Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    john-159
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 134
    Registration date : 07-03-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van john-159 vr feb 03, 2012 7:29 pm

    @fonske

    wat bedoel je met slecht geplaatst? Miss kunnen ze je hier op het forum verder helpen als je wat meer info geeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 7:35 pm

    Fonske,

    Wat bedoel je met het brandpotje om het uur leegmaken, zijn dit verbrande of onverbrande pellets,is het een bestaande schouw of een nieuw geplaatste, welk merk en type van kachel heb je?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 7:47 pm

    veel ongebrand ik denk dat ze te lang liggen , en mijn kachel blaast maar om het uur, en krijgt
    dat niet meer weg, en het stapelt dan op, daarom denk ik , dat het niet hard genoeg blaast,
    het is een pelletkachel van het tippe 5.5 kw baby five tsp met een inoks vuurbakje,
    de schouw staat vlak naast een muur,het kapje staat tegen het kernis , en de buis is iets te lang , om dat hij sukkelde met die ring die tegen het plafond komt,daarom duwde hij alles naar buiten anders moest hij over die verdikking en daar ging die niet over,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 8:30 pm

    Ik heb eventjes zitten Googelen, maar de parameters of een handleiding heb ik niet gevonden, ik heb wel een verdeler in België-Herentals gevonden, op onderstaande site. Misschien kan je contact opnemen met hen en vragen om de parameters door te mailen, wie niet waagt niet wint.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Dat de kachel het brandpotje maar om het uur proper blaast, is normaal hoor, volgens mij heb je een te grote aanvoer van pellets en moet die verminderd worden of anders ligt het aan je schouw, dat die niet genoeg trekt,of de luchttoevoer die niet genoeg blaast, zodat je pellets niet volledig verbranden.
    De luchttoevoer stond bij mij op 1400 toeren/min, die heb ik met 100 toeren verhoogd en het verschil is duidelijk merkbaar.

    Je kan je schouw eens testen door de kachel weg te trekken en in de opening een stuk brandend krantenpapier te steken, je schouw zou dit direct moeten aanzuigen.

    Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 10:00 pm

    jempi

    Ik heb het gevraagt, en die worden niet vrij gegeven die parameters, als ik dat geweten had
    ik had nooit dat merk gekozen,ik zal eens proberen met een ventilator achter te zetten
    waar hij zijn lucht pakt dat buisje achter de kachel,
    beste mensen hier koop een pelletkachel waarvan de voeding te regelen is,

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 6:53 am

    ook even kort voorstellen;
    Ben Guy uit N-limburg en nog op zoek naar een kachel cheers
    dus is dit denk ik wel het iedeale forum om weetjes en info te vinden!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro za feb 04, 2012 11:02 am

    Fonske,je kan toch wel de pellettoevoer en extractie bijregelen?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 11:12 am

    Fonske, ik vrees dat die ventilator weinig nut gaat hebben, de luchttoevoer wordt namelijk geregeld door de aanzuigventilator van de kachel zelf. Ik denk dat hier de reden te zoeken is dat je brandpotje steeds vol geraakt, omdat je kachel niet genoeg zuurstof aanzuigt en zonder zuurstof geen vuur he!

    Je zal toch aan de parameters moeten geraken hoor, zodat je ze degelijk kan afstellen.
    Je kan misschien eens een oproep doen op dit forum, om te vragen dat er niemand een identieke kachel heeft.

    Normaal gezien heb je toch twee jaar garantie op je kachel, indien de verdeler zich de moeite ontziet om de kachel deftig te plaatsen en af te stellen, zou ik toch eens contact opnemen met de fabrikant en mijn beklag doen over de verdeler, negatieve reklame kunnen die mannen best missen en ik ben er zeker van dat je reactie gaat krijgen. Stak er geen boekje bij met het adres van de fabrikant in Italië, anders even op het net opzoeken.
    Indien je het Italiaans niet machtig bent, kan je altijd een mailtje in het Engels doen, dat verstaan ze ginderachter ook wel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 12:54 pm

    petro,
    dat ga niet bij die kachels, ze willen de parameters niet vrij geven, omdat ze er nu te veel
    aan verdienen,valt ge zonder elektriek, dan ga die parameters op fabriekinstelling, en dan moet ge ze laten komen terug , en dat is dan rap verdiend kan zijn 50 euro voor 10 minuten werk,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 1:37 pm

    Fonske,

    Ik heb hier een gsm nummer xxxxxxxxx van een plaatser van TSP pelletkachels rond het Antwerpse, dat ik van u was, ik zou eens bellen, het is het proberen waard.


