bedankt voor de uitgebreide voorstelling, welkom op het forum..
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+66
Mmuis
TimV
haas
Rayke
Raf
RONIEKE
jerommeke
Stef
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
70 plaatsers
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32444
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 151
Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
Donvaro,
smillie- Pelletje
- Aantal berichten : 38
Registration date : 15-12-13
- Bericht nummer 152
Even voorstellen.
Hallo,
ik ben Smillie en kom mij even voorstellen.
Ik heb een pelletkachel van 10 Kw die perfect werkt, maar ik denk dat de pellets niet de juist zijn.
Groetjes,
Smillie.
ik ben Smillie en kom mij even voorstellen.
Ik heb een pelletkachel van 10 Kw die perfect werkt, maar ik denk dat de pellets niet de juist zijn.
Groetjes,
Smillie.
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 153
Smilie,welkom hier!
Welk merk van pelletkachel heb je en welke pellets gebruik je momenteel? Hoelang gebruik je de pelletkachel al?
grtzzzzz
Welk merk van pelletkachel heb je en welke pellets gebruik je momenteel? Hoelang gebruik je de pelletkachel al?
grtzzzzz
hoi iedereen
sinds een paar maanden eigenaar van een pellet Ravelli kachel , en wat doet een mens dan nml op zoek gaan voor nog meer info en zeker ervaringen met als punt nr 1 welke pellets zijn nu zéér goed en wat betalen andere forum leden voor hun pellets
dit forum gevonden op Google
mvg
sinds een paar maanden eigenaar van een pellet Ravelli kachel , en wat doet een mens dan nml op zoek gaan voor nog meer info en zeker ervaringen met als punt nr 1 welke pellets zijn nu zéér goed en wat betalen andere forum leden voor hun pellets
dit forum gevonden op Google
mvg
Gast- Gast
- Bericht nummer 155
Bendia,
welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou relevante informatie.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou relevante informatie.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 156
effe voorstellen
Wij zijn fam Meijer uit Groot Ammers (zuid Holland)
Al enige tijd ben ik lid van het forum maar deed er niet veel mee.
Ik had het idee dat wij ons al hadden voorgesteld maar kon er niets meer van vinden. Dus dat nu maar even gedaan.
Destijds heb ik de parameters toegestuurd om deze te publiceren en zijn op dit forum te vinden.
Wij hebben een pelletkachel van Artel met CV (LST14) en gebruiken deze als hoofdverwarming sinds 2008
Inmiddels zijn we de 21 ton pellets al gepasseerd.
De Artel zou in licentie gebouwd zijn door Ungaro? Via de NL importeurs kan ik niet aan onderdelen komen.
Ungaro kom ik ook tegen op het branderbakje.
Als iemand mogelijk meer info heeft houden wij ons aanbevolen.
Wij willen graag onze ervaring delen met anderen want we zijn zeer tevreden.
Dit is niet vanzelf gegaan want de ervaring destijds in NL was matig, hierdoor is door de leverancier
een fout in de afstelling gemaakt, waardoor er 2x schoorsteenbrand is geweest. De afstelling hebben wij door
testen zoeken (en veel schoorsteenvegen om de 2 weken) uiteindelijk goed gekregen.
Ik wil niemand bang maken maar de afstelling van een pelletkachel is zeer belangrijk en je moet kennis hebben
om dit goed uit te voeren. Nog steeds na 5 jaar gaat de kachel uit als wij meer als 1 uur weggaan.
Wij willen anderen helpen bij vragen.
Wij hebben nu zelf een klein probleem met de ruimte ventilator wat ik in een ander bericht heb staan.
Op dit moment stoken wij op Novus Pellets, is een prima pellet.
We gaan over op pellets van gewenst vuurtje. Zien er goed uit. En branden goed.
Vr groet Fam Meijer
Al enige tijd ben ik lid van het forum maar deed er niet veel mee.
Ik had het idee dat wij ons al hadden voorgesteld maar kon er niets meer van vinden. Dus dat nu maar even gedaan.
Destijds heb ik de parameters toegestuurd om deze te publiceren en zijn op dit forum te vinden.
Wij hebben een pelletkachel van Artel met CV (LST14) en gebruiken deze als hoofdverwarming sinds 2008
Inmiddels zijn we de 21 ton pellets al gepasseerd.
