Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty voorstelling

    Bericht van Gast wo nov 27, 2013 1:58 pm

    ik ben 52j gebruikersnaam biffi

    ik volg al geruime tijd jullie forum bij toeval kwam ik er bij uit.
    de keuze om pellets te stoken,om geld te besparen,beterre luchtvochtigheid dan propaan en ook uit bewonderring voor de kachel dus de mannier van werking. zelf heb ik 10jaar in de montage afdeling gewerkt als 1ste afwerker.
    mijn kachel is een bleu fire diamant van 10kw.
    1ste pellets green ennergie,te veel stof,2de pellets granilux branden zeer goed,maar toch te veel stof
    kachel doet goed haar werk,branderpotje vervangen na 22 maanden,display vervangen oorzaak zette zich zelf ingang zonder bevel,tevreden over kachel maar had wel wat minder lawaai mogen maken daar ik een gehoorverlies heb links van 80%
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 27, 2013 2:01 pm

    Biffi,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je de topics vinden met berichten over je kachel.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr nov 29, 2013 7:11 pm

    hallo ik ben david
    wij hebben een paletkachel een fiver F9501A is de verwarming voor de beneden verdieping.
    we zijn er tevreden van verbruik valt goed mee en is aangenaam warm

    groeten david
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty zoals het hoort :)

    Bericht van Gast vr nov 29, 2013 10:27 pm

    hallo allemaal op het forum ik ga mij hier eens komen voorstellen.

    ik ben davy en ik heb dit forum een tijdje geleden gevonden via google toen ik info aan het zoeken wat over pelletkachels.
    en sindsdien ben ik blijven lezen dus werd het tijd om mij eens aan te melden en eens gezellig mee te komen praten Smile 
    ik heb zelf nog geen pelletkachel omdat ik nog thuis woon en student ben we stoken thuis hoofdzakelijk op mazout met een redelijk laag verbruik per jaar voor wel een redelijk groot vrijstaand huis (verbruik: 1500-2000 liter per jaar met een viessman met optimaz label van 1995)
    als bijverwarming stoken wij ook nog op hout dus dat verklaart dus al de verbruikscijfers Smile

    ik zelf ben enorm geintreseerd in pelletkachels omdat het een oude manier van verwarmen in een nieuw jasje steekt en ook dat je vaak de gezelligheid heb van een vlammetje in de kachel. en dat geeft al volgens mij een andere sfeer en al wat warmte omdat je ziet dat er een vlam brand.

    nog een reden waarom ik me aanmeld is omdat ik ver op het laaste van mijn graduaats opleiding zit ik ook wat plannen heb om het huis uit te trekken en ik hééél geneigd ben om mijn verwarming via pellets te doen omdat ik eigenlijk wat tegen gas ben omdat ik het wat gevaarlijk vind en ook voor de gezelligheid van het vlammetje van een kachel

    en ook dit nog alhoewel ik nog studeer (graduaat informatica) ben ik afgestudeerd al elektricien dus als ik hier kan helpen op het forum met vragen daar rond dan help ik graag Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr nov 29, 2013 10:39 pm

    david en davy,

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    als er verdere vragen zijn dan zien we deze binnenkort wel ergens in een topic verschijnen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma dec 02, 2013 6:54 pm

    Ik ben admiraal
    Ik heb een tecnofire 12 kw vorig jaar gekocht via groothandel en pas geinstalleerd.
    Ik heb een pallet pellets van avvv gekocht, ben daar tevreden van.

    Groetjes
    porteman
    porteman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Leeftijd : 41
    Registration date : 27-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van porteman ma dec 02, 2013 9:52 pm

    Hallo,

    Ik ben James, 31 jaar, en sinds een maand hebben wij een piazzetta p938 staan in huis.
    Deze wordt gevuld met olimp pellets ( voorlopig toch)
    Wij hebben vooral gekozen voor een pelletkachel om de stijgende energieprijzen te omzeilen, alsook om een kampvuur 
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma dec 02, 2013 10:03 pm

    Admiraal en James,

    welkom hier en veel leesplezier, met de zoekknop kun je gericht op zoek naar alle info die je interesseert..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Nieuweling

    Bericht van Gast di dec 03, 2013 6:59 pm

    Hallo,

    Hier weer een nieuweling die met veel vragen zit ivm haar Pelletkachel, maar zie hier een uitgebreid gamma van topics en zal hier zeker wel mijn problemen kwijt kunnen en antwoorden krijgen.
    Al heb ik wel gezien dat ik hier weinig vind over het merk en model dat ik heb gekozen.
    Extraflame souvenir steel


    Groetjes Bibi
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di dec 03, 2013 7:03 pm

    Bibi,

    welkom op het forum, uw vraag van gisteren vind je terug onder extraflame in een bestaand topic over uw kachel: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    om snel uw topics en berichten op het forum terug te vinden, gebruik dan de knop "jou berichten bekijken" rechts onder de grijze balk bovenaan..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Nieuw op pelletforum

    Bericht van Gast di dec 03, 2013 11:05 pm

    Hallo,

    Al enige tijd zijn wij in het bezit van een pelletkachel Edilkamin Tiny. Dit is onze eerste ervaring met een pelletkachel. We zijn destijds vooral gevallen voor vormgeving en het feit dat het makkelijker was te realiseren in onze woning. De warmte is genieten.

