Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:14 pm

    ss schreef:Steeds zo met gezamelijke aankopen, of ging het met plospan beter enkele tijd geleden?




    t is de prijs ss ,niemand is overtuigd van de degelijkheid van deze stofzuiger,ik evenmin,een aszuiger voor de karcher doet wonderen,door 3 filters gaat er niets meer van stof in de motor of zo in de woonkamer,ik heb 3 kachers voor 1 floorpul en dat zegt al genoeg.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:22 pm

    fleur schreef:
    ss schreef:Steeds zo met gezamelijke aankopen, of ging het met plospan beter enkele tijd geleden?




    t is de prijs ss ,niemand is overtuigd van de degelijkheid van deze stofzuiger,ik evenmin,een aszuiger voor de karcher doet wonderen,door 3 filters gaat er niets meer van stof in de motor of zo in de woonkamer,ik heb 3 kachers voor 1 floorpul en dat zegt al genoeg.



    gr fleur

    ja fleur je hebt er drie van je kachers, in de floorpul gaat het ook door drie filters hé ,heb hier in het verleden met gewone houtkachel hier ook bezig geweest met zo een aszuiger moet zeggen is elk zijn ding hoor maar ik vindt het een heel beloop iedere keer .
    ik heb dan liever 1 degelijke en zoals hier gezegd van iemand die eentje gebruikt 2maal reinigen in 1winter dit spreekt mij het meeste aan hé
    maar is ieder zijn ding hé en daar hebben we ieder een ander gedacht hé over zulke dingen
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 1:30 pm

    Gelukkig maar, anders bestond er maar één merk meer!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:40 pm

    andolou schreef:
    fleur schreef:




    t is de prijs ss ,niemand is overtuigd van de degelijkheid van deze stofzuiger,ik evenmin,een aszuiger voor de karcher doet wonderen,door 3 filters gaat er niets meer van stof in de motor of zo in de woonkamer,ik heb 3 kachers voor 1 floorpul en dat zegt al genoeg.



    gr fleur

    ja fleur je hebt er drie van je kachers, in de floorpul gaat het ook door drie filters hé ,heb hier in het verleden met gewone houtkachel hier ook bezig geweest met zo een aszuiger moet zeggen is elk zijn ding hoor maar ik vindt het een heel beloop iedere keer .
    ik heb dan liever 1 degelijke en zoals hier gezegd van iemand die eentje gebruikt 2maal reinigen in 1winter dit spreekt mij het meeste aan hé
    maar is ieder zijn ding hé en daar hebben we ieder een ander gedacht hé over zulke dingen



    andalou
    dat geloof je toch zelf niet dat je die stofzuiger maar 2 maal in een winter ga moeten kuisen ,ik ben er zeker dat je zak vol zit in 1 maand.
    k weet het een aszuiger is een onhandig ding ,maar ik zou niet meer zonder willen omdat alle assen achterblijven in de aszuiger ,de stofzuiger zelf blijft brandschoon om verder alles te stofzuigen in huis en is beveiligd met 2 filters.
    3 filters zeg jij in de floorpul,hoe kom je daaraan of reken je nog eens die nijlon filter bij die je over die andere cartouche-filter trekt?
    dan kan je dan met andere stofzuigers ook zo n filterhoes overtrekken,dat kan ik dan ook op mijn karcher toepassen en heb ik 4 filters ertussen.
    ik ga dit toestel niet afbreken ,voor mij gaat het erom dat die verdomde fijne ,vuile assen niet in mijn stofzuiger terechtkomen wat bij jou het geval zal zijn en je achteraf zal beklagen.

    ps : kon jou vriend de verkoper jou geen proefmodel eens laten gebruiken voor een maand ofzo ... Question



    gr fleur

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 1:42 pm

    Fleur, hier zit wel een gebruiker op het forum die het anders uitlegt he!!! Iemand met ondervinding met het toestel nl: Cyrre!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:45 pm

    ss schreef:Fleur, hier zit wel een gebruiker op het forum die het anders uitlegt he!!! Iemand met ondervinding met het toestel nl: Cyrre!





