Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 01, 2015 11:01 am

    Ik ben Prisca en heb me opnieuw moeten aanmelden omdat ik lang niet meer op het forum was.
    Wij gebruiken in onze Artel reeds 5 jaar elite pellets en zijn daar tevreden mee geven veel warmte af.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma maa 02, 2015 12:04 pm

    Hallo,
    ben rudy 48 jaar en gehuwd. (1dochter)
    mits een cv ketel + radiatoren redelijk duur is wil ik een pelletkachel kopen voor tweede verblijf
    Iemand enige ervaring met kanalisatie ? zoek een pelletkachel voor minimaal 4 ruimtes ter verwarmen
    men heeft mij de Nordica emma plus voorgesteld;

    mvrgr
    Rudy

    welkom op het forum.
    met de zoekfunctie bovenaan kun je gericht op zoek naar info: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma maa 02, 2015 2:35 pm

    Hallo,

    Wij zijn Hilde en Paul en zijn aan het nadenken over de aanschaf van een pelletkachel.
    We willen eerst de ervaringen van anderen nalezen om dan onze keuze te maken. Dit forum is in ieder geval een goede hulp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di maa 03, 2015 3:48 pm

    Ik ben Sjoerd en oriënteer me op een pelletkachel in de woonkamer, waar nu een houtkachel staat (naast CV)
    In de zoektocht kwam ik een paar keer hier terecht dus leek het me goed hier lid te worden.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do maa 12, 2015 3:57 pm

    mijn naam is Wim (olieboer) ik stook op dit moment met propaan
    maar denk dmv een pelletkachel veel te kunnen besparen.
    heb div kachels bekeken in diverse schowrooms.
    de dielle spreekt ons aan  vooral om zn mooi vuur.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do maa 26, 2015 7:58 am

    Sinds enkele weken heb ik een Piazzetta P963D.
    De kachel staat in de veranda.
    Een ventilator zorgt voor warme in Veranda en de andere ventilator verwarmt de woonplaats en keuken via 2 kanalisaties.
    Ik kwam hier terecht om info te delen i.v.m. de verschillende soorten pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za maa 28, 2015 2:36 am

    Hello iedereen ,
    Naam is fred woonachtig Vl-Brabant en overtuigd pellet stoker sinds 3 maand.
    MCZ Musa comfort air 11.5 kw  Laughing
    en net 2de hands Piazetta P956 gekocht voor de bovenverdieping op te warmen .
    Stook momenteel met Badger , topie en heb goede ervaringen met
    Agri select  colruyt en premium pellets makro .

    groeten

    Fred
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za maa 28, 2015 7:43 am

    Mijn naam is Rob en heb sinds kort in het bezit van Calux Kyra. Dit is onze eerste pelletkachel.
    Wij hebben hete lucht verwarming in ons nieuwe huis en misten een centrale bron van warmte en gezelligheid.
    Wij zijn uitgekomen op een pellets vanwege het milieu kenmerk en omdat de afvoer niet boven de dakgoot hoeft uit te komen.
    Ook het gemak van ontsteken en automatisch aanvoer van het hout heeft in de keuze geholpen.
    Ik ben op het forum om meer te leren over pelletkachels
    en ben geinteresserd over ervaring van anderen over het gebruik van verschillende merken en types pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 29, 2015 3:16 pm

    Hallo, ik ben Jente en ben in het bezit van een Edilkamin Pellinsert die behoorlijk werkt. Hij houdt ons ons heel het jaar warm, dus ik ben tevreden.
    Als ik een nieuwe zou kopen, weet ik niet of het terug een Edilkamin zou zijn... Hij maakt tamelijk veel lawaai, en de ruit wordt zeer snel vuil.
    Pellets koop in de Makro als ze in steraanbieding staan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo apr 01, 2015 9:40 pm

    Ik ben Peter en wens tegen komende winter een nieuwe pelletkachel te installeren in mijn nieuwbouw.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do apr 02, 2015 9:10 pm

    Gegroet pelleters...

