Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+66
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
70 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 17, 2011 12:05 pm

    hallo,
    ik ben Conny en heb dit forum gevonden door te googelen, momenteel verwarmen wij met een jotul houtkachel en verwarmen daarmee een ruimte van ongeveer een 50 m2, hier moet ik wel bij vermelden dat wij de deuren altijd moeten openzetten omdat het te warm word deze kachel blijft ook doorbranden s'nachts. Wij verbranden ongeveer 15 sterres per winter en betalen hiervoor 825 euro, mijn vraag is of we goedkoper zouden uitkomen met een pelletkachel en vooral of we het even warm zouden hebben want daar heeft mijn man de grootste twijfels over
    mvg,
    Conny
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 62
    Registration date : 07-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van marver do nov 17, 2011 12:16 pm

    @cpruvoost:
    Onze verkoper heeft ruw gerekend dat wij, een ruimte van 150m3, zouden komen op een verbruik van ongeveer 1500 kg. Aan 3,90€ komt dit op 390€ per jaar.
    Momenteel stoken we op hout doch we hebben dus voor pellet gekozen voor het gebruiksgemak.

    Het is een Edilkamin Funny Cherie geworden en zal op 2 december geplaatst worden.

    Deze kachel is de hoofdverwarming in een chaletbouw.


    Laatst aangepast door marver op vr nov 18, 2011 8:14 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Model was mis)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 17, 2011 4:35 pm

    Hallo,mijn naam is Wesley,ik kom hier terecht op deze site omdat ik nog maar recent een pelletkachel in bezit heb.
    Het is een palladio,ben er tevreden over maar er zijn nog een paar gebreken,bv soms loopt het reservoir over.
    De pellets blijven dan maar binnen stromen en de brander kan het niet meer op tijd verbranden.
    De vlam staat ook zeer rijk,ze slaan tot tegen het bovendste van de binnenkant.
    Ook zoek ik de code om de instellingen beter te kunnen regelen,moest er iemand die weten ofzo dan mag je me dat gerust vertellen.
    Voor de rest ben ik tevreden dat ik ben overgestapt op dit alternatief,veel zuiniger dan aardgas en al de rest van verwarmingbronnen.

    Mvg Wesley
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do nov 17, 2011 9:47 pm

    hallo
    wij hebben een nieuwe anselmo cola focus gekregen van vrienden. Deze kochten hem bij Hens Tuincenter Nijvel. Deze verkopen dit merk niet meer en willen ons niet helpen daar wij te ver wonen. Wij zouden deze graag laten instellen maar vinden geen dealer van dit merk. Wij wonen in Oost Vlaanderen, Aalst.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do nov 17, 2011 10:02 pm

    Ha nen Oilsjtenes op het forum!

    Welkom.

    Komt de kachel van Green Evolution?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do nov 17, 2011 10:05 pm

    Anselmo Cola is een merk dat meer in Wallonië wordt verkocht dan in Vlaanderen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 18, 2011 7:19 am

    ik heb een eldikamin kachel model iris plus we zijn er heeel tevrede over we zoeken juist nog de beste pellets ,we hebben deze week eens een zakje meegebracht van colruyt voor een zak betaalden we 3.99 wat zeker niet veel is voor de geleverde kwalitijd .ik ga eens vragen hoeveel dat het is als we grotere hoeveelheid bestellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr nov 18, 2011 11:02 pm

    ik ben hier terecht gekomen via google heb een pelletkachel edilkamin funny 11kw geplaatst in een pasgekochte woning die ik aan het renoveren ben op hoogrendement ramen en rolluiken na is er niet veel isolatie aanwezig .omdat de ketel verouderd is koos ik voor verwarming op pellets . bij mijn ouders staat hetzelfde model kachel zij hebbe de kachel op 5graden staan dag en nacht met alle deuren open ik hoopte ongeveer hetzelfde resultaat te hebben maar dat valt dik tegen de technieker heeft gewoon de kachel tegen de schouw geduwd de stekker erin klok juist gezet en klaar was hij. Resultaat max tem 21graden terwijl de kachel op 28graden staat .heb ondertussen al wat parrameters geprobeerd van dit forum gevolg nu is het 22graden in heel het huis met de kachel op 25 gaat de goede richting uit maar kan nog stukken beter het verbruik ligt nog altijd rond 22kg per 24 uur .zo nu weet je gelijk wat ik hier kom zoeken groetjes
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van mantas za nov 19, 2011 10:44 am

    Hallo,

    Ik heb me een pelletkachel edilkamim Funny 11kw aangeschaft en laten installeren, de gratis pellets erbij zijn zakken van 10 kilo Girretz pellets.
    Heel tevreden over het toestel, het heeft een fantastische warmte.
    Ik heb 1000 kilo pellets er gratis bijgekregen.
    Wel ga ik de german pellets eens proberen , om eens het verschil te zien.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 4:44 pm

