Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 9:59 am

    Hallo,

    Helemaal nieuw hier en nog geen ervaring met pellets en daarom mijn registratie hier.

    Hoe kom je hier terecht? Opzoekwerk op Google
    Waarom een pelletkachel? Mazoutbrander als bijverwarming en pellets als hoofdverwarming gebruiken
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Ravelli RV100
    Welke pellets gebruik je? Nog geen
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Ik zal het weten te zeggen, maar ik hoop het

    Onze pelletkachel wordt op 28 januari geleverd en geplaatst en ik moet zeggen, we kijken er hier geweldig naar uit want voor die mazout zijn we toch niet meer te vinden hoor (kostprijs loopt toch wel hoogt op hoor).
    We hebben onze kachel gekocht bij Avantis te Vichte en moet zeggen dat we tot nu toe alvast tevreden zijn over die mensen. We hebben een zeer mooie en duidelijke uitleg gekregen en al ons vragen werden uitgebreid beantwoord.
    Bij levering van de kachel krijgen we ook een pallet (70 zakken) pellets toe van het merk DOMO. Is er iemand die al ervaring heeft met deze pellets???

    Mvg
    Caby
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do jan 17, 2013 10:06 am

    Caby,

    welkom op het forum en veel leesplezier.
    Als de kachel geplaatst is horen we graag je ervaringen in een gepast topic.
    Met de zoekknop linksboven vind je alvast meer info over Domo pellets..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 5:01 am

    Hallo ,
    ik ben Francois
    ik woon momenteel in Watou en in het bezit van een "flumenfire 6.5kw"
    normaal verwarm ik met gasradiator in de week en houtkachel tijden wekend voor de gezelligheid van de vlammen , deze is nu vervangen door een pelletkachel meschien kan men gasradiator ook ingedraaid worden .

    grtz swa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 5:08 am

    Swa,
    welkom op het forum, veel leesplezier en we lezen je ervaringen graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty nieuw

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 7:22 am

    hallo allemaal hier op het forum heb deze via google gevonden
    en ik woon in het antwerpse ben aan het overwegen om een inbouw pellet kachel
    aan te schaffen ik wil hier living mee bij verwarmen en ook de keuken in totaal +- 75 vierkante meter
    suggesties zijn altijd welkom

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 7:27 am

    Diegoke47,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Begin eens te lezen in de FAQ en dan tips voor beginners, je zult dan snel veel wijzer worden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 9:24 am

    Hoi
    ik ben manus
    Ik ben hier terecht gekomen via Google.
    waarom een palletkachel; ik had een tegel kachel, maar in Griekenland is het hout erg duur dus er moest wat anders komen
    en het is een palletkachel geworden (edilkamin funny)
    Ik heb pellets die geproduceerd zijn in Griekenland geen din plus maar wel van goede kwaliteit, en ben er erg tevreden over.
    IK ben erg tevreden over de kachel het is even wennen om over te stappen van hout naar pellets maar het is goed bevallen
    heb gelijk 2 ton pellets gekocht dus het is een stuk makkelijker dan hout sjouwen elke dag en een druk op de knop en hij doet alles zelf.
    groeten manus

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jan 19, 2013 9:28 am

    manus,

    welkom op het forum,
    veel leesplezier en succes met de kachel,
    waarschijnlijk is het daar iets warmer als hier..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 9:39 am

    Ik ben hier terecht gekomen via google .
    We hebben een inpellet 54 van edilkamin staan er zijn er tevreden over .

    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4420
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van krusty za jan 19, 2013 9:42 am

    Manus doe effe de groeten aan de burgemeester van Lipsi ....Benetos SPYROU sunny lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jan 19, 2013 9:44 am

    arcimenik,

    welkom op het forum...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 11:46 am

    Hey allemaal, al een hele tijd aan het lezen hier, dacht me maar eens te registeren zodat ik ook wat kan deelnemen aan discussies eventueel.

    Hoe kom je hier terecht? Euhm... lange zoektocht naar info over pelletkachels.
    Waarom een pelletkachel? Het genot van houtwarmte zonder het hele gedoe dat bij een haard komt kijken. Ook omdat deze kachels relatief makkelijk te plaatsen zijn.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Zeer goeie vraag. Ik lees veel over Edelkamin, maar anders was ik al geneigd naar de voor mij bekende merken zoals Saey, Adler, Flam of dergelijk. Budget ongeveer zo'n 3000 euro.
    Welke pellets gebruik je? Nog geen, eerst een kachel Smile


    Alvast bedankt voor alle nuttige info dat hier op het forum neergeschreven werd!

