Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
36 plaatsers

    Ervaringen met Badger Pellets


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro do apr 02, 2009 4:41 pm

    Denk dat het nooit goed is om zakken pellets buiten te plaatsen,of ze nu in plastiek of papieren zakken zitten.....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo apr 12, 2009 10:13 pm

    liggen de zakken bij jullie allemaal binnen?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Philip zo apr 12, 2009 10:27 pm

    ja
    ik heb met het afvalhout dat rond me kacheltje zat
    een pallet gemaakt
    ik kan dus nu 4 zakken naast elkaar legge en ze ligge 9cm van de grond
    vrouwtje ook tevreden kan ze deronder kuise


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven zo apr 12, 2009 11:19 pm

    Bij mij liggen ze binnen op een pallet in de garage.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro ma apr 13, 2009 6:55 am

    Bij mij liggen ze ook op een plastieken pallet in de garage!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast ma apr 13, 2009 5:59 pm

    pedro schreef:Bij mij liggen ze ook op een plastieken pallet in de garage!

    Ze mogen zelfs buiten staan op een pallet,wel plastic zakken en extra afdekking met een stevig zijl waterdicht.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro ma apr 13, 2009 6:06 pm

    Je kan ze natuurlijk buiten zetten,mits ze goed zijn afgedekt enz...
    Maar hoe je het draait of keert ,binnen bewaren is en blijft het beste Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Philip ma apr 13, 2009 7:17 pm

    mss wel ja
    maar denk je dat die opslag depots van handelaren echt vochtvrij zijn ?
    die opslag plaatsen zijn wel water en winddicht maar als dat onverwarmde opslag plaatsen zijn zijn die eigenlijk evenvochtig als mijn tuinhok


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do apr 16, 2009 8:02 pm

    Ik heb bijna een mand geleden pellets gekocht van badger.
    Voordien altijd Granubois gebruikt.
    De laatste weken wordt het venster heel zwart en ook de achterplaat achter de brander. Ik had ook grote vlammen. Dus heb ik de parameter aangepast. Het is iets beter maar niet zoals granubois.
    Ik denk dat ik terug Granubois zal kopen voor de volgende winter.
    Prijs is hetzelfde.
    Anonymous
    dimi1
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty papieren zakken van Badger

    Bericht van dimi1 vr jun 12, 2009 11:03 pm

    beste,
    Ik stockeer mijn pellets -plastieken zakken van wonterspan-in een open garage.
    Deze zijn beschermt tegen regen ed. Maar soms gebeurt het, dat er zodanig veel
    vocht in de lucht zit dat deze op de zakken neerslaat. Zodat de er een laagje
    water op de zakken ligt. Gelukkig zitten de de pellets in pastieken zakken en kan de vocht
    niet tot bij de pellets.Nadien droogt alles weer op.
    Maar ik zou nu graag Bagderpellets stockeren maar deze zijn enkel te verkrijgen in papieren
    zakken. Kunnen deze papieren zakken tegen water? Zijn de pellets genoeg beschermt?
    Heeft er iemand hiermee ervaring?
    Mvg
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Block za jun 13, 2009 12:16 am

    Dat risico zou ik niet nemen met de papieren zakken van Badger.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast za jun 13, 2009 8:39 am

    Het is hetzelfde als cementzakken verscheidene lagen papier met een velletje plastiek tussen .
    Als je een plastiek of een bache op de grond legt en verder je stapel goed afdekt kan dat zeker geen kwaad
    Natuurlijk liefst binnen leggen in een min of meer verwarmde ruimte , liefst niet onder een afdak buiten
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro za jun 13, 2009 11:32 pm

    Krusty schreef:Het is hetzelfde als cementzakken verscheidene lagen papier met een velletje plastiek tussen .
    Als je een plastiek of een bache op de grond legt en verder je stapel goed afdekt kan dat zeker geen kwaad
    Natuurlijk liefst binnen leggen in een min of meer verwarmde ruimte , liefst niet onder een afdak buiten

    Ik denk niet dat er een laagske plastiek tussen de lagen zit hoor Krusty!
    Ik heb hier nog wel enekel zakken liggen,maar ze zijn nog vol,zal het morgen toch ff checken!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo jun 14, 2009 12:53 pm

    het zou me verwonderen dat er plastiek zakken tussen zitten gezien men papieren zakken gebruikt vanuit ecologisch standpunt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo jun 14, 2009 8:02 pm

    A ja Dries tis waar ge hebt gelijk , badger is zonder plastiek ( ik heb geen zakken meer om te controleren ) maar ik herinner mij dat badgerzakken in de papierophaling samen met dagbladen mag? en cementzakken in de grofvuilophaling net zoals afval van behangpapier

    Dus een reden te meer om ze zeker droog te houden
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Uthrex zo jun 14, 2009 9:20 pm

    Toch even erbij zeggen dat in de meeste plastic zakken ook microperforatie zit. De lucht moet er uit kunnen tijdens het stapelen. In sommige gevallen word de zak eerst 'vacuum' gezogen voor er gesealed wordt (zeldzaam). Maar als er lucht uit kan, kan er wellicht ook lucht (condens) naar binnen.

