Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+35
krusty
Toon-Viviana
alainvanackere
makhila
MCZ SUITE AIR
Ikzelf
boxke
arjan.moes
mantas
nick1
pollydor
Fleur
john-159
Hans52
turkoois
Philip
Block
theelion
flair
peter van den Branden
atlasgust
Hendrik
spydi
erwin
ss
niel
kvkkvkkvk
Annejanne
plejo
Uthrex
Jef
Relax
stoffel
pedro
steven
39 plaatsers

    Zelf jaarlijks onderhoud doen


    john-159
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 134
    Registration date : 07-03-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van john-159 wo feb 29, 2012 8:28 am

    Ook ik ben van plan het groot onderhoud zelf te doen, zoals Hans52 zegt is er volgens mij geen enkel probleem i.v.m. de garantie.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Fleur wo feb 29, 2012 9:05 am

    @ hans52

    lag er veel as onderaan in de schoorsteen ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Hans52 wo feb 29, 2012 1:50 pm

    @ Fleur: zowel in de afvoerbuis van de rookgassen naar de schoorsteen (+- 0,5 meter) als onderaan in de schoorsteen zelf was er weinig as te bespeuren... gewoon met de stofzuiger proper gemaakt al was dat zelfs volgens mij nog niet nodig. De meeste as zat in de hoeken en kantjes onder de warmtewisselaar, daar waar het zich wat kon ophopen, maar dan ook toch niet zo overdreven veel.

    vr gr Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast wo apr 11, 2012 9:45 pm

    heb een huis gekocht , stond hier een ecowood palletkachel ingebouwd
    ben daar wel zeer tevreden van maar zou graag es onderhoud daar laten van doen
    iemand een idee waar ik daar best voor kan bellen , heb gebeld naar desender in aartrijke al drie keer maar hebben blijkbaar geen werk nodig en toch komt die kachel van daar
    regio ichtegem gr steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast do apr 12, 2012 6:42 pm

    Wel moet zeggen, mijn pellet stoof, was in 1 van de rook kanalen de kuis/schraap schuif geblokkeerd en even later ging hij ook raar rammelen, precies of er was een ventilator uit belanche ............, garantie was het nog, dus even gebeld, ik ben tevreden en snel geholpen, 100% tevredenheid over de vriendelijke en geboden vakkundige oplossing (althans voor mij toch je kan niet voor andere mensen spreken) ik heb dan even ook ineens groot onderhoud laten verrichten en zeer goed op gelet, dus...........

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van steven do apr 12, 2012 8:44 pm

    Pyra,

    Bel deze eens: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Stuur geen mail want dan gaat het minder vlot.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast vr apr 13, 2012 1:42 pm

    Ik ga de eerste keer iemand laten komen en dan goed zien hoe dat werkt,als je beetje handig bent kan dat niet moeilijk zijn en in mijn geval als ik vroeger auto motoren en versnellingsbakken kon onderhouden en herstellen zal dit ook wel lukken denk ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma apr 23, 2012 11:02 am

    Eerste groot onderhoud zal pas na volgende winter worden,dit jaar zal ik zelf wel wat onderhoud doen volgens handleiding van kachel,en dat omdat de kachel hier eerst pas twee weken brand..

    Wel één vraagje want zeggen in handleiding dat je de pelletbak en worm moet leegmaken,maar hoe krijg ik die pellets uit die worm,of worden die gewoon eruit gezogen met stofzuiger,en wat kun je gebruiken om platen in te spuiten tegen roest.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van erwin ma apr 23, 2012 10:22 pm

    pelletbak leegmaken en kachel laten branden tot hij uitvalt, dan is de worm leeg...
    tegen roest helpt inspuiten met WD40, maar of dit nodig is bij een kachel??


