Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellets blijven liggen in voorraadtankje


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro vr dec 11, 2009 5:04 pm

    Nee nee Fleur,goed opletten is de boodschap Laughing Ik brandde de voorbije weken hoofdzakelijk met Olimps,daarmee had ik altijd het ongemak dat ze bleven lign,brand nu sinds een paar dagen Domos en het lijkt beter te gaan.Begin dit jaar had ik dit fenomeen ook niet en toen brandde ik met BADGER!
    Maar ik wil altijd uw pellets overkopen voor een zacht prijsje wi! duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 8:43 pm

    pedro schreef:Nee nee Fleur,goed opletten is de boodschap Laughing Ik brandde de voorbije weken hoofdzakelijk met Olimps,daarmee had ik altijd het ongemak dat ze bleven lign,brand nu sinds een paar dagen Domos en het lijkt beter te gaan.Begin dit jaar had ik dit fenomeen ook niet en toen brandde ik met BADGER!
    Maar ik wil altijd uw pellets overkopen voor een zacht prijsje wi! duivel



    wat zeg jij tegen een zacht prijsje ? 3.99 en je mag ze komen halen en breng in tussen een paar van die domo s mee Rolling Eyes




    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro vr dec 11, 2009 9:33 pm

    3,99€???miljaar Fleur,ge zout er nog winst op maken Shocked Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 9:40 pm

    FLEUR,wij hebben dezelfde kachel toch geen enkel probleem met de pellets tot de laatste pellets verbranden zij.

    Vroeger badger geen probleem nu german ook geen enkel probleem mee.

    Gr Stefan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 9:54 pm

    stefan schreef:FLEUR,wij hebben dezelfde kachel toch geen enkel probleem met de pellets tot de laatste pellets verbranden zij.

    Vroeger badger geen probleem nu german ook geen enkel probleem mee.

    Gr Stefan


    ik heb dat ook niet altijd ,is ook te zien hoeveel stof en hoe de pellets liggen,maar ik maak mij daar eigenlijk geen zorgen over,vullen moeten we toch


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 9:55 pm

    @pedro
    Fleur denkt misschien dat je een bonobo bent ?? affraid
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro vr dec 11, 2009 9:58 pm

    Nen BONOBO?ja eigenlijk wel é krusty,wie eigenlijk nie Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 10:02 pm

    genen bongobon nen bonobo !!!!

    Terloops ik heb van stroomop nog altijd niet de bongobon gekregen , 2 weken om een brief te versturen , hoelang duurt dat dan om een kachel of pellet cv komen te plaatsen ???????????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 10:26 pm

    krusty schreef:@pedro
    Fleur denkt misschien dat je een bonobo bent ?? affraid


    olala ,komt jullie geaardheid naar boven misschien amai wat?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro za dec 12, 2009 5:00 am

    krusty schreef:genen bongobon nen bonobo !!!!

    Terloops ik heb van stroomop nog altijd niet de bongobon gekregen , 2 weken om een brief te versturen , hoelang duurt dat dan om een kachel of pellet cv komen te plaatsen ???????????

    FF offtopic mss Krusty,ben jij nu de uiteindelijke winnaar van die wedstrijd?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast za dec 12, 2009 12:18 pm

    Volgens ik hier zie , ja , met de foto van den blauwen auto!! Zij hebben misschien veel werk ???

    En de collega is ook goed op weg met hare kerstboom , maar ja wat wil je als je iedereen kunt mobiliseren van het werk (2 buildings van 27 verdiepingen aan 80 man per verdiep plus 1 blok van 5 verdiepingen aan 60 man per verdiep) waarvan dat er veel dan nog ziek of in verlof zijn ,maar de meeste hebben dan nog een pc thuis, maar het is toch alle dagen bedelen voor hun stemmeken , want sommigen vergeten rap !!

    Vanaf morgen kunnen er vele leden hun pellet kachel of cv eens grondig kunnen testen want het gaat vriezen s'nachts en vanaf dinsdag ook overdag, vanaf morgen gaat er bij mij alleen nog heiz profi op want die geven voor mij de meeste warmte spring
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 3:00 pm

    heiz profi op want die geven voor mij de meeste warmte

    en hoe weet u dat is dat met het zelfde verbruik of minder of meer
    en zit er dan zoveel verschil in waarde van pellets,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven zo dec 13, 2009 3:25 pm

    Marcelvml,

    De calorische waarde van pellets ligt tussen 4,6kwh/kg tot 5,28kwh/kg en dat heeft toch wel een verschil.

