Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31458
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo nov 20, 2013 9:30 pm

    Jeroen,

    welkom op het forum, welke pellets goed branden in je kachel daarvoor moet je idd steeds wat zakjes testen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty voorstellen

    Bericht van Gast do nov 21, 2013 8:22 pm

    Ik ben Ruben, wij stoken al een 5-tal jaar met een Karmek KK Idro, een pelletkachel waaraan ook 5 radiators gekoppeld zijn. Wij hebben in de loop der jaren al heel wat merken pellets gebrand.
    Waarom pellets? Betaalbaar, milieuvriendelijk, ...
    Wat wij al wel gemerkt hebben is dat er vooral bij de verkopers van kachels mensen zitten die snel geld willen verdienen, support bij problemen is er soms niet bij.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pellbox do nov 21, 2013 8:23 pm

    Welkom op het forum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty nieuwe eigenaar van een edilkamin - model tiny

    Bericht van Gast vr nov 22, 2013 2:03 pm

    hey
    ik ben doeken uit haaltert
    sinds 19 nov 2013 de nieuwe eigenaar van een pelletkachel edilkamin - model tiny
    veel ervaring heb ik nog niet
    later zal ik zeker mijn bevinding nog neerschrijven
    wat wel wat tegenviel aan de pelletkachel is de bijgeleverde gebruiksaanwijzing voor de afstandsbediening - zeer onduidelijk

    groetjes


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr nov 22, 2013 2:44 pm

    hallo

    ik ben Ronny
    heb een lila plus ben niet tevreden over de afstelling en de levering van de verkoper
    daarom hoop ik hier op een oplossing

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr nov 22, 2013 3:08 pm

    Goedemiddag u allen Smile 

    Mijn naam is Arnold en ik ben mij aan het oriënteren voor een pelletkachel. Vandaar dat ik op dit forum terecht gekomen ben en verzamel hier mijn info.
    Morgen ga ik met mijn vriendin een rondje bij verkooppunten langs om te kijken of het wat voor ons is , of de vlam mooi is etc etc.

    Mocht ik een pallet kachel aanschaffen dan zullen jullie vast van mij wat vragen voorbij zien komen Wink 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr nov 22, 2013 3:12 pm

    doeken, Ronny & Arnold,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je veel specifieke informatie vinden en het doorlezen van Algemeen > FAQ is ook aan te raden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 23, 2013 12:39 pm

    Hallo allemaal.

    Mijn naam is Kevin en ben op de orientatietour naar een pelletkachel.
    Ben blij dit forum te kunnen benutten....was er al een tijdje naar op zoek.
    Hier in Nederland is de pelletkachel enorm in opkomst. verkooppunten beginnen te groeien echter moet men toch vaak een behoorlijk eind reizen om een specifiek merk te kunnen bezichtigen.
    Met hulp van dit forum hoop ik alvorens een bezichtiging te plegen al zeker te worden dat het de moeite waard zal zijn.

    Zojuist begonnen met een renovatie woonboerderij waarin deze kachel het pronkstuk moet worden.
    Bedoeling is om klassieke boerderij met moderne uitstraling kachel te gaan combineren.
    Hoekopstelling in woonkamer 125M3

    Merken & modellen die mij op dit moment aanspreken: Rika ( Roco ) - Piazzetta ( p938 ) - Cadel ( wall ) - Anselmo Cola ( top fire insert 70 )

    Wat ik belangrijk vind aan een kachel is allereerst de algehele kwaliteit
    Vervolgens een mooi natuurlijk ( rustig ) vlambeeld.
    Niet geheel onbelangrijk is uiteraard geluidsproductie.

    Tips zijn meer dan welkom.

    Groet, Kevin

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 23, 2013 1:13 pm

    Kevin,
    welkom op het forum, je kunt veel informatie direct vinden met de zoekknop linksboven. Kwaliteitskachels zijn er in veel smaken en prijsklassen, succes met je zoektocht.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 23, 2013 4:32 pm

    Hallo allemaal,

    Ik ben ISLEYEN Fatih,
    Ik woon in BERINGEN,
    Ik heb deze site tegen gekomen toen ik informatie zocht over pelletkachels.
    Als mijn bestelling geleverd wordt , heb ik een tiny.

    VG aan allen,
    Fatih
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 23, 2013 4:42 pm

    Fatih,
    welkom op het forum en we zien je ervaringen met je Tiny graag verschijnen als deze geplaatst is.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 24, 2013 1:11 pm

    Hallo forumgebruikers,

    Ik heb mij net aangemeld als nieuwe bezoeker, op deze forum is veel informatie te vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 24, 2013 1:14 pm

    Bert,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je die info vinden die je interesse heeft.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Voorstelling

    Bericht van Gast zo nov 24, 2013 8:36 pm

    Hallo,

    Ik ben Benny, en ben toevallig op het forum terecht gekomen.
    We hebben een Cosdep kachel en willen graag ervaringen uitwisselen met andere mensen.
    We wonen in Lommel.

