Je hebt er zeker goed aan gedaan de man van Fero te laten komen!
De tweede foto .....zo moet het zijn , buis naar BOVEN MET EEN CAPOOTJE OP
Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
frue66 schreef:ss schreef:Ik heb ook de indruk dat hier heelwat problemen zijn, of ligt het aan de beperkte ervaring van de installateurs?
Groeten,
ss
@ss
ik denk het laatste... de beperkte ervaring van de installateur, zeker in NL. Niets ten nadele van de beste man maar ik denk dat er zoveel instellingen zijn en elke CV installatie is weer anders. Morgen komt er een MCZ monteur van de firma Fero naar m'n MCZ musa hydro kijken.
jl schreef:frue66 schreef:
@ss
ik denk het laatste... de beperkte ervaring van de installateur, zeker in NL. Niets ten nadele van de beste man maar ik denk dat er zoveel instellingen zijn en elke CV installatie is weer anders. Morgen komt er een MCZ monteur van de firma Fero naar m'n MCZ musa hydro kijken.
hoi
en zijn de problemen nu opgelost ??
dus dat was de fout zo,n muurdoorgang alleen ??
aan de kachel is er niets veranderd ??
zo zie je maar dat het nog eens bewezen is dat een rechte muurdoorvoer GEEN goeie uitlaat is
en zeker niet met nog een elleboog naar beneden
mvg jl
ss schreef:
frue66 schreef:Nog een paar parameters van de kachel:
water temp 70 graden
thermostaat van de kachel 25 graden
pellets zijn van De Lange
Pellet toevoer staat op -1
Ventilator draait op 1700 rpm
Gemeten lucht 203 lpm
Temp rookgasafvoer 107graden
tijd van de wormwielmotor 4,6sec
frue66 schreef:Ik vind de rookgasafvoer fan nog steeds veel geluid maken bij 1800 toeren is er ook nog een vervelende brom te horen. Als ik de rookgasafvoer door het dak doorvoer, zou dit dan verholpen zijn? Bij 1300 toeren is de brom trowens weg. Of zou een dubbelwandige pijp al helpen?
http://yfrog.com/5nfoto2mmj
Gr.
Remco
Block schreef:Zal wel een groot verschil kunnen geven. Je hebt nog steeds geen trekkende schouw hé.
frue66 schreef:Ik vind de rookgasafvoer fan nog steeds veel geluid maken bij 1800 toeren is er ook nog een vervelende brom te horen. Als ik de rookgasafvoer door het dak doorvoer, zou dit dan verholpen zijn? Bij 1300 toeren is de brom trowens weg. Of zou een dubbelwandige pijp al helpen?
Gr.
Remco
Gr.
Remco
Block schreef:Zal wel een groot verschil kunnen geven. Je hebt nog steeds geen trekkende schouw hé.
black schreef:ofrue66 schreef:@jl
de kachel is ruim 23kw en de radiatoren in de ruimte van de kachel staan uit omdat de kachel ook nog ruim 4kw afgeeft... de vloerverwarming die de kachel nog moet verwarmen is ongeveer 11kw. ik heb dus nog ruim 6kw over.
gr.
remco
Je kunt beter de radiatoren in de zelfde ruimte weer open zetten.
Een 23kw is meer dan genoeg voor een woning.
Maar als de kachel het alleen moet doen zonder de radiatoren moet hij te had werken.
En maakt daarom waarschijnlijk ook veel geluid.
Ik zelf heb thuis een musa hydro 15kw en verwarmd mijn hele huis 350m3 zonder probleem.
Gr Black