    ge kent mij ss ,eerst zien en dan geloven en allezinds hier ........ amai amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:45 pm

    fleur schreef:
    andolou schreef:

    ja fleur je hebt er drie van je kachers, in de floorpul gaat het ook door drie filters hé ,heb hier in het verleden met gewone houtkachel hier ook bezig geweest met zo een aszuiger moet zeggen is elk zijn ding hoor maar ik vindt het een heel beloop iedere keer .
    ik heb dan liever 1 degelijke en zoals hier gezegd van iemand die eentje gebruikt 2maal reinigen in 1winter dit spreekt mij het meeste aan hé
    maar is ieder zijn ding hé en daar hebben we ieder een ander gedacht hé over zulke dingen



    andalou
    dat geloof je toch zelf niet dat je die stofzuiger maar 2 maal in een winter ga moeten kuisen ,ik ben er zeker dat je zak vol zit in 1 maand.
    k weet het een aszuiger is een onhandig ding ,maar ik zou niet meer zonder willen omdat alle assen achterblijven in de aszuiger ,de stofzuiger zelf blijft brandschoon om verder alles te stofzuigen in huis en is beveiligd met 2 filters.
    3 filters zeg jij in de floorpul,hoe kom je daaraan of reken je nog eens die nijlon filter bij die je over die andere cartouche-filter trekt?
    dan kan je dan met andere stofzuigers ook zo n filterhoes overtrekken,dat kan ik dan ook op mijn karcher toepassen en heb ik 4 filters ertussen.
    ik ga dit toestel niet afbreken ,voor mij gaat het erom dat die verdomde fijne ,vuile assen niet in mijn stofzuiger terechtkomen wat bij jou het geval zal zijn en je achteraf zal beklagen.

    ps : kon jou vriend de verkoper jou geen proefmodel eens laten gebruiken voor een maand ofzo ... Question



    gr fleur



    fleur een zak zit er niet in hé in de stofzuger dus deze zal niet vol geraken is rechtstreeks in de kuip hé .

    David is maar een verkoper hoor maar vriend is hij dus niet ,en als ze dat wilden giing hij dat wel voorgesteld hebben hé alé denk ik toch

    heb ook een aszuiger gehad hoor blijkbaar was de mijne dan ne slechten hé stofzuiger bleef zeker niet proper hoor hier toch niet maar is ieder zijn gedacht hé

    dat moet zo zijn of de maatschappij kan niet blijven draaien hé lol!

    denk niet dat de persoon hier op het forum er zal om liegen hé of zou een vriend moeten zijn van David misschien klop


    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 1:59 pm

    andalou
    hoe kom jij dan aan 3 filters in die stofzuiger ?
    in mijn asfilter zit een metalen filterrooster waar ik een nylon kous overtrek en die alle assen tegenhoud ,
    in de stofzuiger zit eerst een papieren zak (dus nooit geen assen of stof rechtstreeks in de ketel) en voor de motor zit dan nog eens een cartoche-filter zoals in de uwe (waar ik eventueel ook nog een nylonkous kan overtrekken ,wat absolut niet meer nodig is)

    ik zeg niet dat er hier iemand liegt (durf daar zelfs niet aan denken) maar kan het moeilijk geloven,zou het eersst moeten zien.



    gr fleur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 2:14 pm

    Hier Fleur;

    Als je er toch geen wilt kopen zie ik het nut niet in om je te overtuigen of erover te redetwisten, maar als je er alles over wilt weten dan krijg je van mij het adres:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Vriendelijke groeten,
    ss

    P.S. Neem me trouwens niet kwalijk dat ik reageer, maar Andolou is efkens boodschappen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 2:33 pm

    ss schreef:Hier Fleur;