    1000 Kg gratis!!!! toe maar, dat is dus 2 jaar gratis stoken. kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 5:33 pm

    een Artel Roma 8 in een chalet/stacaravan, waar ik binnenkort ook in wil kunnen slapen.
    Tot nu toe heb ik de kachel dus alleen overdag aangehad (ben nét bij pelletzakje nummer drie). Dat was niet echt een genoegen, omdat het ding steeds uit ging & parameters met kleine stapjes veranderen veel tijd kost.
    Ik snap nog niet alles, maar hopelijk komt dat nog in orde voordat het op 'mijn' hooggelegen Nederlandse zandrug weer siberisch wordt. En als ik het tóch niet snap en stiekem terugverlang naar de houtkachel roep ik hier om hulp :-)

    Annet (mezze)
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van mantas za nov 19, 2011 5:55 pm

    Oortjes schreef:1000 Kg gratis!!!! toe maar, dat is dus 2 jaar gratis stoken. kampvuur
    Ik denk niet dat je met 1000 kilo 2 jaar stookt Laughing
    1000 kilo pellets = aan 500 liter mazout vertelde men mij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 6:01 pm

    Als ik er van uitga dat je 6 maanden per jaar intensief je huis verwarmt dan kom ik uit op 840 Kg pellets per jaar (dat is dus in mijn situatie, 2 zakjes a 14 Kg per 3 dagen). dus de 2 jaar met 1000 Kg ga ik net niet redden... Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 9:24 pm


    hoi

    ik ben Roman
    hoe kom ik hier..
    via een ander forum waar pedro nu ook lid is heb ik hem een vraag gesteld over onderhoud van de pelletkachel..
    en hij heeft mij de link gegeven.
    tja verder
    sinds gisteren hebben wij een pelletkachel.
    een edilkamin iris plus..

    handig dat dit forum er is, zo kan ik mij eens gaan verdiepen in eea... Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 11:12 pm

    Namor schreef:
    hoi

    ik ben Roman
    hoe kom ik hier..
    via een ander forum waar pedro nu ook lid is heb ik hem een vraag gesteld over onderhoud van de pelletkachel..
    en hij heeft mij de link gegeven.
    tja verder
    sinds gisteren hebben wij een pelletkachel.
    een edilkamin iris plus..

    handig dat dit forum er is, zo kan ik mij eens gaan verdiepen in eea... Wink

    Welkom!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 20, 2011 7:25 am

    Hola

    Howie hier,
    Ik wil al een jaar alles weten over pellethachels. Als je één keer begint te googelen, kom je al snel uit op dit forum.
    Ik heb enorm veel opgestoken van jullie allemaal, waarvoor dank!
    Sinds augustus 2011 heb ik een Edilkamin funny staan in de living met kanalisatie naar de veranda.
    Op een klein mechanisch mankementje van de kanalistie na ( één van de twee hendeltjes om de warme lucht naar de achterkant van de kachel te sturen werkt niet), ben ik tevreden over de kachel.
    Helaas moet ik zeggen dat je sneller een verkoper thuis hebt, dan een mekanieker.
    Hoewel ik ook begrijp dat het nu voor iedereen berendruk is.
    Ik heb de plaatsing van een pelletkachel overwogen om de kosten van verwarming te drukken.
    Om dezelfde reden heb ik ook 20 pv zonnepanelen laten plaatsen.
    De gratis bijgeleverde pellets zijn van Piron in Herstal.
    Ik overweeg om daarna German pellets te proberen, ik neem liever niet het risico om een slechte lading pellets in te doen.
    O Ja, ons huis is uitgerust met een balansventilatie met warmterecuperatie en dat geeft geen problemen.
    Genoeg gezeverd, op zoek naar nuttige info op dit geweldig forum. bounce

    Howie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 20, 2011 8:48 am

    Hoi,
    Ik ben Dirk en ben sinds donderdag de trotse bezitter van een Rika Topo pelletkachel.
    Vroeger al enkele keren jullie forum bezocht maar wil nu intenser het reilen en zeilen van de pelletkachelgebruikers volgen.
    Ik ben ervan overtuigd dat ik hier heel wat kan van opsteken en op termijn ook kan overbrengen aan andere gebruikers.
    De bijgeleverde pellets zijn OLIMP en worden op termijn geëvalueerd.
    Warme groetjes Dirk
    braxx
    braxx
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 179
    Registration date : 03-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van braxx wo nov 23, 2011 12:57 am