    Groeten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo nov 24, 2013 9:11 pm

    Benny,

    welkom op het forum en veel leesplezier, veel leden met deze kachels hebben we niet op het forum momenteel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Edilkamin seven

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 9:22 am

    Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum.
    Wij hebben na lang zoeken een tweedehans pelletkachel gekocht merk edilkamin seven.
    Wij willen alles weten van de pelletkachel daarom hebben we ons aangemeld op dit forum.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 9:56 am

    Hebel,
    welkom op het forum, over Edilkamin staat veel te lezen in de betreffend topics en met de zoekkop linksboven kun je op zoek naar meer info.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 26, 2013 9:11 am

    Hallo,

    Mijn naam is Hendrina.
    Het is de bedoeling om misschien volgend jaar ons huis te verbouwen en op mijn verlanglijstje staat een pelletkachel.
    Dus daarom ben ik mij nu al aan het oriënteren welke we dan eventueel nemen.
    Als we het doen,doen we het liever in één keer goed.
    Verdere vragen stel ik wel in een andere topic.
    Ik hoop hier wat meer informatie en eerlijk advies te krijgen (ik houd niet van verkooppraatjes).
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van piet di nov 26, 2013 11:24 am

    Hallo Hendrina,
    Welkom, heel slim om eerst te oriënteren en dan te kopen. pelletforum 
    Vooral in Nederland is het niet bezaaid met goede dealers maar ze zijn er wel.
    Groetjes,
    Piet,


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty voorstellen

    Bericht van Gast di nov 26, 2013 3:59 pm

    Hallo, ik ben Christiane en we hebben een pelletkachel piazzetta supperior aangekocht bij Mario te Ronse. Zeer tevreden over de service!
    we hebben die keuze gemaakt omdat die kachel langs onder blaast.
    Ben nu aan het zoeken om de beste en voordeligste pellets te vinden,
    Wie kan me raad geven? ga hier op het forum nu wat info zoeken,
    vele groetjes,
    Christiane
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di nov 26, 2013 4:02 pm

    Christiane,

    welkom op het forum en veel leesplezier, welke de beste en voordeligste pellets zijn voor uw kachel daar kom je alleen achter door zelf te gaan testen.
    de pelletpromos van colruyt en carrefour zijn momenteel alvast een goede start..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty nieuw

    Bericht van Gast di nov 26, 2013 7:53 pm

    Hallo daar,

    Ik ben Hagar, aangemeld na jaartje "lezend" lid.

    Vorig jaar schaft ik mijn eerste pelletkachel aan : een Red Dahlia van 6 kw waar ik zeer tevreden over ben.
    Na beetje rondneuzen op het forum voor een ander gedeelte van het huis me gewaagd aan een kachel met kanalisatie : een Cadel Venus van 12.5 kw.

    Blijkbaar deze maal toch voldoende geïnformeerd en denk dat ik me een beetje miskocht heb. De kachel is beetje te groot (volume en kw) voor de ruimte waarin hij moet staan.
    Zullen maar eens rondneuzen hier om te zien hoe dit eventueel anders aan te pakken.

    Greetz

    Hagar
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di nov 26, 2013 8:22 pm

    Hagar,

    welkom op het forum en veel leesplezier, met de zoekknop kun je info vinden over bvb kanalisatie.
    verdere vragen kunnen dan in een nieuw topic gesteld worden..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 26, 2013 9:49 pm

    hallo,

    ik ben polle
    momenteel verwarmen wij ons huis met een pelletkachel van Rika namelijk de Como,
    we gebruiken nu de pellets van colruyt
    we hebben de kachel een 3 tal jaren geleden gekocht omdat ons huis verwarmt werd met vloerverwarming op elektriciteit en dit toch erg kostelijk was ,we zijn enorm tevreden van de kachel die eigenlijk ons gehele huis verwarmt en tijdens de echt koude dagen bijna continu brand ook s'nachts

    mvg

    polle
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di nov 26, 2013 9:51 pm

    polle,

    welkom op het forum, zo te horen nog een tevreden pelletstoker erbij..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty voorstelling

    Bericht van Gast wo nov 27, 2013 1:58 pm

    ik ben 52j gebruikersnaam biffi

    ik volg al geruime tijd jullie forum bij toeval kwam ik er bij uit.
    de keuze om pellets te stoken,om geld te besparen,beterre luchtvochtigheid dan propaan en ook uit bewonderring voor de kachel dus de mannier van werking. zelf heb ik 10jaar in de montage afdeling gewerkt als 1ste afwerker.
    mijn kachel is een bleu fire diamant van 10kw.
    1ste pellets green ennergie,te veel stof,2de pellets granilux branden zeer goed,maar toch te veel stof
    kachel doet goed haar werk,branderpotje vervangen na 22 maanden,display vervangen oorzaak zette zich zelf ingang zonder bevel,tevreden over kachel maar had wel wat minder lawaai mogen maken daar ik een gehoorverlies heb links van 80%

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:26 am