    Laatst aangepast door Steven op zo feb 05, 2012 2:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geen tel. regel dit via pm of mail)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 1:47 pm

    Hallo ben net gearriveerd op het forum. Ik heb al veel nuttige zaken gelezen hier.
    Wij hebben een pelletkachel van het merk Piazetta (MP973). Tot hiertoe heel blij van!
    Ik ben momenteel nog een beetje aan het experimenteren met de pelletsoorten, ik zit nu op max 1 zak per dag voor een ruimte van 75m² en nog een stukje gang. Pelletkachel heeft nu wel contstant gebrand ivm stukadoorwerken etc.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 9:17 pm

    Hey, via opzoekwerk over pelletkachels ben ik hier terechtgekomen en al veel nuttige info hier gevonden.
    Ik wil deze week nog een pelletkachel aanschaffen om de stookkosten te drukken.
    Ervaringen zal ik geven als ik de kachel heb.
    Ik zit nog met wat vragen en ga hier dadelijk een topic over aanmaken.

    Tot daar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 9:55 pm

    Hallo allemaal,

    Met het zoeken naar info omtrent pelletkachels ben ik op dit forum terechtgekomen.
    Momenteel verwarm ik mijn huis (voor zover mogelijk Wink met 1 gaskachel, maar zou deze tzt graag vervangen door een pelletkachel.

    Ik bedank iedereen voor de informatie die ik reeds gevonden heb en ongetwijfeld nog ga vinden.

    Groet, Barry.
    Dave G.
    Dave G.
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 107
    Registration date : 04-02-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Dave G. ma feb 06, 2012 10:07 pm

    Hey iedereen,
    Ik ben David, een midden dertiger en woon in het landelijke Zonhoven!
    Ik heb net een grondige verbouwing van mijn woning gedaan, hier en daar nog enkele ruimtes afwerken en klaar!
    Daar mijn interesse in een pelletkachel gewekt was, ben ik beginnen zoeken en hier ben ik dan! cheers
    Mijn hoofdverwarming bestaat uit een recente Viessmann aardgasinstallatie, maar omdat ik toch het vuur mis van een kachel heb ik besloten een pelletkachel aan te schaffen! Een meer gezellige warmte in huis!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty voorstellen

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 11:49 pm

    yup ik ben thomas van brugge, heb dit gevonden via internet heb een passian kachel 11 kw gebruik de pellets van de makro ben kontent van de kachel maar op dit moment haalt hij niet de gewenste warmte. is dit door de koude of door de grote ruimte(68 vierkante meter) ik weet het niet grtz
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van bertus di feb 07, 2012 8:13 am

    Effe voorstellen,
    Ik ben zinnens een pelletkachel te kopen en na een beetje zoekwerk ben ik op dit forum beland waar ik toch al iets heb bijgeleerd over deze kachels. ik woon in de nabijheid van Sint-Truiden & Tongeren . Dit forum is zeer leerzaam voor nieuwe gebruikers of andere wanneer men iets zoekt. Laughing
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven di feb 07, 2012 8:19 am

    Thonan,

    je kachel moet dat gemakkelijk aankunnen, behalve als de isolatie heel slecht is.

    het kan ook zijn dat de pellettoevoer iets te laag staat


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di feb 07, 2012 9:39 am

    @Thonan,

    Inderdaad, zoals Steven aanhaalt, kan de pellettoevoer iets te laag staan, ik heb het bij mij ook voorgehad, de spindel draaide 2 sec, nu draait hij 3 sec en het verschil is enorm.
    Aangezien je kachel 11 kw is, mag dat helemaal geen probleem zijn om 68 m² te verwarmen, die van mij is 9 kw en verwarm er 160 m² mee, ze staat in de laagste stand en het is hier constant 24 à 25 graden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 10:51 am

    @Fonske,

    Hoe gaat het met de kachel, heb je ze al beter kunnen instellen?


