Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
ponneke
6 plaatsers

    problemen Edilkamin Prestige


    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 550
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke vr feb 01, 2013 7:00 pm

    Ja, na zelf 2 x bellen ben ik te weten gekomen dat bij Girretz een nieuwe fluxsensor is besteld.
    Als dat binnen komt, komen ze dat plaatsen.
    Heb begrepen van de technieker van Girretz dat er waarschijnlijk ook een nieuwe printplaat in moet nog.
    Die zou door de oververhitting van afgelopen week beschadigd kunnen zijn.
    Begint hier stilletjes op een straatje zonder eind te lijken.

    Heb ze ook gewoon rechtstreeks de vraag gesteld of het niet voor alle partijen beter is deze kachel te vervangen door een nieuwe
    Als ik bedenk wat die al aan manuren heeft gekost - en wat komt er nog allemaal naar boven....?
    Dit gaat al ruim 3 maanden zo door.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Annejanne vr feb 01, 2013 7:04 pm

    Alles komt goed.....hoop doet leven Laughing
    Aan die kachel is dus niets verdiend en een gefrustreerde klant erbij. Een omruiling zou in dit geval het beste zijn.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast vr feb 01, 2013 7:20 pm

    De verkoper heeft volgens de Europese consumentenwetgeving het recht op drie reparatiepogingen die je als koper moet accepteren. Hierna kun je de koopovereenkomst als ontbonden beschouwen en de verkoper hiervan mondeling (beter schriftelijk) in kennis stellen.

    Andere optie is om overeen te komen het gekochte zonder bijkomende kosten om te ruilen voor een gelijkwaardig product en hiervoor zul je in overleg moten treden met de verkoper. Ik hoop dat de relatie met je verkoper van dien aard is dat overleg mogelijk is, anders kan het zijn dat deze de kachel terugneemt en het koopbedrag terugbetaalt waarmee deze aan zijn verplichtingen heeft voldaan.

    Dan zul je dus het hele aankooptraject opnieuw moeten doorlopen en of dat op korte termijn lukt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast za feb 02, 2013 12:50 am

    ja printplaat zal kapot zijn bijna 99% dat die altijd de zelfde fout geeft
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van bart b za feb 02, 2013 10:51 pm


    Welke fout code is het ?,

    Mvg bb.
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo feb 06, 2013 10:45 am

    De constante foutcode is "VERIFIC AIR FLOW"
    Daarnaast een aantal andere foutmeldingen die steeds weerkeren, heel divers
    Nog een hardnekkige is "CLEAN EXCHANGE"
    Door die laatste valt de kachel wel niet uit.
    Vind de zaak heel vervelend worden ondertussen.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Annejanne wo feb 06, 2013 12:00 pm

    @ponneke, dus als ik je goed begrijp, is het probleem nog steeds niet opgelost?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo feb 06, 2013 12:06 pm

    Annejanne, dat heb je goed begrepen Crying or Very sad
    Verleden week donderdag via permanentie laten weten dat onze kachel weer in storing gaat
    (dit had de technieker gevraagd absoluut meteen te doen)

    Blijkbaar iis door de komst van Tom van Pierre Girretz, de verantwoordelijkheid ook naar daar verplaatst.
    De firma Kemps MAG nu zelf geen interventie meer doen, zeiden ze zelf net aan de telefoon.
    Hoe krijg ik dit nu nog opgelost?

    Hoewel...bij mijn weten is Girretz wel levenancier, maar de firma Kemps de verkoper.


    Laatst aangepast door ponneke op wo feb 06, 2013 12:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : vervollediging)
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Annejanne wo feb 06, 2013 12:09 pm

    Een mail sturen naar Girretz Pierre en dan zal het wel opgelost worden.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo feb 06, 2013 12:11 pm


    Dat heb ik dan hoor, en ga dat gelijk doen.
    Bedankt!
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo feb 06, 2013 7:10 pm

    De telefoon de ganse tijd bezet
    Mail is verstuurd, tot nu toe geen antwoord No
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast wo feb 06, 2013 7:15 pm

    Ponneke,
    er is al eens eerder aangeraden een beetje geduld en begrip te hebben dat tijd nodig is om te reageren, misschien krijg je morgen wel antwoord op je mail en als de telefoon constant bezet is zal dat betekenen dat men druk is.
    M.v.g.,
    Dick
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo feb 06, 2013 7:26 pm

    Je hebt ongetwijfeld gelijk Dick
    Maar ik wil ook laten weten dat ikzelf ook niet stilzit.
    Of dat, zoals sommigen dachten dat het probleem hier allang was opgelost
    En in deze periode zal het best druk zijn - overal Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast wo feb 06, 2013 11:07 pm

    Ponneke,

    Uw installateur is snel dat hebben we gelezen in het verleden en je kan op hem rekenen.

