Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+17
Keteltje
nick1
ss
Uthrex
jc
zoom
Dan12
dxnature
erwin
marver
grossard.rob
flair
krusty
goldwing
paularis
Fleur
Annejanne
21 plaatsers

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer


    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 9:39 pm

    ik weet iets heel zeker,mijn volgende kachel gaat er eentje zijn "van bij de frank" proficiat frank om mensen in nood te helpen cheers cheers cheers cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 12:55 pm

    Wat ik kan uitlezen als ik mijn menu SETUP ga:
    151 1.20
    35 29.5

    Van een aantal dingen weet ik niet wat ze betekenen, en als jullie plaats zien voor verbetering, laat maar weten hé !
    Denk eraan, tis een kachel van 13.5KW en de waarden zijn afgelezen terwijl ze brand op P2
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 1:10 pm

    De onderdruk van de schoorsteen is te laag, deze dient tussen 1.80 en 2.00 te liggen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 1:13 pm

    en wat moet ik dan doen, hoe kan ik dit veranderen ?
    Vind het trouwens ook raar, die onderdruk is altijd rond de 2 geweest bij mij, en nu niet meer...Het waait hard buiten, daar iets mee te maken ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 1:33 pm

    Verdikkeme, wat scheelt er nu weer mee, juist nog opnieuw gekeken, en nu staat er
    150 0.90
    35 30
    Sad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin zo dec 09, 2012 2:47 pm

    veronikske een goede raad,
    de kachel is onlangs afgsteld, brand perfect, blijf er dan vanaf Evil or Very Mad

    hoe is de schouw gemaakt door uw verkoper?



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 3:18 pm

    ja Erwin, dat weet ik, maar wat is dit nu weer ? Kan dat kwaad als die onderdruk te laag is ?
    Ik ga seffens ff tot bij Frank, is nog open tot 17u
    Schouw is binnen tegen de muur een inoxbuis recht omhoog ongeveer 2m, dan recht naar buiten.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Geert zo dec 09, 2012 3:22 pm

    doe da veronikske, hij heeft u tenslotte goed geholpen


    Laatst aangepast door Geert op zo dec 09, 2012 3:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast zo dec 09, 2012 3:23 pm

    Schouw is binnen tegen de muur een inoxbuis recht omhoog ongeveer 2m, dan recht naar buiten.

    Als je bij Welkom en FAQ kijkt zie je daar hoe een schouw zou moeten zijn om dergelijke problemen te voorkomen.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van grossard.rob zo dec 09, 2012 9:27 pm

    Hier durft hij op 1.60 te staan en de dag daarna zelfde pellets, zelfde schouw, zelfde kachel en stand 2.00.
    Vaak wisselt hij tussen 1.74 en 1.86

    Luchtdruk, wind, temperatuur buiten, hoeveelheid pellets in de korf en grootte van de vlam heeft allemaal een invloed.

    Ook het instellen gebeurd aan die waardes op het moment van instelling.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van nick1 zo dec 09, 2012 9:29 pm

    Ge kunt altijd eens bellen naar Ecolutions om Frank zijn gedacht te vragen maar 'k zou er toch vanaf blijven als de kachel goed functioneert.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin wo apr 17, 2013 6:58 pm

    4 maanden later, vervolg van het verhaal...

    aanmaning factuur Vanhaeren, 101 dagen na datum ! - Vandaag om 5:53 pm

    Hoi,

    Vandaag kreeg ik een aanmaning in de brievenbus van brandstoffen Vanhaeren voor een factuur die ik NOOIT ontvangen heb. Een factuur van 3/12/2012. Bedrag 60.50€, onmiddellijk te betalen, is al 101 dag te laat, anders zouden ze verdere stappen ondernemen.
    Welke firma stuurt pas een aanmaning na 101 dag ?

    Ik denk dat ze nu pas mijn bericht op het forum gelezen hebben van een stuk ijzer in mijn wormwiel. Feit is dat ze toen 2 maal hier zijn geweest, maar het probleem niet konden oplossen en de schuld staken op de bioflam pellets en dat uiteindelijk een andere verkoper het opgelost heeft door de kachel fatsoenijk af te komen stellen.

