Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    henkco
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 21
    Registration date : 28-12-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Nieuw lid

    Bericht van henkco ma dec 29, 2014 10:05 am

    Hallo wij hebben dit jaar voor het eerst een pellet kachel Edel Kamin Lilia aangeschaft en zijn er zeer over te spreken.
    Wij wonen in Spanje.
    Ik ben op deze site gekomen doordat ik een vraag had en ik dacht dit is iets voor ons.
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 12:20 pm

    Hallo allemaal,ik ben Nick.
    Na een tijdje met kolen en hout gewerkt te hebben zijnde nu overgeschakeld naar pellets .
    Wij hebben momenteel een edelkamin fata 13,2kw.
    Wij stoken nu pellets van elite van de firma gbs in zuidschote.
    Heel tevreden van.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast wo dec 31, 2014 7:37 am

    hallo ik ben Ludo
    We hebben een beetje gerenoveerd en dan besloten om een pellet kachel te plaatsen.
    We hebben gekozen voor een Piazzetta P955 als pellets gebruiken we Fibra Flame
    nu veel kan ik nog niet zeggen over de kachel hij staat er nog maar een week.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro wo dec 31, 2014 4:14 pm

    Weer een heleboel nieuwe leden erbij!Fijn om te zien! WELKOM allemaal pelletforum


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do jan 01, 2015 7:01 pm

    Hallo ik ben Benjamin woonachtig te Elewijt
    heb sinds 10 jaar een pelletkachel MCZ multi air dacht 11,5KW in mijn eigen woonst
    en sinds 5 jaar een pelletkachel MCZ (kleinste model) in een huurhuisje
    ben tevreden van de bedrijfszekerheid van MCZ en de plaatselijke service door Van Haesendock.
    op mijn aangeven had mijn vader 1 jaar gelden ook een MCZ air 11,5KW gekocht
    (hij is recent overleden en ben er nog niet uit of ik zijn kachel zelf ga houden of verkopen)

    ik gebruik sinds jaar en dag Plospan. mijn gebruik voor 250m² bedraagt 2,5 paletten per jaar
    ik koop doorgaans tussen de 6 a 10 paletten samen met mijn buren.
    Doch recent hebben er afgehaakt na de bestelling en lieten mij met de overschot zitten ,
    naar de toekomst alleen voor me zelf bestellen wat ik nodig heb (of direct boter bij de vis)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast do jan 01, 2015 9:30 pm

    Hallo,
    Ik ben nieuw op dit forum.
    Ik was op zoek naar een pellet kachel en kwam dit forum tegen.
    Voor mij is het het eerst forum waar ik mee in aanraking kom Wink
    Ik moet dus alles nog leren.
    Ik hoop hier veel te weten te komen

    Duveltje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty het eerste bericht van Fikkie

    Bericht van Gast vr jan 02, 2015 8:09 pm

    hallo,

    ik ben Fikkie uit Brunssum.

    via google ben ik op dit mooie forum gekomen.
    ik wil in principe geen aardgas meer gebruiken en wilde in eerste instantie IR panelen aanschaffen maar toch voor de gezellige warmte van een pelletkachel gekozen.

    Begin December gekozen voor een edilkamin Logo 9 kW. Kreeg 450 kg Girretz pellets er gratis bij.
    Ook een hele goede zaak van de leverancier was, dat toen de kachel niet op de afgesproken datum geleverd kon worden hij voorlopig het showroommodel geplaatst heeft.(staat er nu nog, hoefde nog niet te betalen) tof

    Tot nu toe zeer tevreden.

    groetjes,

    Fikkie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast za jan 03, 2015 9:30 pm

    Hallo allen , Forum leden

    Daar wij al enige tijd uitkijken naar het vervangen van ons flam inbouwhaard ben ik wat gaan zoeken op internet en hierbij op dit forum uitgekomen.
    Al enige info gelezen , opgestoken.
    Besluit om voor pellet te gaan is natuurlijk het gemak , zuiverheid ,kost drukken en nog het vuurspel hebben (kan natuurlijk ook zonder).
    Wij willen terug voor een inbouw pellet gaan en hebben edilkamin of mcz op het oog maar verdere info nog aan het opzoeken.
    Daardoor ook mijn eerste post die ik dan later zal opzetten.
    Groeten Silvano
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Edelkamin hydro met buffervat

