Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

Luc


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do 5 dec 2013 - 14:31

    Jos,
    welkom op het forum en veel stookplezier met je Nancy. We hopen naast je vragen t.z.t. ook je ervaringen te lezen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast vr 6 dec 2013 - 18:43

    Hallo iedereen,

    Ik ga mijn tweede winter in met een PelletBlok van Edilkamin... Dit is voor ons een poging om op een vrij ecologische manier te verwarmen. Naast deze pelletkachel hebben we in onze leefruimte van 300m³ ook nog een houtkachel. Met deze beide lukt het prima om ons te verwarmen...
    Om het ecologisch verhaal te vervolledigen hebben wij ook voor zo'n 7400 Wp zonnepanelen, een warmtepompboiler (Nuos2) voor het sanitair warm water en gebruiken we regenwater voor de toiletten, de tuin en de was...
    Wij zijn vrij tevreden met deze kachel op een paar kleine punten na: hij is nogal luidruchtig (ventilatie) en bij een technische storing (vervuild of zo) blijft hij 15 minuten in alarm, ongeacht wat je doet...
    Ook dit tweede jaar gaan we stoken met Olimp-pellets...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr 6 dec 2013 - 18:45

    Jesar,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou interessante info.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Hallo

    Bericht van Gast vr 6 dec 2013 - 23:12

    Hallo ,

    Ik ben Hans en woonachtig in West-Vlaanderen .
    Wij hebben ons een prachtige kachel aangeschaft .
    De snella van Ravelli .
    De pelets die we gebruiken zijn Natura (3.69 € voor 15 kg )
    Heel tevreden over de kachel (mits enkele problemen )
    Daarover later meer want ik zou heel graag de telleruren van mijn kachel resetten .
    en dus moet ik 5 zinvolle onderwerpen aanbrengen .
    grt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr 6 dec 2013 - 23:19

    hans,

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    de nadruk ligt niet zozeer op die 5 berichten, wel op zinvolle en regelmatige bijdragen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Nieuw op het forum

    Bericht van Gast ma 9 dec 2013 - 10:24

    Ik ben Fons.
    Via de zoekmachine Google kwam ik terecht op jullie site.
    We hebben een RIKA Pico kachel aangekocht, deze wordt volgende week maandag (16 dec) geïnstalleerd.
    We vinden het gezellig verwarmen, maar vooral milieubewust en goedkoper dan gas (op langere termijn).
    Het type van pellets, welke samen met de kachel (675 kg gratis), geleverd word, is het merk Piveteau.
    Grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma 9 dec 2013 - 10:28

    Fons,
    welkom op het forum en veel lees-/stookplezier. We zien je ervaringen en vragen graag tegemoet in de betreffende topics.
    M.v.g.
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast ma 9 dec 2013 - 10:57

    Naam Luc
    Woonplaats: Voortkapel

    Merk pelletkachel : Last Calor ZOE 13-06

    Ben nog aan uitzoeken welke pellets de beste zijn .
    Gebruik nu pellets van Colruyt en Carrefour branden goed zonder problemen , daarvoor pellets van hardhout geprobeerd deze gaven problemen en veel afval.

    Grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma 9 dec 2013 - 20:48

    hallo
    ik wil mij even voorstellen .ik ben a.habets heb een pellet kachel gekocht voor mijn huis en verwarm hier mee mijn huis als hoofd verwarming het is een surdiac lyon air ben er zeer tevreden over en stook de pellets green energie ook heel tevreden mooie vlam en schone ruit .
    a.habets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma 9 dec 2013 - 20:56

    holidayrunner en a behets,

    bedankt voor de voorstelling, veel leesplezier op het forum...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma 9 dec 2013 - 22:05

    Hallo,

    Ik zal mij even voorstellen, mijn  naam is AG en wij hebben sinds kort een edilkamin seven  na diverse showromen te hebben bezocht zijn wij voor deze gegaan. nadat de installateur de kachel geplaatst heeft functioneert hij prima.
    Via google op deze site gekomen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma 9 dec 2013 - 22:12

    James Bond,

    welkom op het forum, over de seven en aanverwante iris/lilia staat er onder edilkamin heel veel info om te lezen.
    verdere vragen dan graag in een specifiek topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty voorstellen

    Bericht van Gast di 10 dec 2013 - 22:11

    Hallo ,

    Me even voorstellen
    Sinds een 3tal jaar gebruik ik pellets als hoofdverwarming in de woning.
    (MCZ Musa air)
    Ik heb al verschillende soorten pellets gebruikt en men zoekt steeds naar een betere pellet.
    Ik  maak  nu gebruik van  hardhouten pellets.
    (aangekocht bij J-pellets uit St-Niklaas en de prijs valt goed mee, perfecte bediening en service)
    Wat me opvaltvan deze pellets dat ze veel meer warmte afgeven en dat de asvorming o zo weinig is!!!
    Het verbruik ligt ook veel lager dan bij de andere soorten pellets.

    Heeft iemand ook ervaring (nadeel?) op termijn met hardhouten pellets ?  

    Valli

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di 10 dec 2013 - 22:22

    Even voorstellen.

    Ik ben momenteel opzoek naar een inbouw pelletkachel voor te installeren in mijn appartement omwille van de gezellige warmte en de stijgende gasprijzen.

    Mijn oog viel op de Nordic fire Boxline 1000. Ik vind er jammergenoeg weinig info over op dit forum of hadden deze vroeger een andere naam?

