Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di okt 21, 2014 9:12 pm

    Ben Maik 34 kom uit Nederland en ben op dit moment in het bezit van een bungalow en zoek daarvoor een mooie goedkope manier van verwarmen
    vandaar dat ik me hier geregistreerd heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr okt 24, 2014 11:18 am

    beste, heb zelf een pelletkachel Karmek Alice aangekolcht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty voorstelling mezelf :)

    Bericht van Gast za okt 25, 2014 4:45 pm

    beste mensen ,
    mijn naam is Kurt , sinds 2mnd eigenaar van een neiuwe woonst die we willen verwarmen met een pelletkachel.
    verder  hou ik van paarden en we bezitten er 3
    grts aan allen
    Kurt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo okt 26, 2014 12:17 am

    Hoi,
    Ik ben Gerard en wil geen fossiele brandstoffen meer gebruiken.
    Dat doe ik met zonnepanelen, electrische auto, infrarood verwarming en een pelletkachel.
    Ik heb een 2e hands Kalor Sara aangeschaft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast di okt 28, 2014 10:05 pm

    Hallo ik ben Muus en stook nu 3 jaar met een pelletkachel.
    wij hebben de Edilkamin Iris Plus en stoken met purepower.
    wij gebruiken de kachel als hoofdverwarming beneden 180 m3.
    Over de warmte hebben we niet te klagen hij stookt maar XXXX

    verdere vragen en problemen niet in de voorstelhoek maar in een specifiek topic melden aub.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pellbox di okt 28, 2014 10:09 pm

    Dag Muus, welkom op het pelletforum.

    Hier [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] vind je alle info over jouw kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do okt 30, 2014 8:17 pm

    Mijn naam is Johan Slagter en woon in Meppel, vader van twee zonen (7 en 10jaar)

    Ik ben hier terecht gekoemn na een zoektocht op het internet naar palletkachel informative. Na de aanschaf van zonnepanellen nu twee jaar geleden zocht ik naar een manier om mijn gasverbruik en kosten te reduceren. Een hoykachel die ik graag zou willen kan niet in mijn huis en zo zag ik de palletkachel met al zijn voordelen voorbij komen...en sfeervol en kostenbesparing.

    Ik kijk nu naar een Nordic Fire Stylo kachel...ik hou van deze look en de vlammen zouden er mooi te zien zijn...
    Verder moet ik alles nog eens tot me door laten dringen...kosten pallets, onderhoud, .....
    Ik hoop dit weekend bij een eerste verkooppunt eentje te gaan bezichtigen en een offerte te krijgen voor aanschaf en plaatsing.

    kampvuur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro do okt 30, 2014 9:06 pm

    Johan, welkom hier!!

    We horen dan,na het weekend :-), graag uw eerste ervaring met de dealer EN de kachels in een specifiek topic!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty nieuw wilfried

    Bericht van Gast vr okt 31, 2014 9:36 pm

    hallo ik ben Wilfried,

    Wij hebben dit jaar en pelletkachel gekocht van het merk Kalor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast za nov 01, 2014 9:10 am

    hallo iedereen,
    me even voorstellen hier, ik ben marcel rutten, woon in het limburgse neeroeteren. mijn complimenten met het opgestarte pelletforum.
    perfect om jezelf te verdiepen in het hele pelletgebeuren en dit te delen zodat we er allemaal ons profijt uit kunnen halen.
    ben via een buurman met de pelletkachel in contact gekomen en ga nu het 3e stookseizoen in.
    ben zeer gecharmeerd van het gebruik van de pelletkachel, IDEAAL!!!!

    ook ik heb tot nu toe mijn ervaringen met de pellets... als volgt,
    1e partij pellets (winter 12/13) wat ik gebruikt had waren van de makro.
    2e partij pellets (winter 13/14) plospan
    3e partij pellets (winter 14/15) clean energy.
    die van de makro waren goed, alleen een gedoe met de europalletten
    plospan prima maar ben er eentje die blijft zoeken...
    nu heb ik clean energy.... inmiddels de 2e zak bijgevuld... vrees een kat in de zak....  Shocked  Shocked  Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 01, 2014 11:14 am

    wij zijn al enkele jaren aan het stoken op pellets en heb toch nog een paar vraagjes
    zou eigenlijk nog eentje willen bijkopen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty raf