    Mijn naam is Bart en ik woon samen met mijn vriendin Fanny en onze dochter Linde (4) in Willebroek.
    Wij hebben altijd met brandhout gestookt in onze Stuv 30 maar door een spijtige samenloop van omstandigheden ben ik niet alleen mijn leverancier van kwaliteitsbrandhout kwijt (mijn vader Crying or Very sad ) maar ook mijn gratis vervoer er naar toe.

    Een pelletkachel is dus ondertussen een beter alternatief aan het worden.
    We hebben voorlopig niet veel te spenderen maar een occasie moet kunnen. We zijn dus aan het rondkijken.

    Ik zou mezelf beschrijven als een "tinkerer", zo ene die aan machines prutst tot die doen wat hij wilt.
    Een pelletkachel lijkt me dan wel een uitdaging. Temeer omdat, bij storing, ik gewoon de CV kan laten branden.  feest
    Pelletkachels als hobbymateriaal... alvast origineel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Niewkomer

    Bericht van Gast vr apr 03, 2015 7:17 pm

    Hallo mijn naam is Fred, onlangs heb ik een Edilkamin "Funny" kachel gekocht en ben tot nu toe tevreden.
    Hiervoor heb ik twee jaar met een Winterofen 125 gestookt en voldeed ook prima.
    Echter heb ik nu gekozen voor een uit het hoger segment met meer vermogen en een luxere uitstraling.
    Cerutti
    Cerutti
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 13
    Registration date : 05-04-15

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty voorstellen

    Bericht van Cerutti di apr 07, 2015 10:53 pm

    Hallo,
    We hebben sedert Nieuwjaar een Piazzetta P963.
    Na anderhalve week was de schroef vastgelopen, is dezelfde dag door 2 techniekers goed opgelost, geen problemen meer had met de schroef.
    Eerst Badger pellets gestookt (bijgeleverd bij de kachel) daarna enkele merken getest, nu met Terradena's uit de Makro. Weinig verschil gemerkt.

    Cerutti
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty korte voorstelling

    Bericht van Gast za apr 11, 2015 9:59 am

    Hallo,
    Ik ben Tinneke, 50 jaar en woon te Gelinden.
    Ik heb zo'n twee jaar geleden de stap gezet voor een pelletkachel te laten plaasen.
    Ondertussen zijn we zo gewoon aan de pelletkachel dat we er gewoon niet meer zonder kunnen.
    De gezellige warmte en het makkelijk gebruik van de pelletkachel is gewoon top.
    Is het te fris, zet je de pelletkachel aan en verwarm je bij.
    Jajaja, het heeft lang geduurd eer we overtuigd waren om een pelletkachel te laten plaatsen.
    Ik kan het alleen maar aanbevelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty midpoint nieuw

    Bericht van Gast za apr 11, 2015 10:30 pm

    Via googelen ben ik op deze site gekomen.
    We overwegen een pelletkachel om de volgende redenen:
    - we een grote woning hebben die grotendeels als een open ruimte is;
    - we vaak weg zijn en via de vloerverwarming het te lang duurt voor het weer warm wordt;
    - we de straling van een houtkachel missen, maar geen zin meer in het gesleep van houtblokken;
    - we een bestaande schouw met open haard (Ringlever) hebben die echter amper trekt omdat de schoorsteen maar 2 meter hoger is dan het hoogste punt van de hal (9 meter),
    - een dubbelwandige pijp voor gesloten gaskachel erg lang en duur is;
    - we tot oktober en vanaf maart veel zonnewarmte ontvangen via dakramen, maar hartje winter daar veel kou van "omlaag valt".