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip zo dec 13, 2009 3:26 pm

    marcel

    dit is gevoelsmatig en of kan je nakijken met een deftige thermometer, ofwel je rookgastemperatuur nakijken

    als je kachel op eco brand en je rookgastemp is bv 120° met merk x, waarna je nakijkt dat ander merk x op eco stand bv 130° rookgastemp geeft dan weet je dat dit merk sowiezo meer warmte afgifte geeft.
    let wel op dat de weersomstandigheden zowat gelijk moeten zijn
    bij winderig weer dus grotere trek schouw zal je rookgastemp ook hoger zijn


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 3:37 pm

    Bij andere pellets kan ik mijn hand op de bovenkant houden en met H profi niet ,wel de kachel in dezelfde stand zetten hé !!
    en qua verbruik , ja dat moet je in het oog houden hé en vergelijken per 24 u !!

    Ik denk dat H. profi de beste of toch één van de beste pellets zullen zijn en als mijnheer colruyt zijn prijs terug een beetje wil laten zakken of minstens toch onder de 4 € houd is dat OK !!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip zo dec 13, 2009 3:40 pm

    krusty
    kan jij de temp niet aflezen van je rookgassen ?
    ik dacht ook dat dit bij mij niet kon omdat het niet in de handleiding stond , en door Ann weet ik dit nu wel

    zo kan je makkelijker ene vergelijk maken


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 3:43 pm

    Jaja, ik kan van alles aflezen , maar op het gevoel ga rapper dan in de menu gaan te rommelen !!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip zo dec 13, 2009 3:49 pm

    nja vind ik ook maja

    ok we gaan verder met deze topic namelijk pellets die blijven hangen
    mede ook door mmij dwalen we af van het topic


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van pedro zo dec 13, 2009 4:26 pm

    Philip schreef:krusty
    kan jij de temp niet aflezen van je rookgassen ?
    ik dacht ook dat dit bij mij niet kon omdat het niet in de handleiding stond , en door Ann weet ik dit nu wel

    zo kan je makkelijker ene vergelijk maken

    het vergelijk dmv de temperatuur van de rookgassen is wel niet altijd realistisch,hangt er vanaf hoe de instellingen van je extractiemotor zijn.Heeft toch ook een grote invloed op de temperatuur...

    Maar idd Philip,;we dwalen af.........


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Philip zo dec 13, 2009 4:37 pm

    pedro om ff verder te gaan

    als je niks verandert aan je de instelling van extractie motor
    dus alle instellingen blijven idem en het verschil van temperatuur is er hoe leg je het dan uit


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven zo dec 13, 2009 4:43 pm

    calorische waarde van de pellets


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 12:35 pm

    hoe kan het dat pellets hogere waarden halen dan gewoon hout,dit kan volgens mij toch niet
    hout blijft toch hout
    en dit is de waarde van pellets door de europese unie 4.667
    maar fabrikanten gaan steeds maar hoger natuurlijk,er staat er zelfs al ergens eentje van zelfs veeel hoger zoek ik terug op voor ik et cijfer hier plaats
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 1:04 pm

    marcelvml schreef:hoe kan het dat pellets hogere waarden halen dan gewoon hout,dit kan volgens mij toch niet
    hout blijft toch hout
    en dit is de waarde van pellets door de europese unie 4.667
    maar fabrikanten gaan steeds maar hoger natuurlijk,er staat er zelfs al ergens eentje van zelfs veeel hoger zoek ik terug op voor ik et cijfer hier plaats



    volgens mij ligt dat aan de samenstelling van de pellet / vb meer schors geeft een hogere waarde




    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven ma dec 14, 2009 1:30 pm

    in hout zit meer water dan in pellets. In goed gedroogd hout heb je nog altijd 15% water, in pellets is dit minder dan 8%. Hoe meer water, hoe slechter de verbranding.

    Daar zit het grote verschil.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 8:12 pm

    minder 8procent, men schrijft altijd moeten minder dan 10 procent vochtgehalte hebben u schrijft het zeer optimistich dunk mij
    wat ik steeds maar lees bij pellet gebruikers calorienwaarde stijgd maar ,vocht gehalt daalt maar
    waar gaat het eindige
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van steven ma dec 14, 2009 8:35 pm

    Marcelvm,

    Allé je hebt gelijk. Bij badger is het 8,61%. Geloof je din+ certificaten ook al niet?

    En neen dit is geen din+ certificaat, maar de gegevens komen er van.

    Brandhout met een vochtigheidsgraad die hier in de buurt komt, ken ik niet.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    pellets blijven liggen in voorraadtankje - Pagina 3 Empty Re: pellets blijven liggen in voorraadtankje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:38 pm