Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Flamingo, martindesplenter, willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
player
Jef
steven
Philip
ss
erwin
turkoois
11 plaatsers

    Rookgasafvoer kapje


    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 10:13 pm

    erwin123 schreef:
    frue66 schreef:

    Fero is de importeur van MCZ en zit in België, de beste man is vorige week bij mij geweest om te kijken naar de kachel.

    ja weet ik, maar hij heeft toch je schouw verandert van dat 45graden pijpje naar onder naar wat het nu is.

    misschien best toch hoger gaan dan,

    Dat wil ik ook doen, maar ik wil de garantie hebben dan het dan wel goed gaat met de rookgasafvoer... maar die kan Fero en mijn installateur niet geven, maar ze denken van wel. Het gaat mij ruim 1000 euro extra kosten dus dan wil je toch wel wat meer zekerheid toch?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 10:47 pm

    Zou het dan zo'n groot verschil maken hoe hoog die schouw is?

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van erwin di dec 07, 2010 10:57 pm

    frue66 schreef:
    erwin123 schreef:

    ja weet ik, maar hij heeft toch je schouw verandert van dat 45graden pijpje naar onder naar wat het nu is.

    misschien best toch hoger gaan dan,

    Dat wil ik ook doen, maar ik wil de garantie hebben dan het dan wel goed gaat met de rookgasafvoer... maar die kan Fero en mijn installateur niet geven, maar ze denken van wel. Het gaat mij ruim 1000 euro extra kosten dus dan wil je toch wel wat meer zekerheid toch?


    dat ze dan een paar meter erop zetten
    en de trek meten voor en na
    dan weet je het toch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 11:07 pm

    Frue, ik bedoel dat de parameter voor je extractiemotor ( rookgas afvoer en inlaat ventilator) misschien te hoog staat maar ik las dat jou kachel dat zelf zou kunnen regelen.

    Misschien werkt de automatische regeling niet goed?

    Ik snap je vrees, 1000 euro voor een onzekere oplossing is veel geld, en voorkomt die oplossing dat er zo veel roet door de uitlaat van je kachel komt?


    Doe eens een aantal second opnions bij andere mcz verdelers zou ik zeggen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 11:13 pm

    erwin123 schreef:
    frue66 schreef:

    Dat wil ik ook doen, maar ik wil de garantie hebben dan het dan wel goed gaat met de rookgasafvoer... maar die kan Fero en mijn installateur niet geven, maar ze denken van wel. Het gaat mij ruim 1000 euro extra kosten dus dan wil je toch wel wat meer zekerheid toch?


    dat ze dan een paar meter erop zetten
    en de trek meten voor en na
    dan weet je het toch



    erwin
    de trek meten is een momentopname maar heeft geen garantie dat die zo blijft,weersomstandigheden kunnen deze meting tenietdoen,zie maar de vele klachten sedert het vriesweer


    gr fleur
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Jef di dec 07, 2010 11:26 pm

    frue66 schreef:Vinden jullie dit acceptabel na anderhalve week (110 uur) branden?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Dit is zeker niet acceptabel.
    Ik heb bij mijn weten nog nooit roet uit mijn schouw zien komen tenzei ik ze reinig.
    Zeker je kachel terug goed laten afstellen dit is niet normaal.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 12:03 am

    fleur schreef:
    frue66 schreef:Vinden jullie dit acceptabel na anderhalve week (110 uur) branden?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    frue

    je potje als eens afgedaan onderaan de uitlaat,daar zou praktisch niets mogen inzitten maar ik vrees voor erger !!
    ik denk dat je uitlaat verstopt is geraakt toen het kapje omlaag was gericht,vandaar de slechte verbranding en roetopstapeling in de uitlaat.
    uitlaat volledig kuisen en opnieuw proberen

    gr fleur

    @fleur

    Dit zat er in het potje na 1 week branden:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 7:50 am

    frue66 schreef:
    fleur schreef:


    frue

    je potje als eens afgedaan onderaan de uitlaat,daar zou praktisch niets mogen inzitten maar ik vrees voor erger !!
    ik denk dat je uitlaat verstopt is geraakt toen het kapje omlaag was gericht,vandaar de slechte verbranding en roetopstapeling in de uitlaat.
    uitlaat volledig kuisen en opnieuw proberen

    gr fleur

    @fleur

    Dit zat er in het potje na 1 week branden:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]





    frue
    wat gaan we daar nog aan toevoegen ?dit is een topic om in het rood te kleuren,mooi geillustreerd met didactische foto s.
    wat zit er dan nog niet van roet in die horizontale buis?trouwens dit is roet en in een uitlaat van een pelletkachel hoort stof te zitten.
    de uitlaatpijp is het bijzonderste onderdeel bij gebruik van een verbrandingstoestel ,als deze niet voldoet heb je een slechte verbranding en loopt alles mis al heb je dan de beste kachel en stook je met badger pellets.
    je kan ze er zo uithalen soms, de personen die klachten op het forum posten ,waar de uitlaat uiteindelijk de boosdoener blijkt,en dan maar aan de parameters prutsen of 10 soorten pellets uitproberen .
    de kachel moet mooi zijn en mag geldt kosten,de uitlaat kost altijd te veel (dit is dan niet bedoeld op jou frue)
    o ja ,ik was die zot die beweerde om de 5 jaar mijn uitlaat te kuisen study


    gr fleur
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van player wo dec 08, 2010 8:04 am

    Ik heb ook wel wat roet in m'n buisje zitten, maar als dit het resultaat is na 1 weekje branden...
    Sad
    Dat is echt wel veel!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Annejanne wo dec 08, 2010 8:06 am

    Dat hoopje heb ik pas na 1 jaar stoken!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van boxke wo dec 08, 2010 8:48 am

    Ik had na 500kg stoken ongeveer 2 tot 3 cm in het potje zitten; Afhankelijk hoeveel je gesookt heb op die week zou dit dezelfde grootte orde kunnen zijn als bij jouw.
    De kleur van het stof was identiek, maar is el fijn poeder terwijl je bij jouw allemaal korreltjes ziet; Kan dit wijzen op juist teveel trek waardoor de zwaardere deeltjes nog meesleurt worden uit het branderpotje ipv er wat langer in te blijven om gans op te branden ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 9:02 am

    fleur schreef:
    frue66 schreef:

    @fleur

    Dit zat er in het potje na 1 week branden:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]





    frue
    wat gaan we daar nog aan toevoegen ?dit is een topic om in het rood te kleuren,mooi geillustreerd met didactische foto s.
    wat zit er dan nog niet van roet in die horizontale buis?trouwens dit is roet en in een uitlaat van een pelletkachel hoort stof te zitten.
    de uitlaatpijp is het bijzonderste onderdeel bij gebruik van een verbrandingstoestel ,als deze niet voldoet heb je een slechte verbranding en loopt alles mis al heb je dan de beste kachel en stook je met badger pellets.
    je kan ze er zo uithalen soms, de personen die klachten op het forum posten ,waar de uitlaat uiteindelijk de boosdoener blijkt,en dan maar aan de parameters prutsen of 10 soorten pellets uitproberen .
    de kachel moet mooi zijn en mag geldt kosten,de uitlaat kost altijd te veel (dit is dan niet bedoeld op jou frue)
    o ja ,ik was die zot die beweerde om de 5 jaar mijn uitlaat te kuisen study


    gr fleur

    @fleur

    Wat kan ik nu nog doen, ik heb al verschillende pellets geprobeerd, zou het echt verholpen zijn al ik een extra investering doe om de rookgasafvoer naar boven te brengen door mijn dak heen? of is er iets anders aan de hand?

    Ik heb mijn kachel nu maar uitgezet, de lol is er voor mij al een beetje vanaf. Ik wacht op de installateur... maar die komt pas volgende week.

