van Gast vr maa 25, 2011 7:52 pm
Zou geen miskoop mogen zijn. Let wel op het werkvermogen. Kijk niet naar het piekvermogen.
Ik heb waar de generator komt te staan een blauw 16Amp mannelijk stopcontact op de muur geplaatst.
De generator wordt op dit stopcontact aan het huis verbonden. Ik ga dan via een 30mA differentieel en over een zekering die kleiner is dan de zekeringen van de generator. En ook klein genoeg om mijn kabel te beveiligen. Mijn bedrading is 2,5mm2. Mij zekering is 6A. ( Goed voor een 1400W)
Er goed voor zorgen dat de aarding van uw generator is aangesloten en dat de aarding van uw bedrading ook aan de aardingslus van uw huis is aangesloten.
SAFETY FIRST !!! Binnenshuis heb ik de stopcontacten die gevoed worden door de generator in een ander kleur groen genomen.
Naast mijn pelletkachel heb ik dus twee stopcontacten staan. Bij nood start ik de generator en wissel ik het stopcontact van de pelletkachel.
In de living, keuken en bureel heb ik nog 1 nood stopcontact. Zodoende kan ik nog over wat verlichting zorgen en heb ik warmte.
Meer hoeft dat voor mij niet te zijn. En dan kunt u gerust een kleine generator nemen. Want 1 pelletkachel en twee of drie lichtpunten nemen niet veel stroom. Neem nog eens neon of led licht en dan wordt het quasi niets meer van gebruik. Opstartvermogen van een pelletkachel licht rond de 300W als de aansteekkaart ontsteekt.
Ik denk dat ik alles heb gezegd.
Sommige mensen verklaren mij een beetje gek met wat ik allemaal heb voorzien in de nieuwe woning. Maar ik ben ten minste voorzien op zowat alles.
Ik moet ook zeggen, electrotechniek en IT is altijd een passie geweest voor mij.