Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 47 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
Maryline
mindset24
Guess who
ponneke
bertus
XTZ99.25MKII
piet
stalle
Soul
Johnny Derveaux
evert.clonen
erwin
Fleur
Bompa
krusty
Luc B
Groene Ridder
willy1100
grossard.rob
atlasgust
flair
player
john-159
francky
nick1
Jef
turkoois
Block
Philip
knoepken
Uthrex
ss
36 plaatsers

    Elektrische wagen


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31575
    Registration date : 15-02-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van erwin di jan 17, 2012 10:27 pm

    zie al die auto,s al zonder stroom vallen op de snelweg nog meer fille,s

    daarom zetten ze laadpalen ipv de oude praatpalen lol!
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van francky di jan 17, 2012 10:29 pm

    Ja was het nog niet erg genoeg vandaag ? 2 u op de ring in Antwerpen Evil or Very Mad niet meer normaal !! Als ge dan nog een tel krijg van de baas waar zit ge hij ??? ga ik dan ook over het lint.. hij moet er zelf maar in staan.
    Best is als man altijd een lege fles cola in je wagen te hebben, voor de piepie rollen en als hij vol is giet ze uit rollen kaka in een zakje


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van erwin di jan 17, 2012 11:12 pm

    francky ge kunt ook nog altijd uwe voorzetel vervangen door deze optie,




    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur di jan 17, 2012 11:19 pm

    ik heb al eens berekend wat die elektrische auto mij als voordeel kan bieden tegenover diesel/gezinswagen
    met eigen laadstation kostprijs 10000euro (zie vorige bericht 91)
    elke dag leg ik een afstand van 80 km af
    met elektrische wagen kost mij dat per dag.....4,60 euro
    met dieselwagen................................6,60 euro

    in de berekening heb ik het voordeel van de verkeersbelasting meegerekend ,alsook de 80euro leasing-kost voor de elektr wagen,die 80 euro komt eigenlijk overeen met het vervangen van de batterijen na 5jaar kostprijs 5000euro.
    ik kies voor dee leasing omdat waarschijnlijk in dit kontrakt het op peil houden van de batterijen gedurende die 5 jaar is inbegrepen.
    doe je dit niet verlies je elk jaar capaciteit van de batterijen wat na drie,vier jaar zeer nadelig is.

    ik heb geen rekening gehouden met de aankoopprijs van de wagens en daar wringt natuurlijk het schoentje,de 2 euro winst per dag weegt VOORLOPIG niet op tegen de meerprijs van de elektrische europese wagen.

    doe je minder of 80km daags verminderd ook het verschil tussen beide

    voordeel-na 15 jaar heb je wel goede batterijen in je elektr wagen tegenover een versleten motor in je dieselwagen

    sorry voor eventuele fouten ,maar zo heb ik het voor mij persoonlijk berekend.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van john-159 wo jan 18, 2012 11:52 am

    Zijn er hier op het forum dan echt geen autoliefhebbers?
    Foei, zo'n electr. gedoe heeft toch niks te maken met autorijden en als ge goedkoop wil uitkomen, pak dan de FIETS.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4419
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van krusty wo jan 18, 2012 3:17 pm

    Neen hier zijn geen ECHTE autoliefhebbers , volgens wat ik begrijp van jou interpretatie van LIEFHEBBERS.
    Wij hebben hier meestal een auto als noodzakelijk kwaad ,om goed te kunnen functioneren in de maatschappij en verder beschouwen wij dat als een geldverkwistende ,allesverpestende stinkbak die na 10 jaar niks meer waard is en zelfs zijn gewicht in oud ijzer zowel diesel als benzine.

    En om eens kort door de bocht te gaan ,met een auto kun je tegenwoordig ook iemand legaal vermoorden(doodrijden) je wordt (bijna) niet gestraft laat staan beboet, lees maar eens de kranten.



    Om u tegemoet te komen in uw verzuchtingen moet ik U dus verwijzen naar één van de volgende linken:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Jef wo jan 18, 2012 4:14 pm

    Ook nog iets wat meeweegt bij een aankoop van een electrische wagen is de lage onderhoudskosten.Buiten op tijd een paar andere banden ga je normaal geen onderhoud hebben of toch heel weinig.Batterij is in leasing dus dat geeft ook al geen kost buiten wat je er maandelijks voor betaald.Toch nog altijd een afwachtend fenomeen volgens mij.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss wo jan 18, 2012 4:29 pm

    John, troost je, er zijn hier wel MOTO-liefhebbers duivel engel en aangezien er ook een motor in een auto zit, houden we toch ook een beetje van onze auto... springend
    Laat Krusty maar brullen met zijn electrisch vehikel hehe
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast wo jan 18, 2012 6:14 pm

    ik ben auto en moto liefhebber, eigenlijk enkel beide italiaans dan.
    en dan enkel met een brandstof motor.

