Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 5:47 pm

    Goeiedag!
    Ik ben Stephanie en ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop via dit forum meer te weten te komen over de werking van mijn pelletkachel: Alexia van ARCO. Ik zit namelijk met een probleem waar ook mijn verkoper niet uitraakt, ik hoop via dit forum enkele mensen te bereiken met de nodige kennis!
    mvg,
    Stephanie!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 5:55 pm

    Hallo,

    Ik ben sieg, nieuw op deze forum. Wij hebben momenteel nog een houtkachel,maar hebben besloten om van het ogenblik dat het hout opgewerkt is over te schakelen naar een pelletkachel. Dit zijn we trouwens al langer van plan, maar het hout geraakt maar niet op, verwachting 2012-2013. Wij hebben wel een centrale verwarming op gas. Het is de bedoeling om in de living deze pelletkachel te zetten.Vandaar de voorbereiding hiervoor, Jullie forum leek mij een goed middel om info te verzamelen.
    Ik heb geen enkel idee van de verschillende mogelijkheden types van pelletkachels. Met Jullie ervaring, waar moeten we zeker rekening mee houden en welke zijn de kwalitatief betere merken, hoe staat het met het lawaai van dergelijke pelletkachel?

    Dank voor Jullie advies, een toekomstige pelletman.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 7:36 pm

    Hallo
    ik ben Ger en ben nieuw op dit forum.ik heb een marea en een pellstar gekocht,de marea voor in de garage en de pellstar voor in de woonkamer.
    de marea heb ik net aangesloten,ik moet nog wennen aan de ventilator,maar hij geeft genoeg warmte af,ik heb de temperatuur al op het laagste stand gezet nl. 5 graden ,maar hij geeft nog steeds veel warmte af,stop de ventilator niet,als die op de hij op de juiste temperatuur is ingesteld.heeft hier iemand ervaring mee.

    mvg Ger
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven vr feb 10, 2012 7:49 pm

    Ger,

    dat is normaal. De kachel dient een minimum aan warmte af te geven, anders is er overhitting.
    je kan de pellettoevoer wel verminderen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 3:49 am

    Hallo,

    Ik ben Donny en net zoals bijna iedereen hier terecht gekomen na opzoek werk op het internet omtrent pelletkachels.
    Ik verwarm nu met daikin airco en 2 warmte pompen lucht/lucht wat heel goed werkt maar veel lawaai maakt en geen gezellige warmte geeft. heb mij dan ook vorige week een phebo stufe afrodite besteld welke binnen een 2 tal weken in mijn woning zal staan. Ik kan bijna niet wachten om 's avonds in mijn zetel te genieten van een goeie film en de gezellige warmte van mijn vlammetje.
    Bij de kachel worden 10 zakken pelleo pellts geleverd en heb ik ook nog de mogelijkheid om een pallet 70 zakken aan te kopen tegen halve prijs wat ik denk ik wel zal doen.
    Nog niet veel reviews gelezen over deze pellets maar dragen wel het din+ label.

    Grtz.

    Ketels Donny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 8:31 am

    hoiiii,allemaal ik ben piet

    ik wil voor mijn nieuwe zeer goed geisoleerde chalet in hoenderloo van 70 mtr2 een nieuwe of goede gebruikte pellet kachel kopen.
    alle tips en goede raad zijn welkom hier over.
    ook wat vermogen betreft.
    en eventuele verkoop adressen in omgeving apeldoorn.
    eventuele mail naar [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    bvd,piet
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 8:34 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    na penm n laag streepje voor alle duidelijkheid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 16, 2012 2:24 pm

    Hoi,
    ik ben Martine. Ik woon in een zeer oud huis. Nu heb ik een mazoutkachel, die enorm veel geld verspild. Ik had al gehoord van pelletkachel. Via google kwam ik op het idee om pelletkachel aan te schaffen. Ik wil een pelletkachel met kanalisatie aanschaffen. Maar ik weet niet hoe het in zijn werk gaat, want de plaatsen die moeten verwarmd worden liggen niet naast elkaar? En wat kost die allemaal? De ruimte die verwarmd moet worden is 200m3.
    Mvg,
    Martine
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 16, 2012 4:20 pm