De Artel zou in licentie gebouwd zijn door Ungaro? Via de NL importeurs kan ik niet aan onderdelen komen.
Ungaro kom ik ook tegen op het branderbakje.
Als iemand mogelijk meer info heeft houden wij ons aanbevolen.
Wij willen graag onze ervaring delen met anderen want we zijn zeer tevreden.
Dit is niet vanzelf gegaan want de ervaring destijds in NL was matig, hierdoor is door de leverancier
een fout in de afstelling gemaakt, waardoor er 2x schoorsteenbrand is geweest. De afstelling hebben wij door
testen zoeken (en veel schoorsteenvegen om de 2 weken) uiteindelijk goed gekregen.
Ik wil niemand bang maken maar de afstelling van een pelletkachel is zeer belangrijk en je moet kennis hebben
om dit goed uit te voeren. Nog steeds na 5 jaar gaat de kachel uit als wij meer als 1 uur weggaan.
Wij willen anderen helpen bij vragen.
Wij hebben nu zelf een klein probleem met de ruimte ventilator wat ik in een ander bericht heb staan.
Op dit moment stoken wij op Novus Pellets, is een prima pellet.
We gaan over op pellets van gewenst vuurtje. Zien er goed uit. En branden goed.
Vr groet Fam Meijer
erwin- Admin
Leeftijd : 62
- Bericht nummer 157
fkmfkm
alsnog welkom hier, ik heb ergens een voorstelbericht teruggevonden van mei ll, maar maakt niet uit.
hopelijk heb je snel een oplossing in je andere topic..
alsnog welkom hier, ik heb ergens een voorstelbericht teruggevonden van mei ll, maar maakt niet uit.
hopelijk heb je snel een oplossing in je andere topic..
hallo, ik ben yves en vanaf morgen eigenaar van een MCZ cute.
is altijd leuk om ervaringen van anderen te delen, goede of slechte!
is altijd leuk om ervaringen van anderen te delen, goede of slechte!
Gast- Gast
- Bericht nummer 159
Yves,
welkom op het forum en veel stookplezier met je Cute. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou interessante info.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum en veel stookplezier met je Cute. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou interessante info.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 160
Hoe kom je hier terecht? Google
Waarom een pelletkachel? Gemakkelijke warme gezellig goedkoper
Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? /
Welke pellets gebruik je? /
Ben je tevreden van je pelletkachel? /
erwin- Admin
- Bericht nummer 161
Jens,
welkom op het forum, een goed begin is het topic [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] eens rustig doorlezen..
welkom op het forum, een goed begin is het topic [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] eens rustig doorlezen..
Hallo,
Mijn naam is Dirk. Ik ben hier nieuw op dit forum.
Ik ben op zoek naar een goede pelletkachel voor in mijn keuken.
Ik zal hier nog veel over moeten lezen op dit forum.
Momenteel stook ik met hout,tot dat het op is.
mvg
Dirk
Mijn naam is Dirk. Ik ben hier nieuw op dit forum.
Ik ben op zoek naar een goede pelletkachel voor in mijn keuken.
Ik zal hier nog veel over moeten lezen op dit forum.
Momenteel stook ik met hout,tot dat het op is.
mvg
Dirk
erwin- Admin
- Bericht nummer 163
dokker,
welkom op het forum en veel leesplezier,
als er verdere vragen zijn dan zien we deze binnenkort wel ergens in een topic verschijnen..
welkom op het forum en veel leesplezier,
als er verdere vragen zijn dan zien we deze binnenkort wel ergens in een topic verschijnen..
Hallo,
Ik ben Roy en reeds een paar jaar in het bezit van een Extraflame inbouw pellet kachel.
Deze is er gekomen nadat we veel problemen hebben gehad met een gas sfeerhaard van Dovre.
Een nieuwe gashaard zagen we na de slechte ervaring (reukhinder) niet meer zitten en hout kappen was er voor mij teveel aan.
Daarom gekozen voor een Pelletkachel met een zo groot mogelijk glas, met als bedoeling deze af en toe te gebruiken als sfeerhaard.
De pelletkachel valt ons zo hard mee dat we hem nu dagelijks gebruiken en de CV nog op halve kracht draait.
Hierdoor is ons gas verbruik met de helft afgenomen en besparen we veel geld.
Ik vond dit forum via Google tijdens mijn voorbije zoektocht naar een Pellet leverancier in mijn regio.
