Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+17
Keteltje
nick1
ss
Uthrex
jc
zoom
Dan12
dxnature
erwin
marver
grossard.rob
flair
krusty
goldwing
paularis
Fleur
Annejanne
21 plaatsers

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer


    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van dxnature do nov 29, 2012 4:32 pm

    Veronikske je hebt een PM in je box. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 5:14 pm

    Bedankt iedereen ! tot nu toe ziet het er goed uit, rustige vlam, brandpotje loopt niet meer vol...hopelijk blijft het zo.
    Ik hou jullie op de hoogte van alles, morgenvroeg meer nieuws ( en hopelijk niet het nieuws dat ik de brandweer heb moeten bellen... )

    Groetjes, Vero
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 5:30 pm

    en een dikke pluim aan de mensen die zo vlug de kachel komen herstellen zijn , dat is service !!
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van zoom do nov 29, 2012 5:38 pm

    @marver

    hoe is jou schouw geinstelleerd?
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver do nov 29, 2012 6:02 pm

    Kachel staat in de living.
    Vandaar start een buis langs de muur omhoog om over te gaan in een buis van 150.
    Alles inox. Vanaf de buis van 150 is het dubbel wandig.
    Deze buis gaat dus recht omhoog tot buiten.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van zoom do nov 29, 2012 8:11 pm

    2 verdiepingen en door het dak?
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van jc do nov 29, 2012 9:06 pm

    volgens mij is er ook niks mis met de pellets iedere verkoper is voor zijn merk zowel van kachel als van pellets (waar hij de beste voorwaarden krijgt koopt hij zijn pellets aan)
    ik heb dit ook is voor gehad met lava pellets
    het zagemeel word aangevoerd uit zagerijen. mij maak je nietwijs dat het altijd 100 procent de zelfde houtsoorten zijn. dat er al eens slecht hout of iets anders mee door gaat het word wel gecontroleerd maar niks is perfect net zoals er een stuk metaal mee doorgaat .normaal voor ze opgezakt worden hangt een magneet band die de stukjes metaal er uit haald kan natuurlijk ook gietijzer geweest zijn niet magnetisch .
    mischien kan je cotact opnemen met houtvezelland in dessel daar worden de pellets gemaakt.

    als ze morgen het nog heeft zijn u rookkanalen verstopt soms kan het een oplossing zijn de rookgasmotor is een uur op de volle toeren te laten draaien

    hopelijk is na het reinigen alles opgelost en krijg je terug wat vertrouwen in je kacheltje


    _________________
    <br>
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Uthrex do nov 29, 2012 10:07 pm

    Dat 'koek-in-het-potje' verhaal kan toch gewoon waar zijn? Waarom véél verder gaan zoeken? Hoelang was het geleden dat het potje goed geschrobd is geweest?
    Lijkt mij alleszins een plausibele uitleg.
    Dat stuk ijzer zou natuurlijk niet mogen. Maar sh*t happens, ook bij Bioflam (heb er zelf ooit een steen bij gekregen).
    Er zijn zeker 3 dingen waar ik niet aan twijfel:
    -uw installateur heeft snel en correct ingegrepen
    -Bioflam pellets zijn goed.
    -Volgens mij heb je gewoon 'pech' gehad. Klinkt stom, maar veel meer is het niet.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver vr nov 30, 2012 8:07 am

    @zoom: gelijkvloers, kamer boven en dan door dak.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 8:40 am

    Hoi Veronikske,
    heb met mijn Edilkamin (16kw) eigenlijk hetzelfde gehad als u. Branderspotje vol, overal pellets. Moest ook elke dag het potje en de ruit schoonmaken. Gebruikte toen Plosplanpellets (niets mis mee overigens).Heb toe van Erwin de parameters gehad en de toevoer van pellets geknepen en de luchtoevoer hoger gezet. Dat ging toen al een stuk beter. Ben daarna over gegaan op German pellets (hardhout) en toen liep het potje weer redelijk vol. Heb toen de toevoer met gemiddeld 20% geknepen en eigenlijk nooit geen last meer gehad. Hoef de kachel nu ook maar 1 keer in de week schoon te maken. Ook ik heb een keer een stukje ijser in de pellets gehad waardoor de worm vast zat maar ook dat weer opgelost.Na verloop van tijd ga je de kachel "kennen" en weet je dan wat wel/niet te doen. Fijn in ieder geval te lezen dat hij bij u nu goed werkt en de leverancier z'n werk doet. Moet zeggen dat ik in Nederland eigenlijk niet anders gewend ben. Is er iets, zijn ze er vrij snel bij geweest altijd en dat terwijk ik m'n kachel zelf uit Italië geimporteerd heb. Hoop voor u dat het goed blijft gaan, succes.
    Groet allemaal en een fijn en probleemloos stookseizoen.
    Aad.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van zoom vr nov 30, 2012 8:52 am

    en Veronikske? alles nog steeds ok?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 9:44 am

    Goeimorgen iedereen,

    Alles nog oké hier Smile Vannacht de kachel op P1 laten draaien, 3 keer opgestaan om te komen kijken deze nacht Embarassed
    Ik heb nu een kleine vlam, maar die vlam maakt een hels geluid, dat heb ik nooit gehad. Precies of er zit de hele tijd wind te blazen in de vlam. Alles word nu wel mooi opgebrand, maar dat had ik bij mijn grote vlam ook, behalve dus gisterenmorgen Shocked
    Ik poets mijn kachel elke dag, word volledig uitgezogen, en die 6 buizen achter het rooster aan de onderkant worden elke 2 weken leeggezogen. Het T-stuk aan de achterkant bekijk ik elke week, maar daar ligt praktisch nooit iets in.
    Moet wel zeggen dat het nu niet meer zo heet is in huis, sinds die vlam zo klein is. De kachel staat nu op 25° te draaien en in de living waar ze staat is het nu 23°, in de keuken is het nu 19°, voordien was het in de living altijd rond de 27° en in de keuken rond de 21°. Nu heb ik dus het gevoel dat ze niet meer zo goed warmt Sad maar ik was dan ook aan die hete temp° gewend.