    valt zeker niet op met mijn avatar....
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur wo jan 18, 2012 7:44 pm

    morgen in koppen op tv èèn -elektrische wagens tof


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur wo jan 18, 2012 8:02 pm

    @ john 159

    hier zie; voor de ECHTE autoliefhebbers

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van john-159 wo jan 18, 2012 8:08 pm

    Had even schrik dat ze me hier gingen afschieten....., maar is toch nog goed gekomen.
    Bedankt voor de positieve reacties, begin me hier op het forum echt thuis te voelen cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 8:55 am

    Ik ben ook een liefhebber John Wink

    Dus dit onderwerp bezorgd mij een beetje negatieve kriebels. Electrisch rijden is gewoon weer een middel om mensen te foppen en om ze WEER nog meer geld uit hun zak te kloppen. En doet ge niet mee, dan ist simpel, dan worden de fossiele brandstoffen zo duur dat je wel moet.

    Welkom in de wondere wereld van corruptie, machtwellusting en naaierij!!

    Dan rijd ik liever rond in een dikke v8. Als iedereen dat doet hebben we het snel lekker warm, het hele jaar door! (Als je de millue bobo's moet geloven, wat weer net zo corrupt is als de andere kant van de medaille)

    We worden aan alle kanten genaaid, laten we DAAR iets aan doen ipv als makke lammetjes te blijven volgen!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 9:24 am

    groot gelijk pallette, dit is mijn speelgoed in de zomer , moet niks weten van die elektrische brol[img][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [/img]
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van john-159 vr jan 20, 2012 9:32 am

    Volkomen mee eens. We worden nog altijd dom gehouden en blijven erin trappen.
    Ps. (ex CBR -rijder)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 10:29 am

    Mooie Cobra Joske! Replica? (denk t wel he, een echte doet anderhalf miljoen ofzo?)

    Schoon ding, zeer sjiek!

    @ John: Ex? Wat heb je gevonde dat beter is als een blade? Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 11:00 am

    ja pallette replica een echte is niet te betalen ,
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van player vr jan 20, 2012 11:31 am

    En toch...
    Electrische wagens (of beter: niet-olie rijdende wagens) zullen er in de toekomst MOETEN zijn!

    @pallette: Ik hoop dat je opmerking over je V8 sarcatisch was, anders bezorg je mij negatieve kriebels!
    Dat is hetzelfde zeggen als: ik trek het me niet aan, laat de volgende generaties het probleem maar oplossen!

    Trouwens, hoe hard of afstanden konden de eerste wagens afleggen?! juist... idem dito


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 12:01 pm

    hallo player
    heb onlangs een reportage gezien op tv , en die zeiden dat de aarde al een paar duizend jaar aan het opwarmen is , neem nu 1000 jaar geleden bestond nog niks wat op brandstof reed ,geen vliegtuigen, autos, fabrieken ,enz , toen waren de mensen niet slimmer, de dag van vandaag hebben ze meer experten en toestellen waar ze de opwarming waarnemen , het is de evolutie van de aarde zeiden ze in de reportage en er is niks aan te doen , vergeet niet dat we van de ijstijd komen , neem nu dat er bij 50jaar allemaal elektrisch rijden , dan zou de aarde niet meer opwarmen , ik heb mijn bedenkingen erbij
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 12:08 pm

    inderdaad joske ,zo kunnen we nog boeken volpraten en die geleerden spreken elkaar ook soms tegen ,maar wat ik wel weet is dat ALLE wagens in stad of drukke gemeenten moesten verboden worden ,uitgenomen de ELEKTRISCHE want die hebben geen uitstoot...........als daar nu iemand tegen is hier op het forum .....weet ik het niet meer. Twisted Evil


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 12:11 pm

    Joske het kwijl komt me uit de mond bij het aanschouwen van die prachtige replica!
    Electrische wagens Player, die komer er, zeker weten, maar voor grotere afstanden gaan ze het toch met iets anders moeten doen, want allen electrisch wil zeggen allen opladen en dat zie ik nog zo snel niet gebeuren! Dat gaat weer leiden tot een gigantisch electriciteitsverbruik...
    Daar stond de groene stil en...
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 12:16 pm

    ik zal iets zeggen over olie,

    olie is onstaan door het oud leven van miljarden jaren geleden, ooit was olie een levend orgaan, planten en dieren zelfs het zee leven... en dus co uitstootend en opnemend, door rotten is het in olie gevormt onder de aarde, dus ooit was die olie (co) al in de atmosfeer..., wij herstellen deze gewoon als toen der tijd kampvuur alles wat hiet op de aarde komt, komt ook van de aarde dus olie is een natuurproduct, het is de tijdelijke consentratie van die uistoot dat erg is, en dat is met alles zo.

    En inderdaad, de aarde geeft altijd al een schomeling gehad van het weer en themperaturen.

    natuurlijk als de uitstoot op 1 plaats te veel is is dat inderdaad tijdelijk vervuilend (china) maar daar moeten zij wat aan doen en niet wij, want europa is heel goed bezig kwa uitstoot, enkel het geld ligt hier dus wij moeten betalen voor die andere wereld delen waar olie goedkoper is dan water...

