Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
ponneke
6 plaatsers

    problemen Edilkamin Prestige


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31565
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin zo jan 20, 2013 7:41 pm

    ponneke,

    super service van je verkoper:

    TECHNISCHE DIENST : tot 20 uur iedere dag bij dringende herstellingen.
    geldig van 1 oktober tot 30 april. (van 8h00 tot 20h00)
    Bij temperatuur lager dan -5 ° = (van 8h00 tot 22h00)

    laat die mensen nu hun werk doen zou ik zeggen..
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke zo jan 20, 2013 9:12 pm

    Ja hoor, volledig mee eens.
    Er bestaat dus wel degelijk een permanentiedienst, en die kan tellen.

    Er waren alleen wat dringend zaken te doen, voor ik nog kon antwoorden
    De kachel brandt nu beter dan ze nieuw zijnde deed, stilletjes komt alles weer op temperatuur.
    Kritiek heb je me niet horen geven. Die technieker kent z'n job. Smile

    ps: die ingebouwde haard staat al tijden los, is gevaarlijk daar op te vertrouwen.
    Dat ding heeft trouwens meer een decoratieve functie, en zal bevriezing van andere aanwezige dingen niet
    kunnen voorkomen.


    _________________
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ik ben geen postorderbedrijf
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 9:29 pm

    Beste,
    Persoonlijk vind ik het ook wat spijtig dat het forum gebruikt wordt als drukkingsmiddel, en als de problemen wel degelijk opgelost worden er naderhand geen woord meer over wordt gerept. Dat zou toch wel anders mogen...maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 10:07 pm

    Nicky Vandebosch,

    Ik ben het volledig met je eens collega.

    Vorige week belde ons er nog iemand om 22h35 om ONMIDDELLIJK langs te komen.
    Onze technische dienst was ten einde en deze van onze invoeder ook.

    Helaas was dit een superboze klant en de dag erna moesten we niet meer langs gaan.
    zo heb je dan soms een ONTEVREDEN KLANT.

    Wij zijn ook maar mensen en proberen de garantie zo snel als mogelijk op onze kosten uit te voeren.
    Bij sommige klanten gaat het om de eerste en enige verwarmingsbron en daar geven we voorrang aan.

    Gr,
    Firma Kemps Pascal
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van steven zo jan 20, 2013 10:11 pm

    Kemps,

    als jullie tot zo laat nog bereikbaar zijn of zelfs later langs komen als het superkoud is, dan kan niemand jullie iets verwijten.

    Probleem is opgelost en iedereen is tevreden. De berichten zijn uiteindelijk heeeeel positief voor jullie geweest en dat is dan weer leuk mee genomen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 11:39 pm

    pelletforum
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke di jan 22, 2013 9:08 pm

    En ik wil graag leren wat die kachel probeert te vertellen.
    Daarom vroeg ik ook of iemand een idee had wat het volgende betekent:
    - MAINT.-(entance?)
    - Failure Power
    - Cleaning exchange
    - ALR Low Current

    Ik zou het leuk vinden hier een antwoord op te vinden.
    We kunnen alleen maar leren van mekaar (toch?)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin di jan 22, 2013 10:19 pm

    - Maintenance: onderhoud
    - Failure Power: stroomonderbreking

    de 2 laatste heb ik geen idee..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke di jan 22, 2013 11:23 pm

    Toch vreemd als je zo plots die storing krijgt, als je er verder niets van gemerkt hebt?
    Ik bedoel die Failure Power.
    En wat onderhoud betreft, wat moet ik dan nog meer onderhouden?
    De kachel wordt dagelijks proper gemaakt, uitgezuigd (zoals op dat leuke filmpje)
    Zelfs het T-stuk buiten wordt elke week leeg gemaakt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin di jan 22, 2013 11:35 pm

    had de technieker iets gezegd wat er juist scheelde?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo jan 23, 2013 12:28 am

    Van enkele van die storingen had hij ook nog nooit gehoord (= geen verwijt he!)
    Die technieker heeft gezorgd dat de kachel terug werkte, en de storingen wegbleven.
    Die heeft gewoon goed werk geleverd, de kachel heeft terug lekker gebrand...
    Maar om nu heel positief te gaan roepen durf ik niet.
    Ondertussen kregen we alweer 3 x storing.
    Daarom wil ik graag weten wat die meldingen zijn, die er op kwamen
    Misschien komt er iemand op één of ander lumineus idee?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van steven wo jan 23, 2013 8:40 am

    terug de installateur contacteren! In het slechtste geval moet er een technieker komen van de invoerder van Edilkamin (Girretz)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr jan 25, 2013 5:19 pm