    Hoi,

    omdat we het graag warm hebben in onze living waren we op zoek naar een houtkachel of een pelletkachel.
    na voor en nadelen tegen elkaar op te wegen hebben we gekozen voor een pelletkachel.
    de zoektocht was dan begonnen... en al snel kwamen we op deze site terecht.
    tjonge... wat bestaan er veel merken en soorten van dit type van kachel.
    na wat zoekwerk naar leveranciers in de buurt en naar prijs/kwaliteit gekomen op het merk MCZ. hier gekozen voor het type Mercury.
    Deze draait nu al een dikke week en ik ben ben er zeer tevreden van.
    de kachel heeft nu al 63 draaiuren staan en heb nog een kwart van de 5de zak in het reservoir.
    ik draai op "premium woodpellets" van de makro en ben er voor de moment content van. (heb 10 zakken gekocht}.
    hopelijk kom ik nog veel te weten over problemen/oplossingen (moesten ze zich voordoen) en misschien kunnen mijn ervaringen ook nog van pas komen.

    groeten
    Wim
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip wo nov 23, 2011 9:13 am

    welkom Braxx


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4780
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro wo nov 23, 2011 9:19 am

    Namor schreef:
    hoi

    ik ben Roman
    hoe kom ik hier..
    via een ander forum waar pedro nu ook lid is heb ik hem een vraag gesteld over onderhoud van de pelletkachel..
    en hij heeft mij de link gegeven.
    tja verder
    sinds gisteren hebben wij een pelletkachel.
    een edilkamin iris plus..

    handig dat dit forum er is, zo kan ik mij eens gaan verdiepen in eea... Wink

    Hoi roman,

    ik zie dat je ondertss al uw draai goed gevonden hebt hier Smile en Welkom Hier!!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:39 am

    jep...

    merci..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 8:01 pm

    Hallo stokers,

    Op zoek naar een alternatief voor de oude gashaard ben ik gaande weg de pelletkachel als goed (beter) vervanger tegen gekomen als verwarming van een deel van het huis.

    Er zijn een aantal punten die ik er interesant aan vind, onder andere de besturing die de kachel geheel automatische kan laten fuctioneren, een beter idee krijgen van stook kosten / hoeveelheid brandstof en een mogelijkheid om in de nabije toekomst een keuze temaken om los te koppelen van het aardgas netwerk.

    Het is een Sideros Gemini 8 electronic geworden en we stoken momenteel Olimp pellets.
    Ben net 4 dagen aan het stoken en de eerste zakken pellets zijn er door.

    Ben op het forum terecht gekomen via google om e.e.a. aan informatie in tewinnen, om zo de aanschaf van een pelletkachel sorvuldig te overwegen.
    Ben al een hoop zin volle en nuttige informatie in de afgelopen dagen tegen gekomen op dit forum.


    Tuxed,
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 838
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van nick1 do nov 24, 2011 8:17 am

    Hallo forumgebruikers, ik ben hier terecht gekomen via mijn zoektocht op Google. De bedoeling is om een pelletkachel aan te kopen om niet zo afhankelijk meer te zijn van de aardgasinstallatie en de steeds stijgende aardgasprijs. Zie door het bos de bomen niet meer. Eerste impasse: de te verwarmen ruimte zou ca. 150m³ zijn, de ene verkoper zegt dat ik voldoende heb aan een 8kw kachel, de andere beweert dan weer dat ik beter een 11kw kachel koop omdat ik dan enige reserve heb en de kachel niet steeds in een hoge stand moet laten draaien. Verder beweert iedereen natuurlijk dat zijn merk het beste merk is, momenteel neig ik naar het merk Piazetta omdat ik deze erg geluidloos vindt (gezien de plaats waar de kachel geïnstalleerd moet worden een belangrijke eis) maar wellicht zijn er nog andere merken die ook aan deze eis voldoen. Kortom....nog veel vragen en de schrik om een slechte installateur en of kachel te lukken weerhouden me momenteel nog om tot aankoop over te gaan. De info op dit forum is enorm en maakt het erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden maar hopelijk krijg/vind ik enkele eerlijke adviezen die de keuze wat makkelijker maken.

    groetjes,

    Dominique
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do nov 24, 2011 8:24 am

    hoe is de isolatie van het huis? alleenstaande woning? Bij een goede isolatie is 8 tot 9kw genoeg


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 838
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van nick1 do nov 24, 2011 12:09 pm

    Half open bebouwing, groot raam (2m x 4,5m) in living dubbele beglazing, rest van het huis enkel glas, geen isolatie in spouw. Vrees dus dat ik slecht scoor op isolatiegebied Rolling Eyes , toch maar gaan voor een 11kw dan?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip do nov 24, 2011 12:11 pm

    muren laten isoleren ? en als het is beter gaat zoals ik bij mijn schoonouders deed glas vervangen door dubbel glas?
    is wat werk aan maar als het schrijnwerk nog goed is redelijk te doen of indien de situatie het toelaat ramen vervangen ?



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo okt 06, 2024 12:27 am