van Gast vr nov 29, 2013 10:27 pm
hallo allemaal op het forum ik ga mij hier eens komen voorstellen.
ik ben davy en ik heb dit forum een tijdje geleden gevonden via google toen ik info aan het zoeken wat over pelletkachels.
en sindsdien ben ik blijven lezen dus werd het tijd om mij eens aan te melden en eens gezellig mee te komen praten
ik heb zelf nog geen pelletkachel omdat ik nog thuis woon en student ben we stoken thuis hoofdzakelijk op mazout met een redelijk laag verbruik per jaar voor wel een redelijk groot vrijstaand huis (verbruik: 1500-2000 liter per jaar met een viessman met optimaz label van 1995)
als bijverwarming stoken wij ook nog op hout dus dat verklaart dus al de verbruikscijfers
ik zelf ben enorm geintreseerd in pelletkachels omdat het een oude manier van verwarmen in een nieuw jasje steekt en ook dat je vaak de gezelligheid heb van een vlammetje in de kachel. en dat geeft al volgens mij een andere sfeer en al wat warmte omdat je ziet dat er een vlam brand.
nog een reden waarom ik me aanmeld is omdat ik ver op het laaste van mijn graduaats opleiding zit ik ook wat plannen heb om het huis uit te trekken en ik hééél geneigd ben om mijn verwarming via pellets te doen omdat ik eigenlijk wat tegen gas ben omdat ik het wat gevaarlijk vind en ook voor de gezelligheid van het vlammetje van een kachel
en ook dit nog alhoewel ik nog studeer (graduaat informatica) ben ik afgestudeerd al elektricien dus als ik hier kan helpen op het forum met vragen daar rond dan help ik graag