    Groetjes, Vero
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver vr nov 30, 2012 9:51 am

    Mogelijks heeft de technieker de waarden aangepast zodat je minder pellets hebt in P1.
    Je zou die waarden eens moeten bekijken.
    Mss ook eens kijken naar je uitlaattemperatuur.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 9:52 am

    Marver, wat is de uitlaattemp° en hoe zie ik dat ?
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver vr nov 30, 2012 9:57 am

    Als je de menuknop even inhoud krijg je een uitlezing.
    Dan is het even door drukken tot je volgende ziet:
    99 1.39
    29 20.3


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 8:27 pm

    Beste Vero

    Ik heb deze topic ook gevolgd
    Dat er en stukje ijzer in één zakje van Bioflam kan terecht komen is mogelijk en bewezen bij deze. Dat jouw installateur de oorzaak van jouw latere probleem wijt aan de Bioflam pellets is een beetje flauw van hem , Bioflam is een van de beste , zoniet de beste pellet.

    Hij komt je depaneren om het ijzeren stukje uit je worm te halen . En even later brand de kachel niet meer correct ?? heel wat vraagtekens . Kon hij dan niet direct de kachel goed afregelen ??
    Het is hij die aan iedereen die het horen wil verteld dat het Leonardo syteem van Edilkamin alles zelf regeld ? DUS Duidelijk niet . als je een depannage uitvoer op een kachel, dan wordt er verondersteld dat je die kachel ook deftig terug afregeld aleer je terug vertrekt ! en niet de oorzaak gaat steken op de pellets van een ander. Indien je wil zal ik zelf wel even binnen springen en ze correct afregelen .Dat voorval met het stukje ijzer is gemeld aan Nico van bioflam en ter compensatie van de het ongemak krijg je van ons 300 kg pellets , ik kan ze morgen namiddag meebrengen als je wil dat ik even binnenspring.

    Grts Frank
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin vr nov 30, 2012 8:31 pm

    als je een depannage uitvoer op een kachel, dan wordt er verondersteld dat je die kachel ook deftig terug afregeld aleer je terug vertrekt ! en niet de oorzaak gaat steken op de pellets van een ander. Indien je wil zal ik zelf wel even binnen springen en ze correct afregelen .Dat voorval met het stukje ijzer is gemeld aan Nico van bioflam en ter compensatie van de het ongemak krijg je van ons 300 kg pellets , ik kan ze morgen namiddag meebrengen als je wil dat ik even binnenspring.

    tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Dan12 vr nov 30, 2012 8:55 pm

    Dit zijn geen woorden, maar daden.

    namens pelletforum bedankt Frank.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van ss vr nov 30, 2012 9:19 pm

    Frank, RESPECT!
    Groeten,
    ss
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van grossard.rob vr nov 30, 2012 9:21 pm

    Hey veronikske,

    Nu gaat Uw kachelke pas gaan branden.
    Frank, R.E.S.P.E.C.T! Service!

    Zoals ik al eerder vermeldde" Ik geloof via ecolutions en bioflam op een andere oplossing"

    Nogmaals een reden te meer om hen aan te raden aan al wie het vraagt.
    (Ook niet te veel want anders heeft hij uiteindelijk ook geen tijd meer LOL)

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van nick1 vr nov 30, 2012 9:22 pm

    Dedju, ga direkt al m'n zakken openscheuren op zoek naar een stuk ijzer erin [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Serieus nu, chapeau voor Ecolutions en Bioflam! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver vr nov 30, 2012 9:40 pm

    Idd. Chapeau en dat mag gezegd worden.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van dxnature vr nov 30, 2012 10:09 pm

    Een voorbeeld van een mooie, respectvolle service naar de klant, proficiat cheers
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur vr nov 30, 2012 10:58 pm

    amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Annejanne za dec 01, 2012 8:30 am

    Service van de bovenste plank......heb het altijd al geweten tof


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 9:50 am

    Beste Frank,

    Ik ben gisteren de hele dag gaan werken, en pas om 23.30u thuisgekomen, niet meer op het forum geweest, geslapen tot nu net ( wel weer 2 keer opgestaan om naar de kachel te kijken, daardoor al 2 gebroken nachten gehad natuurlijk ) Embarassed Embarassed , ik denk ik kijk even op het forum, en dan lees ik dit ! zit ik hier nu weer te bleiten...alé, dat had ik nu niet verwacht, er bestaan precies nog eerlijke mensen op de wereld !
    Jij mag zeker langskomen om de kachel fatsoenlijk af te regelen, maar mag dat wel ? ik zit nog onder garantie ?
    En die gratis pellets is natuurlijk héél fijn, héél erg bedankt daarvoor, maar zal al blij zijn als de kachel correct is afgeregeld. Ik heb de voorbije 2 dagen nog geen gerust moment gehad, gisteren terwijl ik werken was is mijn mama een paar keer komen kijken. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voortdurend met schrik zit of mijn kachel niet in brand aan't vliegen is hé Laughing dus ik zal superblij zijn als de kachel goed afgeregeld wordt !

    Frank, en iedereen die zo goed was om mij bij te staan, dikke merci, mijn dag kan al niet meer stuk !

    Groetjes, Veronikske

    Gesponsorde inhoud


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 3 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 13, 2024 1:32 am