Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo nov 02, 2011 11:53 pm

    Wij hebben een Edelcamien Marea pelletkachel en sinds vandaag ook een Ecotec ilaria 10kw (nog niet geinstalleerd). Wij brandden vroeger met badger (tevreden) en nu met makro pellets en ook tevreden en een stuk goedkoper.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 03, 2011 3:52 am

    hallo pellets en iris plus vrienden

    Bij ons hebben ze vandaag pellets geleverd 1000 kg 65 zakken van het merk BADGER
    ik heb 4 € het stuk betaald en 20 € voor te brengen ongeveer 35 km .ik woon in oostduinkerke DAT was dan in totaal 280 € iemand weet van goedkoper of groepsaankoop voor de westkust.
    ik brande eerst plospan bio maar ik ben meer tevreden over badger naar het schijnt bestaan er nog betere .zijn er tegen de westkust nog intessante verkopers te vinden laat het ons weten .
    zijn er groepsaankopen geplant aan de westkust laat het ons weten liefst van het merk badger maar ik wil ander merk ook wel eens proberen..GRAAG ANTWOORD AUB
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do nov 03, 2011 9:58 am

    ron55,

    probeer eens enkele merken van pellets uit. Koop nadien wat je bevalt. 4 euro per zak is veel meer dan ik heb betaald. Nog geen 3 euro per zak uitgegeven. (Makro)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van dxnature do nov 03, 2011 10:32 am

    Steven schreef:ron55,

    probeer eens enkele merken van pellets uit. Koop nadien wat je bevalt. 4 euro per zak is veel meer dan ik heb betaald. Nog geen 3 euro per zak uitgegeven. (Makro)

    Steven, komt Macro ook aan huis leveren, en zo ja tegen welk tarief? Weet je welk soort hout er in de Makro pellets zit? Zijn die DIN+ of beter? Sorry, off topic maar wou er even op springen.

    mvg, Ron
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do nov 03, 2011 10:52 am

    dxnature,

    neem contact op met makro en vraag of ze tot bij jou leveren en je weet het onmiddelijk.

    Donkere as geven de pellets, dus zachthout. Din+ als ik mij niet vergis. Wat mij niet veel uitmaakt, zolang ze maar goed warmte afgeven.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 03, 2011 8:06 pm


    Beste mensen.

    We hebben een ondiepe schouw waar we een pelletkachel in zouden willen plaatsen.
    In verband met de afmetingen van de schouw passen niet ale kachels. Zomers willen we er een tafel overheen kunnen schuiven.

    Ik zoek daarom een tweedehands Pelletkachel, die in onze schouw past.
    De 'Sherwood Devon' afmetingen ca. 0.7 x 0.7 x 0.7 meter zou perfect zijn.
    Heeft iemand iets dergelijks of weet iemand een adres?

    Vriendelijke groet, Guido.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 03, 2011 11:11 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] schreef:
    Beste mensen.

    We hebben een ondiepe schouw waar we een pelletkachel in zouden willen plaatsen.
    In verband met de afmetingen van de schouw passen niet ale kachels. Zomers willen we er een tafel overheen kunnen schuiven.

    Ik zoek daarom een tweedehands Pelletkachel, die in onze schouw past.
    De 'Sherwood Devon' afmetingen ca. 0.7 x 0.7 x 0.7 meter zou perfect zijn.
    Heeft iemand iets dergelijks of weet iemand een adres?

    Vriendelijke groet, Guido.

    Let wel dat er voor elke kachel andere spelingsruimte voorzien is tussen de wanden en de kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 9:37 am

    hallo, wij zijn nieuw op deze site,

    wij hebben een alice 140 pelletkachel gekocht , en deze zondag voor de eerste maal gebruikt.
    zondag geen probleem, maar maandag heeft deze 4 uurtjes gebrand en ze is ontploft binnen in met rook
    daarna terug aangekregen, na 4 uurtjes terug een knal maar nu met veel rookontwikkeling in ons huis.
    heeft iemand dat al meegemaakt.

    mvg
    carina
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro vr nov 04, 2011 9:42 am

    Ontploft?????? geek -->Installateur raadplegen


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 10:06 am

    hebben al gebeld maar technieker heeft geen tijd.
    dus met als gevolg geen verwarming meer het is onze hoofdverwarming in ons buitenverblijf
    aan de kust.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 10:32 am

    Ik zou de rookgasafvoer een goed controleren, draait de extractieventilator wel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 10:54 am

    hebben alles al nagekeken, en volledig onderhoud gedaan.
    eerst gedacht dat het aan de pelleten lag -> was nog het merk van de leverancier
    of vochtig maar ze had zondagavond al gebrand en hadden dan maar pas de pellets ingedaan
    we zullen maar best op onze technieker wachten zeker
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven vr nov 04, 2011 1:51 pm

    te weinig zuurstof of teveel pellets, 1 van de twee


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty nieuw op het forim (marcello)

    Bericht van Gast za nov 05, 2011 12:22 am

    Heb dit forum vorig jaar ontdekt en heb er heel wat info gevonden ivm de vervanging van een kolenkachel door een pelletkachel. Het is een Nature Line 50 geworden (vooral voor bijverwarming). De Nature Line is 1 van de weinige die voldoende compact is (vooral qua diepte) om bij ons te kunnen plaatsen. De warmte is anders dan met kolen, maar toch ook nog gezellig. Het grote voordeel is dan weer de veel makkelijker bediening en regeling.
    Een nadeel van deze kachel is dat er vrij veel as naast de asbak terecht komt en dat het wormwiel af en toe begint te piepen. Ik wacht nog op een oplossing. Toch zijn we na 1 jaar erg tevreden.
    Qua pellets koop ik wat er in aanbieding is; Clean Fire (Makro), German Pellets, Mandi. Alleen over Domo ben ik minder tevreden: meer stof en meer aanslag op de ruit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 05, 2011 8:36 am

    technieker komt langs , we zullen iets laten weten wat het juist is
    alvast bedankt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 05, 2011 10:02 am

    Staat geen info over pelletskachels op de website. Reclame maken mag daarbij niet.

