Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast za dec 23, 2017 7:00 pm

    Hallo, wij zijn fam.Ligtenberg en wij willen een pelletkachel mcz cute aanschaffen,
    Zijn een beetje aan het rond kijken om wat ervaringen te lezen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast di dec 26, 2017 7:32 am

    Ik ben Gerrit uit aalst,

    Ik overweeg pelletkachel om bij te verwarmen.Hopelijk kan ik hier de juiste info vinden Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty voorstellen

    Bericht van Gast wo dec 27, 2017 5:46 pm

    Hallo,

    Ik ben Bert en sinds kort in het bezit van een Steiner pelletkachel, maar deze worden volgens mij ook verkocht onder andere namen (Runax?). Dient om een wooncontainer te verwarmen.
    Ben nog verschillende merken pellets aan het uitproberen.

    groeten!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast do dec 28, 2017 10:38 am

    Hallo, ik ben Johan uit Zoetermeer,
    Recent hebben wij een Idropoint aangeschaft van EdilKamin / Italiana Camini.
    Omdat de pelletkachel via parallel-import is aangeschaft en ik hem zelf heb geinstalleerd, had en heb ik nog wel wat vragen en zodoende kwam ik op dit forum terecht.

    Ik ben tot deze keuze gekomen omdat wij graag een kachel wilden aanschaffen met een CV koppeling, maar ook een beperking hadden met de rookgas aansluiting. Die moest aan de bovenzijde uitmonden.
    Ondertussen is de warmte installatie redelijk complex geworden, aangezien we ook een zonneboiler hebben met een zonnegascombi (HR Solar), een Nefit Ecomline exelent, met externe boiler en een woning met 3 separaat aan te sturen zone's.
    De Pelletkachel CV-gekoppeld en ik hoop daarmee, naast de sfeer in de woonkamer, ook te besparen op gas voor de CV.
    Vooralsnog gebruik ik de Plospan pellets in de 14 Kg zakken (Wit??) welke ik koop via Hornbach. (28,5ct/Kg)



    Paul Krottje
    Paul Krottje
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 21
    Leeftijd : 40
    Registration date : 30-12-17

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Nieuw hier

    Bericht van Paul Krottje ma jan 01, 2018 8:46 pm

    Hallo iedereen,

    Omdat wij geen gas in de straat hebben en het beu ben na al die jaren met hout en kolen kachel aan uit uit aan aan uit te maken als redelijke hoofdverwarming (mazout als back-up) zijn wij ons aan het verdiepen in de pelletkachels... dus er zullen wat vragen gaan volgen, ik hoop dat we op dezemanier een keuzen kunnen gaan maken van wat de mogelijkheden zijn. Mvgr Paul
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Voorstelling

    Bericht van Gast di jan 02, 2018 6:04 pm

    Hallo, ben Rogier en heb een MCZ TRAY met natuurlijke convectie sinds 2 jaar en heb Fabich pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast do jan 04, 2018 10:57 pm

    Hello,
    Ik ben John, heb een edekamin pelbox scf, en wil graag leren en informatie over deze kachel

    welkom hier.
    met de zoekknop is er al heel veel info te vinden, veel leesplezier !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jan 06, 2018 8:46 pm

    Hallo
    Ik ben jens
    Hoe kom je hier terecht? Internet
    Waarom een pelletkachel? Het gemak en prijs
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Thermorossi 3000  volgende kachel waarschijnlijk thermorossi mood.
    Welke pellets gebruik je? Van de colruyt
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Ja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Nieuw

    Bericht van Gast vr jan 12, 2018 2:19 pm

    Hoi, Ik ben Swa
    Hoe kom je hier terecht? Internet
    Waarom een pelletkachel? gezelligheid en prijs
    Welke pelletkachel heb je? Rika Topo, ondertussen al 5 jaar dansend vuur
    Welke pellets gebruik je? Bioflam
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Zeker
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do jan 25, 2018 10:15 pm

    Goedenavond,

    Mijn naam is Gerrit.
    Ik woon in de provincie Groningen.
    We verwarmen nu voor het tweede seizoen ons huis met een Edilkamin Mito Idro.
    Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met een Edilkamin (Mito Idro).
    En naar ervaringen met de verschillende merken pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za feb 03, 2018 3:22 pm

    Hallo iedereen,

    Ik ben Patrick en was al eerder actief (eerder enkel meelezer) op dit forum.
    Ben al meer dan 5 jaar eigenaar van een Edilkamin Polaris en nog steeds tevreden over.




    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do feb 22, 2018 7:52 pm

    Ben Martin heb sinds een paar maanden pelletkachel,een MCZ Deco Air.
    Jarenlang met een speksteenkachel gestookt en dan toch maar over op een pelletuitvoering,
    omdat het zon heerlijke warmte geeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Hoi allemaal

    Bericht van Gast za feb 24, 2018 8:53 pm

    Hoi,

    wij hebben een pelletkachel van Nordic Fire (Ravelli) Rave 80.
    Deze draait van s ochtends tot s avonds.  
    We willen straks helemaal van het gas af en willen naar een pelletketel met zonneboiler combi toe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Een kleine voorstelling

