Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellets blijven liggen in voorraadtankje


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven ma dec 14, 2009 8:35 pm

    Marcelvm,

    Allé je hebt gelijk. Bij badger is het 8,61%. Geloof je din+ certificaten ook al niet?

    En neen dit is geen din+ certificaat, maar de gegevens komen er van.

    Brandhout met een vochtigheidsgraad die hier in de buurt komt, ken ik niet.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 5:50 am

    marcelvml schreef:hoe kan het dat pellets hogere waarden halen dan gewoon hout,dit kan volgens mij toch niet
    hout blijft toch hout
    en dit is de waarde van pellets door de europese unie 4.667
    maar fabrikanten gaan steeds maar hoger natuurlijk,er staat er zelfs al ergens eentje van zelfs veeel hoger zoek ik terug op voor ik et cijfer hier plaats

    Marcelvm,
    Ze veranderen de dichtheid(volumieke massa) van het hout vandaar de hogere calorische waarde van pellets t.o.v.hout.
    'k weet niet of je thuis bent in houtsoorten maar je kunt de volumieke massa van pellets vergelijken met azobé,stel dat je azobé zou stoken in een haard- of houtkachel dat zou zoveel warmte geven dat je de kachel of haard zou stukbranden, één probleem de volumieke massa ligt zo hoog dat je het amper in brand zou krijgen vandaar dat ze in pellets hars toevoegen om ze brandbaar te maken.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 10:04 am

    koekoe
    wat schrijft u er worden harsen toegevoegd
    en ik dacht juis dat er niets toegevoegd word,lees ik ook op de infos

    en ja minder dan 10 procent is een verschil met minder dan 8procent,ik slel steeds maar vast dat men steeds de mooiste cijfers boven haalt
    dit zijn ook cijfers van een fabrikant

    Doorsnede 6 mm.
    5 tot 30mm lang.
    Vochtgehalte max 9,5%
    Asgehalte max 0,5%
    2 x GEZEEFD .
    Stofgehalte MINDER dan 1%
    Energiewaarde 5,28 kwh/kg.
    en heb er een stuk of vijf gezien geen enkel onder 8procent
    ook dit

    dien u dit wenst kan u bij ons din plus gekeurde pellets bestellen.

    Houtpellets din plus gekeurd


    Afmetingen
    Diameter:
    %<30mm lengte:
    Maximale lengte:

    Hardheid en dichtheid
    Hardheidstest:
    Stortgewicht:
    Stofgehalte:

    Verbrandingswaarden
    Vochtgehalte:
    Asgehalte:
    Energiewaarde:
    Din + Houtpellets

    < 6mm, > 5mm
    80%
    < 45mm


    > 97,5%
    > 650kg/m³
    < 1%


    < 10%
    < 0,7%
    > 4,7 kWh/kg
    zijn ook dinplus
    en het is zoals ik schrijf steeds de mooiste cijfers en cijfers die men niet haalt,min 8 procent
    maar daar mag schijnbaar geen commentaar op,wel waarheid schrijven he sory ik
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Uthrex di dec 15, 2009 11:37 am

    marcelvml,
    Je bent een blok hout met pellets aan het vergelijken, dat is naast de kwestie. Goed, het is alletwee een houtproduct en daar is ook alles mee gezegd.
    Pellets zijn gedroogd en geperst wat de kalorische waarden anders maakt dan en blok hout.
    Onder houtblokken bestaan verschillen, onder pellets bestaan ook verschillen. Gaande van harde tot zachte. In din+ pellets zitten geen toevoegingen. Gezien het van naaldhout komt hoeft dat niet, de aanwezige hars is meer dan voldoende.
    Er zullen beslist wel pellets zijn waar toevoegingen inzitten. Plospan bv is er ooit van verdacht geweest. Hun pellets kon je in een tas water gooien en een week later waren die nog vast van structuur (wat uiteraard niet logisch is)
    De waarde van een din+ pellet zijn vastgelegd door Dincerto, gecertificeerde pellets mogen die waarde niet overschrijden.
    En natuurlijk zetten producenten hun beste waarde in de kijker. Maar dat is ook zo met uw mazout of gasbrander, die beweren ook alletwee dat ze het beste product hebben en het goedkoopst zijn in verbruik. Maar dat gebeurt ook voor mijn Senseo padjes waar elk merk beweert de beste smaak te hebben, of autoproducenten die beweren de laagste uitstoot te geven.
    Dat noemt marketing. Je zou maar een ezel zijn moest je niet met het beste etalageren.

    Mvg,
    Uthrex (nog vragen?)

    ps: bent u gewoon kritisch, of ben je gewoon negatief ingesteld?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 12:54 pm

    uthrex
    ik dacht een keer ergens gelezen te hebben dat toevoeging van boomschors de calorie-waarden van pellets doen verhogen ?
    wat is jou mening daarover




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Uthrex di dec 15, 2009 1:20 pm

    Geen idee of dat zo is fleur, het zou kunnen. Maar een din+ moet volgens mij zuiver naaldhout zijn, er is dus geen schors mee in verwerkt.

    Mvg,
    Uthrex
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven di dec 15, 2009 1:45 pm

    schors verlaagt de energetische waarde.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 8:49 pm

    Inderdaad , schors willen we niet in onze pellets , geeft een slechtere verbranding ook.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 9:21 pm

    Drieske schreef:Inderdaad , schors willen we niet in onze pellets , geeft een slechtere verbranding ook.





    maar hoe weet jij dan of ze dit er nie indraaien drieske,in alles wordt er toch gefroudeerd,hoe was het met de wijn indertijd,de veevoederkwestie en laat ons dan zwijgen over gans de voedingssector ,we moesten eens alles weten ??? maar het ook zo dat niet alles slecht is en je best de beste pellets gebruikt




    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 4 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:19 pm