Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+17
Keteltje
nick1
ss
Uthrex
jc
zoom
Dan12
dxnature
erwin
marver
grossard.rob
flair
krusty
goldwing
paularis
Fleur
Annejanne
21 plaatsers

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 8:43 am

    Hoi,

    Ik heb een edelkamin Rio (13.5 KW ). Ik heb nu bijna 1 pallet Bioflam pellets opgebrand, en ik ben hier super tevreden over. Afgelopen dinsdag ging mijn kachel plots uit, ik dacht hé....
    Terug opgestart, maar niks, er vielen geen pellets. Nog een paar keer geprobeerd, maar er gebeurde niets. Dealer gebeld ( Vanhaeren in rummen ), deze zijn direct gekomen, hebben het wormwiel ontmanteld en wat bleek, er zat een stuk ijzer van 10cm klem in het wormwiel. Bleek het een stuk van de matrijs te zijn waarmee de pellets gemalen worden.
    Probleem blijkbaar opgelost, aan het wormwiel was er gelukkig niets stuk. Gisteren heeft de kachel terug prima gebrand, ik ben gisteren avond gaan slapen, en toen ik deze morgen opstond schrok ik mij rot !
    Overal vlammen in de kachel !In het brandpotje, naast het brandpotje, in de pellettoevoergang...en grote vlammen hé. ik kijk eens goed en zie dat alles vol pellets ligt, dus er waren blijkbaar teveel pellets gevallen. De kachel was ook aan de buitenkant ontzettend heet. Ik heb ze direct afgezet, maar na de gebruikelijke 15min. waren er nog steeds vlammen, pas na een half uur was ze gedoofd. 1u later lagen er nog steeds vuurrode pellets in de kachel.
    Direct naar vanhaeren gebeld, en deze zeiden dat het aan mijn bioflam pellets lag, deze waren slecht voor mijn kachel. Ik vroeg of ze niets in de parameters moesten wijzigen, neen zeiden ze het lag toch echt aan de pellets. Ze gingen proberen vandaag langs te komen om te kijken.
    Wat moet ik nu doen ? durf mijn kachel niet terug opstarten, en kan niet veranderen van pellets want ik heb deze week nog 4 paletten bioflam gaan aankopen. Daarbij, tot nu toe geen problemen gehad met die 40 zakken bioflam die ik al opgebrand heb.
    Als mijn kachel dag en nacht brand op een temp van 20° gebruik ik 2 zakjes per 24u. Ik brand niet op de P standen, krijg het warm genoeg met de temp regeling.

    Groetjes, veronique
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Annejanne do nov 29, 2012 8:46 am

    Zou er binnenin niets anders stuk zijn gegaan door dat stuk ijzer??? Heb je dat stuk ijzer nog? Misschien toch eens de fabriek van Bioflam op de hoogte brengen.....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 8:52 am

    Dag Annejanne,

    Mijn bioflam pellets komen van Ecolutions in zepperen. Ben het gaan zeggen daar, en ze zeiden dat dat altijd kon gebeuren. Ze gingen het doorgeven aan Nico, maar ja ik ben gisteren het gaan melden en toen brandde mijn kachel terug goed, dus ook gezegd dat er gelukkig niets stuk was. Kan ik nu moeilijk afkomen en zeggen tis toch stuk. Ik weet het gewoon niet meer. Als straks vanhaeren komt en ze blijven beweren dat het de pellets zijn, wat moet ik dan doen ? Ik weet niet of ze het wormwiel terug willen opendoen om te kijken.

