Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 9:11 pm

    Mijn naam is Jos V.
    Ik ben via internet op dit forum beland.
    Ik heb mij onlangs een pelletkachel Selecta Nero 6,5 kw aangeschaft in de Macro.
    Dit was oorspronkelijk bedoeld als bijverwarming, maar dit bevalt me zo dat ik uitbreiding overweeg.
    Ik hoop hier nuttige tips op te steken.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro ma okt 21, 2013 9:37 pm

    Jovi,

    welkom op het forum.
    We horen graag uw ervaringen met de kachel, alsook naar 1ste ingebruikstelling, garantievoorwaarden en dergelijke....
    Altijd interessant voor andere leden.
    Graag dan aansluiten in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].

    Mvg,
    pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di okt 22, 2013 8:18 am

    beste,

    mijn naam is jim, woonachtig te riemst en heb reeds 4 jaar een edilkamin tania 12kw pelletkachel met kanalisatie. ik ben aan het overwegen een hydro installatie of iets dergelijks te installeren ter vervanging of indien mogelijk ter uitbreiding van mijn huidige kachel. ik hoop hier wat meer informatie, ervaringen van terug te vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di okt 22, 2013 8:26 am

    Jim,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven vind je ruim 40 topics over hydrokachels.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo okt 23, 2013 8:39 am

    Dag,
    Ik ben Marc en ben op zoek naar een pelletkachel om in te bouwen.
    We zijn aan het twijfelen tussen Edelkamin en Piazetta.
    De Piazetta zouden we nemen omdat hij blaast langs onder en de Edelkamin
    zouden we nemen omdat die toch goedkoper is en het uitzicht iets mooier.
    De Piazetta hebben we reeds in actie gezien en ook gehoord.
    Ik hoop hier wat meer info te vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty nieuw forumlid

    Bericht van Gast wo okt 23, 2013 8:48 am

    Hallo iedereen, ik ben jo en ben van Waregem,

    ik ben al geruime tijd aan het denken om me een pelletkachel aan te schaffen, ik heb me vroeger reeds al geïnformeerd maar is er nooit echt van gekomen, toen waren de prijzen van zo'n kachel ook duurder dan vandaag.
    Nadat ik even op het forum het rondgekeken heb ik me account aangemaakt, vooral om ervaringen op te doen met mensen die reeds een kachel bezitten, het aanbod pelletkachels is reeds geruime tijd zeer gevarieërd geworden en is het soms nog moeilijk te vergelijken qua merk, service,onderhoud en garantie van toestellen;;; vandaar min interesse

    Ik ben op zoek naar een moderene pelletkachel (tijdloze) die niet al te groot is maar toch een redelijk groot rendement heeft in funktie van zijn afmetingen.

    Alle info is welkom en ik zal hier dan ook wel af en toe een kijkje nemen op het forum...



    Mvg Jo
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro wo okt 23, 2013 10:05 am

    Marc en Jo,

    welkom op het forum.

    Als je eerst wat leest op het forum zullen de meeste van jullie vragen al opgelost zijn Smile .

    En anders,stel ze gerust in een specifiek topic ....

    Mvg,
    pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty jaune et vert

    Bericht van Gast wo okt 23, 2013 8:42 pm

    hallo, ik ben Chris uit Deinze.

    Ik ben hier terecht gekomen via zoekrobot Google Chrome.
    geen pelletkachel in gebruik.

    Binnenkort word ik verantwoordelijk voor de commerciële dienst van Jaune et Vert.
    Momenteel zijn we importeur en verdeler voor regio Vlaanderen voor de pelletketels van ETA.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 23, 2013 9:13 pm

    Chris,

    welkom op het forum, en veel leesplezier.
    omdat je verkoper bent/wordt gelieve tevens nota te nemen van onze verkopersregels op volgende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].
    (kort samengevat: op het forum geen reclame voor eigen produkten, geen antireclame tov concurrenten)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Athur D is mijn naam

    Bericht van Gast wo okt 23, 2013 10:06 pm

    Hoi
    Ik ben Arthur en bezit sedert de vorige winter een mcz- Flat pelletkachel.
    De reden waarom ik hier ben is omdat ik zit met enkele vragen over de werking van dit toestel.
    Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
    Groeten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 23, 2013 10:10 pm

    Arthur,

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    uw verdere vragen graag in een specifiek topic onder MCZ indien mogelijk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty nieuw sylvie

    Bericht van Gast wo okt 23, 2013 10:39 pm

    Heb gisteren een rika rocco laten zetten,nu wat kennis via dit forum opdoen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo okt 23, 2013 10:48 pm

    sylvie,

    welkom op het forum en veel leesplezier, benieuwd naar de ervaringen met de "platte" Rika kachel..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 2:15 pm

    Hallo,

    Ik ben René en heb sinds 2011 een Thermorossi 1500 pelletkachel.
    De laatste tijd wat problemen met ontsteking van de kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 2:21 pm

    René,
    welkom op het forum. Voor nood kun je een aanmaakblokje gebruiken om de kachel te ontsteken maar ik neem aan dat de nieuwe bougie snel geleverd wordt.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Hallo

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 2:41 pm

    Wij hebben thuis een Calux Forma Easy 9kW en zijn hier zeer tevreden over. En heb er spijt van dat we er niet eerder een aangeschaft hebben.