    Jouw probleem is blijkbaar een echt garantiegeval. Dat moet opgelost worden door de invoerder.

    Dat is Girrets maar of die zo snel zijn als uw installateur !!

    Ik denk dat je iets langer geduld zal moeten hebben.

    Hou ons op de hoogte

    spartherm,


    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke di feb 12, 2013 9:37 pm

    Opnieuw een update:

    Vanmorgen kwam een technieker van firma Kemps(na afspraak)de flux sensor en gelijk ook printplaat (moederbord) vervangen.
    We hopen dat hiermee een eind is gekomen aan de lijdensweg van onze kachel EN onze beproefde zenuwen.
    Onderhand konden we voorspellen wanneer de kachel storing ging geven Shocked

    Dus nu maar duimen voor onze nieuwe gereviseerde kachel, hopelijk hebben we er nu ook heeeeeeeeeeeeeel lang plezier van! kampvuur
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Annejanne di feb 12, 2013 9:58 pm

    Succes deze keer dan, hopelijk werkt ze nu vééééél langer.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 10:40 pm

    Succes Smile
    groetjers
    ps dacht het wel van de printplaat
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke di feb 12, 2013 11:11 pm

    Ja, jij was daar heel zeker van! cheers

    Op hoop van zege dus nu maar sunny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin za feb 16, 2013 4:41 pm

    update vrijdag 15/2/13 - 21.25

    hopelijk gaan we nu eindelijk eens echt naar een oplossing zoeken..

    Re: Prestige herstelling -

    Het gaat helemaal niet goed hier...
    Gisteravond bij het poetsen van de kachel, open ik het deurtje.... en het deurslot is kapot!
    Alweer ja, hoe kan dit toch allemaal?
    Bovendien is de kachel slecht afgesteld, begint ze weer "te brommen" bij het ventileren
    De kachel warmt tot zowat 80° (!) en gaat dan vanzelf uit, om enkele minuten later weer op te springen.
    Als ik dan kijk staat ze nog steeds op 67°, dat is boven de ingestelde vraagtemperatuur van 65° dat ze opnieuw begint te branden...

    Vanmorgen heb ik de firma gebeld voor interventie ivm het slot, en ze zouden terugbellen.
    Want dat moesten ze eerst "bespreken" ???
    Vanmiddag rod 15.00u bel ik dan zelf, omdat ze niets lieten weten.
    Er wordt niet opgenomen, en ik krijg permanentiedienst aan de telefoon.
    Ik vraag dus Kelly dringend te laten terugbellen - geen gehoor van daar dus.
    Ze vertikken het daar dus denk ik.
    En hier zit ik dus, met een kapot deurslotje, een kachel waarvan ik na een uur alleen nog een zwart raampje zie

    Help, wat moet ik doen???


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gast ma feb 18, 2013 1:51 pm

    Update en radiostilte.

    Noodgedwongen heeft Ponneke bij gebrek aan respons en daadkracht van de firma Kemps om zijn verplichting als leverancier richting de consument na te komen haar rechtsbijstand ingeschakeld. Dat betekent dat haar klacht formeel in procedure is en mogelijk voor de rechter gebracht gaat worden.

    Het is usance dat over een zaak welke onder de rechter is geen uitspraken en/of publicaties gedaan worden tot het moment dat de uitspraak is gedaan en deze openbaar geworden is. Daarom heeft het forumbeheer besloten dit topic voorlopig te sluiten en geen reacties toe te staan waarvan akte.

    M.v.g.,
    Dick
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo jul 29, 2015 12:20 am

    Radiostilte is voorbij.....
    De zaak is dus uiteindelijk verschillende keren voor gekomen, we hebben met hulp van een advocaat de wettelijke garantie afgedwongen.

