Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast wo jan 13, 2010 6:01 pm

    goede dag heeft iemand een pelletkachel bij jeanhup in Aubel gekocht
    de prijs is goed
    maar ik vind een aanbetaling van 50% zo link
    ik ben meer iemand van kopen betalen en meememen
    is 50% aan betaling normaal
    ik hoor graag wat de andere daar van vinden
    mvg frits


    Laatst aangepast door iwan op do jan 14, 2010 10:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van jeanhup wo jan 13, 2010 6:05 pm

    Een lijst met referenties is natuurlijk op verzoek te krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast wo jan 13, 2010 7:48 pm

    iwan schreef:goede dag heeft iemand een pelletkachel bij jeanhup in Aubel gekocht
    de prijs is goed
    maar ik vind een aanbetaling van 50% zo link





    als ze een goede korting geven is voor mij een aanbetaling geen probleem.
    in het west-vlaams :DE ENE LIEFDE IS DE ANDERE WAARD.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 4:08 pm

    Aanbetaling van 50% is veel te hoog !
    Fleur, bij ons zeggen ze BOTER BIJ DE VIS en dus betalen bij levering met een minimaal voorschot bij bestelling "als het echt moet en je kan geen andere vinden".

    Vandaag met jongste zoon een nieuwe auto gekocht, waarde factuur 11.450 Euro. Voorschot van 500 Euro betaald maar garantie dat bij late levering voorschot bij annulatie wordt terugbetaald. Zo moet dat !
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van knoepken do jan 14, 2010 6:41 pm

    Groot gelijk hobbymachine (50%)vooruit betalen voor iets dat je in feite nog niet hebt in pure aftrochelarij
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 6:51 pm

    En niet te vergeten bij faillissement van de winkel 9 kansen op 10 voorschot riebedebie !!

    Grts
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 6:54 pm

    hobbymachine

    hier is dat ook van toepassing boter bij de vis --------maar de ene liefde is de andere waard --dat wil hier zeggen als jij een groot voorschot vraagt ,vraag ik een grote korting --(want de liefde kan niet van ene kant komen--wordt dan gezegd tijdens het onderhandelen)

    mijn dochter gaat dit jaar een veranda laten bouwen van een zeer goede installateur /met reputatie
    moet in 3 schijven betaald worden --er staat nog niets en 1 betaling moet reeds gebeuren voor aankoop materiaal van installateur.

    iemand die werk teveel heeft kan zich dat permiteren ,soms hebben ze wel gelijk want er zijn ook veel wanbetalers.






    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Philip do jan 14, 2010 7:09 pm

    en als de isntallateur hier zoals bovenaan hij zelf mededeelt of hij referenties moet geven
    zou ik als misschien toekomstige klant er op ingaan en de referenties gaan bezoeken
    het is een rare werkwijze geef ik toe ,maar misschien heeft de installateur al iets meegemaakt en speelt die op veilig

    ikzelf zou dit ook niets kopen op deze manier
    maar als ik genoeg referenties zou kunne verkrijgen , zou ik heel misschien wel even kunne twijfelen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van steven do jan 14, 2010 7:11 pm

    philip, het is een installateur die net begonnen is.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van jeanhup do jan 14, 2010 7:20 pm

    Zoals Fleur reeds zegt: de ene liefde is de andere waard (mooi gezegde - ik kende het nog niet). Wij kunnen de door ons gehanteerde prijzen alleen bieden als we bepaalde kosten uitsluiten zoals b.v. overstock- of finanieringsrisico's. Het is aan de klanten zelf om dit af te wegen. Het heeft ook niks te maken met het feit dat ons bedrijf (dat al bestaat sinds 1992) pas sinds 1,5 maand in de pelletkachelbusiness zit.

    Kachels die op voorraad zijn kunnen vanzelfsprekend meegenomen worden tegen contante betaling. Maar zeker voor speciale modellen (zoals de CV-pelletkachel waarin Iwan geinteresseerd is) kunnen wij het aanbetalingsprincipe niet loslaten.

    Overigens begrijp ik het wel als men voorzichtig is met grote aanbetalingen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 7:32 pm

    moest er via het forum een groepsaankoop gebeuren van pellets en de koper vraagt voordien het verschuldigde bedrag wie zou daar mee akkoord gaan vraag ik mij dan af ???





