Hallo allemaal,
Houtverbrandinssystemen die in aanmerking komen voor belastingsvermindering ?
Hier de regel zoals hij staat op ENERGIESPAREN
Welke zijn de voorwaarden voor fiscaal voordeel bij vervanging?
* de stookketel moet geplaatst worden door een geregistreerde aannemer
* de geregistreerde aannemer
o bevestigt dat hij de oude installatie vervangt en vermeldt de beschikbare kenmerken van de oude stookketel (merk, type, serienummer van het toestel);
o duidt de woning aan waar de werken zijn uitgevoerd;
o bevestigt dat op de nieuwe ketel de EC-markering is aangebracht en dat de installatie in overeenstemming is met het KB van 18 maart 1997 betreffende de rendementseisen voor nieuwe olie- en gasgestookte centraleverwarmingsketels
o bevestigt dat de schoorsteen in overeenstemming is met het nieuwe systeem van de verwarming;
* voor stookketels op hout bevestigt de geregistreerde aannemer dat
o deze beantwoordt aan de norm EN12809;
o ze automatisch worden geladen en uitsluitend hout of niet-behandeld samengedrukt hout als brandstof gebruikt worden;
o het rendement van de ketel bij nominaal vermogen nuttig vermogen ten minste 60% bedraagt in overeenstemming met de rendementseisen die zijn opgenomen in de norm EN303-5;
Welnu mijn vraag ivm PELLET ketels.
Zijn er pelletkachels met CV functie en PELLET-CV ketels die voldoen aan deze normen en zodoende zijn de installatie hiervan zowel als de aankoop FISKAAL in te brengen?
Ervaringen hiermee had ik graag geweten ?
Houtverbrandinssystemen die in aanmerking komen voor belastingsvermindering ?
Hier de regel zoals hij staat op ENERGIESPAREN
Welke zijn de voorwaarden voor fiscaal voordeel bij vervanging?
* de stookketel moet geplaatst worden door een geregistreerde aannemer
* de geregistreerde aannemer
o bevestigt dat hij de oude installatie vervangt en vermeldt de beschikbare kenmerken van de oude stookketel (merk, type, serienummer van het toestel);
o duidt de woning aan waar de werken zijn uitgevoerd;
o bevestigt dat op de nieuwe ketel de EC-markering is aangebracht en dat de installatie in overeenstemming is met het KB van 18 maart 1997 betreffende de rendementseisen voor nieuwe olie- en gasgestookte centraleverwarmingsketels
o bevestigt dat de schoorsteen in overeenstemming is met het nieuwe systeem van de verwarming;
* voor stookketels op hout bevestigt de geregistreerde aannemer dat
o deze beantwoordt aan de norm EN12809;
o ze automatisch worden geladen en uitsluitend hout of niet-behandeld samengedrukt hout als brandstof gebruikt worden;
o het rendement van de ketel bij nominaal vermogen nuttig vermogen ten minste 60% bedraagt in overeenstemming met de rendementseisen die zijn opgenomen in de norm EN303-5;
Welnu mijn vraag ivm PELLET ketels.
Zijn er pelletkachels met CV functie en PELLET-CV ketels die voldoen aan deze normen en zodoende zijn de installatie hiervan zowel als de aankoop FISKAAL in te brengen?
Ervaringen hiermee had ik graag geweten ?