    Als je er toch geen wilt kopen zie ik het nut niet in om je te overtuigen of erover te redetwisten, maar als je er alles over wilt weten dan krijg je van mij het adres:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Vriendelijke groeten,
    ss



    met die stofzuiger heb ik geen problemen hoor ss ,die zal wel van degelijk materiaal gemaakt en zijn volgens zijn prijs .
    mijn twijfels liggen bij het opzuigen van pelletassen ,zoals je weet is het een vuil ,stofferig hoedje en ik vind als je dit uit je stofzuiger zelf kan houden dit een goede zaak is ,plus dat je dan nog 2 extra filters hebt voor je motor en daar is het mij allemaal om te doen.
    de FLOORPUL gebruiken MET ASZUIGER vindt ik OPTIMAAL ,maar de vraag is dan...weegt die meerprijs dan op als industrieel apparaat voor pelletboertjes als wij??..........ieder zijn mening natuurlijk



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 2:38 pm

    fleur schreef:
    andolou schreef:

    ja fleur je hebt er drie van je kachers, in de floorpul gaat het ook door drie filters hé ,heb hier in het verleden met gewone houtkachel hier ook bezig geweest met zo een aszuiger moet zeggen is elk zijn ding hoor maar ik vindt het een heel beloop iedere keer .
    ik heb dan liever 1 degelijke en zoals hier gezegd van iemand die eentje gebruikt 2maal reinigen in 1winter dit spreekt mij het meeste aan hé
    maar is ieder zijn ding hé en daar hebben we ieder een ander gedacht hé over zulke dingen



    andalou
    dat geloof je toch zelf niet dat je die stofzuiger maar 2 maal in een winter ga moeten kuisen ,ik ben er zeker dat je zak vol zit in 1 maand.
    k weet het een aszuiger is een onhandig ding ,maar ik zou niet meer zonder willen omdat alle assen achterblijven in de aszuiger ,de stofzuiger zelf blijft brandschoon om verder alles te stofzuigen in huis en is beveiligd met 2 filters.
    3 filters zeg jij in de floorpul,hoe kom je daaraan of reken je nog eens die nijlon filter bij die je over die andere cartouche-filter trekt?
    dan kan je dan met andere stofzuigers ook zo n filterhoes overtrekken,dat kan ik dan ook op mijn karcher toepassen en heb ik 4 filters ertussen.
    ik ga dit toestel niet afbreken ,voor mij gaat het erom dat die verdomde fijne ,vuile assen niet in mijn stofzuiger terechtkomen wat bij jou het geval zal zijn en je achteraf zal beklagen.

    ps : kon jou vriend de verkoper jou geen proefmodel eens laten gebruiken voor een maand ofzo ... Question



    gr fleur


    Fleur,
    Hoe meer ik lees hoeveel jij blijkbaar je Karcher moet kuisen, en mij niet gelooft,
    hoe gelukkiger ik ben met de Floorpul.

    De realiteit:
    Ik ben geregistreerd hier op dit forum van 14-12-10.
    een dag of 4 ervoor heb ik mijn floorpul, op 11-12-10,
    helemaal uitgekuist (met compressor uitgeblazen).
    Ik had juist mijn laatste Baltwoodpellets opgebrand en
    ging over gaan op de Lava's.
    Ik twijfelde al wel, maar dacht nog altijd dat het slechte branden
    van mijn kachel aan de pellets lag of eventueel aan een vuile kachel+schouw..enz
    Daarom wilde ik voordat ik begon aan de Lava's met een schone lei beginnen, en mijn kachel
    en rookafvoerbuis en schouw helemaal proper.
    Ik heb me voor de schouw die bestaat uit potten een vierkante metalen borstel gekocht 20 op 20.
    Met touw en gewicht 2 kg.
    Op 11-12-10 dus,
    Borstel van boven door de schouw een paar keer op en neer.
    Ik heb 2 gaten buiten in de muur die uitkomen in de schouw.
    Eén gat voor de buis van de stofzuiger, één voor een looplamp, dan zie ik wat ik doe.
    Alles uitgezogen met de floorpul. Met verlengde buis tot in het ventilatorhuis.
    In de kachel zag ik de buis in het ventilatorhuis.
    Rookgaskanalen en ventilatorhuis ook leeggezogen met stofzuiger.
    Sindsdien parameters aangepast met hulp op dit toffe forum.
    Sindsdien gemiddeld om de 2 dagen kachel gereinigd.
    Ik zuig "alles" op.
    Sindsdien de stofzuiger nog niet gereinigd( na groot onderhoud dus) en hij zuigt nog altijd even krachtig.
    Misschien doe ik dat eens eind januari en dan is hij goed voor de rest van de winter.
    Ik vertel graag een lol, maar dit is er gene.
    Je moet me niet geloven hoor, ik neem je dat niet kwalijk.
    Ik ben ook wel zo, eerst zien en dan geloven.
    Maar ik heb het gezien dus, ik geloof cheers Smile

