Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31576
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin di okt 15, 2013 1:00 am

    Raf,

    alsnog bedankt voor de voorstelling op het forum..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty nieuw

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 8:58 am

    hello ik ben nicole heb al 2 jaar een krone roma en gebruik argicon pellets heb er al verschillende gebruikt maar vind deze prijs kwaliteit het best gebruik deze al een jaar heb het forum per ongeluk gevonden omdat ik op zoek was naar uitleg over de kachel omdat ik er problemen mee heb het is hier altijd veel te warm Crying or Very sad ik krijg ze niet kalmer aan het branden ze brand te hevig ook op de laagste stand forum is heel tof proficiat
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 9:34 am

    Nicole,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven vind je aardig wat topics over Krone.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 12:20 pm

    Wij zijn een koppel van +/- 60 jaar uit Limburg Maaskant
    door rugproblemen zie ik het niet meer zitten om hout te stoken en zijn we op zoek naar de goede pelletkachel:) 

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 12:33 pm

    Lu-ke,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Er zijn vele goede pelletkachels in verschillende prijsklassen maar naast de kwaliteit van de kachel speelt die van de dealer/verkoper een belangrijke rol. Een goed begin is het lezen van de topics onder de [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 1:25 pm

    Hallo,
     
    wij hebben net een MCZ Ego comfort Air geinstalleerd en stoken met Badger pellets.
     
    Eerste resultaten zien er veelbelovend uit.
     
    Groeten
     
    Geert
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin di okt 15, 2013 1:27 pm

    Geert,
    welkom op het forum, verdere vragen horen we graag in een apart topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast wo okt 16, 2013 1:07 pm

    Hallo,

    Mijn naam is bert kom sinds vorig jaar regelmatig even kijken op het forum.
    Ivm de aankoop van een pelletkachel, inmiddels staat er een witte edilkamin logo.
    Die deze winter zijn werk moet gaan doen.
    Voorlopig hou ik het op Bioflam pellets, vorige week volle pallet op gehaald.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 16, 2013 1:09 pm

    Bert,

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    we lezen graag je ervaringen met de kachel en de pellets in een specifiek topic..


    Laatst aangepast door erwin op do okt 17, 2013 10:35 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo okt 16, 2013 8:16 pm

    Hoe kom je hier terecht?

    Hallo, ik ben “bloemie” oftewel Arnold Bloemsma. Ik kom uit het Friese, Franeker.
    Na regelmatig googelen op zoek naar informatie en het vergaren van tips over pelletkachels kwam ik op het pelletforum terecht.

    Waarom een pelletkachel?

    De aanschaf van een pelletkachel had voor ons verschillende redenen. Niet op de laatste plaats om de energiekosten te drukken. Ook voor de gezelligheid, wij hebben geen ruimte om grote houtvoorraden op te slaan en geen tijd (en zin;-) om te kloven maar wilden wel de gezellige warmte van een “brandende” kachel. Omdat ook het bedieningsgemak van de pelletkachel veel voordelen biedt t.o.v. een houtkachel, thermostaat, (week) timer is onze keuze hierop gevallen. Een aantal kennissen en familie lieden zijn inmiddels ook besmet met het pellet virus dus is er een gezamenlijk hobby ontstaan.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?

    In onze woonkamer staat sinds februari '13 een Artel Elite S van 7.35 kw die de ruimte prima aan kan.

    Welke pellets gebruik je?

    Elite woodpellets.

    Ben je tevreden van je pelletkachel?

    Tot op heden erg tevreden, we hebben een koud voorjaar gehad dus toen de kachel bij ons binnen kwam mocht ie direct vol aan de bak. Ik ben aan het expirimenteren met een draadloze thermostaat zodat de referentie voor de cv installatie vanuit een andere ruimte plaatsvind dan de ruimte waar de pelletkachel staat en daardoor de rest van de woning niet in de kou zit. We krijgen het aardig onder de knie. Momenteel ben ik me aan het verdiepen in het programeren van de pelletkachel zodat het behagelijk is wanneer we 's ochtends beneden komen. Ik hoop hier op het forum wijzer te worden van andere pelletkachel eigenaren en om ervaringen te delen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 16, 2013 8:22 pm

    Arnold,

    bedankt voor de uitgebreide voorstelling, veel leesplezier op het forum..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo okt 16, 2013 9:13 pm

    hallo,
    ik ben rond aan het neuzen om een pelletkachel te gaan installeren.
    veel vragen, zoals hoeveel KW voor 40m² met de mogelijk om de kamer ernaast ook nog te verwarmen.
    welk merk is bij de beteren? welke pellets? en nog zo veel. daarom lijkt het me goed om hier rond te neuzen.
    en enkele voorstellen zijn ook goed. ook zoek ik een goede verdeler in de regio van Bilzen.
    mercikes alvast.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 16, 2013 9:20 pm

    bohdie,

    welkom op het forum, met de zoekknop kun je gericht zoeken naar info
    en dan zullen er waarschijnlijk al wat vragen beantwoord zijn als je wat topics doorleest.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]is alvast een goed begin..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr okt 18, 2013 2:41 pm

    Hallo allemaal,

    Gisteren werd bij ons thuis de Pelbox SCF van Edilkaminn geinstalleerd.  Gisteren ons eerste avondje gestookt ... dus nog volop aan het ontdekken ...
    Ik hoop via jullie forum handige tips & tricks te ontdekken om optimaal van ons kacheltje te kunnen genieten!