    Bericht van Gast ma nov 03, 2014 12:52 am

    hi iedereen,

    ik heet raf, en ben sinds begin dit jaar verhuisd.
    ik stookte met een mazoutstoof maar is veel te lastig om de temp te regelen en te duur.
    sinds kort heb ik een hp60 goedkoop kunnen overnemen.
    omdat ik problemen had met de pellet kachel ben ik beginnen zoeken op het net voor oplossingen en zodoende op dit forum terecht gekomen waar ik reeds veel geleerd heb en al enkele problemen heb kunnen oplossen.

    met veel dank reeds voor dit forum
    MVG
    raf
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Eigenaar pelletkachel tecnofire 12 kw

    Bericht van Gast di nov 04, 2014 12:15 pm

    Beste leden,
    Ik heb mij een tecnofire 12kw pellet kachel aangekocht via budget-trade in riemst.
    Heb de kachel zelf geplaats en de verkoper vertelde mij dat de toestel klaar is voor gebruik.
    Idd alles werkt... Maar niet zo goed naar mijn mening.

    Heb als schouw een T-stuk erop zitten met een buis naar buiten en afdekkapje erop.
    Vind dat op programma mode 1 de vlam veel te laag brand en de ruit al na enkele uren branden pikzwart word.
    Dit is ook dan heel moeilijk te verwijderen.
    Naar veel zoekwerk, ben ik dan deze forum tegen gekomen, omdat het mij interessant lijk om iets bij te leren en zelf het probleem te kunnen oplossen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 05, 2014 10:51 am

    Hoe kom je hier terecht?
    Via internet  clown

    Waarom een pelletkachel?
    Om warm te hebben tegen haalbare prijs  cheers

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Edilkamin Funny (enige verwarming)

    Welke pellets gebruik je?
    Momenteel die van Brico Planet Ecofires, maar al heel wat andere merken geprobeerd ook, die van de Makro, een "huismerk" recht van de fabriek, Igel ...  Meest tevreden tot nu toe van Igel.  
    Kachel heeft zeer veel warmte (té veel) maar is ook extreem vuil, ruit wordt ongelijkmatig vuil ook en zeer veel assen.

    Ben je tevreden van je pelletkachel?
    Als ie werkt ja, ding staat echter al dik half jaar met defect, ettelijke contacten met zowel importeur, iemand van forum hier (verkoper), schouwvegers, verkoper, ...  Ze wijzen in rondje naar elkaar en gingen zelf zo ver een "verhaal" te maken die helemaal niet klopt om maar de zwarte piet door te schuiven.  Iets van een onderwaterhuis enzo wat eigenlijk bijna lachwekkend is (ware het niet dat kou hebben niet om te lachen is) - woon nl op een hoogte en mijn hele huis is onder kelder, toch wel vreemd dan dat een onderwaterhuis een kurkdroge kelder heeft en het water bovenop de helling blijft staan  Rolling Eyes

    Ter info, ik ben een oud-gediende hier, eerder hier aangemeld maar kon op mijn acc niet meer komen (auto-inlog dus geen foute inlog).  De pogingen tot moeten zijn opgevallen want vorige week werd mijn oud acc verwijderd en kon ik een nieuw starten waarvoor dank  Smile
    Ik ben een alleenstaande moeder met 5 kinderen die van nature een reptiel is denk ik, want heb 't graag warm  sunny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 05, 2014 6:03 pm

    Beste
    ik ben Wim en heb me een Nordica Pellet inbouwhaard Opera 12kw met vullade aangekocht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Beste forumgebruikers

    Bericht van Gast wo nov 05, 2014 9:06 pm

    Mijn naam is Hans en wij hebben een edilkamin mya.
    Tot nu toe gebruikten wij greenmax pellets maar we gaan over op elite pellets
    De kachel hebben wij nu een jaar en hij bevalt ons uitstekend
    De reden van aanschaffen was in eerste instantie de gezelligheid van een hout gestookte kachel dat het ook aantrekkelijk is voor je portemonnee was mooi meegenomen.
    Ik vindt het wel goed om te weten dat we milieu bewust bezig zijn zouden meer mensen moeten doen.

