hobbymachine schreef:Sommige rijden hier met hoge snelheid de bocht uit, en al heb ik zonnepanelen en kon ik verwachten dat de snel gemaakte winst niet kon blijven duren, dan is het nu toch wat gortig !
Er is geen enkele leverancier die moet betalen om stroom op het net te zetten, dat doet de eindgebruiker door betaling aan Eandis (of een andere netbeheerder) via de factuur van zijn leverancier. Waarom moet IK (particulier) dan gaan betalen daarvoor ? En waarom in de vorm van een heffing die NIET naar de netbeheerders zou gaan maar rechtstreeks in de zakken van de Vlaamse regering ?
Wie komt er nu eigenlijk geld tekort, Netbeheerder of Chris Peeters ( Freya ???) ?
Bovendien Erwin, het heeft helemaal niks te maken met GSC's ofte certificaten want die blijven hun volledige waarde behouden.
Geen ramp hoor want op de 4 jaar dat die panelen er liggen zijn ze voor 50% afgeschreven MAAR het zou op een eerlijker manier kunnen gebeuren. Er zijn op de beurs ook van die gouden periodes maar af en toe zwarte ... centen investeren houdt risico's in ! Met een spaarboekje maak je die banken weer rijk, ze lenen jullie geld aan Portugal tegen 20% > moet er geen zand zijn ?
jij bent dan ook geen leverancier hobby, maar een particulier en die moeten dus wel betalen voor het gebruik van de bestaande infrastructuur.Dus als jij stroom terugstuurt zou jij moeten betalen voor de hoeveelheid die je terugstuurt net zoals wij betalen voor de hoeveelheid die bij ons geleverd wordt.