    Ik las oa. op dit forum dat het bijvoorbeeld mogelijk is om het geluid van ventilators e.d. aan te passen in de parameters ...
    Langs de andere kant ... het was ook de eerste 'stookdag' ... ik kan me inbeelden dat je dat binnen 2 dagen misschien al bijna niet meer hoor ...

    Gr,
    Tom
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr okt 18, 2013 2:46 pm

    Tom,
    welkom op het forum en veel stookplezier. Als je met de zoekknop linksboven zoekt naar parameters kun je vinden dat het af te raden is om binnen de garantieperiode de parameters te wijzigen, dit i.v.m. vervallen van garantie.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty even voorstellen: Maurice

    Bericht van Gast zo okt 20, 2013 10:48 am

    Dag,

    Ik ben Maurice (op het forum Maus want Maurice was al in gebruik)
    Ik ben 55 jaar en op zoek naar een eerste pelletkachel.
    Ik ben van plan om of een MCZ RED gardenia 8 kW of een Edilkamin CHIP 8 kW aan te schaffen en hoop dat iemand mij kan vertellen welke ik het beste kan kiezen. Daarnaast zullen er nog wel een paar vragen opduiken voordat de kachel goed draait.

    Hoe kom je hier terecht?
    Internet: google:

    Waarom een pelletkachel?
    Stook 2700 m3 gas/jaar en het is vaak niet belachelijk warm in de woonkamer.
    Ik verwacht met een pelletkachel dat ik daar op een goedkope manier iets aan kan doen:shock: 

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Zie eerdere tekst

    Welke pellets gebruik je?
    Nog geen idee.

    Ben je tevreden over je pelletkachel?
    Nog geen idee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 20, 2013 10:58 am

    Maurice,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je veel topics vinden die specifiek over de door jou bedoelde kachels gaan. Je zult dan berichten vinden over de problemen en oplossingen met beide merken en ik denk dat dit je keuze zal vereenvoudigen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 10:49 am

    via google hier terechtgekomen bij het zoeken naal een nl handleiding palladio scozia
    pellet aangekocht om energiekosten te drukken
    tot hiertoe tevreden over de pellet en het geluid die hij maakt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 11:36 am

    Tim,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Handleidingen zijn na 5 zinvolle berichten op het forum per PM bij admin Pedro aan te vragen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 12:29 pm

    Hallo ,

    Ik ben Wim en wij hebben sinds 2 jaar een RIKA REVO 11 Kw en zijn hier zeer tevreden over , zo tevreden dat al 3 van onze buren dezelfde pelletkachel hebben aangekocht wat ( een kleine ) groepsaankoop tot gevolg heeft.

    ik heb het forum gevonden via google en omdat er zoveel relevante en interessante info op vermeld wordt en er plaats is voor een open discussie ben ik ook lid geworden !

    ik gebruik al vanaf het beging de Cleanfire pellets aangekocht bij Fito in Herenthout en ben hier nog steeds tevreden over !

    Gr

    Wim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 12:39 pm

    Wim,
    welkom en veel leesplezier op het forum, bedankt voor je lovende woorden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 4:47 pm

    Hallo allemaal ,ik ben Sjef en woon in Heusden Nl. Ik heb deze site gevonden via google.Omdat mijn cv ketel aan vervanging toe was(ketel van 1976)heb ik mij verdiept in een pelletkachel ,en op deze site veel informatie op gedaan.Ik heb heel mijn cv installatie verwijderd,dus mijn pelletkachel is nu mijn hoofdverwarming.ook heb ik een rvs inox flexibele afvoerpijp van 125 mm geinstalleerd en geisoleerd met vermiculiet.

    Sinds 18 okt is er bij mij de pelletkachel Nordic fire rave 80 geinstalleerd.ben op het moment nog het een en ander aan het uitvogelen wat betreft de ECO stand,en kom tot de conclusie dat de thermostaat toch niet zo heel nauwkeurig is.Maar verders tot nu toe heel tevreden ,fijne warmte alleen wat meer lawaai tijdens afkoelen,ik gebruik de pellets van Olimp.Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.Groetjes Sjef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 4:53 pm

    Sjef,
    welkom op het forum, met behulp van de zoekknop linksboven en de juiste zoekterm kun je gericht op zoek naar info die je hebben wilt. We lezen je ervaringen graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 5:47 pm

    Mijn naam is Kockelbergh JP , woonachtig in het waasland . Ben nog niet in het bezit van een pelletkachel maar wel op zoek . Ben er nog niet uit of ik een vrijstaande of een inbouw zou nemen . Ben hier toevallig terechtgekomen en hoop hier wat meer info te vinden betreffende beste merk enzv..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 5:56 pm

    JP,
    welkom op het forum en neem rustig de tijd om te zoeken en te lezen. Onder Algemeen > FAQ vind je al veel informatie voor beginners.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 9:11 pm

    Mijn naam is Jos V.
    Ik ben via internet op dit forum beland.
    Ik heb mij onlangs een pelletkachel Selecta Nero 6,5 kw aangeschaft in de Macro.
    Dit was oorspronkelijk bedoeld als bijverwarming, maar dit bevalt me zo dat ik uitbreiding overweeg.
    Ik hoop hier nuttige tips op te steken.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 38 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 3:54 am