Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31576
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do mei 30, 2013 8:11 pm

    katrien1 en daniel100

    welkom op het forum, veel leesplezier in de topics die je interesseren.
    via de banner "groepsaankoop 2013" bovenaan kun je een bestelling plaatsen voor de groepsaankoop..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do mei 30, 2013 10:31 pm

    Hallo Allemaal,
    Ik ben Frans Meijer uit Groot-Ammers (zuid-holland)
    Via google ben ik destijds op deze site terecht gekomen.
    Al vanaf Augustus 2008 heb ik als primaire verwarming een Artel LST14 (cv) 14kw.
    Van deze pelletkachel heb ik toen parameters aangeleverd en staan op deze site.
    In het begin veel problemen gehad met afstelling van de kachel. Door de leverancier
    verkeerd afgesteld en hierdoor binnen 2 a 3 weken een schoorsteenbrand. (2x)
    Na veel onderzoek en schoorsteenvegen om de 2 weken, eracher gekomen hoe de afstelling
    in zijn werk ging. Leverancier kon niet helpen. (Nordic Fire) Sindsdien doet de kachel goed zijn werk. Sinds kort levert de kachel ook warm tapwater via een boiler van 75 liter.
    Wij gebruiken sinds het begin donkere pellets van Novus. (ongeveer 20 ton verstookt)
    Prima pellet, stookte elk jaar wel een branderbak op,
    maar door de verhouding lucht brandstof aan te passen is dit probleem grotendeels opgelost.
    De pelletkachel hebben mijn vrouw en gekozen omdat je sfeervuur ziet en de kachel automatisch zijn werk doet.
    Een goed gevoel geeft dat wij bijna co2 neutraal stoken.


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do mei 30, 2013 10:49 pm

    Frans,

    welkom op het forum en veel leesplezier, uiteindelijk dan toch een tevreden pelletstoker na veel tegenslagen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 9:39 am

    Hallo forum,

    ik ben Bart en ben al een tijdje aan het rondneuzen op jullie forum! Als voorbereiding op onze aankoop heb ik hier heel wat tips teruggevonden.

    We hebben nu pas onze eerste winter doorstaan met onze Alessia 650 inbouw kachel. Met dit weer kunnen we hem dezer dagen nog steeds een keer gebruiken.

    Ondanks de moeilijkheden bij het afregelen in het begin zijn we er nu heel tevreden over. We hebben ook al heel wat mazout van de CV kunnen besparen. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten!

    groeten,
    Bart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 9:51 am

    Bart,
    welkom op het forum en goed te lezen dat je kachel naar tevredenheid brandt.
    M.v.g.,
    Dick
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Magicder vr mei 31, 2013 9:53 am

    Hey hallo,

    Ga me toch na een tijdje eens voorstellen.
    Mijn naam is Magellaan (nick Magicder), ben van Oudenaarde.
    En ben een niet tevreden eigenaar van een Edil Kamin Flexa.
    Ondertussen heb ik al een tropic opgestart daarover.
    Ik wacht tot de firma in kwestie met een oplossing komt het
    toestel is ondertussen al een maand of 8 oud.
    Ben zeer tevreden met dit forum, waar ik toch allerhande informatie kan opvragen
    en vergelijkingen kan maken.
    Ik zou zeggen doe zo verder Wink cheers

    Groeten

    Magicder
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 10:00 am

    Magicder,
    welkom op het forum en we hopen dat de kachelproblemen snel opgelost worden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 10:14 am

    Hallo ik ben Roborstje ik heb een kachel van ecovlam en na een winter branden toch al goed geleerd ik woon in roborst Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 10:17 am

    Roborstje,
    welkom op het forum en voel je vrij je ervaringen met ons te delen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 11:11 am

    Hey,
    Ik ben Davy wonende te LEDE,
    Pelletketel gekocht omwille van het financiële plaatje uiteraard :-)
    Pelletkachel : Quadrafire Castille
    Huidige Pellets : Wonterpellets
    Na 5 jaar wel al vuurpot moeten verwisselen van kachel
    wat geen goedkope zaak was, zelf geïnstalleerd (192€)
    Castille maakt ook meer lawaai dan nieuwere modellen
    alhoewel het goed meevalt op laagste stand
    al bij al wel tevreden...
    Grtz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr mei 31, 2013 11:13 am

    DVH,

    welkom op het forum en bedankt voor de uitgebreide voorstelling tof , veel leesplezier..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Voorstelling vandamlu

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 11:46 am

    Ik ben Van Damme Luc en heb vorige zomer een Okefen pellet-CV ketel installatie van 20KW in gebruik genomen ter vervanging van mijn stokoude mazoutketel. Ik heb een aanvoerbak van 300 kg voor de pellets. Die moet ik bv. in de winter om de 2 weken vullen. De asbak is dan vol na een maand. Deze winter tot op heden heb ik 4 paletten van 69 zakken nodig gehad ( = 1000€ ) om het ganse huis op 22 graden te hebben. Dus in vergelijking met mijn mazoutrekening van 2500€, kan dit tellen. Op die manier heb ik na 8 jaar mijn kostprijs van de installatie terugverdiend. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 11:58 am

    Luc,
    welkom op het forum en weer een ketelgebruiker erbij. Prima resultaten en lekker warm en zo hoort het.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 12:31 pm

    oei...ik kom nu pas tot de vaststelling,dat ik mij nog niet heb voorgesteld... Embarassed dus bij deze...en eigenlijk kan ik alleen maar positief zijn,over het gebruik van een pelletskachel,in vergelijking met een mazoutkachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 12:33 pm