Mvg,
Roy
Ik ben Roy en reeds een paar jaar in het bezit van een Extraflame inbouw pellet kachel.
Deze is er gekomen nadat we veel problemen hebben gehad met een gas sfeerhaard van Dovre.
Een nieuwe gashaard zagen we na de slechte ervaring (reukhinder) niet meer zitten en hout kappen was er voor mij teveel aan.
Daarom gekozen voor een Pelletkachel met een zo groot mogelijk glas, met als bedoeling deze af en toe te gebruiken als sfeerhaard.
De pelletkachel valt ons zo hard mee dat we hem nu dagelijks gebruiken en de CV nog op halve kracht draait.
Hierdoor is ons gas verbruik met de helft afgenomen en besparen we veel geld.
Ik vond dit forum via Google tijdens mijn voorbije zoektocht naar een Pellet leverancier in mijn regio.
Mvg,
Roy
erwin- Admin
- Bericht nummer 165
Roy,
welkom op het forum en veel leesplezier...
welkom op het forum en veel leesplezier...
voorstelling kennyB
Hallo , men ik ben Kenny en ik ben op de site terechtgekomen toen ik informatie aan het zoeken was over pelletkachels en pellets .ondertussen heb ik een pelletkachel aangekocht en het is een l'artistico silvestro geworden na lang getwijfeld te hebben tussen verschillende merken de voorkeur ging naar een edilkamin pelletbox maar de firma's waar ik was geweest hebben het laten afweten... en men kachel dat ik nu heb konden ze binnen de 2 weken leveren en dat was doorslaggevend.
Ben zeer tevreden van de kachel , makkelijk in onderhoud, makkelijk te gebruiken.
Heb vorige winter met verschillende pellets gebrand aveve, agricon, woodox, granilux en mandi. Heb van die merken alles 1 zak getest en de branduren bekeken en granilux sprong er met kopen en schouders boven uit dan aveve, woodox, mandi en agricon.
En ben nog steeds op zoek achter goeie pellets regio wielsbeke, alle voorstellen welkom
Groeten KennyB
Ben zeer tevreden van de kachel , makkelijk in onderhoud, makkelijk te gebruiken.
Heb vorige winter met verschillende pellets gebrand aveve, agricon, woodox, granilux en mandi. Heb van die merken alles 1 zak getest en de branduren bekeken en granilux sprong er met kopen en schouders boven uit dan aveve, woodox, mandi en agricon.
En ben nog steeds op zoek achter goeie pellets regio wielsbeke, alle voorstellen welkom
Groeten KennyB
Gast- Gast
- Bericht nummer 167
Kenny,
welkom op het forum en goed om te lezen dat je een tevreden stoker bent. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar de info die je wilt.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum en goed om te lezen dat je een tevreden stoker bent. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar de info die je wilt.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 168
Wel, ik ben Thomas uit Kontich
Ik ben mij aan het orientieren naar een goede pelletkachel voor het voorjaar en najaar bij te verwarmen.
Of misschien wel volledig te verwarmen.
Ik wil hier vooral veel lezen en zal op tijd en stond mijn vraag wel eens stellen
Ik ben mij aan het orientieren naar een goede pelletkachel voor het voorjaar en najaar bij te verwarmen.
Of misschien wel volledig te verwarmen.
Ik wil hier vooral veel lezen en zal op tijd en stond mijn vraag wel eens stellen
Gast- Gast
- Bericht nummer 169
Thomas,
welkom op het forum en veen leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je al veel antwoorden op je vragen vinden.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum en veen leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je al veel antwoorden op je vragen vinden.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 170
voorstellen
Goedenmiddag,
Ik ben peter en heb sinds twee dagen een edelkamin Funny. Warmte voldoende !
De reden om een pelletkachel aan te schaffen is niet de besparing. Hier in Nederland levert dat niet veel op omdat gas relatief goedkoop is een een hr ketel efficient. Het is de soort warmte en het vlammenspel wat de doorslag heeft gegeven. We hebben altijd al een houtkachel gewild, maar ja dat in een rijtjeshuis midden in de stad....... Een pelletkachel is toch handiger, schoner.
Dit forum is voor mij handig om tips te krijgen voor wat betreft het onderhoud. De ruit schoonmaken met as is er een van.
Ik ben peter en heb sinds twee dagen een edelkamin Funny. Warmte voldoende !