    Zal maar even heel snel vermelden dat een techniekeralweer aanwezig is!
    Vanmiddag moesten we alweer hulp inroepen, ondanks het vele werk staan ze er weer
    Is het zo beter meneer Eddy Verjans?  heel kwaad
    Als het probleem nu ook eens een keer echt opgelost raakte hé?

    De techniekers zijn echt wel van goede wil, maar blijkbaar mijn Presige niet.
    Die blijft van de ene storing in de andere vallen
    De arme man zat nog niet terug in z'n camionette, toen ik hem al moest terugroepen...
    De stoom schoot zomaar achter uit de kachel, water door de woonkamer...
    Hij is nog steeds bezig hier nu hoor.
    Update volgt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 6:20 pm

    van welk bedrijf zijn de techniekers, zie dat je van nieuwerkerken(bij sint-truiden?) bent
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 6:23 pm

    Even het hele topic doorlezen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 6:23 pm

    Dat zijn de techniekers van Kemps zelf veronderstel ik als ze op zo korte tijd al daar zijn. Stoomvorming zou normaal niet mogelijk zijn, daar is het toestel tegen beveiligd en dan zou het overdrukventiel open moeten gaan en het water laten afvloeien naar een afvoer. Als de kachel zo snel problemen geeft moet je eens vragen of het systeem goed ontlucht is, dat probleem heb ik ook al eens gehad waardoor de kachel dadelijk te heet werd. Je kan de kachel bovenaan simpel ontluchten met 2 draaiknoppen. Als er lucht op het systeem zit zorgt dat dadelijk voor problemen.
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr jan 25, 2013 7:24 pm

    Dank je firma Vandebosch.
    Om op je eerdere reactie verder te gaan, ik had niet enkel kritiek.
    En dan nog ALS die terecht moest zijn komt die hier of elders op internet.
    Als er zodaning geblunderd wordt, dat er iemand met de vinger moet gewezen worden,
    mag wat mij betreft iedereen dat weten - zelfs via de krant!

    Over uw suggestie: yep!
    Daar is de technieker van de firma Kemps mee bezig, het ontluchten dus.
    En het drukventiel ging inderdaad open... in de woonkamer.  What a Face
    De kachel wordt idd veel te heet.
    Verdere update volgt  bounce
    (want ik ben erg bang dat Eddy en sommige anderen dit anders weer als kritiek zien)
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr jan 25, 2013 7:57 pm

    De technieker van de firma Kemps heeft zojuist de klus geklaard, alles is ontlucht en nu verder aan 't opwarmen. tof
    We hopen nu dat dit verder de positieve richting uitgaat, de kachel brandt weer (en nog steeds heel happy )
    Door oververhitting maakt de pomp nu wel een vervelend geluid. Voorlopig nemen we dit er wel bij...


    De technieker is nu naar een volgende klant vertrokken, maar ik moest hun op de hoogte houden.
    Nu maar duimen dat het blijft goed gaan. pelletje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 8:05 pm

    @Ponneke: Ik kan begrijpen dat U niet gelukkig bent met de situatie en dat het niet plezant is om problemen te hebben met de kachel... maar als ze hun best doen om de problemen op te lossen en de kachel is goed geplaatst, dan denk ik persoonlijk dat dit pech is voor de installateur. Verder is het zo dat de winst voor hen nu ook wel weg zal zijn(al heeft dat weinig meerwaarde naar dit topic). Dus naar mijn mening is het soms beter bepaalde zaken binnenskamers te houden en eerst rustig te zijn voor je iemand beschuldigd van blunderen,... Niet dat ik er veel mee te maken heb verder, maar dat zal de verkoper/klant relatie niet echt ten goede komen vrees ik.
    Er zijn zoveel ergere dingen in het leven dan dit, dus relativeer alles eens en blijf kalm rond de situatie maar stel natuurlijk wel de vragen waar U antwoord op wenst. Dat heeft meestal een beter resultaat...bij mij toch in ieder geval.
    Ik heb ook enkele klanten die hier in de winkel komen roepen omdat ze goed weten dat je dat als bedrijf niet graag hebt en zo druk proberen te zetten. Maar de dag dat de garantie voorbij is zal ik daar ook terug aan denken, want we blijven natuurlijk ook maar mensen en geen pispalen of honden.
    Het zou simpeler zijn als de wereld wat toleranter was.
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr jan 25, 2013 8:52 pm