    Indien ATS Bouw pelletkachels verkoopt, gelieve info dan naar admin (Steven) te sturen.

    Info komt zo op het forum.


    Originele tekst is volledig verwijderd
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van marver ma nov 07, 2011 3:36 pm

    Zal hier ook eens iets zetten.
    Hoe kom je hier terecht? Google is your friend Wink
    Waarom een pelletkachel? Tot nu een houtkachel en wegens aankomende leeftijd, gesleur en de nodige stof in huis geopteerd om eens iets anders te proberen.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Nog volop aan't zoeken.
    Welke pellets gebruik je? Zal de toekomst uitwijzen denk ik.
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Zal ik zeker hier melden als het zo ver is.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    vyncke002
    vyncke002
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 73
    Registration date : 16-10-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van vyncke002 ma nov 07, 2011 8:24 pm

    Hoe kom je hier terecht? Google
    Waarom een pelletkachel? Houtkachel betekende te veel gesleur met hout, en onze houtboer is met pensioen.
    Welke pelletkachel heb je ? MCZ Musa.
    Welke pellets gebruik je? Mandi
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Pro: afstandbedieniing, Con: gezoem van de pelletaanvoer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast ma nov 07, 2011 9:40 pm

    Hallo ik ben al drie jaar in het bezit van een Thermorossie insert 49 pelletkachel, nooit geen problemen, sinds gisteren, daarom maar eens op internet gezocht naar een forum, en dus gevonden via Google, ik hoop dat ik via dit forum mijn problemen kan achterhalen,

    vr.gr.

    Hans[b]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 10:29 am

    Hallo allemaal,

    Ik ben Arjan, zins kort in het bezit van een Eurostek Stella pelletskachel en daarin verstook ik jekro pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 1:23 pm

    hoi hebben een pallezzetti die ondertussen al een jaartje werkt ,trouwens heel tevreden over.Ben per toeval op het forum terechtgekomen vind het heel interesant wat er allemaal geschreven word.Heb tot nu bijna altijd pellets van macro gestookt maar nu bioflam pellets gekocht.Ben nieuwsierig naar de bevindingen van deze pellets door de forum gebruikers. gr marco
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro ma nov 14, 2011 8:41 am

    Oortjes schreef:Hallo allemaal,

    Ik ben Arjan, zins kort in het bezit van een Eurostek Stella pelletskachel en daarin verstook ik jekro pellets.

    Hallo ,welkom hier.Een Eurostekkachel zeg je,gekocht via internet?

    Grtn,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma nov 14, 2011 4:26 pm

    Deze heb ik gekocht bij Bijkerk New Energy te Vroomshoop.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma nov 14, 2011 9:16 pm

    Hoe kom je hier terecht?
    ==> Door mijn zoektocht naar pellets

    Waarom een pelletkachel?
    ==> Een alternatief voor gas achter de hand hebben. Houtkachel vinden we mooi, maar is echter veel te veel werk aan. Pellet kwam op de tweede plaats maar wel met beduidend minder werk aan.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    ==> Ecoteck Sara

    Welke pellets gebruik je?
    ==> Bij kachel waren lava pellets geleverd. Deze zijn ondertussen bijna op en na heel wat wikken en wegen liggen de piveteau pellets momenteel in pole position om besteld te worden.

    Ben je tevreden van je pelletkachel?
    ==> Na 1 jaar gebruik nog steeds tevreden

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro ma nov 14, 2011 10:32 pm

    b-art schreef:Hoe kom je hier terecht?
    ==> Door mijn zoektocht naar pellets

    Waarom een pelletkachel?
    ==> Een alternatief voor gas achter de hand hebben. Houtkachel vinden we mooi, maar is echter veel te veel werk aan. Pellet kwam op de tweede plaats maar wel met beduidend minder werk aan.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    ==> Ecoteck Sara

    Welke pellets gebruik je?
    ==> Bij kachel waren lava pellets geleverd. Deze zijn ondertussen bijna op en na heel wat wikken en wegen liggen de piveteau pellets momenteel in pole position om besteld te worden.

    Ben je tevreden van je pelletkachel?
    ==> Na 1 jaar gebruik nog steeds tevreden


    Welkom hier,

    leuk om te zien dat u dezelfde kachel hebt als ik!!!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 17, 2011 12:05 pm

    hallo,
    ik ben Conny en heb dit forum gevonden door te googelen, momenteel verwarmen wij met een jotul houtkachel en verwarmen daarmee een ruimte van ongeveer een 50 m2, hier moet ik wel bij vermelden dat wij de deuren altijd moeten openzetten omdat het te warm word deze kachel blijft ook doorbranden s'nachts. Wij verbranden ongeveer 15 sterres per winter en betalen hiervoor 825 euro, mijn vraag is of we goedkoper zouden uitkomen met een pelletkachel en vooral of we het even warm zouden hebben want daar heeft mijn man de grootste twijfels over
    mvg,
    Conny

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:26 am