    Hoi allemaal,

    de energieprijzen swingen de pan uit en ik vind de stookolieprijs veel te hoog...een pelletkachel of houtkachel daar ben ik nog niet uit. Ook niet over het merk ...
    Ik lees hier veel en goede info, tot lees en schrijfs.

    groetjes!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za feb 18, 2012 7:25 pm

    Hoi,

    Ben Rustach uit Limburg, vorige week is mijn inbouwhaard een Eco Forrest Insert geplaatst. We zatten al jaren met een inbouwhaardopening waar niet direct een pasklare oplossing voor was, tot we bij een pelletkachel terechtkwamen. Zijn er zeer tevreden over,iets minder over de leverancier,uitleg perfect, maar hebben het blijkbaar te druk, waardoor service verwaarloosd,spijtig. Ik heb zelf een ramenbedrijf, maar dit is voor ons toch de hoogste prioriteit.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van nick1 za feb 18, 2012 8:06 pm

    Heb je dan een probleem?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di feb 28, 2012 3:30 pm

    Eerst even voorstellen dan.
    Mijn naam is Bram en kom uit Alkmaar.

    Hoe kom je hier terecht? Via google
    Waarom een pelletkachel? Duurzaam verwarmen en kosten besparen
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Wij stoken met een Artel Classic S en zijn zeer tevreden.
    Welke pellets gebruik je? Premium pellets van GBS
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Dat zeker, en met de service van onze verkoper kan dat niet verkeerd gaan.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4753
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro di feb 28, 2012 8:23 pm

    Allen welkom hier!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di feb 28, 2012 11:02 pm

    Ben Elvis uit Zonnebeke heb sedert een jaar een half een blokhut gekocht ben niet tevreden van de service van de verkoper van mijn eerste pelletkachel VEPA te Vlamertinge ook niet van mijn tweede MOVETHERM te Ieper.
    Soms word er al wel eens een beslissing impulsief genomen waar je achteraf spijt van hebt had ik dat geweten had ik meer rondgekeken vooraleer ik kocht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo feb 29, 2012 8:57 pm

    Hoi mijn naam is Dick en ben sinds 3 weken in het bezit van een pelletkachel
    Een klant van mij in Italië verkoopt pellet kachels naast een groot assortiment tuinproducten
    Bij ons in Nederland is de pelletkachel nog niet zo bekend omdat iedereen een gasaansluiting heeft .
    Thuis wilde wij de sfeer van een openhaard maar dan moest er een pijp van 14 meter dwars door het huis heen ala 4000 euro !!
    De klant in Italie vertelde mij over de voordelen van een pelletkachel en de kosten per jaar als de de kachel als hoofd verwarming gebruikt wordt en bovenal een kleine moeite om de kachel te plaatsen
    Nu dus in het bezit van een MCZ face 6 kw en gebruik De Lange pellets
    De kachel is maar 6 kw maar kan ons huis op de beneden verdieping prima verwarmen ook tijdens de koude periode in februari
    Als de badkamer verwarmt moet worden dan gaat de cv een uurtje aan
    Wij gebruikte in de koude periode 10 kg per dag aan pellets van 06.30 tot 22.30 uur
    Ik ben lid van het forum omdat ik geen bekende heb die in het bezit zijn van een pelletkachel en zo toch genoeg info kan vinden over de kachel en pellets
    walter
    walter
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 19-01-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van walter wo feb 29, 2012 11:15 pm

    Hoi allemaal,

    Reeds verschillende jaren LID van dit forum en NU eindelijk ook toegetreden tot de groep van BEZITTERS/GEBRUIKERS van een pelletkachel.

    Sinds vrijdag 17 februari is de installatie een feit. Een TOPO van het merk RIKA heeft zijn plaats gekregen in onze woonkamer.

    Wij denken dat ze goed past in onze woning en ons veel WARMTE zal schenken.

    Groeten,

    WALTER sunny
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van nick1 do maa 01, 2012 7:06 am

    Welkom, veel zorgeloos stookplezier!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4753
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro do maa 01, 2012 12:52 pm

    Hoi Walter,

    veel stookplezier!
    U zal wss na meer dan 3jaar lid te zijn van het forum wel de goeie keuze gemaakt hebben Smile

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr maa 02, 2012 6:30 pm

    Hallo, eerst maar even voorstellen.

