Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

eura


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
player
Jef
steven
Philip
ss
erwin
turkoois
11 plaatsers

    Rookgasafvoer kapje


    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast do dec 30, 2010 12:04 pm

    frue66 schreef:@jl

    deze mail kreeg ik vandaag van verkoper uit Nederland:

    'Beste Remco,

    Je vroeg me om een proef opstelling te maken.
    dit alles kost veel geld enzv.
    Om verdere onnodige inspanningen te doen,lijkt me voor het beste resultaat de kachel naar belgie te verzenden daar aan te sluiten op dubbelwandig materiaal ,te kijken naar lucht toevoer enzv
    als geert ons laat weten dat de kachel naar behoren brandt/funcioneert gezamelijk naar Belgie af te reizen en daar alles proef ondervindelijk ervaren.'







    laat hem maar komen frue naar belgie ,anders worden je problemen nooit opgelost.
    waarom zou dit veel geld kosten ? die kachel is amper nieuw en in garantie,jou mag dat toch niets kosten !!
    zou die installateur en invoerder hier meelezen vraag ik mij dan af....... Shocked




    gr fleur


    Laatst aangepast door fleur op do dec 30, 2010 12:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffout)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast do dec 30, 2010 6:30 pm

    Ja dit is zeer triest, ik was zelf allang, waarschijnlijk meerdere keren, ontploft!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 01, 2011 10:45 am

    pallette schreef:Ja dit is zeer triest, ik was zelf allang, waarschijnlijk meerdere keren, ontploft!

    Ik ook pallette, maar ik wil alle mogelijkheden proberen, maar ik moet je zeggen dat aan mijn geduld ook een einde komt... Maar we zijn nu in 2011 dus ik zou zeggen nieuwe ronde nieuwe kansen... ;-)

    Aan een ieder op dit forum... Gelukkig en gezond 2011.

    Gr.
    Remco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 10, 2011 11:22 pm

    Vandaag bij Fero geweest. De monteur heeft alle tijd genomen om naar mijn problemen te luisteren. We zijn tot de conclusie gekomen dat mijn probleem aan een aantal punten ligt:


    1. mijn rookgasafvoer moet hoger; dwz door de dakschuinte heen en dan 1 meter omhoog, het liefst zonder bochten met een diameter van minimaal 125mm

    2. de luchtinlaat moet naar buiten; dwz door de muur heen met een roostertje

    3. watertemperatuur van de kachel op 65 graden

    4. Luchtdebietmeter (mcz active system)weer op ON zetten

    5. pelletworm vervangen


    Ze hebben daar een MCZ musa hydro 22kw staan en hebben alle instellingen doorgenomen van de kachel en zo mijn situatie geprobeerd na te bootsen en wij zijn tot de conclusie gekomen dat deze kachel veel meer geluid maakt door de luchtinlaat en onrustiger brandt dan de MCZ musa hydro 15kw.

    Het is echt een wereld van verschil, ik ben bij martin1949 geweest om naar zijn MCZ musa hydro 15kw te kijken en luisteren en deze kachel brandt heel rustig en je hoort de luchtinlaat bijna niet. Dit alles heeft volgens Fero te maken dat mijn kachel 7kw meer heeft en de rookgasventilator veel krachtiger is.

    conclusie:

    Dit hoort bij deze kachel de MCZ musa hydro 22kw maakt veel meer geluid dan de 15kw versie!!!

    Door de bovenstaanden aanpassingen door te voeren zal het geluid wel wat verminderen met name de luchtinlaat, maar dit brengt toch wel weer kosten met zicht mee, vooral de rookgasafvoer verlengen.

    Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en voor de tips. Ik ga nu nadenken wat ik wil, misschien een ander merk. Als iemand nog tips heeft voor een goed merk hydro kachel met min 22kw... Clam, Piazzetta, Thermorossi, Jolly-Mec of Edilkamin? dan houd ik mij aanbevolen.