    Om te beginnen raad ik dit niemand aan, dit ganse sleept nu al aan sinds de aanschaf eind 10/2012!

    Na verschillende interventies, en volledige revisie (zoals u eerder in dit topic kon lezen) bleef onze kachel in storing vallen.
    Aanvankelijk werd nog bemiddeld (om gerechtszaak te vermijden) en kwam een "deskundige" enkele keren hier naar de kachel kijken, en liet zich informeren.
    Het dient gezegd dat die man nog nooit van een hydrokachel had gehoord, en dus eigenlijk geen neutraal oordeel KON vellen. Al bij al een goede poging van de rechtsbijstandsverzekering, die echter weinig opleverde.

    Hoe dan ook, via het gerecht werd uiteindelijk beslist om hier ter plaatse te komen kijken, en werd door het gerecht een deskundige aangesteld, en ALLE betrokken partijen kwamen mijn miskoop bewonderen....
    De partijen bestaande uit:
    - bvba kemps met verkoper, eigenaar en een technieker.
    - firma Girretz , de heer Girretz himselve (als invoerder) met advocaat.
    - mijn advocaat
    - de gerechtsdeskundige (die ook helemaal moest worden uitgelegd hoe de kachel werkte....)

    De tegenpartij beweerde dat het slecht functioneren van de kachel te wijten was aan een slecht onderhoud van onszelf....
    Bij controle ter plaatse bleek de kachel echter heel proper, en het Girretz-mannetje brulde: dan zit de schouw of het T-stuk dicht!
    Dus de ganse processie mee naar buiten, en daar werd het T-stuk en schouw geopend...maagdelijk rein!

    Met de deskundige werd toch nog overeen gekomen dat er een grondige poetsbeurt van de kachel diende te gebeuren door de bvba kemps, die ons de kachel verkocht had. Daarna zou de gerechtsdeskundige weer komen voor evaluatie.

    Die poetsbeurt gebeurde, de nodige foto's genomen, de kachel weer afgesteld en opgestart. De technieker (met wie we nog steeds een goede verstandhouding hadden) zei ook dat ik moest bellen als er weer storingen waren....
    Diezelfde namiddag dus al (na zo'n 3 a 4 uur) viel de kachel weer in storing.
    Toen ik de bvba kemps belde, zeiden ze dat ze alles hadden gedaan en ik Girretz maar moest contacteren.....

    Er werd dan opnieuw afspraak gemaakt met de gerechtsdeskundige die weer ter plaatse kwam.
    Blijkbaar was ook de tegenpartij uitgenodigd, maar die stuurde hun kat.
    Ik moest in zijn bijzijn een gewoon dagelijks onderhoud doen en de kachel weer opstarten - wat niet meer lukte.

    De deskundige heeft toen de kachel "gebrekkig" verklaard. Ik mocht ze afkoppelen (maar ze moest blijven staan) en ik mocht in wat anders voorzien. Dit was op 12/12/2013.
    Zijn bevindingen werden aan het gerecht van eerste aanleg over gemaakt.

    Laat duidelijk zijn, dat tussen de verschillende acties maanden verliepen, het gerecht maalt nu eenmaal heel traag.

    Ondertussen was de bvba kemps in faling (en hadden tijdig al een nieuwe bvba opgericht).
    Door de faling liep alles nog meer vertraging op, maar de firma Girretz was eveneens door ons gedagvaard - uiteindelijk zouden zij als invoerder van Edilkamin hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

    Precies 2 dagen voor ze daar de boeken neerlegden werd onze zaak definitief uitgesproken.
    De zaak is gewonnen, we hebben recht op volledige schadevergoeding die in de duizenden euro bedraagt.
    Alleen, wie gaat er nu betalen???

    Dit is een heel erg verkorte samenvatting van de afgelopen 2,5 jaar.
    Lang niet alles is nu aan bod gekomen, de volgende dagen zal ik vervolledigen.


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin wo jul 29, 2015 12:54 am

    dit is zo een topic waar ik na 100 maal lezen nog elke keer even treurig van wordt!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo jul 29, 2015 2:00 am

    Weet je wat het treurigste was?
    De installatie van de thermokachel!!

    De jongens die de kachel installeerden, mochten geen ontluchtingsventiel meenemen om te installeren.....
    Laat nu net DAT kleine ding de oorzaak zijn geweest van alle ellende!
    Het was niet nodig - zo wist de magazijnier, onnodige kosten.....