    Bericht van Gast zo jan 04, 2015 8:40 pm

    Hoi ik ben Joey en nieuw hier, ik heb zelf een Edelkamin Boston hydro met buffervat geïnstalleerd deze wordt via een externe boilersturing geladen. Een thermostaat klok regelt de pomp voor opwarming van de radiatoren. Supplementair heb ik nog een een Edelkamin Mya 6 kw geïnstalleerd, wel niet echt noodzakelijk maar geeft gezelligheid en kan gebruikt worden voor het tussen seisoen. Gezien er weinig info is over hydro kachels, wil ik graag mn kennis delen voor degene die geïnteresseerd zijn. Gr


    Welkom, altijd fijn te horen dat iemand nieuw meteen zijn kennis wil delen.
    Inderdaad zijn er weinig mensen met een hydrokachel, dus zoek even op hydrokachel of de typenaam en je vindt alles in hun topics.
    Wie weet zit er ook info voor jou tussen
    MVG
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty ik ben koen

    Bericht van Gast di jan 06, 2015 11:23 pm

    ik ben koen
    ik heb 2 kachels model cpp30, gekocht op Troostwijk veilingen maar weet het merk niet.
    ik kom hier terecht via internet, door het zoeken naar een oplossing voor het probleem van 1 pelletkachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 07, 2015 7:14 pm

    Een goeden dag allen
    ik ben Johan uit het oosten van Nederland,ons gezin stookt sinds begin 2014 met een extraflame ilenia 9kw wat ons super bevalt.
    Ik volg dit forum al een poosje, staan veel tips en info op, ons gasverbruik is sinds onze pelletkachel in mekaar gestord Smile .
    Met vriendelijke groet johan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do jan 08, 2015 1:38 pm

    Hallo allemaal,
    Wij Jouke en Ineke Brink uit Tolbert (nld) zijn al sinds 8 jaren in het bezit van een pellet kachel,
    dit is de Extraflame babyfiamma, die ons bijzonder goed bevalt.
    Ook zijn wij in het bezit van 14 zonnepanelen, deze doen goed hun best.
    Ik hoop hier veel wijsheden te kunnen vinden op het gebied van onze pellet kachel en zijn brandstof
    Groet
    Jouke brink


    Laatst aangepast door leekdriver op do jan 08, 2015 1:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : type foutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty nieuw

    Bericht van Gast di jan 13, 2015 8:27 am

    nieuw bloed,  heb sinds vorig jaar pelletkachel aangeschaft, een RIKA KAPO,  
    ben er super tevreden van.
    ik hoop dat dit forum me in de toekomst helpt met eventuele kachelproblemen en zeker met de juiste keuze van pellets.


    Hoi, welkom.
    De juiste keuze pellets is persoonlijk, wat je kachel lust en de prijs die je ervoor wil geven dat is de maatstaf.
    Duur hoeft niet noodzakelijk beter te zijn.
    MVG
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jan 17, 2015 11:05 pm

    Hela,
    ik ben Tjer ,

    Bezit een Runax Marianna 7,12, en wil via dit forum meer te weten komen over mijn pelletkachel
    Ik stook met pellets uit Colruyt,  Agricon die voor mij zeer goed presteren.
    Kocht ook al ens bruine pellets uit de Makro, een hardhoutmenegling die enorme hitte geven maar ook veel slak geven in de branderpot.
    Heb al een branderpot versleten, en plaatste een vervangend model van een Zibro pelletkachel, dat probleemloos pastte en veel degelijker is

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty vanmars

    Bericht van Gast ma jan 19, 2015 2:16 pm

    Hallo iedereen,

    Ik ben vanmars. Wij hebben een pelletkachel anselmo cola beauty besteld en daar komen twee doorvoeren naar de gang en de keuken aan.
    Tijdens de zoektocht naar informatie over de verschillende pellets kwam ik dit forum tegen.
    In ons vorige huis hadden we een houtkachel maar dat gaf veel troep en spinnen in huis.
    Nog een voordeel is dat dit beter te regelen is qua warmte en je hoeft niet steeds bij te vullen.
    Wij hebben er zin en ik kan niet wachten tot hij geplaatst is.