    Gr.
    Remco

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 9:58 am

    Donderdag is de MCZ monteur uit Italie en Belgie bij mij langs geweest samen met de verkoper uit Nederland, om een lang verhaal kort te maken... De rookgasafvoer is niet correct:

    1. de rookgasafvoer moet buiten altijd dubbelwandig zijn, dit is nu enkelwandig
    2. de rookgasafvoer moet na 3 tot 4 meter lengte minimaal 100 tot 120mm zijn, dit is nu voor de hele lengte 80mm
    3. de rookgasafvoer moet minimaal 1 meter boven de goot uitkomen, dit is nu nog geen 50cm

    De MCZ monteur uit Italie kon wel de kachel zo afstellen aan het huidige rookgaskanaal maar dan had ik nog maar 16kw over ipv van 22kw.

    Omdat ik vind dat ik verkeerd geadviseerd ben wilde ik een tegemoetkoming van de verkoper voor de nieuwe rookgasafvoer, maar deze is dat geenszins van plan en heeft voorgesteld om de kachel te komen ophalen en de koop te ontbinden. Ik ben hier meer akkoord gegaan.


    Einde avontuur en ergernis MCZ Musa Hydro 22kw voor mij...

    Ik wil iedereen bedanken voor de tips en het meedenken, ook de mensen van Fero in Belgie.

    Groeten,
    Remco


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 10:59 am

    Dat is spijtig om te horen.
    Maar betekend dat er helemaal geen pelletkachel meer komt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 11:52 am

    Dat is inderdaad niet zo'n goed nieuws, langs de andere kant heeft deze miserie meer dan lang genoeg geduurd, ik had zoveel geduld niet gehad denk ik. Ondertussen heb je veel bijgeleerd, dat is dan weer positief.
    Succes nog verder en misschien waag je je nog wel een keer aan een ander avontuur Smile

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van erwin za jan 29, 2011 3:22 pm

    je hebt lang genoeg geduld gehad frue,
    blijkbaar geven ze dus toe dat de kachel zelf ook een probleem is, want anders namen ze hem niet retour.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss za jan 29, 2011 3:33 pm

    erwin123 schreef:je hebt lang genoeg geduld gehad frue,
    blijkbaar geven ze dus toe dat de kachel zelf ook een probleem is, want anders namen ze hem niet retour.

    Dat denk ik nu net niet, maar denk eerder dat de verkoper beseft dat de fout bij hemzelf ligt en dus zijn verantwoordelijkheid neemt en de verkoop ontbindt. Het had echter beter geweest als de verkoper de rookgasafvoer tegen "een prijsje" aangepast had meen ik, dat had dan tenminste "service" geweest.
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van erwin za jan 29, 2011 3:39 pm

    ss schreef:
    erwin123 schreef:je hebt lang genoeg geduld gehad frue,
    blijkbaar geven ze dus toe dat de kachel zelf ook een probleem is, want anders namen ze hem niet retour.

    Dat denk ik nu net niet, maar denk eerder dat de verkoper beseft dat de fout bij hemzelf ligt en dus zijn verantwoordelijkheid neemt en de verkoop ontbindt. Het had echter beter geweest als de verkoper de rookgasafvoer tegen "een prijsje" aangepast had meen ik, dat had dan tenminste "service" geweest.
    Groeten,
    ss

    vind ik ook, nu verliest hij meer erop volgens mij,
    maar ja als je de eerste rookgasafvoer zag dan wist je zo dat er iets niet klopte, dat was door de muur en een bocht 45graden naar beneden als ik me goed herinner


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 6:52 pm

    frue66 schreef:Donderdag is de MCZ monteur uit Italie en Belgie bij mij langs geweest samen met de verkoper uit Nederland, om een lang verhaal kort te maken... De rookgasafvoer is niet correct:

    1. de rookgasafvoer moet buiten altijd dubbelwandig zijn, dit is nu enkelwandig
    2. de rookgasafvoer moet na 3 tot 4 meter lengte minimaal 100 tot 120mm zijn, dit is nu voor de hele lengte 80mm
    3. de rookgasafvoer moet minimaal 1 meter boven de goot uitkomen, dit is nu nog geen 50cm

    De MCZ monteur uit Italie kon wel de kachel zo afstellen aan het huidige rookgaskanaal maar dan had ik nog maar 16kw over ipv van 22kw.