    Ik hoop een stuk meer informatie op te doen via dit forum. Want zoals eerder aangegeven zijn we nog maar nieuw hierin.
    Bedankt vast voor de informatie die nu allemaal al op dit forum staat!

    Groeten,

    Wessel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 2:47 pm

    Wessel,
    welkom op het forum. Met de zoekknop linksboven kun je gericht zoeken naar info die je wilt hebben.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za okt 26, 2013 6:19 pm

    hallo
    ik ben miko en sinds een jaar de trotse bezitster van een pelletkachel .
    waarom? gezellige warmte .heb dit forum gevonden via google
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za okt 26, 2013 6:30 pm

    Miko,
    welkom op het forum en veel leesplezier. In een nieuw topic onder jouw kachelmerk kun je misschien iets meer vertellen over je ervaringen met je kachel.
    M.v.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 7:24 am

    Hallo ik ben Joris en ben van plan pellet kachel aan te schaffen . We hebben nieuwe woning gekocht die verwarmt wordt met mazout. Zou graag overschakelen op pellets vooral voor financiele redenen. Dacht eerst inbouwkachel als bijverwarming te nemen maar ondertussen denk ik al eerder pelletkachel als hoofdverwarming te nemen maar ben er nog niet uit eigenlijk. Hoop hier op forum meer info te vinden voor keuze tussen kanalisatie , hydro, cv-kachel en dat in combinatie met zonneboiler . Zoek ook nog installatieurs in de regio hamme(O-Vlaanderen) die zowel pelletkachels als zonneboilers doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 8:52 am

    Joris,
    welkom op het forum en succes bij je zoektocht. Een goed punt om te beginnen is het doorlezen van de Tips voor beginners, je vind deze door op de onderstreepte Tips te klikken: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 9:46 am

    Nieuw hier op het forum, op zoek naar info over de aankoop van een pelletkachel of volledige cv op biomassa. Lijkt me niet zo simpel om je door dit bos een weg te banen. Ben een 40+ en werk als jurist, en ook nog eens op zoek naar een gezellig vuurtje in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 10:14 am

    Ethias,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Als je de Klik in bericht 941 gebruikt ben je gelijk bij de belangrijkste info, ook de verdere tips in Algemeen > FAQ helpen je goed op weg.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 1:50 pm

    hello, ben Eddy uit Veurne ,ga nu de 2de winter in met mijn Piazzetta 962 ,heel tevreden quo warmte en verbruik ,beste aankoop dat ik ooit heb gedaan
    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 1:58 pm

    Eddy,
    welkom op het forum en veel leesplezier, we lezen je ervaringen graag in een betreffend topic.
    M.v.g.,
    Dick
    Denisdaf
    Denisdaf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Leeftijd : 67
    Registration date : 27-10-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Denisdaf zo okt 27, 2013 4:41 pm

    Hallo iedereen.

    Ik ben Denis, vrachtwagenchauffeur, getrouwd en vader van 3 kinderen.
    We zijn zinnens een (en daar begint het al) ofwel een pellet haard thermo te plaatsen, of, een pellet/hout combi thermo.
    En juist daarom denk ik dat ik op een forum als dit wel aan mijn antwoorden kan komen, die ik nu door de spreekwoordelijke bomen en het bos niet meer kan vinden.
    Verder, hoop ik hier zoveel te leren dat ik nadien zelf mensen kan helpen met het beantwoorden van hun vragen.

    Mvg,

    Denisdaf


    _________________
    Extraflame Hydro.
    Een bewuste keuze, waar ik zeer tevreden over ben.
    Makkelijk te plaatsen in ons geval, bestaande radiator van CV weggenomen in de living, daar de kachel gezet, en de aansluitingen voor de Hydro gemaakt.
    Werkt perfect.

    Eerste jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Zeeeeeeeeeeeeeeeer goed.
    Tweede jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Geleverd 1/9/2015.
    Vorig jaar andere pellets besteld. Ook via de groepsaankoop hier.
    Beter dan Elite op het vlak van verbranding denk ik. Geeft veel minder rook en roetafzetting.
    Maar ze branden sneller op zegt mijn echtgenote.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 39 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 2:07 am