    We zoeken een degelijke pellet kachel die deels in de schouw past.
    We gaan gekeurde pellets gebruiken, eventueel nemen we ze mee uit Duitsland waar we regelmatig komen.
    don diego
    don diego
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Registration date : 18-04-15

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van don diego za apr 18, 2015 9:04 pm

    hallo
    ik ben diego 51jaar en woon te bellegem
    waarom naar pellets? nieuwe technologie,zuinig,comfortabler enz
    in juni wordt mijn barbas inzet vervangen door een mcz boxtherm 70.
    heb mijn kachel gekocht bij becafire
    alles moet ik nog leren.maar heb al enorm veel gelezen op dit forum
    zijn er nog vragen dan hoor ik het wel,maar ik denk dat de meeste vragen van mijn kant zullen komen
    diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast wo apr 22, 2015 9:49 am

    Hallo,
    ik ben Frederic Debreyne.
    Via vrienden ben ik op dit forum terecht gekomen.
    We hebben sinds enkele maanden een pelletkachel aangekocht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty voorstellen

    Bericht van Gast ma mei 11, 2015 1:44 am

    Hallo,
    Ik heet henk en ben hier terecht gekomen via een zoek actie op google.
    Ik wil een pellet kachel aanschaffen en ben hier om me te informeren, zowel wat kachel betreft als pellets.
    Veel informatie heb ik niet. Veel verder als hoe duurder hoe beter kom ik niet.
    Zal een kern van waarde inzitten maar kan niet alles zijn.
    In mijn situatie gaat het om een ruimte van ongeveer 45 vierkante meter (huiskamer en keuken)

    welkom hier, in de topics onder het faq gedeelte kun je heel wat nuttige info vinden: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty voorstellen

    Bericht van Gast vr mei 15, 2015 8:52 am

    Hallo,

    Ik ben Bart uit oostende en ik heb een huis gekocht waar er een pelletkachel (merk: HAAS+SOHN) staat.
    We zijn enorm enthousiast over de gezellige warmte en het herbruikbaar materiaal dat er daar voor gebruikt wordt.
    Wij zijn door die mensen op dit forum beland.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo mei 17, 2015 9:00 pm

    Hallo,ik ben Davy

    Ik heb nu al zo'n 8 maand een edilkamin cherie pelletkachel, tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
    Wij hebben CV op gas, maar wij misten toch de gezelligheid van spelende vlammen.
    Ik gebruik elite pellets van gbs en ben daar ook tevreden over.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di mei 19, 2015 2:33 pm

    Hallo ben anja
    heb een pelletkachel en ben een beetje opzoek naar prijs/kwaliteit pellets
    Veel ervaring heb ik er nog niet mee
    Daarmee dat ik mij hier heb ingeschreven
    Grtjs anja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty voorstellen

    Bericht van Gast di mei 26, 2015 10:21 pm

    Hallo ik ben Robby uit Brakel
    en hebben een pelletkachel van piazetta p962
    zijn daar zeer tevreden van
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di jun 02, 2015 5:27 pm

    Hallo,

    Mijn naam is Geert
    gebruik elite pellets zijn goed product vandaar.

    Met de groet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jun 17, 2015 9:18 pm

    hallo,
    wij hebben een pelletkachel sinds deze winter en zijn op zoek naar goede prijs/kwaliteit pallets.

    grtjs
    weirdtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast wo jul 01, 2015 4:24 pm

    hallo,

    ik ben Jean en woon met mijn gezin in Geraardsbergen.
    sedert vorige winter zijn we de bezitter van een pelletkachel ter vervanging van een inbouwcassette.
    wat een luxe en warmte dat dat ding geeft.
    ik haal nu bij een lokale dealer elite pellets en ben er supertevreden over...
    ik merk weinig of geen verschil met badger.
    dit forum is een leuk item waar ik reeds veel intressante info heb teruggevonden.

    grz,
    jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast za jul 11, 2015 1:13 pm

    Hallo,
    Pieter-Jan en op zoek naar info over pelletkachels en pellets.
    We willen bewuster verwarmen en kiezen voor herbruikbaar, vandaar pellets.
    Heb al zoveel gelezen dat ik door de bomen de pellets niet meer zie.
    Laatst gehoord dat MCZ zeer interessant zou zijn....
    Iemand daar al ervaring mee?
    Pieter-Jan

    kijk hier eens onder: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 10:35 am