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di 10 dec 2013 - 22:29

    valli en vjeeke,
    welkom hier en veel leesplezier.

    @valli: met de zoekknop linksboven en zoeken op hardhout vind je meer info.
    @vjeeke: kijk eens bij ravelli r1000.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    wvema
    wvema
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 10-12-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van wvema vr 13 dec 2013 - 11:35

    Woon in Loppem (West-Vlaanderen) en ben al enige tijd geïnteresseerd in pellet(bij)verwarming. Mijn oude hout-inbouwcassette wordt vervangen door een MCZ Boxtherm 60. Te gebruiken voor mijn plezier, normaal niet als hoofdverwarming.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr 13 dec 2013 - 17:23

    Dag iedereen

    Ik zal eens even mezelf voorstellen. Ik ben Keke en ik ben hier eigenlijk in naam van mijn ouders. Ze zijn niet zo handig met computer en ik zou dat wel moeten zijn ;-) Daar jullie al vraagjes opgesteld hebben, zal ik deze eerst even beantwoorden.

    -Hoe kom je hier terecht? Niet moeilijk, via Google ;-)
    -Waarom een pelletkachel? Om te besparen natuurlijk en ook wel voor de gezelligheid!
    -Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? We hebben een EdilKamin pelletinsert 54...
    -Welke pellets gebruik je? Bioflan, kan dat?
    -Ben je tevreden van je pelletkachel? Eeummhhh, ABSOLUUT NIET!!! Daarom de aanmaak van dit account!
    Ik zal een nieuw onderwerp openen om het verhaal in te doen.

    Zo, een beetje onze voorstelling.

    Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

    LiefZ.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr 13 dec 2013 - 17:40

    Wvema & Keke,
    welkom op het forum en veel leesplezier, met de zoekknop linksboven kun je op zoek naar relevante info.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo 15 dec 2013 - 18:33

    Hallo,

    Ben reeds vier jaar trouwe lezer van het forum.
    We hebben een Pellinsert 54 sinds december 2009.

    Zeer tevreden over ons "stoofke"

    Mvg,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo 15 dec 2013 - 18:42

    Mavi,
    welkom op het forum en nog meer leesplezier. We lezen je ervaringen met je Pellinsert graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty voorstelling

    Bericht van fdoncke zo 15 dec 2013 - 19:16

    Hoi allemaal
    Ik ben al een tijdje een "volger" van pelletforum en heb me nu eindelijk zelf een aangeschaft. Ik had een hout inbouwhaard en heb deze vervangen door een edelkamin inpellet 54 .
    voorlopig heb in van de verkoper pellets van bioflam maar ik heb ook reeds tigerpellets gestookt. Ik kan hier nog maar weinig van zeggen omdat ik nog maar van 10-12 stook.
    grtjs Swa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo 15 dec 2013 - 19:22

    Swa,
    welkom op het forum en we lezen je ervaringen met de kachel en de pellets graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty forum

    Bericht van Gast ma 16 dec 2013 - 11:15

    Hallo,

    Via via in contact gekomen op dit forum, ik bezit een pelletkachel en lees graag wat info betreffende onderhoud, aansluiting ed, maar eigenlijk zoek ik via deze weg de beste prijs kwaliteit pellets en liefst in de omtrek van mijn woonplaats.

    Ik hoor het vast van de leden.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Voorstelling

    Bericht van Gast ma 16 dec 2013 - 11:32

    Hola,

    mijn naam is Don.

    Ik verblijf het meeste van mijn tijd in Spanje in de Alpujarras, een uitloper van de Sierra Nevada.
    Daar het hout hier nogal duur is zijn we op zoek gegaan naar andere verwarmingsbronnen.
    Een daarvan was de pelletkachel, in de tijd van aankoop nog deels gesponsord door de "Junta de Andalucía".
    De pelletkachel is een Airpel 12A1 (te vergelijken met een Nordic Fire Sheila) waarvoor we 3900 € hebben betaald (de korting van de Junta was er al af=1280€). Deze verwarmt 2 plaatsen op de middenverdieping.

    We zijn zeer tevreden over de warmte, de properheid en het gemak van de kachel.

    Een jaar later zagen we in Bricomart een promotie van pelletkachels en kochten er een Adler van 8 kw voor de bovenverdieping=leefruimte (waar we nog altijd met bricketten stookten) en die ik zelf heb geplaatst.

    Wij hadden vorig jaar een stookkost van 170 € voor de 2 pelletkachels.
    Als je weet dat een dumpertruck (ongeveer 1 sterre hout) 120 € kost en men er amper 3 weken kan stoken is dit wel een hele verbetering en zijn onze kachels in de kortste keren terugverdiend.
    Overdag moeten we de verwarming meestal uitzetten tussen 10 u en 18 u omdat de zon het dan overneemt.
    Ik ben op dit forum terecht gekomen door een zoektocht waarom die Adler regelmatig uitviel.
    Ondertussen had ik al ergens anders gevonden hoe ik de parameters van de pelletvoeding moest aanpassen en is dit euvel verholpen.
    Ik stook met pijnboompellets die ik haal bij de plaatselijke leverancier aan 4,3 €/zak van 15 kg.
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van colleken ma 16 dec 2013 - 11:42

    welkom op het forum , via de zoekknop zal je antwoorden vinden op je vragen .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma 16 dec 2013 - 12:50

    Donvaro,

    bedankt voor de uitgebreide voorstelling, welkom op het forum..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 6 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 14 mei 2024 - 17:49