De reden om een pelletkachel aan te schaffen is niet de besparing. Hier in Nederland levert dat niet veel op omdat gas relatief goedkoop is een een hr ketel efficient. Het is de soort warmte en het vlammenspel wat de doorslag heeft gegeven. We hebben altijd al een houtkachel gewild, maar ja dat in een rijtjeshuis midden in de stad....... Een pelletkachel is toch handiger, schoner.
Dit forum is voor mij handig om tips te krijgen voor wat betreft het onderhoud. De ruit schoonmaken met as is er een van.
erwin- Admin
- Bericht nummer 171
Peter,
welkom op het forum en veel leesplezier, veel succes met de kachel gewenst...
welkom op het forum en veel leesplezier, veel succes met de kachel gewenst...
voorstelling
Hallo,
Ik ben Jana en heb sinds vorige week een tweedehands pelletkachel, edilkamin iris plus.
De kachel doet dienst als hoofdverwarming voor een slecht geisoleerde ruimte van 100m³.
Omdat ik niet veel van pelletkachels ken, keek ik voor de aanschaf ervan al eens op dit forum.
Ik heb nu ook wat vragen, en hoop in de toekomst beter te snappen hoe pelletkachels werken, dus vandaar...
Groetjes,
Jana
Ik ben Jana en heb sinds vorige week een tweedehands pelletkachel, edilkamin iris plus.
De kachel doet dienst als hoofdverwarming voor een slecht geisoleerde ruimte van 100m³.
Omdat ik niet veel van pelletkachels ken, keek ik voor de aanschaf ervan al eens op dit forum.
Ik heb nu ook wat vragen, en hoop in de toekomst beter te snappen hoe pelletkachels werken, dus vandaar...
Groetjes,
Jana
Gast- Gast
- Bericht nummer 173
Hallo,
Ben Jaak, 56 jaar jong,woon te Ertvelde, heb sinds 3 dagen een pelletkachel hp60,gebruik elite pellets,
ben op dit forum gekomen na het zoeken van informatie over de kachel.
Heb dus eerst gekocht en ben dan gaan zoeken. Had misschien beter eerst gezocht en dan gekocht.
Is nu nog te vroeg om meer over de kachel te vertellen, kan alleen kwijt dat het zééééér warm kan zijn in de woonkamer.
Jaak
Ben Jaak, 56 jaar jong,woon te Ertvelde, heb sinds 3 dagen een pelletkachel hp60,gebruik elite pellets,
ben op dit forum gekomen na het zoeken van informatie over de kachel.
Heb dus eerst gekocht en ben dan gaan zoeken. Had misschien beter eerst gezocht en dan gekocht.
Is nu nog te vroeg om meer over de kachel te vertellen, kan alleen kwijt dat het zééééér warm kan zijn in de woonkamer.
Jaak
Gast- Gast
- Bericht nummer 174
Jana en Jaak,
Welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht info opzoeken.
Verdere vragen horen we dan wel in een specifiek topic.
M.v.g.,
Dick
Welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht info opzoeken.
Verdere vragen horen we dan wel in een specifiek topic.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 175
voorstellen!!
hallo mijn naam is muc.
ik heb een edilkamin zeven,een maand of 6.
"wij" zijn van een houtkachel over gestapt omdat ik niet meer de zin en tijd heb voor hout zagen/halen/etz.
we gebruiken de pallets van;klein kromhof vriezeveen.
zijn "nog"niet zo te spreken over de kachel(hoop hier iets meer te weten te komen over de kachel)
grt muc
ik heb een edilkamin zeven,een maand of 6.
"wij" zijn van een houtkachel over gestapt omdat ik niet meer de zin en tijd heb voor hout zagen/halen/etz.
we gebruiken de pallets van;klein kromhof vriezeveen.
zijn "nog"niet zo te spreken over de kachel(hoop hier iets meer te weten te komen over de kachel)
grt muc
Gast- Gast
- Bericht nummer 176
Muc,
welkom op het forum en veel leesplezier. Over de Seven staat veel te lezen in de betreffende topics, met de zoekknop linksboven kun je die vinden.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum en veel leesplezier. Over de Seven staat veel te lezen in de betreffende topics, met de zoekknop linksboven kun je die vinden.
M.v.g.,
Dick
Gesponsorde inhoud
- Bericht nummer 177