Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 42 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 42 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
pedro
harrielok
Chriske
7 plaatsers

    Pelletkachel voor werkplaats


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31534
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van erwin vr dec 29, 2017 6:37 pm

    pas maar op met illegaal firmware aanpassen, voor je het weet een proces aan de broek van de fabrikant...

    harrielok bedoelt gewoon de snelheid van de rookgasventilator aanpassen aan de trek van de schoorsteen.
    nogmaals, de rookgasventilator zit in de kachel om onderdruk te maken zodat er verbrandingslucht naar de brandpot kan stromen.
    dat hij daarbij een beetje blaast is maar bijzaak...
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Chriske vr dec 29, 2017 7:04 pm

    Als ik het al zou doen, die firmware aanpassen, dan heeft niemand daar iets mee te maken en zou ik het alleszins niet aan de grote klok hangen. Trouwens zolang ik die kennis niet doorgeef of verkoop kan niemand mij iets doen.
    't Zal trouwens niet lukken omdat je moet vertrekken van een 'source file' die moet worden aangepast. En die files staan enkel op de laptops van de techniekers en in de fabriek natuurlijk.
    En via die mensen geraak je er ook niet aan. Als die beginnen werken en vertrekken bij hun firma moeten die een speciaal contract ondertekenen ter bescherming van het product, logisch. Heb het, toen ik zelf op de baan zat als technieker, ook moeten ondertekenen.
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Chriske ma maa 05, 2018 8:27 pm

    Einde van een 'mooi' verhaal...

    Gisteren een panne met diene Tectro, blijkt dat de temperatuursensor van de uitlaatgassen de geest gaf. Volgens de code op de display toch.
    PVG Belgium is contactadres als er zich een probleem voordoet met een Tectro. Als je dat intikt op het grote net kom je bij Qlima terecht.
    Net zoals vorige keer zeer vriendelijke mensen en na een minuutje had ik nu ook weer een technieker aan de lijn. Die wist me te vertellen dat ik de zoveelste was die dat probleem had, Ze hadden de laatste dagen letterlijk een massa gelijkaardige interventies moeten uitvoeren zodat ze compleet door hun voorraad sensoren zaten. Ze wachten momenteel op een zending van die sensoren vanuit Italië.
    Volgens diene gast had het te maken met een samenloop van omstandigheden, beginnende met de slechte atmosferische situatie waarin we zaten een paar dagen geleden.

    Ik vertelde hem dat ik een scherpe 'verbrande electronica reuk' ontwaarde als het probleem zich voordeed. Dat kan volgens mij helemaal niks te maken hebben met die sensor. (Ik weet toevallig hoe zo'n sensor in elkaar zit) Wat hij dan ook beaamde. Na uitmeten van die sensor bleek inderdaad dat die niet stuk was. Enige resterende mogelijkheid : mainboard... Vandaar die scherpe reuk dus...

    Kostenplaatje volgens diene technieker :

    - Standaard (om te komen dus!) 200€. Maar als je goed zoekt komt er wel ene die het voor 150€ doet.
    - Nieuwe mainboard 78€
    - Firmware (van mijn type kachel) inladen op diene mainboard 50€
    - Werkuren hangt af of een onderhoud nodig is, tunen kachel...

    Ik stel voor aan diene technieker, laden jullie 'mijn' firmware in een mainboard, stuur die op / of ik kom die ophalen. Dan hoef ik die 200€ en werkuren niet te betalen. Ik steek zelf diene mainboard wel, heb daar ervaring mee van tijdens 'een vorig leven' als technieker.
    NO WAY..!...er zou een technieker moeten langskomen want dat is onze manier van werken.

    Aankoop van die kachel was iets meer dan 700€, als ik me niet vergis.

    Bon, ondertussen staat de kachel buiten.....

    Morgen wordt er een Extraflame geleverd voor mijn werkplaats.