    Ik ga er nu verder niets meer over zeggen,
    ik blijf in herhaling vallen...
    Ik heb mijn ervaring met jullie gedeeld,
    maar elk zijn ding, en geraken we niet aan 5 mensen,jammer,
    maar dan koop ik er een op mijn ééntje.

    greetz,
    cyrre


    Laatst aangepast door cyrre op do jan 13, 2011 2:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spellingsfout)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 2:40 pm

    Cyrre gebruikt hem al twee winters met goed resultaat en zonder de aszuiger zegt hij, dus ik denk niet als je 2x per week je stofzuiger gaat gebruiken om je assen op te zuigen + onderhoud van je kachel, dat die het dan 2 winters gaat trekken... Maar soit, ik ga er eentje aanschaffen en Andolou ook, ik laat het je nog weten...
    groeten,
    ss

    Cyrre, we zijn momenteel met 3, wacht nog efkens en laat je niet nerveus maken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 2:48 pm

    cyrre schreef:
    fleur schreef:



    andalou
    dat geloof je toch zelf niet dat je die stofzuiger maar 2 maal in een winter ga moeten kuisen ,ik ben er zeker dat je zak vol zit in 1 maand.
    k weet het een aszuiger is een onhandig ding ,maar ik zou niet meer zonder willen omdat alle assen achterblijven in de aszuiger ,de stofzuiger zelf blijft brandschoon om verder alles te stofzuigen in huis en is beveiligd met 2 filters.
    3 filters zeg jij in de floorpul,hoe kom je daaraan of reken je nog eens die nijlon filter bij die je over die andere cartouche-filter trekt?
    dan kan je dan met andere stofzuigers ook zo n filterhoes overtrekken,dat kan ik dan ook op mijn karcher toepassen en heb ik 4 filters ertussen.
    ik ga dit toestel niet afbreken ,voor mij gaat het erom dat die verdomde fijne ,vuile assen niet in mijn stofzuiger terechtkomen wat bij jou het geval zal zijn en je achteraf zal beklagen.

    ps : kon jou vriend de verkoper jou geen proefmodel eens laten gebruiken voor een maand ofzo ... Question



    gr fleur


    Fleur,
    Hoe meer ik lees hoeveel jij blijkbaar je Karcher moet kuisen, en mij niet gelooft,
    hoe gelukkiger ik ben met de Floorpul.

