk ne hele dag gebruikt?!Om je es en idee te geven,gisteren was de eerste dag dat de pelletkachel een hele dag gebrand heeft!En daarbij,de maand november was nu ook nie echt van het type weer dat er ne zak per dag door vloog é....!
    Allez,feit is dat het moeilijk is om er een getal op te plakken,er zijn zoveel redenen die een invloed hebn op het verbruik van je kachel


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo dec 16, 2009 12:30 pm

    Fleur,


    Eerst en vooral zei ik, vorig jaar heb ik 1200 kg verstookt dit jaar zal het iets meer worden (ik schat 1500 kg) . Tot op heden heb ik in oktober 6/november 11/dec 11 zakken verstookt.
    Voor mij is de winter pas deze week echt begonnen.De dagen dat ik thuis ben verstook ik nu 1 zak ,in het weekend ( ik ben weekendwerker , dus werk 12 uur per dag) is dit al minder.Dus tijdens de vorst periodes kom ik max aan 7 dagen per week.
    Een tweede belangrijke punt , jij stookt tot 25 graden, ik tot 22 .
    Derde verschil, in de tussenseizoenen pas ik de pellettoevoer aan in alle standen maar voorzal in de ecostand.deze is variabel tussen 1.00 sec en 1.5 sec. ( Dat is zowat 50% meer of minder).
    Ik weet dat jij liever niet aan je kachel prutst maar je ziet wel dat dit toch een serieus verschil geeft.ik maak vooral het verschil in de maanden oktober,november , maart, april.
    oja , nog interessant om weten , het gebeurt vaak dat ik 's avonds mijn living afsluit van de keuken en veranda met een zware gordijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast di nov 01, 2011 1:09 pm

    [quote="fr31"]Hallo,mario is een zeer betrouwbare installateur en houd zich aan zijn afspraken!
    Over het toestel hoeft u zich geen zorgen te maken...er bestaat NIETS dat aan een PIAZZETTA-kachel kan,zowel op pellets als op houtgestookt!
    DOEN!

    Wij denken eraan een Piazetta type 956 te kopen. Dit zouden wij eventueel doen bij Kachels Mario te Ronse.

    Heeft iemand ervaring met dit toestel en met de verkoper ?

    Alvast bedankt[/quote

    Over de inhoud van dit bericht wil ik geen uitspraken doen. Ik ken Mario niet. Wel stel ik vast dat fr31 die hier reageerde met zeer positieve feedback over deze installateur, zelf een verkoper/verdeler is van Piazzetta.
    De vraagsteller is hier op zoek naar informatie over een verkoper, maar weet dus niet of de informatie die hij via dit forum krijgt van een gewone pelletgebruiker, dan wel van een verdeler/verkoper komt. Nochtans is dit niet onbelangrijk om dat te weten. Voor alle duidelijkheid: gebruiker fr31 is wel degelijk een verdeler van Piazzetta. Het zou goed zijn als verkopers/verdelers/installateurs reageren buiten de rubriek verkopers, dat dan altijd aangegeven wordt in de andere rubrieken dat het een verkoper is die reageert. Duidelijkheid is een belangrijk element als het over informatie gaat.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van ss wo nov 02, 2011 12:09 pm

    [quote="bever"]
    fr31 schreef:Hallo,mario is een zeer betrouwbare installateur en houd zich aan zijn afspraken!
    Over het toestel hoeft u zich geen zorgen te maken...er bestaat NIETS dat aan een PIAZZETTA-kachel kan,zowel op pellets als op houtgestookt!
    DOEN!

    Wij denken eraan een Piazetta type 956 te kopen. Dit zouden wij eventueel doen bij Kachels Mario te Ronse.

    Heeft iemand ervaring met dit toestel en met de verkoper ?

