Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+66
Mmuis
TimV
haas
Rayke
Raf
RONIEKE
jerommeke
Stef
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
70 plaatsers

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty nieuwsgierig

Bericht van Gast do jul 03, 2014 2:14 pm

hoi, ik ben luc en ben sinds gisteren lid van jullie forum.ik kom uit genk in belgie en ben nieuwsgierig wat er zich zoal doet op gebied van pelletkachels en pellets  Laughing 
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Bericht van Gast zo jul 13, 2014 9:43 am

Hallo,

Ik ben reeds 2,5 jaar eigenaar van een Ravelli R1000.
    Ben in mijn zoektocht naar pellets hier terechtgekomen  Smile Smile 
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Bericht van Gast ma jul 21, 2014 3:26 pm

Hallo,

Ik ben Wim en ben lid geworden van dit forum omdat ik ook een pelletkachel besteld heb.
    De informatie van mensen met ervaring is steeds welkom en dit forum is dus zeer nuttig.
    De kachel die ik besteld heb is een CV pelletkachel: Edilkamin Strass.
    De bedoeling is de huidige mazoutketel te combineren met de kachel en op termijn de mazoutketel weg te doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Voorstelling

Bericht van Gast za jul 26, 2014 3:10 pm

Hallo iedereen,
    Mijn naam is John, 55 jaar oud en wij hebben al 2 jaar een MCZ Musa Hydro waar we tevreden over zijn.

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jul 31, 2014 1:05 pm

hallo ik ben jan uit ieper
    we zijn na 20jaar kolenkachel waarvan heerlijke warmte overgeschakeld naar pelletkachel hoop hier een beetje ervaring op te doen
    onze kachel is een rika toppo2 is al geplaats maar moet nog komenvoor in te stellen dat is de baas zelf die dat doet zal achter verlof zijn

Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty nieuw lid

Bericht van Gast zo aug 10, 2014 3:10 pm

hallo iedereen ik ben gunter
    heb een artel evo 10kw al 2 jaar stook met elite pellets sedert het begin al zeer blij mee
    ben op zoek nu naar een kleine pelletkachel voor mijn (nog te bouwen) veranda
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32442
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin zo aug 10, 2014 3:50 pm

gunter welkom hier,
    door met de zoekknop linksboven te zoeken op veranda kan je al veel info terug vinden.

Gast
    Gast

Bericht van Gast zo aug 10, 2014 8:29 pm

dank je Erwin zal ik zeker doen leuk welkom te zijn hier
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma aug 11, 2014 3:42 pm

Hallo,

Ik ben Kris en woonachtig te Saintes. Ik volg dit forum al verscheidene jaren zonder lid te zijn Smile.
    Door de jaren heen was ik op zoek naar de meest ideale manier om de electrische verwarming en hout kachel bij mij thuis te vervangen. Door de informatie die ik hier kon vinden heb ik de verschillende opties bekeken zoals CV op pellets, hydro,.. met of zonder zonneboiler en de bijhorende prijs.
    Sinds december vorig jaar ben ik de eigenaar van een MCZ Club comfort air in speksteen. Hiermee voorzie ik bijna mijn hele huis van warmte.
    Tot nog nu toe heb ik voornamelijk Wonterspan en Xylets pellets gebruikt.

Groetjes
    Kris
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Hallo ik ben nieuw....

Bericht van Gast ma aug 11, 2014 3:52 pm

Dag iedereen,  ik ben Recky
    Ik heb pas dit forum leren kennen door over pelletkachels te zoeken op sites.
    Wij hebben pas een Edil Kamin , Tiny , 9 kw, gekocht en is geinstalleerd, dus klaar voor de winter,
    maar laat eerst het zonnetje nog maar wat schijnen ,
    wij hebben er 33 zakken pellets bij gekregen, goed, zo schijnt het, groen, met Din + label erop,
    men zei ons dat enkel de Badger nog beter zijn, maar ook duurder.......

Dus , de ervaring moeten wij nog opdoen, van het verwarmen met deze kachel, doch als ik zo lees is iedereen zeer
    tevreden over zijn pelletkachel,de warmte, en het verbruik........dus denk ik dat dat bij ons ook wel zo zal zijn,
    Ik moet ook nog alles leren, met de afstandsbediening werken, maar alles kan je leren , toch, en anders kom ik het hier
    vragen , dat is heel handig.

