Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Jef
steven
player
7 plaatsers

    inox schouw


    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 1426
    Registration date : 15-03-09

    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Philip di nov 24, 2009 11:12 pm

    jep jep
    en onder plafond naar buiten he ^^
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van player do nov 26, 2009 7:25 am

    Tja, mijn schouw komt uit op m'n zuidelijke muur waar de wind in kon blazen ZZW wind afgelopen maandag.
    Sinds dinsdag heb ik de kachel weer aan en merk niets van de wind die er nog steeds is.

    Blijkbaar alleen opletten met harde windvlagen.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 1:50 pm

    Hallo,
    Naar aanleiding van al de informatie die ik hier lees ivm inox schouwen heb ik zelf een paar vraagjes. Mijn schouw (nieuwe)zit centraal in huis en bestaat uit vuurvaste potten van 20X20 en is tss. de 10 en 11 meter hoog. De potten zijn 6cm dik geisoleerd. Mijn verkoper/installateur raadt aan een enkelwandige inox buis (van 80mm) in de schouw te voorzien en de ruimte tss. buis en potten volledig op te vullen met een isolatiemateriaal. Dit voor een ecotec model. Is dit de beste/correcte manier?
    Bij voorbaat dank.
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van krista zo nov 29, 2009 1:56 pm

    Mijn schouw is ook met potten en er zit geen buis in.

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 2:07 pm

    swarts

    ik zou vaste buizen gebruiken van 100mm wegens de hoogte
    de schoorsteen zou ik bovenaan hermetiscch afsluiten /bovenste deel (1 meter)van de schoorsteen opvullen met glaswoll
    dan kun je de aanzuiglucht voor de verbranding in je schoorsteen steken (metertje hoog)
    op zolder maak je een opening in je schoorsteen

    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 5:27 pm

    aan Swarts, dit is een veel gebruikte methode. De ruimte tussen buis en potwanden wordt dan volgestort met perlietkorrels. Uw installateur weet met wat hij bezig is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 5:29 pm

    ik heb mijn buis teug in gekort en uiteinde gedaaid n nu geen poblemen mee gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 4:20 pm

    Hallo,
    Eens een vraagje met die schouwen enzo,..
    Wij zouden een stuk bijbouwen aan ons huis (plat dak).
    De pelletkachel zouden we dan plaatsen aan de muur tussen de nieuwbouw en het bestaand huis(Dus niet aan een buiten muur)
    De architecte zegt dat ik dan best een buis (schouw) zou steken die hoger komt als mijn bestaande woning.
    Dat zal dus totaal geen zicht zijn...Is zo wat een 8 m en er zitten daar wel vensters..
    Iemand een idee of ervaringen?

    Elisabeth
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 8:06 pm

    elisabeth

    kan de buis niet langs de binnenkant van het bestaand huis geplaatst worden



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 8:38 am

    Elisabeth,

    Bij ons thuis staat de cv ketel ook in een aangebouwt gedeelte van het huis (ook met platdak) en daar staat er ook een schouw van 4 m op dit moet, het heeft te maken met de verbrandingsgassen, de hoogte wordt bepaalt door de top hoogte van huis en de gevormde hoek van het dak van het bestaande huis. hoe verder je van het bestaande huis gaat hoe langer de schouw. dit alles is normaal terug te vinden in de installatiegids het de kachel.

    vinni
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 10:15 am

    hier staat onze kachel ook en het oude gedeelte, n.l. de huiskamer tegen ons huis is een stuk aangebouwd, nu is dat de keuken , de kachel staat in de kamer in een hoek en de kachelpijp gaat eerst omhoog ongeveer tot aan het plafond dan door de oude muur komt in de aanbouw uit boven de keukenkasten dan omhoog door het platdak ,en op dat dak is er nog een pijpje , schat een 80centimeter , nu is het wel zo dat de buren geen aanbouw hebben dus de pijp staat niet ingebouwd tussen gebouwen , en het werkt hier zo prima
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast ma feb 22, 2010 4:13 pm

    hallo iedereen,

    wij zijn in de running om ons een pelletkachteltje aan te schaffen... ik heb zelf mijn schouw al deels gezet, maar heb toch nog een vraag ivm het merk 'Poll'. Kent iemand dit merk? weet iemand een deftige verdeler (belgie)?

    voor ons kacheltje denk ik da we eruit zijn... waarschijnlijk een MCZ ego air



    grt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast za maa 13, 2010 3:03 pm

    Hallo iedereen,

    Wij zouden ook graag een pelletkachel installeren, maar de verschillende offertes doen ons twijfelen.
    De kachel komt tegen een binnenmuur, rookkanaal gaat 6m omhoog door een vide in het huis door het dak. De ene zegt dat we best een dubbelwandige buis steken van 80 en de laatste 2 m 115 andere beweren dan weer dat een enkelwandige buis ok is tot aan het dak omdat we binnen zitten en dan overgaan op een dubbelwandige en een derde wil een enkelwandige zetten van 115 en nadien een dubbelwandige van 115. Help ik kan er niet meer aan uit. De prijzen verschillen uiteraard enorm.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast za maa 13, 2010 4:46 pm

    Naar mijn mening heeft de tweede gelijk, buiten heb je kans op condensering van de rookgassen door de koude dus dient er dubbelwandige buis te staan, binnen heeft de koude geen invloed op de buis aangezien het binnen niet zal vriezen veronderstel ik toch. dan geeft die enkelwandige buis toch ook nog wat extra warmte aan de ruimte af. Wat de diameter betreft kan diameter 100 beter zijn in het geval van een zeer hoge schouw, hoog wil zeggen meer dan 9 meter buis.

    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 2:18 pm

    Hallo
    mijn centrale verwarming werkt met een mazoutbrander en inox dubbelwandige schouw. Nu sinds een aantal weken wordt mijn schouw op een meter van de grond gloeiend heet langs de buitenkant.
    Op wat duidt dit en kan een inox schouw beschadiging oplopen door deze hitte ?
    kan iemand met helpen en raad geven aub ?
    bedankt
    pat
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 5:08 pm

    Kan het zijn dat er condenswater tussen de twee buizen geraakt ?Dat gaat koken, verdampen en hogerop terug condenseren en naar beneden lopen.
    ?? Gaatje boren onderaan de bubbele mantel in koude toestand en bekijken ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:14 pm

    pat

    is dat een dubbelwandige GEISOLEERDE inox buis ?
    op 1m hoog is dit niet aan een koppeling waar de buizen ineen schuiven ?



    GR fleur

    Gesponsorde inhoud


    inox schouw - Pagina 5 Empty Re: inox schouw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:52 pm