Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+17
Keteltje
nick1
ss
Uthrex
jc
zoom
Dan12
dxnature
erwin
marver
grossard.rob
flair
krusty
goldwing
paularis
Fleur
Annejanne
21 plaatsers

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer


    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 9:50 am

    Beste Frank,

    Ik ben gisteren de hele dag gaan werken, en pas om 23.30u thuisgekomen, niet meer op het forum geweest, geslapen tot nu net ( wel weer 2 keer opgestaan om naar de kachel te kijken, daardoor al 2 gebroken nachten gehad natuurlijk ) Embarassed Embarassed , ik denk ik kijk even op het forum, en dan lees ik dit ! zit ik hier nu weer te bleiten...alé, dat had ik nu niet verwacht, er bestaan precies nog eerlijke mensen op de wereld !
    Jij mag zeker langskomen om de kachel fatsoenlijk af te regelen, maar mag dat wel ? ik zit nog onder garantie ?
    En die gratis pellets is natuurlijk héél fijn, héél erg bedankt daarvoor, maar zal al blij zijn als de kachel correct is afgeregeld. Ik heb de voorbije 2 dagen nog geen gerust moment gehad, gisteren terwijl ik werken was is mijn mama een paar keer komen kijken. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voortdurend met schrik zit of mijn kachel niet in brand aan't vliegen is hé Laughing dus ik zal superblij zijn als de kachel goed afgeregeld wordt !

    Frank, en iedereen die zo goed was om mij bij te staan, dikke merci, mijn dag kan al niet meer stuk !

    Groetjes, Veronikske
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 10:12 am

    Ik heb juist het goede nieuws via de telefoon verteld aan mijn mama en broer, die zijn ook héél content, die waren ook ongerust natuurlijk Surprised
    Zoals ik al verteld had, ik heb hier geen handige harry in huis rondlopen, en zelf ken ik echt niets van techniek af ! Ik werk als verpleegkundige in de operatiezaal, dus ik ken alles af van mensen opensnijden, maar niets van kachels afregelen .... lol! lol!

    Groetjes, Vero
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 11:05 am

    Dit is pas Service van Frank.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur za dec 01, 2012 12:28 pm

    veronikske schreef : Ik werk als verpleegkundige in de operatiezaal

    tof ik kom zeker eens af voor een groot onderhoud bloot gat


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van krusty za dec 01, 2012 12:41 pm

    Dat dacht ik al Fleur.
    Als je uitlaat verstopt is zeker ?? lacher .

    Ga je ook langs als veronikske 65 jaar blijkt te zijn ?? lol!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur za dec 01, 2012 12:48 pm

    wat? des te beter,iemand met ervaring en vele jaren dienst,k zal in goeie handen zitten..... tong2


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van krusty za dec 01, 2012 12:53 pm

    Jaja, ""en ze zit nog onder garantie ""(ber 76)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 1:03 pm

    Zeg Fleur en Krusty, zalt gaan ja, met mij een beetje lachen lol!
    En voor alle duidelijkheid ik ben 40j, werk deeltijds in de operatiezaal en deeltijds als thuisverpleegster, dus met verstopte uitlaten weet ik wel raad ! fest

    Groetjes Vero
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Fleur za dec 01, 2012 1:13 pm

    amai ...... pelletje ...... liefde ...... feest


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Dan12 za dec 01, 2012 1:15 pm

    Dat wordt dan een "schoorsteentje inbrengen" Fleur.
    Dat zijn andere reuk-gassen als waarover je normaliter schrijft.


    Laatst aangepast door Dan12 op za dec 01, 2012 6:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffoutje (alweer))


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 3:24 pm

    Frank van ecolutions is net buiten Smile , stoofke afgeregeld, en warm dat dat hier nu is Laughing . Mijn vriendin is net binnengekomen, en ze zei dat ik moest schrijven dat het hier nu zo warm is dat ik hier gemakkelijk een beach party kan houden, bij deze is iedereen uitgenodigd ! fest
    Bleek dat mijn stoof nog nooit fatsoenlijk afgeregeld geweest is, Frank heeft alle parameters nu juist ingesteld, en laat ze nu maar branden !
    Ik heb ook 300kilo pellets gekregen, wat eigenlijk niet had gehoeven, want mijn stoof is niet stuk gegaan door dat ijzer, maar tis natuurlijk wel fijn hé !
    Ik ben Frank zeer dankbaar voor z'n hulp en de gratis pellets. Ik zal zeker goede reclame maken !

    En nu ga ik genieten van een lekker warm huisje en een kachel die prima brand dansend vuur

    Groetjes, Vero
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van marver za dec 01, 2012 3:50 pm

    Geniet ervan.
    Wat is er allemaal aangepast?