    De realiteit:
    Ik ben geregistreerd hier op dit forum van 14-12-10.
    een dag of 4 ervoor heb ik mijn floorpul, op 11-12-10,
    helemaal uitgekuist (met compressor uitgeblazen).
    Ik had juist mijn laatste Baltwoodpellets opgebrand en
    ging over gaan op de Lava's.
    Ik twijfelde al wel, maar dacht nog altijd dat het slechte branden
    van mijn kachel aan de pellets lag of eventueel aan een vuile kachel+schouw..enz
    Daarom wilde ik voordat ik begon aan de Lava's met een schone lei beginnen, en mijn kachel
    en rookafvoerbuis en schouw helemaal proper.
    Ik heb me voor de schouw die bestaat uit potten een vierkante metalen borstel gekocht 20 op 20.
    Met touw en gewicht 2 kg.
    Op 11-12-10 dus,
    Borstel van boven door de schouw een paar keer op en neer.
    Ik heb 2 gaten buiten in de muur die uitkomen in de schouw.
    Eén gat voor de buis van de stofzuiger, één voor een looplamp, dan zie ik wat ik doe.
    Alles uitgezogen met de floorpul. Met verlengde buis tot in het ventilatorhuis.
    In de kachel zag ik de buis in het ventilatorhuis.
    Rookgaskanalen en ventilatorhuis ook leeggezogen met stofzuiger.
    Sindsdien parameters aangepast met hulp op dit toffe forum.
    Sindsdien gemiddeld om de 2 dagen kachel gereinigd.
    Ik zuig "alles" op.
    Sindsdien de stofzuiger nog niet gereinigd( na groot onderhoud dus) en hij zuigt nog altijd even krachtig.
    Misschien doe ik dat eens eind januari en dan is hij goed voor de rest van de winter.
    Ik vertel graag een lol, maar dit is er gene.
    Je moet me niet geloven hoor, ik neem je dat niet kwalijk.
    Ik ben ook wel zo, eerst zien en dan geloven.
    Maar ik heb het gezien dus, ik geloof cheers Smile

    Ik ga er nu verder niets meer over zeggen,
    ik blijf in herhaling vallen...
    Ik heb mijn ervaring met jullie gedeeld,
    maar elk zijn ding, en geraken we niet aan 5 mensen,jammer,
    maar dan koop ik er een op mijn ééntje.

    greetz,
    cyrre


    cyrre
    leg jij eens uit ,hoeveel filters en welke zitten er daar nu eigenlijk in??
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 3:01 pm

    Amaai, de Fleur laat weer niet los duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:06 pm

    hier fleur
    kan je alles lezen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    twee filter standaard en optioneel nylon filter
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 3:09 pm

    Ook door Cyrre beschreven in dit topic bericht 42, lezen he Fleur!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:10 pm

    fleur schreef:

    cyrre
    leg jij eens uit ,hoeveel filters en welke zitten er daar nu eigenlijk in??

    Onze medepelletforumer heeft een, hoe noem je dat, zo'n verbinding naar een site,
    geplaatst in dit topic, zie 43.

    Daar kun je zien dat er meegeleverd maar 2 filters inzitten.
    Filter 9 en 10. zie foto's.
    De blauwe zit over de motor.
    De witte, de grootste zit in de emmer.
    Die is altijd serieus vuil, wat normaal is.
    Ik heb speciaal voor jouw Wink de stofzuiger open gedaan.
    De blauwe is nog proper, dus doet de witte goed zijn werk.
    De emmer is nog verre van vol. Ik haal zeker eind januari,
    meer durf ik niet zeggen, wegens ongeloof.
    Waar ik hem gekocht heb vindt de verkoper het niet nodig een nylonfilter
    extra te gebruiken. Ik heb het hem nu laatst nog gevraagd omdat
    de verkoper van andolou er wel één aanraad???
    Mijn ervaring leert dat het niet echt nodig is, maar wil je
    de stofzuiger extra beschermen, dan plaats je de nylonfilter.
    We zouden er toch eentje bijkrijgen volgens andolou.
    Misschien verlies je hierdoor wat zuigkracht maar de floorpul
    is sterk genoeg.

    greetz,
    cyrre
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:13 pm

    ss schreef:Ook door Cyrre beschreven in dit topic bericht 42, lezen he Fleur!

    Ik was verkeerd,
    ik dacht dat er nog een nylon bijzat maar ik was mis.
    zie op bericht 43 van jl, op die site zie je hoe de floorpul in elkaar zit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:14 pm

    Ik kan niet rap genoeg reageren
    jullie zijn constant voor. tongue
    goed zo!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:20 pm

    ss schreef:Ook door Cyrre beschreven in dit topic bericht 42, lezen he Fleur!





