Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
Maryline
mindset24
Guess who
ponneke
bertus
XTZ99.25MKII
piet
stalle
Soul
Johnny Derveaux
evert.clonen
erwin
Fleur
Bompa
krusty
Luc B
Groene Ridder
willy1100
grossard.rob
atlasgust
flair
player
john-159
francky
nick1
Jef
turkoois
Block
Philip
knoepken
Uthrex
ss
36 plaatsers

    Elektrische wagen


    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 3:48 pm

    vindt dat onze wagens al een stuk beter zijn dan pakweg 25 jaar geleden ,het zijn niet alleen de wagens die het milieu vervuilen ,kijk maar is omhoog wat daar allemaal rondvliegd, daar word met geen woord over gerept , en wat energie betreft , ze moeten meer windmolenparken aan leggen , als ze willen kunnen ze heel belgie voorzien van energie , maar ja dat wordt weer tegengehouden door de heren in brussel ,
    Een windmolen van de huidige generatie, van 3 MW, levert per jaar 6.000.000 tot 7.500.000 kWh aan elektriciteit op. Met één zo’n turbine kan dus voor zo’n 1.800 tot 2.200 huishoudens elektriciteit worden opgewekt. Voor een snelle berekening kunt u het volgende hanteren:

    1 MW levert elektriciteit op voor 600 huishoudens;
    Een klein windpark van 3 turbines (9 MW) levert al voldoende elektriciteit voor 5.400 huishoudens, genoeg voor een gemeente met 12.000 inwoners
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 5:21 pm

    @ joske, windmolens al goed en wel maar dat is niet altijd de schuld van de staat dat die er niet genoeg zijn.
    Bij zowat elke bouwaanvraag voor een windmolenpark komt er protest van zogezegde groene mensen die toch liever die groene windmolen op een andere plaats zien dan in hun buurt.Blijkbaar wil iedereen groene stroom maar niet vanuit hun achtertuin. Zo komen we er ook niet.

    @ al de mensen die zeuren over de duurte van een elektrische wagen wees blij dat je daar al kan over zagen, een groot deel van de bevolking kan niet eens een nieuwe wagen kopen , die liggen al helemaal niet wakker van die elektrische wagens.Als het niet geweest was van de subsidies in het verleden er was er wss nog geen enkel verkocht.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 5:24 pm

    Flair, heel juiste bemerkingen...
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 5:27 pm

    @ ss
    zouden ze dan niet beter die ontwikkelingskosten spreiden over het volledige gamma wagens dat ze maken.
    dan heeft iedereen de keuze om te kiezen uit de drie soorten ,diesel,benzine en elektrisch
    dan hoeft de overheid ook niet meer bij te springen en is iedereen gelijk voor de wet.

    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 5:31 pm

    @ Fleur , ze zijn niet gek hé , dat zou betekenen dat alle wagens een pak duurder zou worden waardoor een nog groter deel van de bevolking zijn toevlucht zou nemen tot de occasiemarkt. Waarom denk je dat ieder tegenwoordig met zo'n kleine stadswagen op de proppen komt niet voor het milieu, niet voor de schoonte maar voor de goedkoop.

    en nog even aan toevoegen veel mensen hebben niet de keuze die pakken gewoon wat ze financieel aankunnen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 6:06 pm

    protest flair ? gaan de heren van de staat geen groot winkelcomplex neer planten in machelen , daar was ook protest op ,en je hoeft niet in elk dorp een windmolen te plaatsen he , er zijn genoeg industrieparken waar je ze kunt zetten waar niemand last van heeft , ma nee en dan de mensen maar aan manen op milieubewust te zijn, en wat de wagens op elektriciteit betreft ,zouden ze dan niet beter autos op lpg promoten dan is het probleem met uitlaat gassen toch opgelost ,goedkoop,zuiver,en betaalbaar
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 6:18 pm

    wie zal ze tegenhouden

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Laatst aangepast door Fleur op vr jan 20, 2012 6:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 6:18 pm

    ja joske protest, ik ken diverse projecten waar er petities zijn tegen windmolenparken meestal met advocaat onder de arm.Not in my backyard.
    En ja je zou juist wel in ieder dorp windmolens moeten plaatsen dat heet eerlijke spreiding. In vol gebouwde industrieparken kan je trouwens zomaar geen windmolens meer bij bouwen.
    Bovendien heeft de overheid veelal niks te maken met die windmolens die worden door bedrijven zoals ecopower, belpower , electrabel enzo geplaatst. Bij mijn weten produceert de overheid geen electriciteit meer , dat hebben ze allemaal uit handen gegeven en dat is pas erg.
    Wat heeft het winkelcomplex hier overigens mee te maken , dat wordt daar niet door de overheid neergeplant maar door de privé , overheid heeft alleen een bouwvergunning verstrekt.
    Lpg wordt niet gepromoot omwillen van te weinig inkomsten, lees geen belasting genoeg.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 6:54 pm

