Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty ff voorstellen

    Bericht van Gast ma mei 12, 2014 11:31 pm

    Hoi iedereen,

    Wij zijn Ann en Patrick.
    We overwegen om van een kolenkachel over te schakelen naar een pelletkachel.
    We zijn nog niet 100% overtuigd.
    Dus de zoekfunctie zal hier handig zijn  Smile
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van grossard.rob di mei 13, 2014 12:04 am

    @ Luna,

    Welkom op het forum. Gebruik grondig de zoekfunctie over de kachels en de verkopers en je zal heel gericht kunnen zoeken. Maar vooral werkende kachels gaan bekijken zodat je een volledig beeld hebt.

    Mvg

    Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di mei 13, 2014 11:52 am

    Hallo allemaal,

    Ik ben Freek en heb sinds begin dit jaar een pelletkachel van edilkamin. Het huis wat we hebben gekocht werd opgeleverd met elektrische verwarming dus wilden we een iets meer energiebewust systeem. Dat is de pelletkachel geworden. Daarnaast is het ook wel veel aangenamer, de warmte van de kachel..

    Ik heb dit forum gevonden toen ik aan het googlen was naar pelletkachels. Ik gebruik namelijk hardhout pellets met veel hars op het moment en die lijken beter te branden maar met een ander soort asresten. Ik ga nu eens het forum doorspitten en me inlezen in de verschillende soorten pellets die er zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di mei 13, 2014 7:35 pm

    Ik ben annick. Ik heb ondertussen 2 pelletkachels, waar ik heel tevreden over ben. Ik brand pellets van green energy. Deze gaan heel goed in de kachels.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van grossard.rob di mei 13, 2014 7:47 pm

    Welkom Freek en Annick,

    Veel leesplezier op het forum.

    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty wendyenbart

    Bericht van Gast wo mei 14, 2014 8:53 am

    dag allen,
    We zijn Wendy en Bart woonachtig te Diest (Schaffen).
    Dit forum leren kennen door een collega van mijn vriend.
    De bedoeling is o.a. info te vergaren betreffende onze kachel.
    Ook wensen we misschien deel te nemen aan de groepsaankoop.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pellbox do mei 15, 2014 10:20 pm

    Welkom op het forum.


    Pellbox
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo mei 18, 2014 8:06 am

    hallo
    ik ben kristoff en heb al een jaar een pelletkachel wij zijn daar heel content van hebben al een jaar goedkoop verwarmt en is beter voor het millieu heb deze website gevonden door vrienden en heb mij onmidelijk ingelogt
    supper dat jullie groepsaankoppen doet veel succes robby daarmee
    groetjes aan iedereen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo mei 18, 2014 9:10 pm

    Dag Allemaal,

    Ik ben overgeschakeld van een houtvuur naar een palletkachel.Was het sleuren met het hout een beetje moe,en had er veel vuil mee in de woonkamer.Daarom zijn we overgeschakeld naar een palletkachel.

    mvg Rudy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty beste allemaal ik ben erwin58

    Bericht van Gast di mei 27, 2014 11:59 am

    Laughing beste allemaal ik ben erwin58 en ben hier terecht gekomen na even zoeken op het internet
    ik ben reeds 4 jaar in het bezit van en Sideros pelletkachel en ben hier zeer tevreden over alleen al dat deze kachel tegen elke buitenmuur geplaatst kan worden omdat deze zijn lucht in de kamer neemt en er dus enkel en pijpje van 80 diameter
    nodig is voor de schoorsteen
    Ik verwam nu met naturkraft pellets en vindt deze zeer goed weinig stof en zeer weinig assen (250 euro per pallet )

    Met vriendelijke groeten

    Erwin58
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro di mei 27, 2014 1:59 pm

    Welkom op het forum Erwin58!