    Alvast bedankt[/quote

    Over de inhoud van dit bericht wil ik geen uitspraken doen. Ik ken Mario niet. Wel stel ik vast dat fr31 die hier reageerde met zeer positieve feedback over deze installateur, zelf een verkoper/verdeler is van Piazzetta.
    De vraagsteller is hier op zoek naar informatie over een verkoper, maar weet dus niet of de informatie die hij via dit forum krijgt van een gewone pelletgebruiker, dan wel van een verdeler/verkoper komt. Nochtans is dit niet onbelangrijk om dat te weten. Voor alle duidelijkheid: gebruiker fr31 is wel degelijk een verdeler van Piazzetta. Het zou goed zijn als verkopers/verdelers/installateurs reageren buiten de rubriek verkopers, dat dan altijd aangegeven wordt in de andere rubrieken dat het een verkoper is die reageert. Duidelijkheid is een belangrijk element als het over informatie gaat.

    In principe wordt de naam van een verkoper op het forum in ORANJE weergegeven!
    U reageerde trouwens op een bericht van 2009!
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op wo nov 02, 2011 12:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets bijgevoegd: reactie op 2009???)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo nov 02, 2011 12:36 pm

    Beste ss,
    Dank voor je reactie. In de gebruikerslijst staat fr31 niet in het oranje. Dat ik reageerde op een bericht van 2009 is in deze eigenlijk niet relevant. Er staan 7 berichten van fr31, ook van latere datum, en in geen enkel bericht staat zijn naam in het oranje. Uit enkele berichten kun je wel opmaken dat fr31 een verkoper is, uit andere dan weer niet. Voor een gewone forumgebruiker is het belangrijk om te weten dat een reactie of een antwoord op zijn vraag afkomstig is van een privépersoon, dan wel van een verkoper. Een reactie waarin gezegd wordt dat alle kachels van merk x nagenoeg geruisloos zijn door een verkoper van dat merk en een reactie van een eigenaar van een kachel van dat merk is vaak een wereld van verschil. In het kort: vaak het verschil tussen objectieve informatie en reclame. Mijn punt is dat het belangrijk is om te weten of een reactie van een verkoper komt of niet.
    Groeten.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van ss wo nov 02, 2011 12:49 pm

    bever schreef:Beste ss,
    Dank voor je reactie. In de gebruikerslijst staat fr31 niet in het oranje. Dat ik reageerde op een bericht van 2009 is in deze eigenlijk niet relevant. Er staan 7 berichten van fr31, ook van latere datum, en in geen enkel bericht staat zijn naam in het oranje. Uit enkele berichten kun je wel opmaken dat fr31 een verkoper is, uit andere dan weer niet. Voor een gewone forumgebruiker is het belangrijk om te weten dat een reactie of een antwoord op zijn vraag afkomstig is van een privépersoon, dan wel van een verkoper. Een reactie waarin gezegd wordt dat alle kachels van merk x nagenoeg geruisloos zijn door een verkoper van dat merk en een reactie van een eigenaar van een kachel van dat merk is vaak een wereld van verschil. In het kort: vaak het verschil tussen objectieve informatie en reclame. Mijn punt is dat het belangrijk is om te weten of een reactie van een verkoper komt of niet.
    Groeten.

    Beste Bever, de Admin doen al het (on)mogelijke om de verkopers kenbaar aan te geven, dat er tussen de mazen van het net glippen is een evidentie. Hebt u klachten? Misschien helpt een PM naar Uthrex of Steven!? Maar zoals ik al zei, ze doen hun best...
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gast wo nov 02, 2011 9:56 pm

    hallo pelletgebruikers wie kan er mij de kosten mededelen voor het plaatsen van een pelletkachel houtkachel weg pelletkachel piazzetta in de plaats kan dat 800 euro
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van ss do nov 03, 2011 7:27 pm

    bernadette schreef:hallo pelletgebruikers wie kan er mij de kosten mededelen voor het plaatsen van een pelletkachel houtkachel weg pelletkachel piazzetta in de plaats kan dat 800 euro

    € 800 voor het plaatsen enkel in werkuren??? Dat is overdreven duur! Tenzij er onderdelen, zoals bijvoorbeeld buizerij e.d. inbegrepen zit!
    Groeten,
    ss
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van steven do nov 03, 2011 8:46 pm

    FR31 staat ondertussen al in het oranje. Als jullie er nog "snappen" die wij over het hoofd hebben gezien, stuur dan Uthrex, mij of 1 van de beheerders een mailtje.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Welk Merk?? - Pagina 3 Empty Re: Welk Merk??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:58 pm