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast di apr 24, 2012 9:21 am

    Ja staat toch in de handleiding om iets te spuiten als ze niet brand tegen bescherming voor roest.
    Gaat dan over de brandplaten die in de kachel staan.
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Hans52 di apr 24, 2012 1:43 pm

    Als alternatief voor het laten leegbranden heb ik op mijn kachel een functie in het menu waarbij ik de worm continu kan laten draaien. Oorspronkelijk bedoeld om de worm te vullen bij een eerste lege start maar kan dat evengoed gebruiken om de worm te laten leeg draaien.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast wo apr 25, 2012 8:08 am

    Zal eens in mijn handleiding kijken of ik die mogelijkheid ook heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast do apr 26, 2012 6:53 pm

    Ze zijn hier vandaag een onderhoud komen doen bounce , weet het niet maar dit staat wel niet in mijn handleiding scratch , ze hebben dus de kachel gewoon terug volledig gedemonteerd en mee naar buiten genomen, er zijn dingen zuiver gemaakt die ik normaal niet zie of aankom. Na iets meer dan een uur zijn ze terug binnen gekomen met mijn pelletje en hebben ze dat schoon terug op zijn plaats gezet en in elkaar geknutseld. Ze hebben dit met 2 gedaan en ik heb 115 eurokes betaald.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van pedro vr apr 27, 2012 9:10 am

    Marinake,hoelang heb je de kachel al?Ze hebben u toch verwittigd voor ze kwamen?Of u hebt ze toch zelf gebeld Laughing

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast vr apr 27, 2012 9:32 pm

    Mijn kachel heeft sinds haar eerste start van november 2010 zelfs geen groot onderhoud gehad. Moet zeggen, heb nog geen noemenswaardige problemen gehad. Maar ik hou me wel strikt aan het onderhoud dat is voorgeschreven door Superior.
    Moet dit jaar toch eens wat harder achter mijn leverancier aan gaan lopen.

    Pesno
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van steven vr apr 27, 2012 10:32 pm

    zou het toch eens laten doen.

    schouw al gekuist?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast za apr 28, 2012 9:19 pm

    Nee, schouw is ook niet gekuist. Zou mijn leverancier ook doen. Ik haal er wel regelmatig het deksel onderaan af om het (beetje) as er uit te halen.

    Pesno
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: jaarlijks onderhoud

    Bericht van pollydor di mei 08, 2012 8:38 am

    is het mss ergens mogelijk een uitleg van onderhoud te verkrijgen per merk? Als ik zie wat een onderhoud kost val ik steil achterover affraid


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast di mei 08, 2012 9:01 am

    Voor een MCZ is dat niet zo moeilijk, het groot onderhoud staat duidelijk beschreven met afbeeldingen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van pedro di mei 08, 2012 9:24 am

    Of de eerste keer als ze het onderhoud komen doen,goed kijken en dan nadoen Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van nick1 di mei 08, 2012 12:14 pm

    Pedro....op voorwaarde dat het onderhoud volgens de regels van de kunst is uitgevoerd dan. Wink


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van pedro di mei 08, 2012 4:42 pm

    Ja das ook waar,maar meestal doe je het onderhoud dan nog beter(lees grondiger) omdat je meer tijd hebt dan de technieker Wink


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Jaarlijks onderhoud

    Bericht van pollydor di mei 08, 2012 9:40 pm

    het onderhoud beschreven in de handleiding voor een MCZ SAGAR bestaat er enkel in om 6 onderdelen te verwijderen Shocked
    wat met de binnenkant van de kachel zoals ventilators e.d., rookkanalen , enz... Wat ik graag zou bekomen is een beknopte
    uitleg hierover. Ik denk dat ieder onderhoud per merk en uitvoering verschillende punten heeft die extra aandacht vereisen
    Misschien de eerste maal laten uitvoeren door een bekwaam persoon en goed de What a Face openen Laughing


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast do mei 10, 2012 10:19 am

    Onderhoud van verschillende merken van kachels kan toch niet veel verschillen want in iedere kachel zitten dezelfde onderdelen.
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: jaarlijks onderhoud

    Bericht van pollydor do mei 10, 2012 12:28 pm

    wel Jommeke hier schuilt mijn vraag, welke onderdelen behoeven onderhoud Question
    en waar kan ik een deftige uitleg hierover bekomen


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4419
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van krusty do mei 10, 2012 12:44 pm

    In je verplichte nederlandstalige bijgeleverde handleiding !!

    Gesponsorde inhoud


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 6 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 2:59 pm