    Omdat ik vind dat ik verkeerd geadviseerd ben wilde ik een tegemoetkoming van de verkoper voor de nieuwe rookgasafvoer, maar deze is dat geenszins van plan en heeft voorgesteld om de kachel te komen ophalen en de koop te ontbinden. Ik ben hier meer akkoord gegaan.


    Einde avontuur en ergernis MCZ Musa Hydro 22kw voor mij...

    Ik wil iedereen bedanken voor de tips en het meedenken, ook de mensen van Fero in Belgie.

    Groeten,
    Remco





    ik kan helemaal niet begrijpen dat een fabriek met dergelijke service het daar bij laat ,helemaal niet ???????????


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 8:20 pm

    fleur schreef:
    ik kan helemaal niet begrijpen dat een fabriek met dergelijke service het daar bij laat ,helemaal niet ???????????

    Het lijkt mij dat er hier eens een flink gesprek moet volgen tussen fabrikant en dealer.
    De dealer gooit hier de goede naam van de fabrikant te grabbel door het verkeerde advies aan de klant en de knullige manier van installeren.
    De dealer (maar anders ook de fabrikant) had zijn fout weer wat goed kunnen maken door een (groot) deel van de kosten van het rookgaskanaal voor zijn rekening te nemen. Een gemiste kans dat hij dit niet doet.

    Al met al schiet Remco er niets mee op, behalve dat het hele een hoop tijd, ergernis en ellende heeft gekost. Gelukkig uiteindelijk wel zijn geld terug, maar ja geen kachel.

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van turkoois za jan 29, 2011 10:39 pm

    rmcsmt schreef:
    fleur schreef:
    ik kan helemaal niet begrijpen dat een fabriek met dergelijke service het daar bij laat ,helemaal niet ???????????

    Het lijkt mij dat er hier eens een flink gesprek moet volgen tussen fabrikant en dealer.
    De dealer gooit hier de goede naam van de fabrikant te grabbel door het verkeerde advies aan de klant en de knullige manier van installeren.
    De dealer (maar anders ook de fabrikant) had zijn fout weer wat goed kunnen maken door een (groot) deel van de kosten van het rookgaskanaal voor zijn rekening te nemen. Een gemiste kans dat hij dit niet doet.

    Al met al schiet Remco er niets mee op, behalve dat het hele een hoop tijd, ergernis en ellende heeft gekost. Gelukkig uiteindelijk wel zijn geld terug, maar ja geen kachel.



    Hier sluit ik mij helemaal bij aan. De dealer heeft de plank helemaal misgeslagen.

    p.s
    Remco ik heb je een p.m. gestuurd

    groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 9:33 am

    @black
    @Kristel
    Ik ga overwegen of ik een nieuw rookkanaal ga nemen en of ik een andere pelletkachel wil... wat ik wel weet is dat ik mij eerst heeeel goed ga informeren alvorens ik wat aanschaf.

    Wordt vervolgd.

    @erwin 123
    Geduld is een schone zaak... ;-)

    @ss
    Ik denk ook dat het van de verkoper een gemiste kans is, iemand bij mij in de straat en mijn broer willen ook een pelletkachel maar die gaat de kachel zeker niet bij deze verkoper kopen.

    @fleur
    Ik ook niet maar de fout ligt voor een groot gedeelte bij de verkoper vind ik.

    @ rmcsmt
    En het is niet de eerste keer dat deze verkoper deze fout maakt he rmcsmt.


    Heeft iemand een tip voor een ander merk hydro kachel, is de edilkamin toronto misschien iets?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Deze thermokachel Toronto van Edilkamin heeft de techniek van een pelletketel.

    Groeten,
    Remco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 11:49 am

    Ik zou deze keer opteren voor een toestel waar anderen hier al positieve ervaringen mee gehad hebben, alsook een installateur waar positieve ervaringen mee zijn. Een thermokachel is toch net iets anders dan een gewone pelletkachel denk ik. Ik denk dan aan Ann, Jean, André ...

    Alvast heel veel succes.

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van erwin zo jan 30, 2011 2:10 pm

    frue waarom de vloerverwarming niet gescheiden houden van de rest, en deze apart via de gewone cv,
    dan kan je de vloerverwarming toch nog sturen adh van de temperaturen van de pelletverwarming


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 10:28 pm

    kristel schreef:Ik zou deze keer opteren voor een toestel waar anderen hier al positieve ervaringen mee gehad hebben, alsook een installateur waar positieve ervaringen mee zijn. Een thermokachel is toch net iets anders dan een gewone pelletkachel denk ik. Ik denk dan aan Ann, Jean, André ...

