Soul- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 240
Registration date : 14-04-16
van Soul do mei 23, 2019 11:42 am
"In de woning van mijn vriendin heb ik na de instalatie van zonnepanelen de analoge NIET TERUGDRAAIENDE meter +/- 15 maand geleden laten vervangen door een terugdraaiende analoge meter.............. Toendertijd Eandis melde mij met de glimlach dat gezien ik vervanging vroeg naar een ander type hier voor moest betaald worden Koste dacht ik +/200 €. Men melde mij dat als de bestaande meter vervangen werd door een gelijkaardige ( dus in dit geval niet terugdraaiend door niet terugdraaiend ) dit gratis was.................waarom zou je nou zoiets doen?
Bij mijn eigen woonst heb ik eerst afgewacht om eens de rekening te maken of het wel nodig was om de terugdraaiende dag /nacht teller te vervangen. Nou dat is wel degelijk t geval ( zie hierboven ergens )"
Met een gelijkaardig wordt niet bedoeld een niet-terugdraaiende door een niet-terugdraaiende.
Met gelijkaardig wordt bedoeld een dagteller door een dagteller of een dag/nachtteller door een dag/nachtteller.
Dus :
niet-terugdraaiende dagteller vervangen door een terugdraaiende dagteller (als dat nu gebeurt, is dat dus een digitale teller) is gratis
niet-terugdraaiende dag/nachtteller vervangen door een terugdraaiende dag/nachtteller (als dat nu gebeurt, is dat dus een digitale teller) is gratis
niet-terugdraaiende dagteller vervangen door een terugdraaiende dag/nachtteller (als dat nu gebeurt, is dat dus een digitale teller) is betalend
niet-terugdraaiende dag/nachtteller vervangen door een terugdraaiende dagteller (als dat nu gebeurt, is dat dus een digitale teller) is betalend
Dat de teller niet kan terugdraaien, is niet de keuze van de klant, dus niet betalend.
Dat je een dagteller hebt of een dag/nachtteller, is wel je eigen keuze, dus betalend.
2024 Extraflame P70 Airplus
Pellets momenteel :
Pellets : Aveve * 100% Dennenhout * goed rendement * iets meer asse * topper *
Pellets try out :
Comfo pellets * 100% Naaldhout * kachelruit lang proper * weinig asse * topper *
Erda * 100% Naaldhout * kachelruit lang proper * weinig asse * asse klit deels samen *
Europellets Pure bioenergy * heel sterkte houtgeur * veel asse * zakken scheuren snel *
Lawaax * vergelijkbaar met Comfo’s, maar iets meer asse *
Mayr Melnhof Holze - royalpellets * 100% Naaldhout * iets meer asse dan de Comfo's *
Natural Energie * 100% Dennenhout * asse klit samen *
Pauls * 100% Naaldhout *
Wood pellets * 100% Naaldhout * sterkte houtgeur * veel asse *