    Wij wonen in Almere en hebben sinds december een Edilkamin Tiny staan. We kregen onze woning niet goed warm met de stadsverwarming.
    Dit komt mede doordat we een plafondhoogte van 5 meter hebben en veel glas. Alle warmte trekt zo naar boven en met lauwe convectoren was het 24h per dag stoken.
    Sinds we de kachel hebben is het snel warm. We zijn dus tevreden. Maar wat meer info over de kachel zou niet weg zijn.
    We stoken trouwens op Jekro pellets.


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 9:24 am

    Even voorstellen,
    Wij zijn op dit forum geraakt door te googelen.
    De reden dat we overstapten op pellets is dat we met mazoutkacheltje van 5.5kw het heel koud hadden. Mcz is het geworden ook dankzei jullie forum. Ik ben 34 jaar en wij wonen in diepenbeek ons huis is niet geisoleert en wij zochten een goede verwarming pellets zijn dus onze hoofdverwarming. Aangevuld bij heel koud weer met een 4kw warmtepomp lucht lucht die zelden aanstaat dankzei deze fijne kachel,wij doen het onderhoud zelf en willen iedereen bedanken voor de info die we op dit forum vonden, veel succes verder.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo maa 04, 2012 1:51 pm

    Hallo ik ben jozef en heb sinds gisteren een inpellet 54 van edilkamin alles is ok maar is het niet mogelijk de afstandsbediening in het nederlands te zeten.

    Mvg jozef.
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van hermanV ma maa 05, 2012 6:57 pm

    sorrie,alz iec zomige tekten leez, dan zie ic dat redelik feel menzen trug hun nederlants moetten beishafen...

    groeten,
    HermanV


    graag een beetje eerbied voor anderen indien mogelijk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma maa 05, 2012 8:00 pm

    hallo, ik ben jozef en heb sinds deze week een edelkamin inpellet 54 , dit om vooral ook wat te besparen op de stookolie en voor de aangename warmte en weinig vervuiling. ik gebruik woodpellets green energie 6 mm van bij de plaatser maratra in Buggenhout. De prijs is daar 3.75€ voor zak 15kg of 1050kg voor 260€ gratis thuisgeleverd. Kom op dit forum terecht via opzoekingen google. Ik ben tot nu toe tevreden behalve over de afstandsbediening die in het Italiaans staat en ik ben er nog niet in geslaagd deze te veranderen. Dus alle hulp is welkom. groetjes jozef
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van hermanV ma maa 05, 2012 8:48 pm

    Sorry als ik met deze opmerking iemand beledigd heb. Dat was zeker mijn bedoeling niet. Ik wou alleen een opmerking maken over sommige tik- of taalfouten.
    Ik heb soms de indruk dat sommige mensen hun berichten niet nalezen op eventuele fouten. Nogmaals mijn excuses als het toch beledigend overkwam.

    groeten,
    hermanV

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 8:37 pm

    Hoe kom je hier terecht?
    google

    Hallo, ik ben Jan

    Waarom een pelletkachel?

    om de gasfactuur naar beneden te krijgen Smile
    Eigenlijk was een aardgascassette de bedoeling ooit. Daarna meer en meer zin in houthaard maar door het vele werk hieraan dus uitgekomen bij een pelletkachel.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    nog niets, wel zin in de mcz philo, of andere smalle kachel (graag meer info, iedereen)
    Ik heb een gemetselde schouw en eigenlijk geen mogelijkheid tot aanzuig van buiten. Ook buizen in de schouw wordt moeilijk.

    Welke pellets gebruik je?
    Nog geen dus, maar ik hoor dat hogramix ofzo hier naast de deur is. (Reningelst)

    De bedoeling zou zijn om tegen de volgende winter een kachel te hebben.

    groeten Jan
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4753
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro di maa 06, 2012 9:08 pm

    Welkom Jan,

    hier ga je heel wat info vinden:-)
    Hogramix is idd naast de deur,maar ook GBS(Elite) uit Zuidschote.

    Grtz uit Heuvelland
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 5:27 am