    ALLES had ik gelezen ss ;maar in de handleiding is er sprake van een papieren zak maar blijkbaar gaat andalou deze niet gebruiken en komen de assen dan rechtstreeks in de ketel ,maar dan vrees ik dat hij meermaals die nylon hoes ga mogen uitblazen met de compressor (wat ik niet hoef te doen)


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:26 pm

    ss schreef:Cyrre gebruikt hem al twee winters met goed resultaat en zonder de aszuiger zegt hij, dus ik denk niet als je 2x per week je stofzuiger gaat gebruiken om je assen op te zuigen + onderhoud van je kachel, dat die het dan 2 winters gaat trekken... Maar soit, ik ga er eentje aanschaffen en Andolou ook, ik laat het je nog weten...
    groeten,
    ss

    Cyrre, we zijn momenteel met 3, wacht nog efkens en laat je niet nerveus maken...

    Ik ben niet nerveus hoor Cool

    Ik zeg niet dat de floorpul 2 winters niet moet gereinigd worden,
    2x in één winter, en dat is niets dan de waarheid zo helpe me de pelletgod.



    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 3:27 pm

    Cyrre vertelde het anders... en nu stop ik ermee want het wordt straks weer welles-nietes.
    Cyrre dat heb ik goed begrepen, je gebruikt de stofzuiger om ALLES op te zuigen, je gebruikt geen papierzak en je blaasde hem uit met compressor...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:31 pm

    fleur schreef:
    ss schreef:Ook door Cyrre beschreven in dit topic bericht 42, lezen he Fleur!





    ALLES had ik gelezen ss ;maar in de handleiding is er sprake van een papieren zak maar blijkbaar gaat andalou deze niet gebruiken en komen de assen dan rechtstreeks in de ketel ,maar dan vrees ik dat hij meermaals die nylon hoes ga mogen uitblazen met de compressor (wat ik niet hoef te doen)


    gr fleur

    Inderdaad fleur,
    Zonder die papierzak moet je de witte eerst met een hard borsteltje
    afvegen in de emmer.
    Dan inhoud van de emmer ergens in de tuin of vuilzak.
    En dan komt het vuilste deel, het uitblazen van de witte filter met de compressor.
    Dit alles moet je buiten doen uiteraard.
    En in het bezit zijn van een compressor.
    Zonder gaat ook maar dan moet je de filter uitkloppen als een tapijt zeg maar.
    En dan krijg je hem niet zo proper als met de compressor.
    Wil je de emmer niet uitkuisen dan moet je inderdaad een papieren zak gebruiken.
    Alhoewel,
    De witte filter zal toch even vuil zijn.
    Ik denk dat er maar één filter de witte beschermt, minder vuil dus, en dat is
    een nylonfilter, die ik ook niet gebruik.




    Laatst aangepast door cyrre op do jan 13, 2011 4:06 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 3:42 pm

    Ik ga die nylonfilter WEL gebruiken!! Iedereen content nu?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 13, 2011 3:48 pm

    Een papieren zak is nutteloos.
    Je kan de emmer altijd ergens leeggieten en uitkuisen.
    De nylon filter gaat er dan eerst in, in de emmer, dan de witte.
    De nylon filter beschermt dan de witte.
    Nylon is glad en houd bijna geen stof vast is dus goed te reinigen.
    Gebruik je de nylon niet dan heb je serieus werk om de witte te reinigen.
    Met compressor heel gemakkelijk maar veel stof natuurlijk.
    Dat blauw filtertje zit over de motor.
    Ik had het een vorige keer verkeerd uitgelegd.
    Hopelijk begrijp je het nu.
    Oef amai
    Ik ga een senseootje drinken.
    pauze........................
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss do jan 13, 2011 4:05 pm

    hm, Senseootje, goe idee! ik ook...

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 18 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:39 am