Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+33
baziel
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
37 plaatsers
Ervaringen met Badger Pellets
Gast- Gast
- Bericht nummer 226
Re: Ervaringen met Badger Pellets
denk dat logghe ook lava en olimp doet of deed
ss- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 71
Registration date : 22-11-10
- Bericht nummer 227
Naar mijn ervaring is er weinig verschil in de "Badger"-prijzen! Ze zijn sowieso bij de duurste pellets welke je in België kunt kopen vrees ik. Over de kwaliteit gaan we niet zagen, die is naar mijn ervaring steeds uitstekend en over 2 jaar tijds blijft hun kwaliteit steeds constant, spijtig van die hoge prijs...
Groeten,
ss
Groeten,
ss
Gast- Gast
- Bericht nummer 228
Heb vandaag achter mijn Badgerpellets geweest en ze hebben me verteld bij de leverancier dat de prijs in de komende tijd gemiddeld met 25€ per pallet zal verhogen.
Groeten.
Groeten.
Gast- Gast
- Bericht nummer 229
Wij zijn nu overgeschakeld op Badgerpellets en hebben 4 dagen geleden 4,25 euro de zak betaald bij logghe oostende maar 4 zakken gekocht wegens plaatsgebrek op aanrader van ons technieker
Gast- Gast
- Bericht nummer 230
bij ons sinds vorige maand ... per zak badger. Wel al 5 jaar goeie kwaliteit, nooit geen klachten. Maar zoals eerder gezegd ze zijn bij de duurste in belgie
Laatst aangepast door Uthrex op wo nov 23, 2011 9:05 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ¨Prijs weg)
Uthrex- Pelletkachel
- Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 231
dafke_307 schreef:bij ons sinds vorige maand ... per zak badger. Wel al 5 jaar goeie kwaliteit, nooit geen klachten. Maar zoals eerder gezegd ze zijn bij de duurste in belgie
Verkopen jullie al 5j Badger? Proficiat.
Registration date : 25-10-11
- Bericht nummer 232
Heb tot hier toe zes verschillende pelletmerken getest de laatste weken.
De Badgers scoorden een derde plaats qua kwaliteit door een middelmatig vuile ruit, een behoorlijke hoeveelheid as en een gemiddelde warmte afgifte. Het prijskaartje meegerekend word dit uiteindelijk een vierde plaats. Zoals altijd is dit een momentopname.
De andere testkandidaten waren: Aveve, Hogramix groen, Hogramix rood, Maraflam en Colruyt.
De Badgers scoorden een derde plaats qua kwaliteit door een middelmatig vuile ruit, een behoorlijke hoeveelheid as en een gemiddelde warmte afgifte. Het prijskaartje meegerekend word dit uiteindelijk een vierde plaats. Zoals altijd is dit een momentopname.
De andere testkandidaten waren: Aveve, Hogramix groen, Hogramix rood, Maraflam en Colruyt.
hermanV- Pellet
- Aantal berichten : 128
Leeftijd : 67
Registration date : 07-01-12
- Bericht nummer 233
Welke waren dan de beste? Aan welke prijs per kilo?
gr,
hermanV
gr,
hermanV
dxnature- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 305
- Bericht nummer 234
Voor mijn kachel waren de Maraflam pellets 3.714 euro/zak de beste op een kleine afstand gevolgd door de Hogramix rood pellets die iets meer as produceerden alsook het ruitje iets sneller vuil maakten doch dit verschil was miniem. De Aveve pellets waren de duurste in de test en veruit de slechtste met bijna het dubbele aan asproductie en heel vuile ruit. Het prijsverschil is 0.95 cent per zakje van 15 kg zo zie je maar.
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 235
@dxnature
pas jij dan ook iedere keer parameters aan bij het testen van de verschillende pellets met betrekking hardhout,zachthout,lengte pellets,enz.......
pas jij dan ook iedere keer parameters aan bij het testen van de verschillende pellets met betrekking hardhout,zachthout,lengte pellets,enz.......