    @vandenbosch, ik had moeten schrijven ALS er geblunderd wordt...
    Want of dat het geval is geloof ik niet.
    Dit KAN ook gewoon een "slechte" kachel zijn, waar allerlei mankementen aan zijn.
    Ik bedoelde dus ALS, dan hoeft het niet "binnenskamers" te blijven, mag iedereen dat weten.

    Verder ben ik wel zeker dat ik met de firma Kemps tot een vergelijk kan/zal kunnen komen.
    Volgens mij heb ik nog steeds geen kritiek gegeven richting de firma Kemps, en dat mag je ook aan hun techniekers vragen hoor.
    Er is nog geen enkel hard woord gevallen.
    ALS dat nodig mocht blijkern, laat ik dat aan anderen over  Laughing
    Deze situatie is voor niemand plezierig, ook daar ben ik me van bewust.

    Back on topic: de kachel brandt nog steeds!
    Ze haalt alweer 60°!!! bom
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke do jan 31, 2013 12:21 pm

    Zo, een aantal dagen verder en ook een aantal storingen, is er iemand van de firma Girretz komen kijken, op aandringen van de firma Kemps. Hun technieker had wel gevraagd aanwezig te kunnen zijn als die kwam.
    Het aanhoudend lawaai dat de pomp maakte was gewoon niet te doen op termijn, ging dag en nacht door - heel vermoeiend
    Volgens de technieker van Girretz zou het nu beter gaan. Een aantal dingen zijn bijgesteld op aanwijzing van die technieker, en ook de hele zaak schoongemaakt vanbinnen.
    De kachel werd ook veel te warm, wat de constructie van de printplaat niet ten goede komt.
    Dit wordt nu even opgevolgd, desnoods komt een nieuwe printplaat er in
    Er is een drukventiel bijgezet in de kelder, zodat we er boven geen last meer van zouden hebben.
    De technieker van Kemps heeft wel gezegd onmiddelijk te bellen als er nog een storing komt, desnoods via permanentie, zodat ze meteen kunnen ingrijpen indien nodig.

    Voorlopig blijf ik heel voorzichtig positief
    Het mag gezegd, er wordt geen moeite gespaard om de kachel haar werk te laten doen
    En dat is tenslotte het enige wat ik wil! pelletje
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van steven do jan 31, 2013 12:47 pm

    goed dat er wordt aan gewerkt. hou ons zeker op de hoogte


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr feb 01, 2013 12:30 pm

    Nieuwe update....

    Sinds gisteravond is de akchel alweer 4 x in storing gegaan.
    Zoals gevreesd, is het probleem dus nog niet opgelost
    Firma is verwittigd, net zoals ze hadden gevraagd via permanentie
    We wachten op de volgende actie Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr feb 01, 2013 3:32 pm

    Crying or Very sad Sad
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Annejanne vr feb 01, 2013 5:38 pm

    @ponneke, oei dat is minder leuk en dat met het weekend voor de deur.Heb je nog niets vernomen?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr feb 01, 2013 7:00 pm

    Ja, na zelf 2 x bellen ben ik te weten gekomen dat bij Girretz een nieuwe fluxsensor is besteld.
    Als dat binnen komt, komen ze dat plaatsen.
    Heb begrepen van de technieker van Girretz dat er waarschijnlijk ook een nieuwe printplaat in moet nog.
    Die zou door de oververhitting van afgelopen week beschadigd kunnen zijn.
    Begint hier stilletjes op een straatje zonder eind te lijken.

    Heb ze ook gewoon rechtstreeks de vraag gesteld of het niet voor alle partijen beter is deze kachel te vervangen door een nieuwe
    Als ik bedenk wat die al aan manuren heeft gekost - en wat komt er nog allemaal naar boven....?
    Dit gaat al ruim 3 maanden zo door.

    Gesponsorde inhoud


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 2 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 7:48 am