    Groetjes, Veronique
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Annejanne do nov 29, 2012 8:59 am

    Frank Martens (Ecolutions) volgt het forum ook Laughing hopelijk heb je het stuk ijzer nog. Heb hier vorig jaar, en tot op heden, Bioflam gestookt, nog nooit problemen gehad! Wacht maar af tot je dealer geweest is, misschien valt alles nog wel mee.....succes!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur do nov 29, 2012 9:00 am

    veronikske

    dat heeft niks met het merk of soort pellets te maken ,hoe durft die installateur jou zoiets wijs te maken via telefoon ,dat ie komt kijken om te zien wat er aan de hand is.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 9:02 am

    Ik heb het stuk ijzer afgegeven ginder aan 1 van die mannen, weet niet wat ze ermee gedaan hebben.
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van paularis do nov 29, 2012 9:10 am

    @Veronikske,

    Spijtig te horen dat je zoveel problemen heeft op korte tijd.
    Om te zorgen dat er geen vreemde (ander dan pellets) in je kachel komen kan je ze zeven.
    Ik doe dit altijd,zodoende gaat er ook veel minder stof en kleine stukjes in je kachel.
    Volgens mij is het niet logisch dat je geen Bioflam pellets mag/kan gebruiken.
    Je kachel zou met de juiste afstelling alle merken van pellets moeten kunnen branden.
    Als je van je bioflam Pellets af wil , ik wil er wel overnemen.

    kijk even naar bericht 5 op deze link : ( stof van pellets)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    mvg

    Paul


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 9:16 am

    We zijn nu 2.5u later, ben net nog eens gaan kijken in de kachel, en er liggen nog steeds vuurrode pellets te smeulen, hoop maar dat er verder nu niets kapot is gegaan door dat grote, superhete vuur.
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van paularis do nov 29, 2012 9:18 am

    @Veronikske,

    Het is misschien beter van straks de kachel op te starten ,dat je kan zien wat er juist fout gaat.
    Dan kan je eventueel snel ingrijpen , en de kachel stoppen.

    groetjes,

    Paul


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 9:22 am

    Ik hoop dat de mensen van vahaeren komen, dan mogen die dat doen...
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van goldwing do nov 29, 2012 10:07 am

    volgens mij kan dit niet aan het soort pellets liggen waarschijnlijk is dit stuk ijzer een afscherming rond het wormwiel en daardoor komen er te veel pellets in de kachel het zou ook kunnen dat het wormwiel blijft draaien zonder stoppen maar die kans is kleiner
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 10:12 am

    Goldwing, zeg jij nu dat het gevonden stuk ijzer een onderdeel van het wormwiel zelf was, en niet iets wat in de pellets stak ? Nu begrijp ik er niks meer van...
    Vero
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van krusty do nov 29, 2012 10:19 am

    Goldwing zegt ""Zou kunnen" maar zegt niet ""Het is "!....groot verschil!

    Persoonlijk hou ik het op een stuk ijzer dat per toeval van in de pelletfabriek tussen de pellets is geraakt!
    Misschien een foto van het stuk ijzer plaatsen , dit kan zekerheid brengen !
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van goldwing do nov 29, 2012 10:21 am

    Ja ik denk dat het mogelijk is dat het stuk ijzer mischien een stukje is dat het wormwiel afschermt (beschermkapje)dat er voor zogt dat er niet teveel pellets met het wormwiel kan megenomen worden als je dit stuk ijzer in zepperen laat zien aan Frank dan weet je zeker op het van de kachel zef is of uit de pellets hij verkoopt ook edelkamin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 10:25 am

    Heb het stuk ijzer afgegeven aan 1 van die mannen in Zepperen, ze zeiden dat het een stuk van de matrijs was waarmee de pellets geperst worden, ik heb het stuk dus ook niet meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 10:28 am

    Goldwing, een stuk van het beschermkapje was het zeker niet, beschermkapje was nog volledig intact, ik denk ook dat het een stuk matrijs uit de fabriek was,je zag duidelijk de inkepingen waar de pellets inpassen om ze te snijden.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Annejanne do nov 29, 2012 10:29 am

    Spijtig dat je het grootste bewijs niet zelf hebt gehouden....maar bij Ecolutions zullen ze wel zo eerlijk zijn om je de waarheid te vertellen.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 10:39 am