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
- Bericht nummer 236
Neen Fleur, doe ik bewust niet. Ik probeer alle pellets onder identieke condities te testen. Het Leonardo syteem van Edilkamin moet hier zijn werk doen, niet ik. Nu is het wel zo dat eens ik de voor mijn kachel / schouw combinatie de meest bevredigende pellet vind, daarna de dealer een fijnafstemming laat uitvoeren. De kwalitetsvariatie binnen de productie van deze fabrikant moet ik op de koop toe bijnemen doch vermoed dat dit voor een kwaliteitsmerk niet echt veel zal variëren.
Heb wel van elke geteste pellet beperkte stalen bijgehouden.
mvg, Ron
Heb wel van elke geteste pellet beperkte stalen bijgehouden.
mvg, Ron
paularis- Pellet
- Aantal berichten : 169
Leeftijd : 61
Registration date : 17-10-12
- Bericht nummer 237
Hallo iedereen,
Net kachel proper gemaakt , 1/2 zak badger erdoor van gisteren tot vandaag en veel meer asse en vuil ruitje dan met mijn Igel pellets daarvoor.(3,65 euro /zak)
Badger zijn proper in de zak maar minder in mijn pellet kachel.
In verhouding duur in aankoop en moet meer proper maken.
De warmte die ze geven is wel dik in orde.
Alvast maar 2 zakken gekocht als test en die kosten bij AVEVE 4,6 euro / zak.
Dus bijna 1 euro / zak verschil ....
Iedereen zijn vrije keuze natuurlijk
Niet slecht maar prijs/kwaliteit zijn er andere....
mvg
Paul
Net kachel proper gemaakt , 1/2 zak badger erdoor van gisteren tot vandaag en veel meer asse en vuil ruitje dan met mijn Igel pellets daarvoor.(3,65 euro /zak)
Badger zijn proper in de zak maar minder in mijn pellet kachel.
In verhouding duur in aankoop en moet meer proper maken.
De warmte die ze geven is wel dik in orde.
Alvast maar 2 zakken gekocht als test en die kosten bij AVEVE 4,6 euro / zak.
Dus bijna 1 euro / zak verschil ....
Iedereen zijn vrije keuze natuurlijk
Niet slecht maar prijs/kwaliteit zijn er andere....
mvg
Paul
Igel pellets (3.25 euro)
German pellets (4.0 euro)
Badger : (4,5 euro als test)
Plospan : (3,75/14kg als test)
Mandi : (3,97 euro als test)
grossard.rob- Admin
- Aantal berichten : 918
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12
- Bericht nummer 238
DxNature,
Ik heb een Moon en de Badgers brandden hier ook goed, al staan ze wel aan 4.10€/ volledige pallet aankoop.
Badger heeft wel het voordeel van recycleerbare zakken.
Mandi's koekten aan maar gaven evenveel as en warmte.
Agricon jaagden, veel warmte maar meer verbruik.
German pellets was een rotzooi, zwarte aanslag op alles, de roetaanslag op de ruit kwam er als een folielaag af.
Nu heb ik Girretz-pierre liggen, ook bioflam vond ik super.
Dit is een mengeling naald-loofhout met tragere verbranding lichtere as maar toch goede temperatuur.
Badgers worden volgens mij overgewaardeerd.
Ik heb een Moon en de Badgers brandden hier ook goed, al staan ze wel aan 4.10€/ volledige pallet aankoop.
Badger heeft wel het voordeel van recycleerbare zakken.
Mandi's koekten aan maar gaven evenveel as en warmte.
Agricon jaagden, veel warmte maar meer verbruik.
German pellets was een rotzooi, zwarte aanslag op alles, de roetaanslag op de ruit kwam er als een folielaag af.
Nu heb ik Girretz-pierre liggen, ook bioflam vond ik super.
Dit is een mengeling naald-loofhout met tragere verbranding lichtere as maar toch goede temperatuur.