    Alvast heel veel succes.

    Groetjes
    Kristel

    @Kristel
    Ik heb een Clam op het oog, maar er zit geen verdeler van Clam in Nederland ik had er een gevonden in Belgie, maar die vind de afstand toch te ver en kan ik wel begrijpen... Ik heb Ann een mail gestuurd.

    Gr.
    Remco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 10:30 pm

    erwin123 schreef:frue waarom de vloerverwarming niet gescheiden houden van de rest, en deze apart via de gewone cv,
    dan kan je de vloerverwarming toch nog sturen adh van de temperaturen van de pelletverwarming

    @erwin123

    Waarom zou ik de vloerverwarming gescheiden houden van de rest? Ik heb geen gewone gasketel, wij hebben hier stadsverwarming dwz dat ik geen ketel in huis heb maar het water met 70 graden in mijn woning wordt gebracht... zeer dure mannier van stoken volgens mij nog duurder dan gas.

    Gr.
    Remco



    Laatst aangepast door frue66 op zo jan 30, 2011 10:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van erwin zo jan 30, 2011 10:49 pm

    frue66 schreef:
    erwin123 schreef:frue waarom de vloerverwarming niet gescheiden houden van de rest, en deze apart via de gewone cv,
    dan kan je de vloerverwarming toch nog sturen adh van de temperaturen van de pelletverwarming

    @erwin123

    Waarom zou ik de vloerverwarming gescheiden houden van de rest? Ik heb geen gewone gasketel, wij hebben hier stadsverwarming dwz dat ik geen ketel in huis heb maar het water met 70 graden in mijn woning wordt gebracht... zeer dure mannier van stoken volgens mij nog duurder dan gas.


    kan je niet zonder die vloerverwarming met een deftig werkende pelletkachel of ketel,
    volgens mij gaat het niet samen de kombinatie van zulke lage watertemperaturen en een pelletkachel,
    wie beweert dat het wel samengaat van de fabrikanten moet eerst maar eens een totaal oplossing voorstellen,
    op papier gaat het allemaal zie je MCZ historie.
    ik zou niks meer kopen zonder een gelijkaardige installatie in werking gezien te hebben bij een particulier

    laat je geen tweede keer meer vangen he
    Shocked


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 4:07 pm

    Nu is MCZ toch niet echt een "slecht merk".....ik denk toch dat er ergens iets mis is wat ze gewoon niet wisten te achterhalen. Het active systeem zou zich aan moeten passen op de schoorsteen, alsoook op welke pellets je brand. Ik denk dat een onkundige installatie is geweest of een gebrek aan ervaring, tenminste, dat hoop ik, want over een paar weken hoop ik toch ook een MCZ Musa aan te laten sluiten.(comfort air, geen hydro of cv systeem)

    En ik hoop toch ook sterk dat ik niet tegen dergelijke problemen aan ga lopen, daar zou ik erg ziek van zijn....

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss ma jan 31, 2011 4:26 pm

    pallette schreef:Nu is MCZ toch niet echt een "slecht merk".....ik denk toch dat er ergens iets mis is wat ze gewoon niet wisten te achterhalen. Het active systeem zou zich aan moeten passen op de schoorsteen, alsoook op welke pellets je brand. Ik denk dat een onkundige installatie is geweest of een gebrek aan ervaring, tenminste, dat hoop ik, want over een paar weken hoop ik toch ook een MCZ Musa aan te laten sluiten.(comfort air, geen hydro of cv systeem)

    En ik hoop toch ook sterk dat ik niet tegen dergelijke problemen aan ga lopen, daar zou ik erg ziek van zijn....


    Ze hebben het WEL kunnen achterhalen, lag blijkbaar aan de rookgasafvoer, maar de verkoper verbrak liever het koopcontract dan de (zijn eigen) fout te herstellen! Merk had er eigenlijk weinig mee te maken!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 4:54 pm

    Ja het is toch jammer dat door de onkunde van een installateur
    Een merk pelletkachel een slechte naam kan krijgen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van ss ma jan 31, 2011 5:07 pm

    black schreef:Ja het is toch jammer dat door de onkunde van een installateur
    Een merk pelletkachel een slechte naam kan krijgen.

