Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Paul

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+66
Mmuis
TimV
haas
Rayke
Raf
RONIEKE
jerommeke
Stef
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
70 plaatsers

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

erwin
    Admin

Aantal berichten : 32442
    Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Bericht van erwin ma jan 13, 2014 12:31 pm

Soeki,

Welkom terug dan, een regelmatige en actieve deelname aan het forum is een vereiste voor de geldigheid van een account,
    bij langdurige inactiviteit van een gebruiker wordt diens account verwijderd...
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty aanmelding

Bericht van Gast ma jan 13, 2014 11:21 pm

Hallo allemaal,
    Ik ben hier terecht gekomen via google, omdat ik op zoek ben naar een goede pelletkachel.
    Deze site heeft me al redelijk op weg geholpen, hoewel het kiezen van een merk niet echt makkelijk is.
    Wellicht kan iemand wat tips geven. Laughing 
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32442
    Leeftijd : 62

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Bericht van erwin ma jan 13, 2014 11:40 pm

adrie,

welkom om het forum, een eerste tip is onder algemeen/faq het topic "tips voor starters" en de topics over schouwen eens aandachtig door te lezen...

Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty nieuw

Bericht van Gast di jan 14, 2014 9:24 am

Hoi forumleden,
    Ik werk al 10j in de bouw.
    Ik heb sinds kort een pelletkachel Edilkamin Space (nieuwste model) en ben er tot nu toe meer dan tevreden over.
    Aangsloten op een bestaande schouw.Ik gebruik pellets Pure power en ook die branden fantastisch.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty Nieuw

Bericht van Gast di jan 14, 2014 11:51 am

Hallo ik ben Cor, wij wonen in Zaandam op een woonark en stoken nu het 2e seizoen de EmilKamin Brio.
    sabrinahorst
    sabrinahorst
    Pellet
    Pellet

Vrouw Aantal berichten : 65
    Registration date : 14-01-14

Bericht van sabrinahorst di jan 14, 2014 12:58 pm

Voorstelrondje:

Sabrina Horst, bouwjaar 1970, uit Almelo.
    Sinds afgelopen zondag de bezitter van een Edilkamin Seven.

Altijd graag een open haard gewild, maar vanwege praktische zaken niet gekregen.
    De pelletkachel is een goed alternatief, vooral omdat je mobieler bent qua plaatsing en niet een enorme pijp door je huis heen naar boven hoeft te maken.

Mijn gezin en ik hopen veel plezier te gaan hebben van onze Seven.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jan 14, 2014 2:08 pm

Wim, Cor en Sabrina,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht zoeken naar de respectievelijke informatie in je interessegebied.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty Effe voorstellen

Bericht van Gast do jan 16, 2014 8:03 pm

Hallo!
    Even voorstellen maar!
    Ik ben Ron, woonachtig in alphen. Wij hebben nog geen pelletkachel, maar volop aan het oriënteren.
    We stoken al 14 jaar een houtkachel, maar die gaat vervangen worden door een pelletkachel.
    Het wordt er een die ook op het cv systeem aangesloten wordt. Samen met een nog te plaatsen zonneboiler wordt de cv-ketel verleden tijd.
    Dat is de toekomst.  Smile Stap 1 is de pelletkachel. De dealer in de buurt (pelletkachels ter aar) levert Phebo Stufe en Stove Italy. Eens speuren of daar al ervaringen mee zijn.
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin do jan 16, 2014 8:19 pm

Ron,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar info...

Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 19, 2014 2:15 pm

Ik ben 31 en woonachtig in Noord Antwerpen. HOB gekocht in 12/12 met een woonveranda en vvw.
    Na een forse energieafrekening (vvw zonder isolatie & eveneens oud glas + amper 5cm wol in het dak) een Rika Induo aangeschaft.
    Enkel is dit tot hiertoe een nachtmerrie aan het worden ipv warm huiselijk genot...

Ik was gecharmeerd door de hybride opzet van de Induo, we krijgen ook regelmatig met stroompanne's te maken dus de kachel was meteen favoriet... Helaas heb ik de indruk dat ze een maandagochtendmodelletje hebben geleverd.

Met de installateur heb ik eveneens weinig geluk... Ik ben via Google terechtgekomen op dit forum, een installateur gekozen met goede feedback en plots komt er een andere installateur het ding installeren... Als je dan een paar dingen vraagt waar uit de antwoorden blijkt dat je zelf beter op de hoogte bent dan de installateur.  *zucht* Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 19, 2014 2:27 pm

Ik moest mijzelf ook weer aanmelden na een periode van afwezigheid.