    Conclusie tot nu toe na 12 dagen:

    126 uur branden
    300 kg pellets verder (de lange, masterfire en german)
    onrustig branden
    te veel roetuitstoot
    3x een oververhitte kachel
    2x rook in de woonkamer vanwege een verkeerde rookgasafvoerkap
    5x water naast de kachel door het overdrukventiel
    veel geluid buiten door de rookgasafvoer

    en...

    ruim 5500 euro investering

    Maar we geven de hoop niet op en wachten op de installateur...

    Dank voor het meedenken en tips!

    Gr.
    Remco


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 10:36 am

    je zou zeggen dat het voor dat geld toch wel goed mag zijn....goeiendag zeg.

    de installateur zou dit toch op moeten lossen, als hij het plan van installatie bedacht heeft mag daar toch ook garantie op zitten toch?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss wo dec 08, 2010 10:47 am

    Pallette, sommige installateurs komen inderdaad goed weg met wanprestaties! Het is soms schandelijk hoe ze klanten beliegen, bedriegen en tot slot in de kou laten staan. Remco, ik zou mijn klachten aangetekend versturen en de installateur een ultimatum stellen!
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Uthrex wo dec 08, 2010 11:03 am

    ss schreef:Pallette, sommige installateurs komen inderdaad goed weg met wanprestaties! Het is soms schandelijk hoe ze klanten beliegen, bedriegen en tot slot in de kou laten staan. Remco, ik zou mijn klachten aangetekend versturen en de installateur een ultimatum stellen!
    Groeten,
    ss
    Dat klinkt allemaal goed enzo, maar welk ultimatum ga je stellen? Consumentenbond inschakelen? Of dat je is goed boos gaat worden ofzo?
    Volgens mij ben je sneller af met 'gatlekken' (pardon my French).
    Met een aangetekend schrijven, een ingebreke stelling en dergelijke ga je in een conflict situatie. Vanaf die moment kan je niet meer terug naar overleg situatie.
    Leg is een informeel contact met de invoerder. Een gewoon beleefd schrijven, zonder dreigementen, zonder de installateur in wankrediet te brengen leg je de (dringende) situatie uit. Als de molen in gang is, gaat het mss sneller dan je denkt.
    Owkee, het is niet netjes van sommige installateurs. Dat weet iedereen. Maar uiteindelijk trek je meestal aan het korste eindje.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 11:07 am

    Ik wens je het allerbeste en een zo vlug mogelijke oplossing, liefst dan nog eentje die niet al te veel centen kost want 5500 € investering is al niet niks he.
    Ik stel me nog de vraag bij die roetuitstoting, wijst dit niet dat dat alles te snel naar buiten wordt geblazen? Stel dat ze de schouw verlengen dan is dit toch nog niet opgelost?

    Veel succes!

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 11:26 am

    Ja echt boos worden gaat wel vaak tegenwerken, dat merk je overal, thuis, op je werk etc etc. Hoe kwader je wordt des te harder stoot je je hoofd.

    Idd rustig benaderen, maar ik zou ook zeker de fabrikant of hoofdleverancier proberen aan te spreken en ze op de hoogte stellen van de werkwijze van deze installateur. Misschien als zij echt achter hun product staan dat zij ook de wegen weten te vinden om jou de beste oplossing te bieden. Een goede fabrikant wil namelijk zelf ook niet dat hun prducten slecht geinstalleerd worden. Ik zou in geen geval nog meer geld gaan betalen voor een oplossing die mogelijk niet werkt. Dat is namelijk de reinste afzetterij.

    Ik denk dat het goed is om op dit forum een topic te maken van goede, op het forum bekende installateurs, maar vooral ook diegene die NIET doen wat ze beloven. Kan veel kommer en kwel voorkomen! Misschien dat als deze "slechte" installateurs merken dat hun naam hier genoemd wordt ze twee keer nadenken voordt ze iemand ongelukkig maken.