    Runax,
    het zij je vergeven en alsnog welkom op het forum en goed om te lezen dat je een tevreden gebruiker bent.
    M.v.g.,
    Dick
    ginson
    ginson
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Leeftijd : 60
    Registration date : 25-04-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Hey allen

    Bericht van ginson vr mei 31, 2013 12:53 pm

    Hey, ik ben dus Gino uit Sint-Kruis-Winkel, en had via een collega deze site gekregen.
    Moet eerlijk zijn dat ik aangenaam verrast ben. Der staat voldoende info wat kachels enz betreft. Doe zo verder.
    Ik zelf heb sedert 2 jaar een 12 KW van extraflame en heb daar reeds 2 winters heel veel warmte van gehad.
    En geef toe een groepsaankoop is altijd voordeliger.
    Mvg
    Gino
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 12:56 pm

    Gino,
    welkom op het forum en hopelijk hebben we meer te bieden dan alleen een voordelige groepsaankoop.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Halloo

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 1:07 pm

    Ik ben Terr, en ik heb een Rika Revo pelletkachel, ik ben er tevreden over.
    Ook heb ik al verschillende merken pellets gebruikt en wat je leest op forums over al dan niet goede pellets neem ik met een korreltje zout want de kwaliteit kan zelfs schelen per jaar (van hetzelfde merk wel te verstaan).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 1:58 pm

    Ik ben molleke en heb sinds 2011 een pelletkachel. Ik verwarmde voordien met accumulatoren. Mijn energierekening was dan ook hoog. Door met pellets te verwarmen is mijn energiefactuur met 121€ per maand gedaald terwijl ik het toch veel warmer had in huis.
    De eerste pellets die ik gebruikt heb, waren goed en gaven witte as. Dan heb ik ergens anders pellets gekocht omdat ze goedkoper waren maar ze gaven zwarte as en veel vuil in huis.
    Ik zoek dus pellets van gemengd hout omdat die naar het schijnt de beste zijn.
    Heeft er iemand ervaring met Elite pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:02 pm

    Terr en Molleke,
    welkom op het forum en goed te lezen dat je tevreden bent met je kachel. Elite is gewoon goed en er loopt op dit moment een groepsaankoop waarover je kunt lezen achter de banner Groepsaankopen 2013 middenboven.
    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr mei 31, 2013 2:16 pm

    Marnos1961


    Hallo allemaal,

    mijn naam is Mario van Berne en ik woon in Aarle-Rixtel. (Noord-Brabant Nederland)
    Ik ben sinds november 2012 in het bezit van een pelletkachel.
    Mijn kachel is een Haas & Sohn Pelletto 417.08 C.
    De kachel heeft mij op een voortreffelijke en comfortabele manier de laatste winter doorgeholpen.
    Ik heb tot nu toe enkel German Pellets gebruikt. Deze bevallen prima.

    Ik ben op het Pelletforum terecht gekomen na wat surfen op het internet.
    Een prachtig initiatief overigens!!

    Groeten,
    Mario van Berne


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:37 pm

    Hallo,
    Ben Cleem uit Lanaken en sinds de aankoop van mijn Edilkamin funny op 07-10-2011 regelmatige bezoeker van het pelletforum.
    Het pelletforum heb ik gevonden tijdens het surfen op google.
    Bij de aankoop van mijn kachel,werd mij aangeraden om bioflam pellets te gebruiken waar ik nog
    steeds tevreden over ben.
    Daarom heb ik besloten over te gaan naar de groepsaankoop.
    Groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:39 pm

    Cleem,
    de aanhouder wint dus welkom op het forum. Hoe je deelneemt aan de groepsaankoop heb je inmiddels door ervaring al ontdekt.
    M.v.g.
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:48 pm

    Hallo,
    Ik ben Veerle uit Wetteren.
    Ik leerde het pelletforum kennen via Google.
    We hebben sinds anderhalf jaar een Rika Revo en zijn er zeer tevreden over.
    We kochten deze kachel als bijverwarming bij de centrale verwarming en hebben er al veel mazout kunnen door uitsparen.
    We zijn nog op zoek naar goede pellets, branden nu vooral German (Aveve) maar die hebben nogal wat stof in de zak en zijn vaak onregelmatig van grootte waardoor onze kachel af en toe storingen geeft.
    Misschien doen we wel eens mee met de groepsaankoop Elite pellets Oost-Vlaanderen.
    mvg,
    Veerle
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:51 pm

    Veerle,
    welkom als tevreden pelletstoker. De groepsaankoop Elite is zeker niet verkeerd want het zijn prima pellets.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 2:56 pm

    Hallo, ik ben Patrick Vandebosch uit Hoeselt en wij hebben vorig jaar een Edilkamin Tiny aangekocht bij mijn naamgenoot en actief lid op dit forum.
    Na wat veranderingen zoals de kachel instellingen en de schouw, mag ik zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben met onze kachel. Enig minpunt, en dat weet ondertussen iedereen, is dat de ruit enorm snel vuil is. Zonde dat men daar nog geen oplossing voor heeft.
    Pellets getest, eigenlijk niet zo veel:
    - Naamloze DINplus houtpellets verkocht door Vandebosch: 15kg niet slecht, onhandige zak, meer zwart roet, eigenlijk wat aan de dure kant 4,30€ voor naaldhout.
    - Total Xylets : 15kg ook niet slecht, onhandige zak, zwart roet, veel te duur 4,60€ voor 100% naaldhout
    - Girretz Pierre : 15kg handige zak, minder roet en meer grijs van kleur(hoger verbranding denk ik) 4,40€ best te vreden
    - Bioflam : 15kg handige zak, ook grijze roet, meer stof dan Girretz, laatst 4,40€ betaald per zak. Ook tevreden.

    Groeten, Patrick.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:00 pm