    Juist van Flair hoor Joske, de burgemeesters en besturen die plannen voor molens waar hun kiezers tegen protesteren laten afkeuren zijn niet te tellen!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 7:40 pm

    ja weet het wel protest heb je overal , je gaat mij toch niet vertellen dat er in machelen geen protest geweest is en daar zullen ze ook wel advocaten onder de arm genomen hebben zellfs de burgemeester was er tegen , ik woon in de limburg en aan de ford fabrieken genk hebben ze er 2 molens gaplaatst en nu gaan ze er een beetje verder nog eens 2 zetten ,en daar heeft niemand last van , heb toch niet gezegd dat er in dorpen of steden die molens moeten komen of bij flair in de tuin ,als er nu op elk industriepark een paar molens worden geplaatst denk niet dat er petities worden gehouden , en flair denk je nu echt dat de staat niks heeft op de stroom wat wij verbruiken , kijk maar is wat voor btw wij betalen op ons jaarlijkse afrekening ,20 procent van je jaarlijks verbruik gaat naar de staat
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 8:00 pm

    in mijn tuin mogen ze gerust molens plaatsen daar heb ik geen enkel probleem als ze op de wettelijke afstand blijven.Hoe meer molens hoe liever voor mij.Een stad als gent heeft er al snel een 200 tal nodig dat zet je zomaar niet op industrieparken alleen.
    ik denk dat je me betreft de staat niet goed begrepen hebt, ik zei dat de staat geen aandeel meer heeft in de nuts bedrijven wat de grootste stommiteit is die ze ooit gedaan hebben, tractebel en electabel in een soort van koehandel verkopen om de cijfertjes te doen kloppen op 't eind van 't jaar. Daar zit de enige echte reden waarom elektriciteit zo duur is hier. Voor de staat maakt het geen moer meer uit vanwaar je stroom komt groen of niet dat blijft voor de btw juist hetzelfde.
    Btw betaal je op alles .
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 8:13 pm

    geld dit niet voor alle brandstoffen flair...wat denk je ..binnen 2 jaar 2.50eur voor een litertje diesel
    je zal blij zijn mocht er zo n windmolen in je tuin staan om je elektrische wagen aan te leggen


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 8:17 pm

    Geld wat niet voor alle brandstoffen Fleur ?

    Blijkbaar heb je me niet goed gelezen , ik ben voorstander van windmolens en heb er helemaal niks tegen dat die in mijn achtertuin zouden staan.

    En een elektrische wagen , daar heb ik het geld niet voor nu niet en binnen 10 jaar ook niet.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 8:33 pm

    @ flair
    ik bedoel dat we van alle brandstoffen afhangkelijk zijn en de staat moet er ook nog zijn taks van meegraaien....diesel,benzine,gas,pellets enz
    maar de zon schijnt voor iedereen en de wind blaast maanden in een jaar.
    is het misschien daarom dat die elektrische wagens zo duur zijn ,ik begrijp dat eigenlijk niet zo goed,de mekaniek is veel eenvoudiger dan een andere wagen ,hij zit alleen vol batterijen.ik heb de indruk dat ze die elektr-wagen om andere redenen hoog in prijs houden.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 8:50 pm

    omdat de auto industrie en de olie industrie 2 handen op 1 buik zijn.
    het gelobby over en weer is gigantisch.
    Alleen een sterke staat kan dit tegengaan en zijn eigen auto's gaan fabriceren , zoals china blijkbaar van plan is ,....
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 8:54 pm

    eindelijk flair....nu zitten we op hetzelfde spoor....op naar de elektrische wagen dus feest


    maar ja...gaan we die wel mogen maken van europa


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 8:56 pm

    ik vrees dat de belgische staat geen geld heeft voor zoiets op te starten, vorig jaar nog had men plannen om terug een eigen elektriciteitsbedrijf te beginnen, was ook geen geld voor.Dat komt ervan als je alles wat geld opbrengt verkoopt aan het buitenland , vraag maar eens aan de fransen hoe goedkoop hun stroom is en wie dat betaalt ...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 8:58 pm