    ALs u een nieuwe auto koopt (mag nog een elektrische zijn) word er meer co uigestoot voor de productie en transport er van, dan uw oude auto zal uitstoten voor hij de geest geeft.

    En als je een nieuwe auto koopt omdat je minder co wilt uitstoten terwijl je rijd, dan zal uw oude auto die meer uitstoot, naar andere landen verder uitstoten. Waar zit de waarheid nu?

    Een draaiende economie moet en zal altijd uitstoten, zonder olie geen elektriciteit of economie, maar zoals vroeger, met paard en kar, boeren en velden.

    Leg u erbij neer. De economie is een complex systeem. We worden gewoon afgeperst. Mocht er hier geen geld zijn was de olie hier veel goedkoper...

    Het is zoals die pellets, die stoten ook uit maar ze zeggen dat het milieu bewust is omdat die boom dat terug opneemt om dan terug een pellet te worden. wel zelfste met het olie verhaal, circel is gewoon langer...

    Die pelletkachel is voor mij enkel omdat het leuker/gezelliger is, goedkoper, en makkelijker dan hout. Maar niet voor dat milieu leugentje...


    Laatst aangepast door David Dierick op vr jan 20, 2012 3:40 pm; in totaal 4 keer bewerkt
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Fleur vr jan 20, 2012 12:31 pm

    dat woord GOEDKOPER david ja dat is het wat er verkeerd is aan die elektrische wagen..
    laat nu een elektrische wagen goedkoper in aankoop zijn dan de traditionele wagen ...ge zou wat zien hoe iedereen zou overschakelen.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van player vr jan 20, 2012 2:10 pm

    Dat de aarde ook zou opwarmen zonder de mens geloof ik ook wel.
    Alhoewel ik ook wel geloof dat de uitstoot van broeikasgassen ook slecht is voor de atmosfeer en dat dit er voor zorgt dat de aarde nog sneller opwarmt. (Alleen is het moeilijk in te schatten hoeveel dit is)

    Qua energie denk ik dat we er later trouwens niet alleen gaan komen met groene energie en dat er ook kernenergie aan de pas zal (moeten) komen.
    De hele olie-gebaseerde industrie zal dan ook op "iets" anders moeten draaien.
    Qua electrische wagens maak ik me geen zorgen. Ooit kunnen die hetzelfde als hetgeen de gewone auto's kunnen momenteel.
    Waar ik me zorgen over maak is dat kernenergie nodig zal moeten zijn en hoop dat er dan maar niets gebeurd...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van ss vr jan 20, 2012 2:43 pm

    Player, ik deel je mening niet aangaande kernenergie, de wetenschap boekt hier aanzienlijk succes, ik ben optimist, kijk naar de recente ontwikkelingen i.v.m. de neutralisatie van kernafval. Spijtig genoeg betreft het enkel verwerking van kernafval van centrales die er nog niet staan!
    Ook wat de electrische wagen betreft deel ik je mening niet, tenzij je met "ooit" decennia bedoelt??? Want als de consument massaal overstapt naar electrisch rijden (en dus laden), zal het net daarvoor helemaal moeten worden aangepast en eigenlijk beter kompleet herzien! Dus morgen rijden we volgens mij helemaal nog niet zo snel met de electrische wagen...
    Er is hier nog zo iemand die denkt dat de electrische wagen veel te duur is!? Ik zal die mens uit zijn illusie verlossen, de ontwikkelingskosten moeten eerst gerecupereerd worden, morgen zal dat electrisch vehikel nog veel te veel kosten om Jan met de Pet (ik o.a.) te verleiden naar electriciteit over te stappen.
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 3:48 pm

    vindt dat onze wagens al een stuk beter zijn dan pakweg 25 jaar geleden ,het zijn niet alleen de wagens die het milieu vervuilen ,kijk maar is omhoog wat daar allemaal rondvliegd, daar word met geen woord over gerept , en wat energie betreft , ze moeten meer windmolenparken aan leggen , als ze willen kunnen ze heel belgie voorzien van energie , maar ja dat wordt weer tegengehouden door de heren in brussel ,
    Een windmolen van de huidige generatie, van 3 MW, levert per jaar 6.000.000 tot 7.500.000 kWh aan elektriciteit op. Met één zo’n turbine kan dus voor zo’n 1.800 tot 2.200 huishoudens elektriciteit worden opgewekt. Voor een snelle berekening kunt u het volgende hanteren:

    1 MW levert elektriciteit op voor 600 huishoudens;
    Een klein windpark van 3 turbines (9 MW) levert al voldoende elektriciteit voor 5.400 huishoudens, genoeg voor een gemeente met 12.000 inwoners

    Gesponsorde inhoud


    Elektrische wagen - Pagina 5 Empty Re: Elektrische wagen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:06 pm