    Mvg,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo mei 28, 2014 8:37 am

    Hallo,

    Reeds lid van het Forum sinds eind 2008 maar de laatste jaren minder actief geweest.
    Sinds 2007 draaien wij hier op een SolarFocus TherminatorII ketel. Dat is een combinatieketel die kan omgeschakeld worden, met enkele manuele handelingen, tussen pellets en brandhout. Nog steeds zeer tevreden over.
    Wat pellets betreft hebben we een redelijk aantal verschillende merken uitgeprobeerd met wisselend succes. Sinds begin vorig jaar overgeschakeld op Green Energy pellets tot grote tevredenheid.

    Groetjes,
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty valentina

    Bericht van Gast ma jun 02, 2014 10:32 pm

    Hallo
    Mijn naam is Valentina en ik ben van plan om mij een pelletkachel aan te schaffen.
    Daar ik woonachtig ben te Laarne ben ik van plan om eens een kijkje te nemen bij Pellet Bio Heating.
    Ik heb reeds meerdere buren die daar hebben gekocht en allen tevreden zijn .

    MVG
    Valentina


    Laatst aangepast door erwin op ma jun 02, 2014 11:24 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Hallo

    Bericht van Gast wo jun 04, 2014 4:19 pm

    ben kurt en nieuw hier.
    Hier staat blijkbaar veel info over pellets. Mijn leesplezier is dus verzekerd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Marc den Duiker

    Bericht van Gast wo jun 04, 2014 5:06 pm

    Goedemiddag iedereen, even voorstellen
    MarcDW en woonachtig in Zomergem.  
    Zins februari eigenaar van een Edilkamin Moon daar mijn hout voor de houtkachel op was. Voorlopig zeer te vreden van.
    Ik ben begonnen met een palet pellets van de kachelleverancier maar zal dit jaar meedoen met de groeps aankoop.
    M.Vr.Gr.  Marc
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pellbox wo jun 04, 2014 8:12 pm

    Welkom alle twee hier.

    als je iets zoekt, gebruik dan zeker "zoeken" links boven.  Zo kan je veel terug vinden.


    Pellbox
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di jun 10, 2014 10:02 am

    Graag stel ik me even voor. Ik ben Domi en sedert 1 jaar hebben wij een Blue Fire (13Kw) in ons bezit.
    Door de dure stookolieprijzen zijn we gaan rondkijken en kwamen we uit bij de pelletkachels. We hebben er eentje gekocht en er nog geen dag spijt van gehad.
    Het is gewoon een aanrader! Laughing 

    Met vriendelijke groeten,
    Domi

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jun 13, 2014 7:30 pm

    Hallo,
    Mijn naam is Pascal
    Ik heb sinds december anselmo cola Topfire 70

    Ben zeer tevreden met deze pellekachel
    Woon in een huis uit 1918 zonder spauwmuur isolatie
    ramen zijn wel allemaal vervangen door kunstof en dubbele beglazing
    Voorste gedeelte van de kamer is 4,20x4,20 achterste gedeelte kamer is 8x5
    en beiden zijn 3 meter hoog. Er is ook een (deur) opening naar de keuken en
    die is 5,5x2,6 en die is 2,6 meter hoog.

    Afgelopen winter werd dit zonder problemen verwarmd smorgens een half uur tot een uur op het
    hoogste vermogen en daarna hield hij het op vermogen 1 de hele dag en avond bij.

    Heb veel nuttige informatie op de site kunnen vinden

    Mvg
    Pascal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty lekje

    Bericht van Gast ma jun 16, 2014 2:54 pm

    dag, ik ben nieuw op het forum en in de pellet wereld.
    Ik heb na lang zoeken gekozen voor een Edilkamin pellinsert 54.
    Deze past het best in mijn bestaande schouw.
    Ik ben er enkel nog niet uit welke verkoper ik ga nemen, als ik hier op het forum lees zitten er veel goede bij maar ook veel mindere.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jun 18, 2014 5:26 pm

    Hallo,volg al een tijdje stiekem mee,maar wou het officiële maken
    Heb nog geen pelletkachel maar zou mij er voor de winter er eentje willen aanschaffen.
    Houtkachel word dus vervangen, dus ben op zoek naar een pelletkachel die er ongeveer het zelfde uitziet,
    niet modern aangezien landelijke interieur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast vr jun 20, 2014 8:19 pm