Groetjes ,
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin ma aug 11, 2014 8:31 pm

Recky,

welkom op het forum en succes met de kachel, als deze goed afgesteld is op de schouw zullen er weinig problemen zijn.
    welke pellets het best branden in uw kachel daar kom je alleen achter door enkele zakjes van verschillende merken te testen.
    dat enkel de badger pellets beter zijn als diegene die u bij de kachel kreeg, neem je daarom best met een korrel zout.

Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Blavierke

Bericht van Gast di aug 12, 2014 11:56 pm

Hallo,

Vandaag is in onze woonkamer de kolenkachel vervangen door een Edilkamin Funny pelletkachel 11KW.
    Deze avond een eerste keer opgezet. Met de deuren en ramen open voor de geur!
    Gebruik, onderhoud... Ik moet het allemaal nog een beetje ontdekken.

Hobby's: mijn kinderen  Smile , onze Maltezer en Android

Met vriendelijke groeten,
    Blavierke
    Luc Melis
    Luc Melis
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten : 118
    Leeftijd : 68
    Registration date : 09-10-11

Bericht van Luc Melis do aug 14, 2014 9:59 pm

Welkom
    wij hebben hier de zelfde staan !!

De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty voorstelling

Bericht van Gast ma aug 18, 2014 12:06 am

Beste,

Sedert 2009 - 2012 stookte ik met een houtkachel met speksteen bekleding.
    Tot grote tevredenheid. Geen enkel geluid, enkel af en toe het getik van metaal dat uitzet of weer inkrimpt.
    Prachtige natuurlijke vlammen en zeer gezellig.
    Enige minpunt: telkens kachel manueel ontsteken en constant hout bijvullen.

Daarom naar een (goedkope) pelletkachel overgeschakeld, maar na 1 winter werd ik gek van het lawaai.
    Ik had veel goeds over Rika gelezen -vooral dan over de stille werking.
    Vandaag een occasie Rika Rio aangeschaft, waarover ik in een ander topic een vraag heb gesteld.

Mvg,
    Sieggy
    pellbox
    pellbox
    Admin

Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

Bericht van pellbox ma aug 18, 2014 8:22 am

Welkom Sieggy.

Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty nieuw lid

Bericht van Gast ma aug 25, 2014 7:50 am

Hallo ik ben Alphons
    en heb sinds 2 maanden een nieuwe pelletkachel
    het merk is mcz vivo 80 basic
    ben op deze site terecht gekomen doordat ik informatie ben gaan verzamelen over dit soort kachels
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro ma aug 25, 2014 8:22 am

Welkom Alphons,

indien vragen,bevindingen of ervaringen met pellets/kachels-->Shoot :-)

Mvg,
    Pedro

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma aug 25, 2014 9:35 am

Welkom
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do aug 28, 2014 3:07 pm

Hallo allen,

Ik ben Gerre en ben nieuw wat betrefd het pellet gebruik. Ik heb mij wel al een occasie pelletkachel gekocht: Edelkamin Iris 8,3 KW.
    Door mijn zoektocht naar interessante info over pellets en de kachel ben ik op dit forum terecht gekomen.
    Ik heb de kachel al aangesloten op de schouw en branden doet ie ook, maar....ik heb ondertussen gelezen dat een pelletkachel moet worden afgesteld terplaatse bij het installeren.
    Als je hem 2de hands koopt is dit natuurlijk niet zo evident want verkopers hebben liever dat je er eentje koopt bij hen (logisch).
    Alles werkt wel maar volgens mij slaat de vlam nogal wild in het rond....( teveel trek ??, instellingen ??;...of is dit normaal ??)
    Enfin, dit zal dan meer voer zijn voor het forum zelf.
    Ervaring kan ik dus maar weinig meedelen maar dat komt wel.
    Alvast bedankt aan allen die mij in de toekomst zullen bijstaan met hun wijze raad.

mvg,
    Geert
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin do aug 28, 2014 3:38 pm

welkom op het forum Gerre, een kachel moet idd afgesteld worden.
    met de zoekknop linksboven (zoeken op iris of lilia) ga je al heel veel info vinden, veel leesplezier.

Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty Ed uit Spanje

Bericht van Gast za aug 30, 2014 12:48 am

Hoi, ik ben Ed en ik woon sinds een paar jaar in Zuid-West Spanje in een dorpje aan de Atlantische kust.
    Een heerlijk klimaat (zomers niet extreem heet, winters zacht), maar vanaf half november tot half april is een houtkachel toch wel een must.
    Aan de grond kan het hier wel eens een graadje vriezen, maar de officiele temperatuurmetingen zijn zo dat het slechts 1 tot enkele dagen per eeuw een keer een graadje onder nul komt.

Het hout is hier goedkoop. Voor 100-200 euro heb ik genoeg hout om een winter te stoken, gekloofd en gedroogd en wel.
    Al met al blijft het alleen toch wel wat werk om die kachel te stoken.
    Vandaar dat we toch wat meer luxe zoeken. In eerste instantie dacht ik aan een gaskachel, propaangas. Maar die moet je dus in flessen van 12 kg netto kopen en kosten 17,50 euro ongeveer. En de kachels zijn hier heel moeilijk te krijgen, althans de gene met een uitlaat. Zonder uitlaat, wat ze hier veel gebruiken, vind ik niet verantwoord en geeft daarnaast veel te veel waterdamp in de slecht geïsoleerde (enkelmuurs) huizen.
    Het handigste zou dan zijn een gebruikte nette aardgaskachel uit NL op te sturen en daar een propaan-sproeier in te zetten.

En toen ontdekte ik ineens de pelletkachels. Goedkoper qua brandstof en zo'n zak pellets sjouwt ook wat makkelijker dan die zware flessen (wegen zo'n 30kg vol).
    Het forum was snel gevonden na het intikken van "pelletkachel forum" in Google.. Zodoende.. In Spanje noem ik me Eduardo, vandaar mijn gebruikersnaam.. Ik ben hier vooral om een beetje te oriënteren. Maken die kachels hun belofte waar? Zijn ze na een paar jaar nog steeds goed? Het is relatief complexe techniek t.o.v. een houtkachel of zelfs een gaskachel. En wat ik me ook afvraag is hoeveel werk het nou is om zo'n ding draaiende te houden. Maar die vragen stel ik wel op de juiste plek..

Voor zover mijn intro...
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma sep 01, 2014 5:19 pm

Hey,

doordat we tot de aankoop van een pelletkachel willen overgaan, is alle info welkom.
    Ervaringen van de meeste gebruikers met bepaalde merken geven over het algemeen
    toch een duidelijker beeld qua kwaliteit en gebruiksgemak.
    De grote prijsverschillen tussen de toestellen, de problemen en de service
    zijn volgens mij belangrijk genoeg om meer info te verzamelen voor de aankoop.

Mvg,
    Alain..
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin ma sep 01, 2014 6:23 pm

Alain65 welkom hier.
    gebruikerservaringen zijn te lezen onder de kachelmerken op het forum.
    met de zoekknop linksboven ga je ook veel info kunnen vinden.

Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty sillery

Bericht van Gast ma sep 01, 2014 10:20 pm

Hello,

I'm Louis Sillery, living in Ukkel.
    2 pellet stoves edilkamin in use.
    ik ben engels en doe men best in nederlands.

Regards
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 16 Empty nieuw

Bericht van Gast di sep 02, 2014 1:20 pm

hallo ,

de naam is jack, en ik ben op korte termijn van plan een occasie pelletkachel aan te kopen
    heb via dit forum al heel wat tips mogen ontvangen,en heb ook nog wat vragen te stellen

alvast bedankt jack
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin

Man Aantal berichten : 918
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

Bericht van grossard.rob wo sep 03, 2014 8:42 pm

Hallo Jack & Sillery;

@Jack; gebruik goed de zoekfunctie voor datgene wat je wil vragen. Mss vindt je dan al antwoorden hiertussen.

Met vriendelijke groeten;
    Grossard Rob

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 2:16 am