    Mvg,
    Uthrex
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Relax vr jun 19, 2009 10:25 am

    Die Badgerzakken zijn NIET goed genoeg afgesloten om buiten te leggen. De verpakking lukt nog wel, maar de sluiting (door de verpakking geweven touw) laat lucht, en dus ook vochtige lucht, door.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Ervaring badger

    Bericht van Gast zo sep 13, 2009 10:46 am

    Omdat ik deze morgen reeds om 5 uur op moest, heb ik gelijk eens de kachel laten branden, omdat het toch wat frisjes was. Ik heb bij de aanschaf van mijn kachel lava pellets gekregen. Mijn ervaring met lava tot nu toe:
    -veel vuurwerk (ginstertjes), tijdens de opstartfase (bij badger iets meer)
    -ruitje vlug vuil (al denk ik dat dit eigenlijk onvoorkomelijk is, wat men ook beweert)
    -zeer veel warmte
    -zeer zuinig voor een 12 kw kachel

    Deze morgen heb ik de kachel gevuld met een zak Badger,waarbij ik, nadat de kachel nu ongeveer 4 uur brandt tot de volgende conclusie kom:er is hier geen verschil met de lava pellets. De meerprijs voor badger, is het volgens mij niet waard. Beide pellets zijn DIN+. Ik vermoed dus ook dat mijn kachel zeer goed is afgesteld. De kachel staat hier nu op het laagste vermogen te branden en het is momenteel 23°. De pellets liggen mooi te gloeien in het korfje. Zo éénmaal om het uur gaat de kachel voor enige ogenblikken naar een hoger vermogen, waarbij er dan een mooi vlammenspel ontstaat.

    Al bij al, vind ik beide pellets zeer goed, maar badger is wel duur vergeleken met de lava's.

    Groetjes,

    Cantodea
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven zo sep 13, 2009 11:18 am

    mijn ervaring met lava en badger zijn iets anders.

    Lava pellets gaven een heel specifieke geur, en de ruit werd iets sneller vuil dan bij Badger, maar vuil wordt het sowieso.

    Ik had het gevoel dat de badger pellets meer warmte afgaven dan de lava pellets.

    De ervaringe zijn voor iedereen verschillend omdat iedereen een andere kachel, schouw en afstelling heeft.

    Als de lava pellets voor uw kachel even goed zijn dan de badger pellets, dan is de rekening vlug gemaakt. Lava is heel wat goedkoper.

    Doe de test nog eens als het echt koud is.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    peter2
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van peter2 zo sep 13, 2009 5:34 pm

    Ik vrees er alleen voor dat de Badger pellets heel snel zullen uitgeput zijn deze winter.

    Wil er nu niet veel meer over zeggen, maar je zal wel zien.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven zo sep 13, 2009 7:53 pm

    de prijzen zullen ook niet van de minste zijn.

    Ze hebben vorig jaar ook de prijzen goed laten stijgen tijdens de winter. Er was zogezegd een tekort.

    Van de prijzen die ik nu binnen heb van verschillende merken pellets valt het mij op dat de meeste nu al vrij duur zijn.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo sep 13, 2009 9:16 pm

    Ik heb dit weekend 2 palletten Badger ingekocht aan kostprijs van 3,8 eur/zak bij van Simaeys. Dit was een levering die ze daar vrijdag hadden binnengekregen, productiedatum die op de zakken stond : 06/04/09 ...
    Ik denk dat de tekorten toch soms ook wel een beetje kunstmatig zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven zo sep 13, 2009 10:46 pm

    Vanaf april vorig jaar zal de verkoop ook wel sterk gedaald zijn.

    Dat het een kunstmatig tekort zal zijn zou kunnen. Ze hebben dat nog al eens geflikt.

    Toen zijn de meeste van hun pellets naar Italië gegaan, omdat de prijs daar veel hoger lag dan hier.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    hellsing
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty pellets

    Bericht van hellsing zo sep 20, 2009 11:39 pm

    langs de kanten van gent zijn ze nog iets goedkoper ma kzou nog keer moeten kijken hoeveel juist want ik koop altijd minimum 2 palletten

    groeten
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven ma sep 21, 2009 8:00 am

    Hellsing,

    Hoeveel betaal jij die pellets?

    Je kan via de pelletdatabase recente prijzen terug vinden: http://www.cuisinette.be/pellets/

    De vorige berichten zijn ook van vorig stookseizoen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 1:05 pm

    Hoi allen,
    Bij Quality Solution in Melle zou het per pallet op 230 komen voor 60 zakken.
    Mvg Bart

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:10 am