Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellets blijven liggen in voorraadtankje

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro za dec 05, 2009 4:39 am

    Heb bij mn inbouwcassette de laatste tijd meer en meer het fenomeen dat er heel wat pellets blijven liggen langs de bovenkant in de voorraadbak(heb zo een 10tal cm die nie veel helling heeft).....Vroeger vielen die precies automatisch naar beneden,maar nu zou er wel es een hele rij durven blijven liggen,en aangezien ik mn kachel nie bijvul terwijl ie brandt kan da wel es ambetant zijn....
    Ik heb da stuk metaal al es ingewreven met silicone-olie,met het gedacht dat de pellets dan beter naar beneden zullen glijden maar dit heeft geen effect...!
    Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 4:54 am

    Pedro,
    ik zou dat eens met autopolisch proberen

    grtz
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip za dec 05, 2009 8:32 am

    ja want siliconen olie gaat toch plakke als er stof op komt ????

    dus polieren met autodinges zou kunne helepn


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 8:33 am

    Wat Glijmiddel misschien............ lol!

    lacher
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip za dec 05, 2009 8:36 am

    vandebosch schreef:Wat Glijmiddel misschien............ lol!

    lacher

    comdoompje in gooien ???

    back on-topic please


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 8:39 am

    Sorry,
    ik kon het even niet laten, terug serieus dan. Opblinken met staalwol helpt ook goed zodat de zijwanden gladder zullen worden. Het is echter altijd wel zo dat je pellets wat schuin omhoog blijven liggen. Waarom voorzie je geen zijvulling? Dan is je probleem dadelijk opgelost en kan je altijd bijvullen.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 8:54 am

    pedro ,ik heb dat ook van men inbouw ,eens stofzuigen in de bak onderaan helpt voor enkele dagen.
    ik heb eerder een gedacht dat het ook te wijten is aan het fenomeen helling (weet je nog van het naast de pot vallen van de pellets)
    ze schuiven het slechts aan de zijkanten van de kachel.
    bij een inbouw is er geen plaats om alles in de hoogte te maken maar wel in de breedte,zodanig dat de voorraadbak breed maar niet diep is en de helling veel minder schuin tot aan de worm (een bak bij een inbouw heeft ook geen grote voorraad -de mijne 15kg voor een kachel van 12kw )
    bij men dochter is die kachel 1m40 hoog en valt alles zeer schuin omlaag (ook grote voorraad k geloof 30kg)voor 12kw
    ze hadden beter bij ons de bak in de vorm van een trechter gemaakt-naar mijn gedacht had dit beter geweest voor het schuiven --nadeel is den weer minder inhoud met trechtervorm.
    ik heb daar geen last meer van met men vulpijp van op zolder.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 9:02 am

    voila Fleur, dit is inderdaad een goede optie: zijvulling of bovenvulling , zo kan je er ook meer pellets in krijgen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro za dec 05, 2009 8:15 pm

    Ik heb geen optie als zij/bovenvulling...Maar bedankt voor de tips!!!
    Dit fenomeen doet zich trouwens maar voor sinds enkele weken,in het begin had ik dit niet...
    Zal ze morgen es doen blinken in haar velleke Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast zo dec 06, 2009 1:05 pm

    Pedro,
    Ik heb een ecoteck arianne en bij mij blijft er toch steeds een deel pellets liggen. Vorige week is de kachel zelfs stilgevallen en met het bericht "pellets aanvullen". En er lagen aan de zijkant volgens schatting nog zeker enkele kg in.
    Ik heb er nog niet aangedacht om daar iets aan te doen. Ik zorg wel dat er steeds voldoende pellets aanwezig zijn.

    Vriendelijke groeten
    Hugo
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro zo dec 06, 2009 1:44 pm

    Hallo Hugo,

    hebben jullie ook zo een ijzeren beveiligingsrooster in de kachel?het is telkens daarboven dat ze blijven liggen.Maar ik zal deze nm es de plaat mooi opblinken zodat ze weer mooi glad is.Ik heb het 'nadeel' dat het een inbouwcassette is en dat ik ze maar kan bijvullen als ze af ligt...