    Stook het lekker warm Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jan 19, 2013 11:53 am

    Cube,

    welkom op het forum,
    voel je vrij om deel te nemen aan de discussies of zelf een vraagtopic te starten..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 9:30 pm

    Hallo allemaal,mn vrienden noemen me poco,31 jaar en ben de kanten van lanaken in limburg.IK heb onlangs een mooie Piazetta pelletkachel laten plaatsen
    Van mn kachel, opzich ben ik zeer tevreden maar toekomst gericht wil ik voorbereid zijn op mogelijke mankementen,die zich altijd kunnen voordoen, die dan zonder problemen opgelost kunnen worden inclusief de jaarlijkse service en had dan ook graag andere bevindingen vernomen van jullie,piazettakachel houders,om zo mn overstap te kunnen maken naar de juiste firma voor het vorig gestelde.
    Ciao,
    Poco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 9:36 pm

    Poco,
    welkom op het forum en veel leesplezier om te beginnen de forumregels. Daarin staat onder meer dat je pas na vijf (5) berichten kritiek op je verkoper mag uiten.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 11:08 pm

    Hallo iedereen,
    Wij plaatsten eind december onze eerste pelletkachel.We hebben wel enig geduld moeten oefenen want ja,ik was zo dom ze te bestellen in de drukste periode van het jaar als iedereen er een wil.
    Nu brand ze al enkele weken en dat geduld ben je dan ook snel vergeten met de gezellige warmte.
    Het is een extraflame dorina geworden met inox rookkanaal tot boven de nok.
    Wij zijn zeer tevreden over het eindresultaat. Met deze temperaturen krijg ik de woonkamer best 25 graden en gaat de kachel in eco branden( uiteraard soms ook naar operation ).de kamer is een 40 vierkantemeter in ongeisoleerd huis, wel spouw en dubbel beglazing met rolluiken.
    Ik ben hier terechtgekomen om als leek toch eens anderen hun ervaringen te lezen en misschien wat bij te leren qua gebruik en onderhoud.

    Ach ja, ik gebruik momenteel de meegeleverde pellets van Greenmaxx

    Nog een witte zondag gewenst,

    Christophe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 11:14 pm

    Christophe,

    welkom op het forum en veel leesplezier. Prettig om te lezen dat je als startend pelletstoker al zo tevreden kunt zijn, goede installateur zo te zien.

    M.v.g.,
    Dick
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro zo jan 20, 2013 1:51 am

    Allen welkom hier!!!
    @manus,ben es benieuwd welke pellets er op de griekse markt te vinden zijn!?

    Grtzzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    binck
    binck
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 83
    Registration date : 20-01-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van binck zo jan 20, 2013 2:21 am

    Beste Forumleden,
    Reeds enkele jaren volg ik Pelletforum met veel aandacht, zeer leerrijk, een aanrader voor iedere pelletkachel voorstander.
    Heb deze site via google gevonden.

    Ik verwarm nu reeds 21 jaar met een allesbrander van flam ( nu met hout )gezien de te verwarmen oppervlakte het zwaarste toestel dat toen op de markt was.

    Gezien er aan dit toestel tegen volgende winter grote kosten dienen te gebeuren, heb ik als voorstander van pelletkachels eind 2012 een bestelling geplaatst bij Vgg te Ravels.
    Het is een EdilKamin Danubio geworden, plaatsing dit jaar in augustus.

    Proficiat! aan de makers van deze site, groeten aan iedereen.

    Binck
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 2:23 am

    Binck,
    welkom op het forum en veel leesplezier.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 2:53 am

    Hoi,
    Ik ben hier nieuw heb sinds kort een Edilkamin Pelletblok gekocht.
    Is gisteren geplaatst en ben supercontent van de pelletblok.
    Superkacht en stil.
    Kom hier nu wat meer info verzamelen over welke pellets enz...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 2:58 am

    Gezelligewarmte,
    welkom op het forum en veel leesplezier.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 3:25 am

    Vandaag maar een kennismaking met het pelletforum. Zijn sinds november in het bezit van een Puros minigea,is een leuk kacheltje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 3:31 am

    Janros,
    welkom op het forum maar iets uitgebreider voorstellen mag gerust.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 3:55 am

    Je hebt volkomen gelijk was een beetje kort door de bocht.Zijn ons reeds een jaar aan het inlezen wat betreft verwarmen met hout om van de mopolisten af te komen.Na het plaatsen van pv panelen en zonneboiler eindelijk een pelletkachel gekocht welke het naar ons idee goed doet.Wil nog wel de afstelling van de kachel op zoeken om hem wat beter af te stellen naar eigen smaak en ben nu naarstig op zoek nar pellethandel in nederland.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 4:02 am

    Jan,
    je geeft niet aan waar in Nederland maar als je op marktplaats.nl zoekt met houtpellets krijg je het actuele aanbod te zien.
    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 7:51 pm