    Ze zeiden toen dat dit mij niets ging kosten, viel onder garantie, had mijn kachel toen nog maar goed 5 maanden. Heb dus ook nooit factuur gekregen, en nu plots dit.....vreemd niet ?

    Heb vanmorgen gebeld, kreeg de baas aan de telefoon, hij wist zelfs niet waarvoor die factuur was, ging een kopie opsturen, maar moest ze wel betalen, ben dat dus nog niet van plan !

    Groetjes, Veronique


    Laatst aangepast door erwin op wo apr 17, 2013 10:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast wo apr 17, 2013 7:09 pm

    Ik heb even op de website van deze verkoper gekeken en deze vermeldt geen bijzondere verkoopvoorwaarde. Dit betekent dat het Europese Consumentenrecht onverminderd van toepassing is en dat bij noodzakelijke interventies tijdens de garantieperiode voor de consument geen kosten ontstaan tenzij er sprake is van normale slijtage.

    Dit geldt temeer daar de firma twee vruchteloze interventies heeft verricht en dan achteraf factureren terwijl er duidelijk uitgesproken is dat er geen kosten zouden volgen is op zijn zachtst gezegd not done!

    Ik zou even wachten op de kopiefactuur en in geen geval betalen, bezwaar aantekenen en opschorting (uitstel) vorderen tot op dit bezwaar onderbouwd is beslist.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van pedro wo apr 17, 2013 10:42 pm

    Goeie reclame alleszins Evil or Very Mad Weer een staaltje van vakmanschap


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin wo apr 17, 2013 11:00 pm

    dan moeten de installateurs die de problemen voor hun (gratis en belangeloos) gaan oplossen, de kosten ook maar eens gaan doorrekenen naar daar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do apr 18, 2013 2:13 pm

    Alé vooruit, een duplicaat van de gevraagde factuur opsturen gaat precies sneller dan een aanmaning sturen Rolling Eyes. Heb het duplicaat na mijn telefoon van gisteren VANDAAG al gekregen Shocked
    De factuur betreft de herstellingswerken van 29/11/2012: Wormschroef pelletkachel los maken + verplaatsingskosten = 50€ + 21% BTW = 10.50€ = samen 60.5€
    Er is mij toen degelijk gezegd door de techniekers dat dit onder de garantie viel en vrij van kosten was, 101 dagen later blijkt dan dat dat niet zo is.
    Zal nog eens bellen naar ginder en zeggen dat ik dit niet wens te betalen om bovenstaande redenen, benieuwd naar hun reactie !

    Groetjes, Veronique
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van ss do apr 18, 2013 3:14 pm

    Een stuk ijzer tussen pellets heeft niets te maken met garantie van de kachel!!! Dus dit zal in geen geval een reden van "niet betaling" kunnen zijn!!! Hier moet je je gelijk halen bij de leverancier van de pellets.
    Ook als ze het euvel niet afdoende hersteld hebben,kan dat wel een reden zijn om niet te betalen...
    Vreemd voorwerp in de tank kan nooit garantie zijn, tenzij de dealer het anders beslist, of dat de dealer van de pellets en de kachel dezelfde persoon is...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast do apr 18, 2013 3:35 pm

    Ik denk dat de uitleg in bericht 66 van dit topic genoeg zegt, het euvel aan de kachel was tweeledig. Een geblokkeerd wormwiel wat inderdaad niet onder de garantie van de kachel valt en een niet goed afgestelde kachel wat wel ter competentie van de verkoper valt. Het stuk ijzer is wel verwijderd maar de kachel werd niet afgesteld en brandt niet meer correct. Dan zou ik de discussie met die factuurschrijver wel aandurven nog even los van het feit dat een andere deskundige installateur het totaalprobleem wel oplost.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van ss do apr 18, 2013 3:38 pm

    Niet betalen en laten voorkomen bij de vrederechter zou een optie kunnen zijn, voor dat lage bedrag zal de verkoper wel geen dure stappen ondernemen, aangetekend die factuur contesteren is wel aangewezen(

    Gesponsorde inhoud


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 5 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 13, 2024 11:07 am