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 8:56 am

    Dat beveiligingsrooster had ik ook in mijn extraflame, was het eerste dat er uit gevlogen is, is om te verhinderen dat je met je vingers niet tussen de worm komt, maar denk dat je dat wel weet. Ik heb ook het fenomeen dat ze soms op de wanden blijven liggen, heb al gemerkt dat dit pelletmerk gebonden is, vroeger had ik lava en bleven er veel liggen, badger (die gladder is) blijft minder liggen, schuine wanden met siliconespray behandelen brengt weinig soelaas, heb laatst zitten denken om aan de schuine wanden teflon aan te brengen, ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 9:11 am

    Mijn roosterken is al lang verwijderd , dat je daar met je vingers moet wegblijven van het wormwiel terwijl het draait weet het kleinste kind alhoewel als het aanslaat doet het maar een halve centimeter en zo 7 maal per minut
    En inderdaad de laatste halve kilo pellets blijft op de zijkant liggen , naargelang het merk van de pellets , maar dat stoort mij niet , ze worden toch regelmatig bijgevuld .
    Toen ik in het begin slakvorming had heb ik de bodemhollekes van het vuurkorfje uitgeboord met een halve millimeter van dan geen slakvorming meer !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 11:13 am

    Ik heb dit ook met mijn lava's, zelfs deze ochtend is de kachel nog uitgevallen om dat de pellets op de schuine wanden bleven liggen. Regelmatig wat naar het midden duwen helpt ook, maar deze ochtend was ik er niet, en moeder de vrouw of de kinderen denken daar niet aan. Ik zal inderdaad ook eens wat opschuren met staalwol.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro ma dec 07, 2009 11:47 am

    Ik heb gisteren de szchuine kant es mooi opgeblonken met autowax,ben benieuwd wat het gaat geven....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 12:00 pm

    Hallo,
    Zat met hetzelfde probleem.Heb gewoon een kaars genomen en de schuine kanten daarmee ingestreken.Geeft wel een beter resultaat.

    groetjes
    01 Michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 12:31 pm

    onderaan in de voorraadbak een vibrator monteren met afstandsbediening
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 3:21 pm

    fleur schreef:onderaan in de voorraadbak een vibrator monteren met afstandsbediening
    lachen lachen rollen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 3:24 pm

    Fleur,
    Heb je daar meer ervaring mee???? Merk, vermogen, standen?.............
    Dan moet ik dat onthouden voor aan mijn klanten te melden.

    Groetjes.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro ma dec 07, 2009 3:29 pm

    Mss es ter plaatse polshoogte gaan nemen Vandenbosch Laughing

    @Michel,heb je dan geen kans dat wanneer de kachel warm wordt het kaarsvat gaat zorgen voor een plakkerige bedoening?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 3:33 pm

    bloot gat

    Ik heb nog geen hulpmiddelen nodig pedro.

    Groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 4:19 pm

    @vandebosch

    Misschien een tip voor de komende feestdagen bij aankoop van een kachel
    een pot vaseline gratis erbij lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 4:27 pm

    krusty schreef:@vandebosch

    Misschien een tip voor de komende feestdagen bij aankoop van een kachel
    een pot vaseline gratis erbij lacher


    lol!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip ma dec 07, 2009 6:02 pm

    dat denk ik niet pedro , ik zeg wel denk het niet ,valt te bekijken hoeveel kaarsvet je smeert
    maar ik denk dat een polijst beurt meer effect zal uithalen

    wat doet een schrijnwerker of meubelmaker op zijn machines ? nja parafine oftwel kaarsevet
    je wrijft gewoon het metaal ermee in
    (en niet compleet zoals de vrouwen een bakplaat gaat olieen in de keuken) maar enkele lijnen zigzag over het metaal
    dus zoveel kaarsvet ga je niet smelten dan

    verder graag het topic volgen aub voor allerhande vibrators en hulpmiddelen is er het chit chat forum
    Mvg Philip


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 6:42 pm

    machines werden vroeger met petrol (tegenwoordig met mazout)ingewreven tegen roest en om het glijden te bevorderen.
    bij kachels kun je dit gebruiken maar gaat een geur afgeven.

    Gesponsorde inhoud


    pellets blijven liggen in voorraadtankje Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 5:17 pm