    Ik stel me nog de vraag bij die roetuitstoting, wijst dit niet dat dat alles te snel naar buiten wordt geblazen? Stel dat ze de schouw verlengen dan is dit toch nog niet opgelost?

    mijn idee! de schouw verlengen zal de roet uitstoot echt niet beperken. Volgens mij deugt de kachel niet helemaal. Al zou je een pelletkachel zonder schoorsteen buiten laten branden als voorbeeld zou er ook geen roet direct uit de uitlaat mogen komen. Zoals gezged hoouit wat stof. Ik heb hier al eens gelezen dat iemand op een markt een brandende pelletjachel had gezien die een pijpje van 3 meter over de grond had liggen...dat doe je niet als het roet eruit spuit toch?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Philip wo dec 08, 2010 11:34 am

    een topic maken van goede en minder goede en zogenaamd slechte installateurs is een heel slecht idee
    komt enkel heibel van


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss wo dec 08, 2010 11:50 am

    Uthrex schreef:
    ss schreef:Pallette, sommige installateurs komen inderdaad goed weg met wanprestaties! Het is soms schandelijk hoe ze klanten beliegen, bedriegen en tot slot in de kou laten staan. Remco, ik zou mijn klachten aangetekend versturen en de installateur een ultimatum stellen!
    Groeten,
    ss
    Dat klinkt allemaal goed enzo, maar welk ultimatum ga je stellen? Consumentenbond inschakelen? Of dat je is goed boos gaat worden ofzo?
    Volgens mij ben je sneller af met 'gatlekken' (pardon my French).
    Met een aangetekend schrijven, een ingebreke stelling en dergelijke ga je in een conflict situatie. Vanaf die moment kan je niet meer terug naar overleg situatie.
    Leg is een informeel contact met de invoerder. Een gewoon beleefd schrijven, zonder dreigementen, zonder de installateur in wankrediet te brengen leg je de (dringende) situatie uit. Als de molen in gang is, gaat het mss sneller dan je denkt.
    Owkee, het is niet netjes van sommige installateurs. Dat weet iedereen. Maar uiteindelijk trek je meestal aan het korste eindje.

    Uthrex

    Ja, misschien heeft Uthrex wel gelijk met de "zachte" aanpak, maar als het blijft duren dan zou ik de installateur toch in gebreke stellen. De meeste handelaars gaan toch liever het vredegerecht vermijden denk ik.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 11:50 am

    @Remco,

    Is dat een hydro kachel?

    Zo ja, zit daar een (zoals de duitsers zeggen) "rücklaufanhebung" tussen (type Laddomat), of een thermisch 3-weg ventiel, dat ervoor zorgt dat je minimaal 60°C watertemperatuur over je kachel stuurt? Dit is essentieel bij iedere CV-pelletkachel of CV-pelletketel (en natuurlijk ook bij hout-CV- kachels en ketels)
    Als je dit niet doet, wordt bij te lage watertemperatuur de brandkamer te sterk afgekoeld, en krijg je altijd een slechte verbranding, met veel roet tot gevolg.

    Als je je schouw verlengd, steek dan wel (buiten je geïsoleerde ruimtes) een geïsoleerde pijp (dubbelwandig geïsoleerde inox buis), anders krijg je daar te sterke afkoeling, en gaat het verhogen ook weer niets uithalen.

    Hieronder de link naar de uitleg:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 12:05 pm

    een topic maken van goede en minder goede en zogenaamd slechte installateurs is een heel slecht idee
    komt enkel heibel van

    Ja, enkel als mensen die zelf niet goed weten wat er mis is gegaan en zomaar gaan afgeven op de installateur, dan wel ja.

    Okay, dan alleen de goede misschien? Dus installateurs die op bekenden met het forum een grote tevredenheid hebben bewerkstelligd?

    Ik zelf weet het zo ook niet welke ik zou moeten kiezen als ik een ander laat installeren.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Philip wo dec 08, 2010 12:11 pm

    zelfs niet voor de goede

    degene die voor jou goed is kan slecht zijn bij mij, bekijk het zoals dokters
    een dokter die je geneest zelfs als zit die in de slechtste kliniek in belgie zal een goede dokter zijn het omgekeerde is net zo

    je zal steeds voor en tegenstanders hebben voor een bepaalde installateur


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 12:32 pm

    11221 schreef:@Remco,

    Is dat een hydro kachel?