Badgers worden volgens mij overgewaardeerd.
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem
Dj-Sets (House)
- Bericht nummer 239
@grossard.rob
Vond ook raar dat men zo vol lof over die Badgers schrijft, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur vermoed ik en zijn alle kachel/schouw combinaties verschillend, doch ze waren zeker niet de slechtste in mijn kachel maar wel vrij duur.
Mijn huidige Bioflam dealer neemt de plastiek zakjes terug mee als ze volgende keer weer komen leveren. Dat zal dan volgend stookseizoen zijn en ga ik toch weer eerst een zakje of vijf testen voor ik een aantal paletten inkoop, kwestie van gemoedsrust
Vond ook raar dat men zo vol lof over die Badgers schrijft, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur vermoed ik en zijn alle kachel/schouw combinaties verschillend, doch ze waren zeker niet de slechtste in mijn kachel maar wel vrij duur.
Mijn huidige Bioflam dealer neemt de plastiek zakjes terug mee als ze volgende keer weer komen leveren. Dat zal dan volgend stookseizoen zijn en ga ik toch weer eerst een zakje of vijf testen voor ik een aantal paletten inkoop, kwestie van gemoedsrust
paularis- Pellet
- Bericht nummer 240
@ Grossard.Rob
Moet zeggen meestal zijn ook de plastic zakken recycleerbaar.
Meestal zijn de meeste mensen niet op de hoogte van recycleerbaar plastic.
https://2img.net/r/ihimizer/img600/425/img5551d.jpg
mvg
Paul
ps : recycleren in container park,bij plastic en niet bij gewoon huis afval :-)
Moet zeggen meestal zijn ook de plastic zakken recycleerbaar.
Meestal zijn de meeste mensen niet op de hoogte van recycleerbaar plastic.
https://2img.net/r/ihimizer/img600/425/img5551d.jpg
mvg
Paul
ps : recycleren in container park,bij plastic en niet bij gewoon huis afval :-)
Laatst aangepast door erwin op zo okt 28, 2012 11:31 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Igel pellets (3.25 euro)
Gast- Gast
- Bericht nummer 241
In alle gevallen is de verpakking van Badger voor mij een pluspunt. Waarom hebben andere leveranciers dit niet?! Verder is het ook een voordeel dat het een lokale speler is met lokale productie,... Wat de kwaliteit van de pellets betreft kan ik mij aansluiten bij het feit dat het overroepen is en zeker niet beter is dan andere merken, wel in tegendeel. Bij gevolg is de gemiddelde prijs die men voor Badger vraagt volgens mij te hoog…
Laatst aangepast door Ilyabis op ma okt 29, 2012 4:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
- Bericht nummer 242
@paularis
Klopt van die recyclage plastiek en je kan ermee naar een containerpark maar omdat ik daar weinig kom was het dienstbetoon van mijn dealer om de zakjes gewoon bij de volgende levering terug mee te nemen. Mooi toch hé, dat noem ik service
Klopt van die recyclage plastiek en je kan ermee naar een containerpark maar omdat ik daar weinig kom was het dienstbetoon van mijn dealer om de zakjes gewoon bij de volgende levering terug mee te nemen. Mooi toch hé, dat noem ik service
nick1- Pelletkachel
- Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11
- Bericht nummer 243
Ik gebruik mijn zakken als vuilniszak, da's ook recycleren zeker.
- Bericht nummer 244
Zoek een leverancier rond Brugge kreeg prijs daarnet 310euro voor palet 4.77euro per zak das veel te veel
Annejanne- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09
- Bericht nummer 245
Van Badger geen slecht woord ......enkel de prijs is overdreven :-(
- Bericht nummer 246
@dnature
Alvast een heel goede service van je dealer!
De papieren zakken van badger zijn hiervoor alvast een voordeel. ( met papier en karton meegeven).