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 7:39 pm

    jeanhup schreef:Zoals Fleur reeds zegt: de ene liefde is de andere waard (mooi gezegde - ik kende het nog niet). Wij kunnen de door ons gehanteerde prijzen alleen bieden als we bepaalde kosten uitsluiten zoals b.v. overstock- of finanieringsrisico's. Het is aan de klanten zelf om dit af te wegen. Het heeft ook niks te maken met het feit dat ons bedrijf (dat al bestaat sinds 1992) pas sinds 1,5 maand in de pelletkachelbusiness zit.

    Kachels die op voorraad zijn kunnen vanzelfsprekend meegenomen worden tegen contante betaling. Maar zeker voor speciale modellen (zoals de CV-pelletkachel waarin Iwan geinteresseerd is) kunnen wij het aanbetalingsprincipe niet loslaten.

    Overigens begrijp ik het wel als men voorzichtig is met grote aanbetalingen.




    k voel het van hier jean ,met jou zou ik zaken kunnen doen,jammer dat we te ver uit elkaar wonen Smile





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 8:05 pm

    En ikke altijd maar aan dat handjeklap van de paardekoopman denken ... en zonder hierbij verkoper Jeanhup te viseren :
    Bij de aankoop van meestal dure dingen is een aanbetaling (noem het voorschot) altijd in het nadeel van de klant als eindgebruiker. Het is voor de verkoper toch zo handig om al over de winstmarge te beschikken voordat hij het materiaal gaat bestellen. Loopt het mis dan loopt de klant toch niet naar een ander want zijn centen zitten vast.
    Je kon het al lezen in andere reacties, het risico voor woordbreuk en faling van bedrijven is dermate groot .... en probeer maar eens uit een lege emmer water te halen !

    Eerste les van testaankoop ... geen buitenmaatse aanbetaling, ook niet met het systeem van Fleur want goeie voorwaarden geven en dan de middenvinger omhoog ... 't zal de eerste niet zijn die het meemaakt. Je komt dan wel in de galerij van de gefrustreerden, maar je krijgt daar geen medaille voor, enkel een grijnslach, het weze een troost.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 8:18 pm

    hobbymachine schreef:En ikke altijd maar aan dat handjeklap van de paardekoopman denken ... en zonder hierbij verkoper Jeanhup te viseren :
    Bij de aankoop van meestal dure dingen is een aanbetaling (noem het voorschot) altijd in het nadeel van de klant als eindgebruiker. Het is voor de verkoper toch zo handig om al over de winstmarge te beschikken voordat hij het materiaal gaat bestellen. Loopt het mis dan loopt de klant toch niet naar een ander want zijn centen zitten vast.
    Je kon het al lezen in andere reacties, het risico voor woordbreuk en faling van bedrijven is dermate groot .... en probeer maar eens uit een lege emmer water te halen !

    Eerste les van testaankoop ... geen buitenmaatse aanbetaling, ook niet met het systeem van Fleur want goeie voorwaarden geven en dan de middenvinger omhoog ... 't zal de eerste niet zijn die het meemaakt. Je komt dan wel in de galerij van de gefrustreerden, maar je krijgt daar geen medaille voor, enkel een grijnslach, het weze een troost.






    een groepsaankoop organiseren is dan een groot risico of helemaal niet te doen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 8:36 pm

    jeanhup is een gekwiekst (zakenman)
    bij mij opt werk worden auto's verkocht met zeer hoge eindprijzen en het voorschot is zeer minimaal -+ 250à 500€ en dan spreken we van getallen tussen 25,30,tot50000€. Zie wat een verschil,de mensen zouden wat slimmer moeten zijn zo'n hoge voorschotten zijn wantoestanden en niet regelementair!!! koop gewoon elders verkopers in overvloed
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van steven do jan 14, 2010 8:55 pm

    rudy,

    die auto's zijn al voorgefinancierd of in concessie en dat kost ook geld.
    wil je de kosten drukken, dan is een groot voorschot een mogelijkheid.

    Zelf zou in het niet doen in die verhouding.


    @Fleur,

    bij de groepsaankoop was er een voorschot van 100% of geen pellets. de bedragen waarover ik het nu heb zijn wel iets anders


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 9:04 pm

    Steven schreef:rudy,

    die auto's zijn al voorgefinancierd of in concessie en dat kost ook geld.
    wil je de kosten drukken, dan is een groot voorschot een mogelijkheid.

    Zelf zou in het niet doen in die verhouding.