Wij hebben een Edil Kamin Tiny sinds 3 winters. Omdat onze installateur schijnbaar met pelletkachels is gestopt en we ook niet heel erg tevreden waren over zijn service, toch hier maar weer een op zoek naar wat alternatieven.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 19, 2014 2:30 pm

Induo112 & Voronwe,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Regelmatige en actieve deelname is een voorwaarde voor het lid zijn.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 19, 2014 10:14 pm

Hallo, wij zijn echt beginners in het stoken met pellets.
    Wij zijn gevallen voor de Edelkamin pellinsert54.
    Eigenlijk ook voor het strakke aanzicht van de kachel, maar vooral om door de verkopers die er stellig van waren dat de kachel heel stil zou zijn.
    Niks van de beloftes is tot nu toe uitgekomen.
    Vandaar dat wij een site / forum zochten met mensen met de zelfde ervaring en juist met ervaringen van deze kachel.
    Ik hoop dat wij veel van deze mensen kunnen leren, zodat wij ook positief over onze nieuwe aanwinst worden.
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin zo jan 19, 2014 10:20 pm

Harm1971,

welkom op het forum, pellinsert ingeven in de zoekknop linksboven en je vind meteen een heleboel topics met ervaringen om door te lezen...

Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jan 22, 2014 1:01 pm

HOI ,ben hier nieuw ,heb een hp 24 pelletkachel
    stook met pluspan pellets
    iemand ervaring met deze hp 24
    Grz Paul
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jan 22, 2014 1:07 pm

Paul,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven en het zoekargument chinese kun je 2 topics over dit soort kachels vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jan 22, 2014 4:58 pm

hallo ik ben de rikkie
    ik heb een bleu fire 11kw gekocht in 2012
    heeft iemand deze kachel ook omdat ik er al veel problemen heb gehad en nog
    laat eens iets weten
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jan 22, 2014 5:17 pm

Rikkie,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Onder Vescovi-Bluefire staat in verschillende topics het e.e.a. te lezen over je kachel.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jan 22, 2014 9:43 pm

Hoi, ik ben Maan, uit Noordholland.
    Wij hebben sinds half december een cola beauty lux 13 kw. Waar we momenteel ons hele huis mee verwarmen.
    We zijn begonnen met hardhout pellets van heizprofi, deze gaven echter veel slak, zoveel dat bij een herstart van de kachel het potje te vol werd. Vandaag hebben we de 100% naalhout-pellets van heizprofi binnen gekregen, en het is al duidelijk te zien dat deze minder slak geven. Straks als de kachel dooft voor de nacht eens goed kijken. ( al doende leert men)

Wij hebben altijd op hout gestookt en vroeger ook op kolen. De laatste jaren hebben we ook CV. Maar niets zo fijn als een echte kachel!
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin wo jan 22, 2014 9:54 pm

Maan,

welkom op het forum, pellets testen is inderdaad de enige manier om erachter te komen welke goed branden in je kachel....

Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 23, 2014 6:05 pm

mijn naam is mathias. ik stook met een zibro 103s is een 10,3kw pellet kachel.
    hoe mij bezig met ontwerpen (houtbewerking). x box 360. enz ben maar 26 jaar.
    hou ook mij met ecologise dingen bezig. zoals  XXXX
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 23, 2014 6:16 pm

Mathias,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Zullen we het hier over pellets en pelletkachels hebben?
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 23, 2014 6:30 pm

sorie was niet men bedoeling een verkeerde reactie uit te lokken.
    zal het strikt pellet kachel gerelateerd houden.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 9 Empty even voorstellen

Bericht van Gast vr jan 24, 2014 5:28 pm

Ik ben Doranto. Omdat we het gesjouw met hout een beetje beu zijn, willen wij de houtkachel in de keuken vervangen door een pelletkachel, omdat we daar het meeste stoken. In de woonkamer staat ook nog een houtkachel, maar die wordt minder gebruikt, omdat we daar minder vaak zijn. Als de kachel in de keuken vervangen is, scheelt dat al heel veel werk.
    Wij vinden de Nordic-fire flavia airplus mooi, maar de Nordica Extraflame Ilenia lijkt ons ook wel wat. Wij zijn nu bezig de voor en tegens van deze 2 merken te onderzoeken, maar het kan zomaar zijn, dat we toch nog op een ander merk uitkomen.
    Ik hoop hier op het forum wat ervaringen van gebruikers te lezen.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr jan 24, 2014 5:31 pm

Doranto,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Door de ervaringen met de verschillende merken kachels door te lezen kun je in ieder geval een voorselectie maken, succes bij het kiezen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jan 28, 2014 8:46 pm

Hey, ik ben Rudi en sinds een week eigenaar van een Thermorossi Easy 3001. Ben nog wat aan het uitzoeken. Ik gebruik de kachel als bijverwarming in combinatie van centrale verwarming. Een beetje toevallig op dit forum terechtgekomen omdat ik vroeger op zoek was naar een goede verdeler in de streek. Ik heb die dan ook gevonden en zeer tevreden van zowel de kachel als van de leverancier.
    Ik gebruik pellets van woodpellets green energy. Werden meegeleverd door de leverancier. Zeer goed maar ik ga zeker nog wat experimenteren met andere merken.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 2:44 am