    Hallo, ik ben Tom en omdat ik opzoek was naar andere cv systemen buiten mazout, gas en een warmtepomp en zo kwam ik uit op een pelletketel.
    En via google ben ik dan op dit forum uitgekomen en wil me verder verdiepen in de pelletmaterie en wil ik verdere kennis opdoen over pellets en over pelletketels.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jun 21, 2014 10:28 am

    Hallo,
    Ook ik ben op zoek naar een pelletkachel. Na veel zoeken via google lijkt een kachel met CV-functie zeer interessant. Omdat een en ander me nog niet helemaal duidelijk is ben ik lid geworden van dit forum. Meningen van mensen met ervarining kunnen helpen bij de juiste keuze.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro za jun 21, 2014 1:19 pm

    Rekke ,
    welkom hier. in de verschillende topics kun je wss wel meer info vinden op uw vragden,anders reageren in het desbetreffende topic zal je wss wel wat wijzer maken!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Even voorstellen,

    Bericht van mikelbikel do jun 26, 2014 11:08 am

    Hallo iedereen, ik ben Michel en woon in een oud en redelijk slecht geïsoleerd rijhuisje te Gent.
    Ik heb sinds een jaartje een Edilkamin Tiny staan. Heb lang getwijfeld of ik bij gas zou blijven of overstappen naar pellets.
    Bij renovatiewerken beslist om mijn schouw in de living weg te breken, voornamelijk om plaatsgewin. Dus had ik liefst een kachel met de uitlaat recht naar boven. Bij gaskachels was er echter weinig keuze, alsook moest er een speciale flexibel in de schouw voor zowel luchttoevoer en rookafvoer voorzien worden. Door het mooi en strak model, dan toch voor de Tiny gegaan met een dubbelwandige flexibel door de schouw naar boven. Voorlopig tevreden met de werking maar het was dan ook een zachte winter...
    Ik ben hier terechtgekomen tijdens mijn zoektocht naar pellets. Reeds een paar dagen lees ik hier de topics, en heb al heel wat interessante onderwerpen gelezen, en hoop hier nog veel te weten te komen! Ik hoop ook in de toekomst hier iets te kunnen bijdragen...
    heel happy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jun 27, 2014 1:31 pm

    Hallo beste pellet stokers,
    Ik ben ruim twee jaar bezig net pelletkachels de eerste een Haas & Sohn Pelletto 417.08 een prachtig stille kachel maar iets te weinig instelmogelijkheden. In 1 jaar van 2900 M3 gas naar 700 m3. Dus wel je snel besparen!

    Na het plaatsen van zonnepanelen had ik ook nog een overschot aan KWh dus geinvesteerd in een warmtepomp op lucht die de warme opgehoopte lucht van de pelletkachel uit de hoek van de kamer gebruikt om een vat van 300 l te verwarmen. Ook was het de bedoeling de vloerverwarming te koppelen maar de warmte pomp kon niet 100 m2 vloer verwarmen te weinig capaciteit.

    Dus moest de Haas & Sohn plaats maken voor een CV gestuurde pellet kachel van Calux. En jawel staat nu net te draaien bij buiten temeperaturen van 20 graden. lekker binnen zitten bij 25 graden om hem in te regelen. Maar de eerste bevindingen Super!!! De Kachel verwarmt de warmtepomp (Hewalex met twee warmtewisselaars) de vloerverwarming en de radiatoren in de rest van het huis en met stralingswarmte van de kachel zelf de serre.

    Laat de winter maar komen. Nu nog de juiste pellets inkopen de Xylo pellets leveren te weinig kW. Ik denk dat het de Elite pellets worden maar met German pellets heb ik ook goede ervaring
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty nieuwsgierig

    Bericht van Gast do jul 03, 2014 2:14 pm

    hoi, ik ben luc en ben sinds gisteren lid van jullie forum.ik kom uit genk in belgie en ben nieuwsgierig wat er zich zoal doet op gebied van pelletkachels en pellets  Laughing 

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 15 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 4:36 pm