    Gr van ons
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr nov 07, 2014 3:59 pm

    Hallo forumgebruikers,
    Mijn naam is Joeri en ik woon in de buurt van St-Truiden.
    Ik heb een nieuwe CALUX Xila 9kW (met kanalisatie) kunnen aankopen uit een faillissement.
    Deze wil ik binnenkort zelf installeren en via dit forum heb ik al heel veel nuttige informatie gelezen.
    Mvg,
    Joeri
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro vr nov 07, 2014 5:41 pm

    Welkom Joeri,

    ben benieuwd naar je ervaringen met je Calux!

    Mvg,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 15, 2014 9:34 pm

    Goedenavond allen, ook ik zal mezelf even voorstellen hier. Mijn naam is Stephan en ben woonachtig in Tilburg.
    Aangezien wij in eerste instantie afhankelijk zijn van stadsverwarming en een gezellig sfeervuurtje in de woonkamer wilden, hebben we gekozen voor een pelletkachel.
    We zijn door mijn ouders, die in België wonen, geïnspireerd om een pelletkachel aan te schaffen. Zij hebben in hun woning zelfs twee pelletkachels.
    Wij hebben sinds vorig jaar een Red Dahlia in onze woonkamer staan.
    We zijn erg tevreden met ons kacheltje en hoeven onze radiatoren nog nauwelijks aan te zetten.
    Bij aanschaf van onze kachel kregen we 33 zakken pellets gratis erbij (German Pellets). Daarvan hebben we er afgelopen winter 27 van opgemaakt.
    Dus we moeten nu stilletjes aan op zoek naar een goed en voordelig adresje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty nieuw

    Bericht van Gast za nov 15, 2014 9:51 pm

    Hallo,

    Mijn naam is Ann en woont te Stekene.
    Ik heb sinds augustus een enjoy life HP-24 aangeschaft.
    De bedoeling was om in mijn nieuw huisje de gezellige warmte te hebben van een kachel en ook om de gas kosten wat te beperken.
    Sinds vorige week heb ik deze kachel maar heb wel al wat vragen.
    Ik hoop hier op deze forum een antwoord te vinden.

    Ann
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin za nov 15, 2014 10:17 pm

    Ann,

    welkom hier, met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar info.
    verdere vragen kunnen altijd gesteld worden in een specifiek topic.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 16, 2014 10:58 am

    hallo ik ben Lars en woonachtig te Lummen.
    Ik heb 2 pelletkachels een seven en een cherry van edil kamin.Ik ben zeer tevreden over mijn kachels.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Hallo

    Bericht van Gast zo nov 16, 2014 9:26 pm

    Hallo iedereen mijn naam is Freddy,woonachtig te Zonhoven.

    Wij hebben ons een pellet kachel van het merk edelkamin aangeschaft met name de Funny,
    we zijn er zeer tevreden over nu ze wat afgesteld is wij gebruiken de bio-enrgie pellets .
    Maar we zitten toch nog met veel vragen daarom zit ik op dit forum en hoop antwoorden te vinden.
    Mvg

    freddy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo nov 16, 2014 9:54 pm

    freddy,

    welkom hier, als je [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] klikt en wat topics leest gaan er mogelijk al veel vragen beantwoord zijn.
    met de zoekknop linksboven ga je nog meer info kunnen vinden.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty voorstelling

    Bericht van Gast za nov 22, 2014 4:11 pm

    Hoi ben Ciesko1 , ik ben trotse eigenaar van een MCZ en heb veel ervaring op gebied van pellet Smile kachels
    hoop hier sommige mensen te kunnen helpen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 6:15 pm

    Hallo, mijn naam is nancy.  Ik ben eigenaar van een edelkamin moon.  
    We hebben voor een pelletkachel gekozen omdat dit minder werk geeft dan een houtkachel en ook dat we de temperatuur kunnen regelen.  

    Ik hoop hier een paar antwoorden te krijgen op mijn vragen.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 18 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:39 pm