Heb geen idee als je nu bv 2 palleten pellets koopt , hoe de vochtigheid graad zal zijn op het einde van de 2e pallet.( na maanden liggen)
Groeten,
Paul
Alvast een heel goede service van je dealer!
De papieren zakken van badger zijn hiervoor alvast een voordeel. ( met papier en karton meegeven).
Heb geen idee als je nu bv 2 palleten pellets koopt , hoe de vochtigheid graad zal zijn op het einde van de 2e pallet.( na maanden liggen)
Groeten,
Paul
Igel pellets (3.25 euro)
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 247
@carlgrillet : bij desender-desmet in aartrijke 4.10 euro afgehaald (nieuwe prijs sedert 1 november van 4 euro naar 4.10 euro
@ paularis : ik heb hier nog zakken badger liggen vanover 3 jaar om eens te zien hoelang ze eetbaar blijven,elk jaar doe ik een zak open en zie geen verschil met de laatste levering,ze liggen wel op zolder ...hoog,droog en in het donker
@ paularis : ik heb hier nog zakken badger liggen vanover 3 jaar om eens te zien hoelang ze eetbaar blijven,elk jaar doe ik een zak open en zie geen verschil met de laatste levering,ze liggen wel op zolder ...hoog,droog en in het donker
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
Goede morgen,
Na het openenen van 3 zakken Badger pellets merk ik dat er enorm veel zaagsel (precies vermalen pellets) en stof in de zakken zit. Net alsof ze beschadigd zijn. De zakken zijn nochtans niet beschadigd.
Ook zijn de pellets verre van dezelfde maat. Er zitten heel veel afgebroken/korte stukjes tussen. Ik heb de leverancier verwittigd.
Wat moet er nu verder gebeuren? Is dat stof echt zo erg voor mijn COMO?
Hoe doen jullie dat wanneer er stof/zaagsel in zit? Gieten jullie dat toch in de kachel?
Na het openenen van 3 zakken Badger pellets merk ik dat er enorm veel zaagsel (precies vermalen pellets) en stof in de zakken zit. Net alsof ze beschadigd zijn. De zakken zijn nochtans niet beschadigd.
Ook zijn de pellets verre van dezelfde maat. Er zitten heel veel afgebroken/korte stukjes tussen. Ik heb de leverancier verwittigd.
Wat moet er nu verder gebeuren? Is dat stof echt zo erg voor mijn COMO?
Hoe doen jullie dat wanneer er stof/zaagsel in zit? Gieten jullie dat toch in de kachel?
harrielok- verkoper
- Aantal berichten : 792
Registration date : 08-11-12
- Bericht nummer 249
Ik zeef het laatste ca 4 kg, wat in de zak over is, met een gebruikte frituur zeef.
Is eerder een topic over geweest Wie zeeft zijn pellets.
Is eerder een topic over geweest Wie zeeft zijn pellets.
Bedankt voor de tip! Ik dacht al een kolenkit te gebruiken, dan zou het stof/zaagsel naar de bodem vallen.
ben-revo- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 257
Registration date : 09-12-11
- Bericht nummer 251
hoi bart , als je de kolenkit vult en daarna leegschud ga je merken dat bij de laatste pellets veel stof zit , dit heb je niet bij het ledigen van een volle kolenkit alleen op het laatste moment bij de laatste pellets , het is juist als het stof blijft kleven , dit gebeurt ook in je kachel , en dan door de druk ( hetzelfde als pellets gemaakt worden )
begint het stof aan te koeken in de kachel waardoor kans hebt dat de worm gaat blokkeeren of harder moet werken , ik zou gewoon bij de 700kg onderhoudsbeurt de pelletbak laten leegdraaien en dan even de worm stofzuigen ,
begint het stof aan te koeken in de kachel waardoor kans hebt dat de worm gaat blokkeeren of harder moet werken , ik zou gewoon bij de 700kg onderhoudsbeurt de pelletbak laten leegdraaien en dan even de worm stofzuigen ,