    @Fleur,

    bij de groepsaankoop was er een voorschot van 100% of geen pellets. de bedragen waarover ik het nu heb zijn wel iets anders



    dacht ik al steven ,waarin je trouwens volkomen gelijk hebt,een vrachtwagen pellets kost vlug zo n 5000 euro.
    volgens ik hier lees zal je nog niet teveel kandidaten hebben (of misschien eens bellen naar testaankoop of dat wel mag)




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty * pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 9:25 pm

    hoi fleur ik heb niet om een hoge korting gevraagd
    de prijs was van ze prijslijst deze is goed als je vergelijkt met anderen
    ik snap ook wel dat hij een aanbetaling wil.
    maar geen 50%
    Jeanhup wil ook niet met een kachel blijven zitten als ik hem bestel
    al vast bedankt allemaal voor de reacties
    mvg frits
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 9:44 pm

    iwan schreef:hoi fleur ik heb niet om een hoge korting gevraagd
    de prijs was van ze prijslijst deze is goed als je vergelijkt met anderen
    ik snap ook wel dat hij een aanbetaling wil.
    maar geen 50%
    Jeanhup wil ook niet met een kachel blijven zitten als ik hem bestel
    al vast bedankt allemaal voor de reacties
    mvg frits

    Maar als zijn prijs dan toch zo fameus laag is tov de concurrentie, dan snap ik het risico niet goed dat hij zou lopen om ermee te blijven zitten als jij afhaakt? Dan krijgt hij hem zo toch ook wel verkocht, lijkt me dan?
    Ik vind persoonlijk dat je je intuïtie moet volgen en als je je er niet goed bij voelt, doe je het beter niet.
    (pas op ik heb ook al zaken soms zelfs 100% vooraf betaald hoor affraid )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast do jan 14, 2010 11:59 pm

    Ik zou nooit een voorschot van 50% betalen, dan mag hij zijn kachel of ketel houden. Ik heb mijn kachel gekocht zonder voorschot, gewoon boter bij de vis toen de kachel geleverd werd. Dit lijkt me de eerlijkste manier van zaken doen.Als ze daarmee niet akkoord zijn ga ik gewoon op een ander waar het wel mogelijk is.

    MVG, Benny67
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van jeanhup vr jan 15, 2010 12:18 am

    Benny 67 schreef:Ik zou nooit een voorschot van 50% betalen, dan mag hij zijn kachel of ketel houden. Ik heb mijn kachel gekocht zonder voorschot, gewoon boter bij de vis toen de kachel geleverd werd. Dit lijkt me de eerlijkste manier van zaken doen.Als ze daarmee niet akkoord zijn ga ik gewoon op een ander waar het wel mogelijk is.

    MVG, Benny67

    Benny, het heeft niks met eerlijk of niet te maken. Het gaat er gewoon om dat wij een bepaalde manier van werken hebben die lagere prijzen mogelijk maakt. Werken met een significante aanbetaling voor producten die besteld moeten worden is daar een onderdeel van.

    We communiceren onze manier van werken duidelijk via de Adler website en op onze offertes. Als klant kies je daarvoor of niet. En ik denk dat het uiteindelijk alleen maar goed is dat geinteresseerden in een pelletkachel meer keuzes hebben dan alleen de gebruikelijke manier van verkopen.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 8:31 am

    ik ben al eenmaal den dans ontsprongen,gelukkig dat een verkoper mij kwam verwittigen,
    niets meer met een voorschot,en tot hiertoe alles kunnen kopen,soms wel gediscuteerd,maar als zij het voelde dat het menens was steeds bijgedraaid
    ik moet mijn spaarcentjes zomaar gaan afgeven voor iets wat ik niks tegen over heb,een vodje papier
    zij mogen eventueel een contract opstellen zoals zij willen maar zonder centjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 8:41 am

    Ik ben het helemaal eens met Marcelvml, boter bij de vis !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 8:59 am

    marcelvml schreef:ik ben al eenmaal den dans ontsprongen,gelukkig dat een verkoper mij kwam verwittigen,
    niets meer met een voorschot,en tot hiertoe alles kunnen kopen,soms wel gediscuteerd,maar als zij het voelde dat het menens was steeds bijgedraaid
    ik moet mijn spaarcentjes zomaar gaan afgeven voor iets wat ik niks tegen over heb,een vodje papier
    zij mogen eventueel een contract opstellen zoals zij willen maar zonder centjes



    beste

    over vodjes papier gesproken,ik heb er hier een aantal liggen waar ik vooraf 100 procent moet betalen voor ik ervan kan genieten ,allerhande verzekeringen is daar al een voorbeeld van
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 9:07 am

    Hoeveel zijn er al failliet gegaan ( al dan niet frauduleus ) na het tekenen van bestelbon en betalen van voorschot........weg spaarcentjes , forever !!

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel kopen een aanbetaling van 50% Empty Re: pelletkachel kopen een aanbetaling van 50%

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:55 am