    Ik vond die man in Zepperen waar ik dat aan gegeven heb al heel eerlijk, hij zei dadelijk dat dat altijd kon gebeuren, en dat hij dacht dat dat een stuk van de machine was waarmee de pellets geperst worden. Ik vroeg ook wat ik nu had moeten doen als mijn wormwiel daardoor stuk gegaan was ( toen dacht ik nog dat er geen schade aan de kachel was ), want dat ik toch geen bewijs had dat dat tussen zijn pellets stak. Hij zei dat ze me wel geloofden, dat het ook geen probleem zou zijn om de eventuele problemen daardoor op te lossen. Het zou pas een probleem worden zei hij als er elke week iemand zou staan met: "er stak een stuk ijzer in uw pellets en daardoor is mijn kachel nu stuk".
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van flair do nov 29, 2012 11:22 am

    je verkoper maakt je blaasjes wijs, dit kan nooit aan de pellets liggen. En als er effectief vlammen door je pellettoevoer gaan dan snap ik niet dat je installateur niet direct komt kijken want dat is een explosieve boel.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van krusty do nov 29, 2012 11:28 am

    Het lijkt er op dat ""het weer de klant zijn fout zal zijn""



    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 11:35 am

    Flair, nu maak je me echt bang, no way dat ik nu die kachel nog durf opzetten ! Ik hoop echt dat Vanhaeren langskomt, maar ja als hij langs komt en blijft beweren dat het de pellets zijn, dan ben ik nog niet geholpen....
    Verdorie toch hé, heb juist al zitten janken van ellende, klinkt misschien belachelijk, maar ik ben alleenstaande, heb geen handige harry in huis, en ken niets van techniek af :-(
    ( En heb het nu ook nog koud, kachel is hoofdverwarming ! )
    Vero
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 12:01 pm


    ik zou mijn pelletkachel nog eens aanzetten en kijken stap voor stap wat ter gebeurt , eerst wel je pelletkachel goed uitkuisen en de wiek met de stofzuiger een opgaan.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van grossard.rob do nov 29, 2012 12:11 pm

    Frank is een eerlijke mens; dat weet ik ook uit ervaring.
    vraag eventueel een foto of het stuk terug als onderpand.

    Bij eventuele schade, waarschijnlijk het niet goed functioneren van je wormwiel,
    moet je bioflam in gebreke stellen voor de schade.

    SPECULATIE VAN HET PROBLEEM
    Waarschijnlijk heeft hij zoveel druk opgebouwd door de blokkage dat sinds dit opgelost is,
    de mechanica niet meer de juiste omwentelingen maakt en dus veel te veel pellets inwerpt.


    Als het werkerlijk gaat om een stuk dat afgebroken is bij hun machines,
    is dit hun verantwoordelijkheid. Kwaliteitscontrole?
    Ook moeten ze op gegeven punt gemerkt hebben dat hun apparatuur stuk was.

    Laat je eventueel bijstaan door de econmische inspectie wanneer er geen goodwill is,
    echter geloof ik via ecolutions en bioflam meer in een simpele oplossing.

    Want het ligt aan de pellets, of aan de klant, dat past hier niet.
    Maar enkelen blijkbaar, zeven eerst nog hun pellets, al de rest kiepert hun zak ineens in het reservoir.
    Als je elke keer daarop moet controleren?

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur do nov 29, 2012 12:30 pm

    veronikske moet niet bang zijn want haar kachel is nog in garantie en alles dient door de verkoper nagezien en hersteld te worden,hij heeft het trouwens gezegd dat de schuld bij bioflam lag vanwege het stukje metaal in de pelletzak.
    nu is het afwachten hoe de zaak zal uitdraaien ..... amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van flair do nov 29, 2012 12:41 pm

    Denk dat de speculatie van rob de juiste is , ik dacht ook al in die richting, de motor heeft zeker 20 minuten staan duwen tegen weerstand.

    ik zou de kachel ook niet meer aansteken (tenzij mss kortstondig om te kijken wat er precies gebeurd) want als de vlam effectief door de pellettoevoer gaat kan gans je voorraadreservoir in de fik vliegen en dat gaat geen mooi zicht zijn vees ik.
    Enneuh mss toch maar eens kijken naar een andere installateur , iemand die dergelijke onzin verkoopt ,....

    Gesponsorde inhoud


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:26 pm