    Laatst aangepast door jempi op do feb 09, 2012 11:42 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 11:40 am

    Ik ben Rob Dekker

    Ik heb een bedrijf in het saneren van vochtige en zouthoudende muren met Hydroment en wij verkopen ecologische bouwmaterialen. Sinds enkele maanden verkopen wij ook pelletkachels van het merk Eurostek. Goedkope, goede robuuste Italiaanse merkkachels tegen een hele aantrekkelijke prijs.

    Ik weet wel vrij veel van pelletkachels en de plaatsing ervan, maar ben geen expert/technicus. Daartoe hebben we een samenwerkingsverband met een gecertificeerde pellet-kachel techniker die onze plaatsingen, garantieaanvragen, onderhoud en herstellingen doet. Een goede autoverkoper hoeft ook geen automonteur te zijn immers.

    We hebben heel veel aanvragen en verkopen en behalve dat het goed is voor ons bedrijf ben ik ook blij zo een steentje te kunnen bijdragen aan het verminderen van het gebruik van fossiele brandstoffen. Bovendien helpen we mensen behoorlijk te besparen op hun stookkosten.

    O ja, ik ben een Hollander wonend op het prachtige Pajottenland.

    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van piet do feb 09, 2012 2:13 pm

    Hallo Rob,
    Welkom op het forum
    Ook ben een Hollander maar niet gevreesd onze Belgische vrienden hier vergeven onze zuinigheid.
    Zijn soms aardige jongens ha ha.
    Heb je website bekeken
    We hebben dezelfde Ragdoll is heel lief en ontzettend groot
    Succes met je bedrijf
    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 9:48 pm

    jempi,

    ja het is in orde de verkoper wat onder druk gezet, en hij gaat alles oplossen de schouw,
    en hij heeft het ook afgeregeld,en het is nu ok,had een vuurbakje bij met
    groter gaten, uitgeboord,
    de gaten waren veel te klein, nu brand ze perfekt,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 10:49 am

    @Fonske,

    Ha tof, ik ben blij voor jou, het zou zonde zijn om dat bedrag te moeten spenderen aan iets wat niet deftig werkt. cheers
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van peter van den Branden vr feb 10, 2012 3:47 pm

    Jempi,

    Hoe zit het nu met de VIMEX pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 3:56 pm

    Hey Peter, ook op het forum?

    Wel, ik heb deze voormiddag naar Christof gebeld, om te vragen dat ik in het vervolg terug de Bioflam pellets mag gaan ophalen.

    Qua warmte, geven de Vimex even veel als de Bioflam, maar mijn kachel + het ruitje is op een halve dag potzwart gebrand, alhoewel je de ventilator al van 1400 naar 1500 toeren hebt gebracht
    .
    Wanneer ik het reservoir vul met de Vimex, blijven deze aan de zijkanten hangen, ik bedoel dat ze in het midden waar de spindel zit wel naar beneden gaan, maar ik heb vorige week voorgehad, dat mijn kachel uitging bij gebrek aan toevoer, alhoewel ze nog meer dan halfvol was, dan heb ik de pellets aan de zijkanten naar het midden gedaan en ze was terug vertrokken, dat had ik niet met de Bioflam.

    Voor de rest heel tevreden over mijn kachel en zeker over de service niets dan lof.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 5:47 pm

    Goeiedag!
    Ik ben Stephanie en ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop via dit forum meer te weten te komen over de werking van mijn pelletkachel: Alexia van ARCO. Ik zit namelijk met een probleem waar ook mijn verkoper niet uitraakt, ik hoop via dit forum enkele mensen te bereiken met de nodige kennis!
    mvg,
    Stephanie!

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:47 am