van Gast zo jan 22, 2012 4:50 pm
Ja...op naar de elektrische wagen, op naar de volgende hoofdstuk "laat u naaien".
Als de elektrische auto (die bewezen niet haalbaar is, over 10 jaar praten we er niet eens meer over!)echt een run zou worden vrees ik te kunnen raden wie het hoofdaandeel in lithium-ion en verdere ontwikkeling in technologie gaat aankopen. Zegt de naam Shell u iets? (hoofdaandeel houder in zonnepanelen, olie en weet ik wat nog meer)
Het gaat zelfs de overheden de pet te boven, net als de energie maatschappijen die nu ook de vrije hand hebben gekregen van de overheid (ook in NL)
Wie leid wie nu eigenlijk?
Er is maar een oplossing voorhanden die niet alles dekt, maar wat wel in het bereik ligt en dat is kernfusie en waterstof. En niemand weet eigenlijk precies hoe ver die ontwikkeling is. Gek he, gezien er nog zoveel fossiel spul is en daar nog een x bedrag mee verdient moet worden snap ik het wel dat je daar nog maar weinig concreets over kunt vinden.
Elektrisch rijden is gewoon een soort fashion statement, zo van "kijk mij eens de wereld redden". Daarmee wordt alleen nog meer verdeeldheid en intolerantie in de hand gewerkt. Net als de rokers die nu met lede ogen aangezien worden buiten een restaurant of werkplek. Elektrisch rijden is een esthetisch iets, de aanmaak van stroom om ze te laten lopen is minstens zo vervuilend als de benzine auto, dat is onomstotelijk bewezen. De accu's zijn chemisch afval en moeilijk om te verwerken.....en er gaan er nogal wat in een kar, stuk of 20.000?? verwachte levensduur 4 jaar? Net zoals de batterij van je gsm kun je dat soort cijfers met een dikke korrel zout nemen en blijkt altijd in de praktijk dat een accu sneller afgeschreven is door incorrect laadgebruik, wat bij een auto ook snel zal gebeuren opdat je nooit je auto precies leeg kan rijden en dan weer op gaat laden. Dus ga je automatisch meer laden en dus slijt het sneller.
Soms zou ik willen dat ik ver in een onbewoond gebied kon wonen en leven, zodat ik het verloop van de gek-makerij van deze tijd niet meer hoef aan te zien.
Voor diegene die toch elektrisch gaat rijden (of al rijd) kan ik je zeggen dat je een grote financiële blunder gaat maken.