    Dat is juist, maar het is wel de bedoeling dat men het volledige toppic leest, anders valt iedereen in herhaling en maken we er een warboel van.
    Ons Palletje heeft gisteren teveel in de wind gereden met zijnen brommer en alzo niet verder gelezen dan het laatste berichtje denk ik Laughing
    Maar, 't is maandag he...??...
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 5:08 pm

    @frue
    Je zou eens kunnen kijken bij:
    Installatiebedrijf Deyle
    Raadhuisstraat 100
    1541 JE Kaag aan de Zaan
    Telefoon: 075-6163668

    Die hebben een behoorlijk assortiment pelletkachels en zijn deskundig en enthousiast.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 8:05 pm

    pallette schreef:Nu is MCZ toch niet echt een "slecht merk".....ik denk toch dat er ergens iets mis is wat ze gewoon niet wisten te achterhalen. Het active systeem zou zich aan moeten passen op de schoorsteen, alsoook op welke pellets je brand. Ik denk dat een onkundige installatie is geweest of een gebrek aan ervaring, tenminste, dat hoop ik, want over een paar weken hoop ik toch ook een MCZ Musa aan te laten sluiten.(comfort air, geen hydro of cv systeem)

    En ik hoop toch ook sterk dat ik niet tegen dergelijke problemen aan ga lopen, daar zou ik erg ziek van zijn....


    @pallette

    MCZ is zeker geen slecht merk dat ga ik hier ook niet verkondigen en Fero is ook zeker geen slecht bedrijf. Ik vind dat de verkoper de fout heeft gemaakt inzake de rookgasafvoer.

    En als ik mijn mening mag geven over de mcz musa air en hydro... De air en 15kw geen probleem met veel geluid, dat is gewoon een mooie rustig brandende kachel, maar de 22kw vind ik tov de 15kw veel te veel geluid maken, ook in de showroom van Fero, maar dat is mijn mening.

    Gr.
    Remco


    Laatst aangepast door frue66 op ma jan 31, 2011 8:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 8:11 pm

    ss schreef:
    pallette schreef:Nu is MCZ toch niet echt een "slecht merk".....ik denk toch dat er ergens iets mis is wat ze gewoon niet wisten te achterhalen. Het active systeem zou zich aan moeten passen op de schoorsteen, alsoook op welke pellets je brand. Ik denk dat een onkundige installatie is geweest of een gebrek aan ervaring, tenminste, dat hoop ik, want over een paar weken hoop ik toch ook een MCZ Musa aan te laten sluiten.(comfort air, geen hydro of cv systeem)

    En ik hoop toch ook sterk dat ik niet tegen dergelijke problemen aan ga lopen, daar zou ik erg ziek van zijn....


    Ze hebben het WEL kunnen achterhalen, lag blijkbaar aan de rookgasafvoer, maar de verkoper verbrak liever het koopcontract dan de (zijn eigen) fout te herstellen! Merk had er eigenlijk weinig mee te maken!
    Groeten,
    ss

    @ss

    Niet geheel mee eens... Deze kachel maakt meer geluid dan de 15kw en ik heb in het mooie Belgie nog 2 andere merken bekeken:

    1. Clam Niagara
    2. Piazzetta P966 thermo

    Ik heb deze kachels beide zien branden. Dit zijn nog zwaardere kachels dan de mcs musa hydro 22kw maar maken echt minder geluid, terwijl de Clam een erg slechte rookgasafvoer had... 2 meter omhoog 3 meter horizontaal en dan naar buiten. De Piazzetta had een rookgasafvoer aangesloten op een bestaanden schouw.

    Neemt niet weg dan mijn rookgasafvoer buiten erg fout is... maar daar zij we het wel met z'n allen over eens.

    gr.
    Remco


    Laatst aangepast door frue66 op ma jan 31, 2011 8:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Rookgasafvoer kapje - Pagina 8 Empty Re: Rookgasafvoer kapje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 3:06 pm