    Bericht van Gast zo feb 25, 2018 10:36 am

    Ik ben Gilbert en stook voor het tiende jaar met een pelletkachel Polar MultiAir van
    MCZ .
    Ik ben tot hiertoe uiterst tevreden over deze kachel ondanks dat ik ooit weleens
    heel slechte kritieken las in Testaankoop ??
    Gedurende die tien jaar al heel wat merken van pellets geprobeerd .
    Het beste resultaat kreeg ik met Makro pellets ( niet de minste koek in het brandertje )
    weinig assen en geven veel warmte .
    Ik koos voor deze kachel omdat het de enige warmtebron is voor een oppervlakte van ca 75 m2 .
    De volgende wordt zo goed als zeker weer een MCZ pelletkachel , maar ik hoop nog wel eens tien jaar met mijn huidige kachel te stoken .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty luc, pellet kachel iris plus

    Bericht van Gast za maa 03, 2018 9:54 am

    hallo ik ben luc niew op het forum, sinds 2015 in het bezit van een pellet kachel edilkamin iris plus.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast di maa 06, 2018 12:14 am

    Hallo

    Ik ben Dany

    Hoe kom je hier terecht? Opzoeken info over pelletkachels.
    Waarom een pelletkachel?  In vervanging van een houtkachel , het gemak en comfort.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Ik had een Thermorossi 1000 en heb die vervangen door een Piazzetta P958.
    Welke pellets gebruik je? Aveve / Olimp
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Ja

    Bij deze nog een pluim voor het forum, hier vond ik reeds veel nuttige info ! bounce

    kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Nieuw lid

    Bericht van Gast di maa 06, 2018 8:50 am

    Hallo,

    We hebben sedert 11/11/2011 een Ecoforest en zijn er zeer tevreden over.

    Green Energy zijn de pellets die we stoken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty hallo

    Bericht van Gast zo maa 18, 2018 2:55 pm

    hallo iedereen

    Ik ben Ruben
    Ik heb een mcz musa 2.0 comfort air 14 kw.
    Ik ben hier heel gelukkig mee, maar de laatste tijd hebben we veel problemen, vandaar dat ik hier beland ben om oplossingen te zoeken!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di maa 27, 2018 4:04 pm

    hallo, ook een nieuw lid! Reeds een goede 7 jaar eigenaar van een pelletkachel. fijn een goed forum te vinden waar mensen elkaar bij staan!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo maa 28, 2018 9:55 pm

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Klaas
    Ik heb sinds de zomer van 2012 een Edelkamin seven en dat bevalt goed.
    Bij de aanschaf van pellets let ik meer op de prijs dan het merk ik probeer dan niet
    meer dan 4 euro per zak[15kg] te betalen en meestal lukt dat ook.
    Ik ben al eerder lid geweest, maar de laatste tijd niet vaak meer op het forum geweest.
    Ik heb een keer een storing gehad met de kachel en met behulp van het forum heb ik dat goed kunnen oplossen.
    Daarvoor nog bedankt!

    Klaas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo apr 08, 2018 4:55 pm

    Hallo,
    Ik ben Luc, in het bezit van een extraflame anastasia plus (14kw) die ik nu nog moet installeren
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Ik ook maar ff voorstellen.

    Bericht van Gast zo apr 29, 2018 11:06 am

    Hallo,
    Mijn naam is Cor Meester en ik woon in de kop van Noord Holland. Ik heb een pellet cv kachel gekocht omdat ik €300,- per maand voor de Oxxio teveel vond. Ik vond een in prima staat verkerende Artel 21,7 kw met cv aansluitingen voor slechts €500,- Het installeren heeft in totaal 200,- gekost dus dat leek mij een prima investering. Het viel mij op dat de kachel veel rook ontwikkelde bij het opstarten en ook tijdens het branden. Toen ben ik mezelf gaan verdiepen in de parameters en kwam ik er achter dat hij bij elke powerstand bijna twee keer de normale hoeveelheid pellets kreeg. Nu rookt hij tijdens het opstarten vrijwel niet meer en tijdens het branden totaal niets meer. Verder hoop ik andere mensen te kunnen helpen en adviseren op dit mooie forum. Als mensen in de buurt wonen dan sta ik altijd klaar om ff langs te komen om misschien de kachel een grondige onderhoudsbeurt of zo te geven. Dit hoeft niet duur te zijn want met een bak koffie en een blij gezicht ben ik al blij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di jun 12, 2018 1:52 pm

    Dag iedereen,
    Ik ga binnenkort verhuizen en er staat daar een pelletkachel, bij deze heb ik mij bij jullie ingeschreven !!
    Groetjes
    Eline
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jun 23, 2018 11:16 am

    Hallo iedereen,

    Ik ben Sven.
    Wij (ik en mijn vrouw) hebben enkele jaren geleden een woning gekocht en we hebben er een pelletketel van thermorossi in geplaatst. Deze is nu voor het tweede jaar in gebruik en we zijn hier best tevreden van.
    Ik ben vooral fan van pellets omdat je daar niet zo afhankelijk van bent van grote energiemaatschappijen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di sep 11, 2018 6:11 pm

    Hallo ik ben alain en ben reeds lang bezig met palletkachels ,hoofdzakelijk op water.
    Tot op heden een 3tal cv kachels en een 2 tal luchtkachels.
    Zelf brandpotjes gemaakt, andere toevoerboren gebruikt, teveel om op te noemen.
    Ik ben momenteel terug aan het experimenteren met een edilkamin funny en binnenkort met een edilkamin feeling .Is een beetje winterbezigheid.Bijdeze een stukje informatie over mijzelf.
    Aan iedereen de groeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za sep 29, 2018 9:11 pm

    goede avond
    ik ben schreurs stanny
    woonachtig te houthalen
    heb een inbouw pelletkachel edelkamin pellbox
    mvg

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 29 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:36 pm