van Gast di nov 30, 2010 12:06 am
Hallo,
Ik heb vorige week mijn MCZ Musa Hydro 22,3kw gekocht, ik heb al meerdere vragen gepost en ook antwoorden gekregen op diversen nvragen, waarvoor mijn dank.
Toch wil ik nog een keer mijn situatie schetsen:
Ik woon in een vrijstaand huis van 2009 wat zeer goed is geïsoleerd is, deze kachel wordt aangesloten op het bestaande cv systeem. ik wil de volgende ruimtes verwarmen:
Woonkamer oppervlakte 50m2 en 120m3 voorzien van 3 radiatoren met een waarde van 6kw in de woonkamer staat ook de MCZ die
4,3kw warmte afgeeft aan de ruimte omdat de woonkamer snel op temp is heb ik 2 radiatoren uit gezet.
Verder is er nog een woonkeuken, bijkeuken en studeerkamer en hal met de oppervlakte van 90m2 en 235m3 voorzien van vloerverwarming in 9 groepen met een waarde van 10,5kw, deze vloerverwarming staat ingesteld op 40graden.
Tevens wil ik op de 1e verdieping nog 3 kamers verwarmen met 3 radiatoren, deze 3 kamers zitten in een apart circuit met een eigen klep.
De installateur heeft een retourtemperatuur begrenzer geplaatst. Volgens een aantal onder jullie is dat een goede keuze, maar toen die bypassklep er tussen zat werden de radiatoren niet warm, alleen de vloerverwarming werd warm maar niet warmer dan 30 graden en de kachel ging vaak moduleren.
Vandaag heeft de installateur de retourtemperatuur begrenzer er tussenuit gehaald, en nu worden de radiatoren wel warm... maar de kachel staat zo hard te branden en maakt zoveel geluid dat het zelfs hinderlijk is, zelfs als ik de begaande grond dicht zet door de klep dit te zetten en de kachel alleen 3 radiatoren boven moet verwarmen. Buiten hoor je zelfs op 50 meter afstand de rookgasafvoer een brommend geluid maken en er komt constant rook en vonken uit de rookgasafvoer.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Gr.
Remco