    Bij het bezoek van de gerechtsdeskundige werd alles nagekeken, en stelde men vast dat er nergens een ontluchtingsventiel was voorzien.
    Dat is toen alsnog gebeurd, maar de schade aan de kachel was toen al catastrofaal.
    Tijdens één der zittingen getuigde kemps z'n advocaat dat de installatie te zwaar was voor ons huis....?

    De verkoper van de firma kemps is hier ter plaatse geweest VOOR we tot aankoop overgingen, verplichtte ons zelfs om een buffervat erbij te nemen "omdat anders de kachel het niet getrokken kreeg"!!!!
    Het buffervat heeft echt geen meerwaarde voor de installatie, integendeel. Het is 300 l water die op temperatuur moet worden gehouden, om zogezegd verder warmte te voorzien als de kachel uitgezet werd. Hoezo, we werken met een automatische kamerthermostaat die ze zelf hebben aangesloten!

    Het ontbreken van het ventiel zorgde voor oververhitting van de kachel doordat lucht in het circuit niet wegkon, en de druk opdreef.

    Later nog meer.......veel meer.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van stef123 wo jul 29, 2015 7:48 am

    Inderdaad triestig!
    Ik heb het topic nu niet vanaf het begin gevolgd maar ik lees hier ...12/12/2013...dus midden in de winter. Hoe de mensen dan hun huis moeten verwarmen is blijkbaar hun probleem niet...

    Ik ben nu ook geen jurist maar vereffening is nog geen faillissement, misschien is er nog hoop. En Edilkamin uit Italie, zouden zij niks kunnen doen? Het is toch hun naam en hun merk?
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van ponneke wo jul 29, 2015 10:08 am

    Kijk Stef123, je raakt daar één van de gevoelige punten.....

    Als er na enkele maanden sukkelen en smodderen door de verkoper en invoerder beslist zou zijn - vanwege de garantie - en eventueel in overleg met Edilkamin Italië, om hier een nieuwe kachel te zetten, zou ik dat grandioos hebben gevonden. Ik zou alle lof gezwaaid hebben naar de verkoper toe, want DAT zou nogal een geste zijn geweest!

    In totaal 13 interventies met verplaatsing, vervanging diverse onderdelen (moederbord, ventilator, pomp, fluxcensor) drukventiel plaatsen....en xxxx-uren werk die hun uiteraard ook geld hebben gekost, overstijgt volgens mij de kostprijs van een kachel.
    Reken daar nu bovenop: gerechtskosten, deurwaarders en advocaten, schadeclaims....en de reputatie van het merk dat in België en NL is groot geworden.

    Kijk, een firma KAN failliet gaan, en als bvba heb je geluk in België dat je eigen middelen gespaard blijven.
    Dat diezelfde firma 2 weken VOOR de faling snel een nieuwe bvba opricht als gebroeders kemps en co, hun eigen materiaal uit de faling opkoopt (inclusief bedrijfsauto's en magazijn...daarvoor moet ge in België zijn!

    Dat die nieuwe bvba het lef heeft om het oude cliëntenbestand te gebruiken om mailings rond te sturen en "promo's", mij inclusief gaat er ver over!
    De nieuwe bvba, die mee gedagvaard werd (omdat bedrijfsbeheerder dezelfde persoon was) kreeg het voor elkaar mij te laten veroordelen tot het betalen van een schadeclaim omdat mijn advocaat het raadzaam vond ook bij hun aan te kloppen.
    De advocaat van die bvba vond nl dat de nieuwe bvba contractueel geen enkele verplichting had jegens mij!
    (maar ze gebruiken WEL nog mijn gegevens als klant)
    Ik werd veroordeeld tot een boete van 990,-€ en gerechtskosten!!! wat?
    Lang leve de rechtsbijstandsverzekering.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van erwin wo jul 29, 2015 8:44 pm

    heeft girretz dan nooit kontakt genomen met italië voor een oplossing.
    dat zou je in dit geval toch van een invoerder mogen verwachten.
    maar misschien had hij wel liever dat ze daar niet teveel wisten...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    problemen Edilkamin Prestige  - Pagina 3 Empty Re: problemen Edilkamin Prestige

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 5:59 am