    Zo ja, zit daar een (zoals de duitsers zeggen) "rücklaufanhebung" tussen (type Laddomat), of een thermisch 3-weg ventiel, dat ervoor zorgt dat je minimaal 60°C watertemperatuur over je kachel stuurt? Dit is essentieel bij iedere CV-pelletkachel of CV-pelletketel (en natuurlijk ook bij hout-CV- kachels en ketels)
    Als je dit niet doet, wordt bij te lage watertemperatuur de brandkamer te sterk afgekoeld, en krijg je altijd een slechte verbranding, met veel roet tot gevolg.

    Als je je schouw verlengd, steek dan wel (buiten je geïsoleerde ruimtes) een geïsoleerde pijp (dubbelwandig geïsoleerde inox buis), anders krijg je daar te sterke afkoeling, en gaat het verhogen ook weer niets uithalen.

    Hieronder de link naar de uitleg:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    @11221

    Er zat een soort van retourtemperatuur-begrenzer tussen, die houd het retourwater op min. 63graden, maar toen deze 'klep' of 'bypass' er tussen zat werden de radiatoren niet warm alleen de design radiatoren in de badkamers. Dus de installateur heeft deze weer er tussenuit gehaald.

    zie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 12:44 pm

    zelfs niet voor de goede

    degene die voor jou goed is kan slecht zijn bij mij, bekijk het zoals dokters
    een dokter die je geneest zelfs als zit die in de slechtste kliniek in belgie zal een goede dokter zijn het omgekeerde is net zo

    je zal steeds voor en tegenstanders hebben voor een bepaalde installateur


    Okay, point taken Wink Misschien dan een lijstje met installateurs die garantie geven op de installatie die zij uitgevoerd hebben?

    Ik lees dat de kachel van Frue iets ingewikkelder is dan ik dacht, er kan dus veel meer aan de hand zijn dan de eerder genoemde problemen. Dit is meer een klus voor een erkende loodgieter met pelletkachel ervaring.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss wo dec 08, 2010 12:50 pm

    pallette schreef:
    zelfs niet voor de goede

    degene die voor jou goed is kan slecht zijn bij mij, bekijk het zoals dokters
    een dokter die je geneest zelfs als zit die in de slechtste kliniek in belgie zal een goede dokter zijn het omgekeerde is net zo

    je zal steeds voor en tegenstanders hebben voor een bepaalde installateur


    Okay, point taken Wink Misschien dan een lijstje met installateurs die garantie geven op de installatie die zij uitgevoerd hebben?

    Ik lees dat de kachel van Frue iets ingewikkelder is dan ik dacht, er kan dus veel meer aan de hand zijn dan de eerder genoemde problemen. Dit is meer een klus voor een erkende loodgieter met pelletkachel ervaring.

    Ja en die loodgieters met pelletervaring lopen er dun, zeer dun! Hopelijk raakt het opgelost...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 12:51 pm

    pallette schreef:
    zelfs niet voor de goede

    degene die voor jou goed is kan slecht zijn bij mij, bekijk het zoals dokters
    een dokter die je geneest zelfs als zit die in de slechtste kliniek in belgie zal een goede dokter zijn het omgekeerde is net zo

    je zal steeds voor en tegenstanders hebben voor een bepaalde installateur


    Okay, point taken Wink Misschien dan een lijstje met installateurs die garantie geven op de installatie die zij uitgevoerd hebben?

    Ik lees dat de kachel van Frue iets ingewikkelder is dan ik dacht, er kan dus veel meer aan de hand zijn dan de eerder genoemde problemen. Dit is meer een klus voor een erkende loodgieter met pelletkachel ervaring.

    @pellette

    Ik denk dat @11221 wel eens gelijk kan hebben, in mijn geval... de retourwater bypass hebben ze er weer tussenuit gehaald.

    Gesponsorde inhoud


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 3 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 5:38 pm