    Maar als ik momenteel alles op een rijtje zet maken we met de aankoop van die twee kachels(voor de werkplaats alleen dan) nog altijd winst, maar 't zal er net om spannen denk ik. De échte winst zal dus voor volgend jaar zijn. Als je al een leven lang elektrisch stookt dan bekijk je zo'n cijfers een 'tikje' anders.


    Einde verhaal dus...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van erwin ma maa 05, 2018 8:32 pm

    5 maanden gebrand en betalen voor een garantiegeval.
    ik zou nog de moeite doen hem in de brico door de deur te gooien.
    weegt toch bijna niets...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Chriske ma maa 05, 2018 9:37 pm

    Heho...!
    hold your horses...!

    Ik heb er zélf voor gekozen om met de ingebruikname  van die kachel géén technieker te laten komen. Wat normaal gezien wél gebruikelijk is bij die kachels. Ttz je word aangemaand om een technieker de kachel te laten controleren en afstellen. Als je die zelf 'inwijd', zoals ik deed, dan komt automatisch je garantie te vervallen. Daarover klaag ik helemaal niet.

    Het enige wat me mateloos stoort is dat ze zonder verpinken exuberant hoge bedragen vragen voor een redelijk eenvoudige interventie (diene mainboard swappen). Op diene mainboard staan slecht een 15 tal aansluitingen.
    Slechts 2 schroeven om de mainboard te verwijderen, aansluitingen die er heel makkelijk afgaan en er weer op. 2 schroeven er weer op en klaar.  Met een beetje goeie wil is die klus uitgevoerd op een kwartiertje. En dan mag al eens een paar van die aansluitingen eens een keertje verkeerd steken, wat volgens mij dan nog niet eens kan.

    Toevallig had ik zonet iemand aan de lijn die iemand kent die dit soort interventies doet op pelletkachels. Diene technieker zegt zelf, wij verdienen aan die kachels MASSA'S geld met herstellen. Je gelooft het niet...!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van erwin ma maa 05, 2018 9:42 pm

    op de link van bericht 118 kost een nieuwe tectro print 199€.
    maar de extraflame kachel is al gekocht zeker...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Chriske ma maa 05, 2018 10:21 pm

    yep
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van harrielok di maa 06, 2018 8:23 am

    Ik denk niet dat een technieker uit de school klapt over hoeveel er verdient wordt.
    Je moet wel je gereedschap laden er naar toe rijden etc voor soms 15 minuten werk.
    De mensen staan dan raar te kijken als er een bedrag in rekening wordt gebracht.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van erwin di maa 06, 2018 12:45 pm

    200€ voor ter plaatse te komen.
    en dan beginnen de betaalde werkuren pas te tellen.
    dat wordt een dure tectro gloeikaars voor wie ze niet zelf kan vervangen.
    een budgetkachel zeggen ze dan in de brico...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van harrielok di maa 06, 2018 1:08 pm

    Ja dit is inderdaad wel heel hoog Maar hoe zit het met de garantie Chriske?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van erwin di maa 06, 2018 1:11 pm

    hij heeft de tectro kachel niet laten opstarten door een qlima technieker.
    dan vervalt de garantie maar dat wist hij, spaarde daarmee wel 200€ uit...

    strafste is wel dat PVG/qlima belgium in schoten zit op 13 km van Chriske.
    ze kunnen bijna met de fiets komen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Mauritsius di maa 06, 2018 1:20 pm

    Allemaal waar! Eens er met personeel gewerkt word is alles enorm duur in ons klein landeke.
    Vervoer , uurloon , onkosten allerlei...
    Voor garantie kan ne goede commercant tegenwoordig ook al een verzekering afsluiten.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van harrielok di maa 06, 2018 1:34 pm

    Ja en dan denk je een goedkope kachel gekocht te hebben, zodra er wat moet gebeuren kun je betalen.
    Vaak weten de klanten dit niet.
    Ik stel altijd de kachel in bij de klant en laat deze voor het eerst branden zonder extra kosten


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel voor werkplaats - Pagina 8 Empty Re: Pelletkachel voor werkplaats

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 2:49 am