    Flair, nu ga je weel heeeeeel ver, denk je niet dat we dan gaan verzeilen naar communisme??? Ik ben niet zo pro staat hoor... Aan nog meer staat heb ik alvast geen behoefte, er zijn al meer dan genoeg regels... enne, ik heb nog minder vertrouwen in de staat en zijn politiekers dan in bedrijfsleiders en hun autoindustrie...
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van flair vr jan 20, 2012 9:02 pm

    lol, ja ik weet het maar wat ik bedoel is vroeger had de staat participaties in electrabel, tractebel enzo, die waren sterk belgisch verankerd en de staat had zijn invloed op de prijs. Kijk maar naar Frankrijk en suez , daar geld een max. prijs voor stroom omdat de Franse staat mede eigenaar is.
    Voor mij is een land zonder nutsvoorzieningen zoals de onze niks waard .

    En geloof me ik ben allesbehalve pro staat, integendeel in mijn ideale wereld ,..... :-)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 9:06 pm

    flair

    de bevolking kan zoiets opstarten ,er is hier toch spaargeld genoeg study


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 9:29 pm

    jah, lap, 't is weer van dat, we gaan weer zeveren... Ik kap ermee, doe maar verder...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast za jan 21, 2012 12:09 am

    zou dat niet mogen in je tuin !!!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur za jan 21, 2012 12:16 am

    joske
    voor turbine/windmolen moet je vergunning hebben ,zal ook nooit aan particulieren toegestaan worden wegens allerhande hinder die dergelijke toestellen kunnen veroorzaken.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Philip za jan 21, 2012 9:33 am

    2 maand geleden in krant




    en omdat we hier in dit nat landje meer wind dan zon hebben ..............


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast zo jan 22, 2012 4:50 pm

    Ja...op naar de elektrische wagen, op naar de volgende hoofdstuk "laat u naaien".

    Als de elektrische auto (die bewezen niet haalbaar is, over 10 jaar praten we er niet eens meer over!)echt een run zou worden vrees ik te kunnen raden wie het hoofdaandeel in lithium-ion en verdere ontwikkeling in technologie gaat aankopen. Zegt de naam Shell u iets? (hoofdaandeel houder in zonnepanelen, olie en weet ik wat nog meer)

    Het gaat zelfs de overheden de pet te boven, net als de energie maatschappijen die nu ook de vrije hand hebben gekregen van de overheid (ook in NL)

    Wie leid wie nu eigenlijk?

    Er is maar een oplossing voorhanden die niet alles dekt, maar wat wel in het bereik ligt en dat is kernfusie en waterstof. En niemand weet eigenlijk precies hoe ver die ontwikkeling is. Gek he, gezien er nog zoveel fossiel spul is en daar nog een x bedrag mee verdient moet worden snap ik het wel dat je daar nog maar weinig concreets over kunt vinden.

    Elektrisch rijden is gewoon een soort fashion statement, zo van "kijk mij eens de wereld redden". Daarmee wordt alleen nog meer verdeeldheid en intolerantie in de hand gewerkt. Net als de rokers die nu met lede ogen aangezien worden buiten een restaurant of werkplek. Elektrisch rijden is een esthetisch iets, de aanmaak van stroom om ze te laten lopen is minstens zo vervuilend als de benzine auto, dat is onomstotelijk bewezen. De accu's zijn chemisch afval en moeilijk om te verwerken.....en er gaan er nogal wat in een kar, stuk of 20.000?? verwachte levensduur 4 jaar? Net zoals de batterij van je gsm kun je dat soort cijfers met een dikke korrel zout nemen en blijkt altijd in de praktijk dat een accu sneller afgeschreven is door incorrect laadgebruik, wat bij een auto ook snel zal gebeuren opdat je nooit je auto precies leeg kan rijden en dan weer op gaat laden. Dus ga je automatisch meer laden en dus slijt het sneller.

    Soms zou ik willen dat ik ver in een onbewoond gebied kon wonen en leven, zodat ik het verloop van de gek-makerij van deze tijd niet meer hoef aan te zien.

    Voor diegene die toch elektrisch gaat rijden (of al rijd) kan ik je zeggen dat je een grote financiële blunder gaat maken.

    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van atlasgust zo jan 22, 2012 6:28 pm

    pallette,
    Ik vrees dat je de nagel op de kop slaat.

    Gesponsorde inhoud


    Elektrische wagen - Pagina 6 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 7:49 pm