    Groetjes vanmars
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di jan 20, 2015 9:26 pm

    wij hebben sinds kort een pelletkachel gekocht.
    dit is een anselmo cola vision. Is een mooie kachel om te zien.
    Hij brandt erg mooi en geeft veel warmte
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast wo jan 21, 2015 11:48 am

    Hallo, ik ben bram van tienhoven afkomstig uit hendrik ido ambacht, nl.
    Heb een 1 jaar oude edelkamin cherie over genomen. Hij brand goed met bruine plospan.
    Voor de aankoop al het nodige gelezen hier op het forum.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty voorstelling

    Bericht van Gast wo jan 21, 2015 10:56 pm

    Hoi allen

    ik ben Gil en stook nu 6 maand met een piazetta p937.
    Om mijn kachel optimaal te gebruiken was ik info aan het opzoeken via google en kwam hier uit.

    grts
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty hey iedereen

    Bericht van Gast do jan 22, 2015 12:36 pm

    Ik ben Xavier woon te brugge en heb een pellet kachel gekocht
    niet nieuw maar ik denk voor een prikje het is een deville faraman en heb er 500e voor betaald kachel is van 2009
    ik heb voor pellets gekozen omdat ik in een oudere woning woon en meilijk te verwarmen met aardgas en zeer duur
    hopelijk valt het met pellets mee
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Artel Corridor

    Bericht van Gast do jan 22, 2015 4:26 pm

    Dag allemaal,

    Ik ben Vic, ben leerkracht elektriciteit,
    Mijn echtgenote jeannie is fotografe en in de winkel hebben we sinds vorig jaar een ARTEL Corridor pelletkachel geplaatst.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jan 24, 2015 7:30 pm

    Hallo Ik ben Philippe en ben nieuw op dit forum.
    Ik heb een stukje aan de woning bijgebouwd en het was ofwel vloerverwarming ofwel een lelijke radiator
    maar het is een Superior Cleo 6Kw geworden om deze uitbreiding snel en degelijk op te warmen. (ik heb ook altijd al, en nog een houtkachel gehad)
    De pellets die ik gebruik komen uit de Carrefour (Premium pellets Argricon Kwaadmechelen)
    Met deze pellets heb ik wel vrij veel en vrij snel as in de vuurkorf.
    Mvg
    Philippe
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van grossard.rob zo jan 25, 2015 9:22 am

    Aan alle nieuwkomers,

    Welkom op het pelletforum

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 28, 2015 7:45 pm

    Hoi, ik ben suwie en kom uit Noord Brabant en heb nu sinds 2 maanden een pelletkachel van edilkamin en tot nu toe heel tevreden over,
    ik stook nu een tijdje pellets van plopsan en hier over ook tevreden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast do jan 29, 2015 9:45 pm

    dag iedereen
    ik een mariu
    ik gebruikt green pellets
    ik gebruikt een palletkachel na advies van vrienden
    Groepjes aan iedereen cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Nieuw op het forum

    Bericht van Gast vr jan 30, 2015 2:02 pm

    Mijn naam is Alwin. Ik heb sinds ruim een jaar een pelletkachel merk Superior type Magda.
    Gekocht in Nederland bij Plan-it service 0,0
    De kachel doet het goed alleen brand hij m.i. te hard.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty pellet forever

    Bericht van Gast za jan 31, 2015 10:45 pm

    heb een cs thermos sara pelletkachel is intussen een 3-4 jaar oud.
    werk op zich goed, maar is wat lawaaierig met moment.
    verder hoop ik hier wat algemene info te vinden over het hoe en wat van een pelletkachel en de nieuwste snufjes.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 20 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:26 pm