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Keteltje za dec 01, 2012 5:57 pm

    Top van Frank en Bioflam! cheers cheers

    Toch een geluk bij een ongeluk, zo een stukje ijzer in je kachel. Nu is de kachel tenminste deftig afgeregeld. En nog 20 zakken pellets op de koop toe. Laughing

    Fijn de bevestiging te lezen dat er toch mensen begaan zijn met hun zaak en hiervan duidelijk verstand hebben. heel happy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin za dec 01, 2012 7:08 pm

    ... blijft erbij dat er in de parameters niets veranderd hoeft te worden

    Bleek dat mijn stoof nog nooit fatsoenlijk afgeregeld geweest is, ... heeft alle parameters nu juist ingesteld, en laat ze nu maar branden !

    das het verschil tussen zeggen dat de kachel afgeregeld is, en een kachel KUNNEN afstellen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van stef123 za dec 01, 2012 7:20 pm

    Alez, eens een goed verhaal op het forum en iemand die wel goed geholpen wordt.
    Dat mag ook eens he, het zijn niet allemaal slechte ervaringen en gelukkig maar.
    mvg
    Stef
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van ponneke za dec 01, 2012 8:02 pm

    Met veel belangstelling dit topic gelezen
    Zo zie je maar, de echte vakman komt er vroeg of later toch wel door en blinkt uit!
    @veronikske: veel plezier nu met uw pelletkachel verder
    Heb weer één en ander geleerd door dit te lezen.
    Bovendien is m'n vermoeden alweer bevestigd over vanhaeren (die hier trouwens vlakbij woont)

    En idd chapeau voor Frank van Ecolutions! tof
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 11:06 am

    Hoi iedereen,

    Even een update, nu we bijna ( morgen ) 1 week verder zijn. Mijn kachel brand héél erg goed, sinds Frank ze afgelopen zaterdag is komen afregelen heeft ze 24/24 gebrand, alleen 2 maal uitgezet om te poetsen.
    Ze start supersnel op, bijna zonder rook, voordien waren mijn buren bijna telkens vergast bij het opstarten Laughing .
    Ze brand dag en nacht op P2, op P1 krijg ik niet alle ruimtes warm, en dat is natuurlijk wel de bedoeling want de kachel dient als hoofdverwarming. Beneden verwarmt ze living, keuken en veranda, s'avonds gaat de deur naar boven open, en verwarmt ze ook de slaapkamer mee. ( kan iemand mij eens zeggen hoe ik de oppervlakte van al die ruimtes kan berekenen, dan kan ik dat hier ook eens melden, weet nu alleen dat ik een grooooooot huis heb Laughing )
    Ik heb uitgeteld dat ik van vorige week zaterdag tot morgen 192u zal gebrand hebben, en ik heb dan 195 kilo pellets gestookt, das ongeveer 1 kilo per uur op stand P2 voor een kachel van 13.5KW, ik denk dat dat goed is hé.
    Ik zal mij morgen eens amuseren met alle waarden uit het menu af te lezen, en deze hier eens op te schrijven. De rookgas T° is :
    122 2.11
    37 27
    op stand P2 dus, de rest van alle waarden volgt morgen, nu klaarmaken om te gaan werken.

    Een nog steeds tevreden Veronique bedankt nogmaals iedereen voor de geboden hulp xxx
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van nick1 vr dec 07, 2012 11:09 am

    lengte x breedte van je ruimte dan heb je de oppervlakte in m²
    lengte x breedte x hoogte van je ruimte dan heb je de inhoud in m³


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 11:30 am

    Merci Nick1, gauw ff geteld, dan moet ik hier 260m3 verwarmen, zonder de bovenverdieping, en mijne Rio kan 345m3 aan, dus zit ik goed hé Laughing

    Groetjes, Vero
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin vr dec 07, 2012 8:14 pm

    veronikske,

    dankzij de korrekte afstelling geeft uw kachel nu veel meer warmte EN verbruikt daarenboven nu 20% minder pellets dan voorheen:

    2 zakjes op 24u (bericht 1) naar 24kg /24 uur, dat zijn 3 zakjes de week minder
    op jaarbasis zeker een pallet minder cheers



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 10:58 am

    Das juist Erwin, zo had ik het nog niet bekeken...Alé vooruit, ikke weeral blij blijven lachen

    Groetjes, Veronique
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 3:07 pm

    Hey veronikske,

    Mijn kachel komt eveneens van dezelfde leverancier als die van u een edilkamin cherie.
    Het antwoord dat je krijgt is idd dat je aan deze kachels niets moet regelen en leonardo systeem doet al de rest.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van zoom za dec 08, 2012 3:26 pm

    zei mijn leverancier ook. geloof ik intussen niet meer.
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van jc za dec 08, 2012 9:09 pm

    ik heb hier al een paar keer over de leonardo zijn systeem gelezen wat houd dat in eigenlijk


    _________________
    <br>
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van erwin za dec 08, 2012 9:28 pm

    jc

    hier meer daarover:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 9:39 pm

    ik weet iets heel zeker,mijn volgende kachel gaat er eentje zijn "van bij de frank" proficiat frank om mensen in nood te helpen cheers cheers cheers cheers

    Gesponsorde inhoud


    kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer - Pagina 4 Empty Re: kachelprobleem na vastlopen wormwiel door stuk ijzer

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 13, 2024 2:24 am