    Het minpunt van de kachel is dat het ruitje na een dag (8-10uur) echt zwart is. Op het forum heb ik inmiddels begrepen dat het deels iets is wat "hoort" bij het model, maar ook deels ligt aan de verbranding.

    groet,
    Wim
    Delft
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di dec 03, 2013 11:22 pm

    Wim,

    welkom op het forum, met de zoekknop en tiny vind je meer info over uw kachel om door te lezen.
    verrdere vragen horen we dan wel in een specifiek topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 8:31 am

    Ohjee, ik zie tot mijn schande dat ik me nog niet heb voorgesteld Embarassed 

    Mijn naam is Kick (nick Ferret) en ik woon samen met mijn vrouw op een schip wat ligt afgemeerd in Amsterdam.

    Voor scheepsbewoners is rode stookolie inmiddels niet meer te betalen (en een gasaansluiting krijgen we niet) dus wij zijn net als velen overgestapt op een pelletkachel (Nordic Fire Rave 80).

    Ik hoop veel te leren en te lezen hier!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro wo dec 04, 2013 8:59 am

    Ferret,

    alsnog welkom hier!!

    Er zijn hier nog enkele leden die wonen op een boot en die stoken met een pelletkachel.

    Grtz
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Andere verwarming

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 11:34 am

    Woon op een oude hoeve,niet geisoleerden en vochtig en ben verandert naar pelletkachel Avantis,11kw en heb nu wat pellets bij gekregen Domo's maar zijn wel wat prijzig(5€ voor 15 kilo)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 3:13 pm

    Dansan,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Goedkopere alternatieven voor de Domo's zijn er zeker, als je op de onderstreepte link hierna klikt en dat topic goed doorleest weet je meer.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 4:43 pm

    Hoi

    Stel mij voor was het vergeten bij deze mijn naam is Paul
    54j heb een pelletkachel marea.

    Groetjes

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 8:15 pm

    Goeiedag allemaal,

    ik ben Dirk en woon in grobbendonk
    ik heb in november 2012 een edilkamin pellbox scf laten plaatsen,
    deze heb ik gekozen om een tweede verwarming te hebben naast een c.v. op gas,
    deze pelletkachel brandt voornamelijk alleen in het winterseizoen en alleen als ik thuis ben,

    bij de aankoop van men pellets had ik mij laten overhalen om deze via de makro
    aan te kopen(palletkorting),deze voldoen maar bevatten meer stof dan deze van aveve,
    waardoor ik waarschijnlijk meer moet kuisen,

    ik ben matig tevreden over deze pellbox scf daar deze redelijk veel lawaai maakt(extra ventilatoren wegens inbouw) en reeds de eerste storing is opgetreden( na amper 800kg pellets gebruikt te hebben),

    verder wil ik alvast iedereen bedanken die dit forum tot stand hebben gebracht en voor
    al de nuttige info die hier te vinden is,

    mvg,
    Dirk
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo dec 04, 2013 8:19 pm

    Paul en Dirk,

    welkom op het forum, met de zoekknop kun je gericht naar info zoeken die je interesseert..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 8:23 pm

    Hallo,

    Mijn naam is Wouter en woon in Budingen (Zoutleeuw). Blijkbaar kort bij één van de admins Smile

    Ik ben hier terecht gekomen via "google" en heb op basis van de topics in dit forum uiteindelijk mijn pelletkachel gekozen.

    Ik heb deze week de pelletkachel laten plaatsen door Marc Deruyter uit Oplinter en was erg tevreden over alles. Ik heb een Extraflame souvenir en hou van het plat design en het vermogen van de kachel. Ook vond ik de prijs erg scherp voor de kachel + installatie.

    Ik heb gekozen voor een pelletkachel om meer warmtevermogen in huis te hebben en als vervanging van mijn elektrische convectoren in de living, salon en keuken.

    Ik heb momenteel een aantal zakken pellets van de leverancier meegekregen en heb nog geen idee welke pellets ik in de toekomst ga gebruiken maar daar zal dit forum me zeker bij helpen.

    Groetjes,
    Wouter
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo dec 04, 2013 8:34 pm

    Moonboy,

    welkom op het forum en veel leesplezier, idd een streekgenoot.
    je zit allessinds goed met die kombinatie van merk/verkoper,
    voor pellets momenteel de topics met promos van de grootwarenhuizen in de gaten houden..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty nieuw seven

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 9:47 pm

    Ik heb een Edilkamin Seven. Deze heb ik aangekocht in februari 2013. Om stand P1 was de verwarming te hoog. Door de instellingen aan te passen werkt de kachel nu perfect in temperatuurregeling.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van nick1 wo dec 04, 2013 9:54 pm

    @ Moonboy: Welkom streekgenoot!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo dec 04, 2013 10:04 pm

    kachelRudy,

    welkom op het forum en veel leesplezier, ik weet dat je aangeboden hulp in een ander topic goed bedoeld was.
    wij hebben die info eveneens, maar aanvragen hieromtrent gaan hier nu eenmaal volgens de geldende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 2:26 pm

    Mijn naam is Jos Pouls en ik woon in Limburg NL. Sinds een week heb ik een Edilkamin Nancy. Ik lees met veel aandacht alle berichten op dit forum en hoop dat ik er veel van kan leren. Dank bij voorbaat voor antwoorden op mijn vragen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 2:31 pm

    Jos,
    welkom op het forum en veel stookplezier met je Nancy. We hopen naast je vragen t.z.t. ook je ervaringen te lezen.
    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 5 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:36 am