Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+33
baziel
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
37 plaatsers

Ervaringen met Badger Pellets

Gast
    Gast

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

Bericht van Gast di dec 15, 2009 10:18 pm

maar dit zouden we dan moeten doen met alles die op de markt aangeboden wordt !!
    gaan we beginnen met de pellets en de kachels ??

gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:26 pm

maar wat mij nu nieuwschierig maakt
    en ook nog geen antwoord op verkregen heb
    waarom vind iedereen badger nu zo goed ?
    waarom is badger nu bv beter dan ik zeg maar eender welk ander din+ merk ?
    en waarom wille ze hiervoor dan meer gaan betalen ?

zijn het de papieren ecologische zakken die het hem doen ? ik denk het niet

Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

Bericht van Geert di dec 15, 2009 11:28 pm

ze zijn zeker niet beter, als de andere din plus pellets,
    misschien dat iedereen ze wil omdat het één van de belgische merken zijn

Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro di dec 15, 2009 11:36 pm

Tja Philip,waarom vindt iedereen ze goed??

Omdat ze overal als de beste aangeprezen worden mss?
    Ik ga ook akkoord met Geert,ze zijn zeker niet beter als andere din+ pellets,in mijn geval de Olimps.En qua prijs en stof scoren de Olimps dan nog veel beter!!

De Badgers hebn nu eenmaal een goede naam,en een naam kost geld é:-),terwijl er gerust wel andere even goede of zelfs betere alternatieven te vinden zijn!
    Grtz,
    Pedro

Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:39 pm

er zijn toch nog andere merken van belgisch fabrikaat?
    en verder zie ik iedereen op wolkjes lopen als ze die profi pelets van de colryut branden omdat ze meer warmte geven, geen stof in de zakken enz.. daarom begrijp ik het niet zo goed
    ieder prijst zijn gewoonlijk gebruikt merk
    maar van badger zegt 70% en meer van de pelletbranders dat ze de beste zijn :-s

Gast

Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:42 pm

pedro schreef:Tja Philip,waarom vindt iedereen ze goed??

Omdat ze overal als de beste aangeprezen worden mss?
    Ik ga ook akkoord met Geert,ze zijn zeker niet beter als andere din+ pellets,in mijn geval de Olimps.En qua prijs en stof scoren de Olimps dan nog veel beter!!

De Badgers hebn nu eenmaal een goede naam,en een naam kost geld é:-),terwijl er gerust wel andere even goede of zelfs betere alternatieven te vinden zijn!
    Grtz,
    Pedro

ik gebruik uitsluitend badger omdat ze voldoende warmte geven en helemaal niets van vuil achterlaten in de schoorsteenbuis en ze nog kan aankopen voor een prijs van 3.75 euro en denk dat dit een goeie prijs is tegenover de andere merken

gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Philip di dec 15, 2009 11:45 pm

nja das een goede prijs
    die bron mag je dan voor velen hier is delen denk ik
    je leverancier kan er maar aan verdiene dan ^^
    maar heb je ook andere getest dan ?

Gast

Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:55 pm

Philip schreef:nja das een goede prijs
    die bron mag je dan voor velen hier is delen denk ik
    je leverancier kan er maar aan verdiene dan ^^
    maar heb je ook andere getest dan ?

philip

ik maak niet graag reclame maar die is te zien bij de pelletprijzen ,verder ga ik me zolang de garantieduur uitsluitend badger gebruiken ,ik heb een regel of levenservaring die zegt als het goed marcheert en alles draat zoals het hoort,blijf van alles af en schoenmaker blijf bij uw leest.

gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Philip wo dec 16, 2009 12:19 am

heb je gelijk
    ivm reclame is al gezegd dat leden namen mogen zegge
    enkel verkopers zelf mogen voor eigen zaak gene reclame maken
    ik weet dat kunne we niet 100% uitsluiten maaja
    en anders stuur je maar pm
    kan ik ook is badger testen aan de prijs van mijn mandi's

verder vind ik het flauwekul dat een kachelverkoper zegt dit merk moet je gebruiken,
    mijn installateur heeft hier nog niks van gezegd, en hij verkoopt ook pellets
    en zegt zelf als ze din zijn heb je goede ...

maar hoe kom je er dan bij dat je zegt badger laat geen vuil ijn je schouw achter
    terwijl je nog geen andere gebrand hebt
    zo als je het zegt lijkt het erop dat de anderen je schouw wel bevuilen
    daarom was mijn vraag of je andere getest had

pff en nu bedje toe
    zal morgen wel verder keuvelen met je ^^

Gast

Bericht van Gast wo dec 16, 2009 12:37 pm

Ik denk dat dat eerder aan de schouw zal liggen dan aan de pellets .
    De goeie prijs kwam van vierstraete hier ana mijn deur als ik me nog goed herrinner :-p.
    En ik sluit me aan bij de mening dat als je een goeie pellet gevonden hebt blijf er dan bij.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo dec 16, 2009 3:22 pm

fleur schreef:
    vandebosch schreef:

Fleur,

Dat vraag ik me ook dikwijls af, dat is minder als de prijs die ik betaal om ze aan te kopen, ik koop ze aan aan 3,82€ per vrachtwagen hier geleverd.

nicky

ik heb eens de webside bekeken van badger en heb u nergens gevonden dat u verdeler bent,is het daar niet aan te wijten dat u ze duurder moet aankopen?
    ik denk het wel,
    ik ben particulier en kan jou een pallet badger pellets goedkoper leveren als u ze moet inkopen (HIER KLOPT IETS NIET ????
    ik heb dan nog niet gesproken over een ganse vrachtwagen!!!!!
    ik denk dat u ons voor de domme houdt.
    ik was benieuwd naar uw webside om te weten welk merk van pellets jullie aanbieden en toen las ik dit

Pellets
    Wij leveren bij U thuis de pellets beterkoop dan bij afhaling in onze magazijnen.

15 kg DIN PLUS pellets afgehaald. 4,00 € per zakje

Bij afname van een volle pellet : 65 zakken. Levering gratis

Prijs : 3,90 € per zakje pellets.

(+ 12,5 euro waarborg voor de ruilpallet)

Voor verdere afstanden wordt er 10 € transport aangerekend per pellet - informeer even per mail en geef de leveringsplaats aan. Wij antwoorden U per kerende.

merk van pellets heb ik niet gevonden
    bij afname ganse pallet plaatst u --levering gratis --(over hoeveel km gaat dit want verder gaat het over 10euro transport)
    u heeft het verder over 4euro per zakje en nog eens lager over 3.90euro per zakje pellets

nicky dit is niet om jou te bekritiseren maar dit lijkt mij toch moeilijk te verstaan of ligt dit aan mijn ouderdom???

tot slot :als je ons allen wil bekoren met een forumprijs ga je anders uit de hoek moeten komen met goeikope en goede pellets

gr fleur

Beste Fleur,

Ik verkoop pellets van combustibles Piron en van Edilkamin,
    De prijs voor levering van een ganse pallet is 3,90€ incl BTW & gratis levering voor de regio limburg en omstreken. Voor een levering aan zee wordt er 10€ aangerekend, dit is voor de pellets van Piron.

Wat de Badger pellets betreft denk ik inderdaad dat ik eens zal moeten spreken met de leverancier want dit kan natuurlijk niet dat een particulier goedkoper aankoopt dan een handelszaak, ik ga er even achteraan. Zelfs niet met afname van verschillende vrachtwagens. Hier vertrekt 10 ton per week wat ze goed wisten dus ging ik er vanuit dat ik een goede prijs gekregen had. Bij Colemont in Hasselt kosten ze 4,85€ zak! Je begrijpt dat ik die 3,80 dan al heel goed vond. Nu weet ik weer iets meer en kan ik gaan argumenteren. Ik houd jou en het forum zeker op de hoogte.

Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo dec 16, 2009 3:54 pm

nicky

10 euro voor levering tot in west-vl --zeer positief ,dat zullen er veel graag horen
    nu nog onderhandelen met de big-pelletboeren en deze zomer zou het kunnen dat we hier een vrachtwagen zien rondrijden VANDEBOSCH amai

GR FLEUR
    Anonymous
    Ericvand
    Gast

Bericht van Ericvand za dec 19, 2009 12:30 pm

vroeger plospan, nu badger pellets, met ecoteck inbouw
    bevindingen: met badger, minder restafval ( as), verbranding, meer aanzuiglucht nodig, ventilator van 2/3 stand naar 4/5 stand, anders valt de verbranding stil, dus hoeveelheid pellets van stand 50 moet opgevoerd worden naar stand 60 of 65.
    mooie blijvende vlam.

tot hiertoe tevreden

groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 07, 2010 3:51 pm

Zijn gisteren een pallet over de taalgrens gaan halen in Hannut bij DM aan de prijs van 3.90 euro zelf afgehaald
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma jan 18, 2010 9:05 am

Ik heb dit weekend badger pellets gekocht. Ze leveren ze nu met 65 zakken per pallet.

Wat me opviel is dat de badger pellets dit jaar donkerder van kleur zijn. Ook viel het op dat de nieuwe zakken een mengeling zijn. Tussen de donkere (blinkende pellets) vallen er hier en daar wat licht gekleurde (doffe) pellets op. Aangezien het duidelijk twee verschillende soorten pellets zijn, kan het niets te maken hebben met de fabricage maar is het gewoon een mengeling die ze nu in hun zakken doen (restje van vorig jaar?). Ik laat in het midden of dit nu goed of slecht is want de pellets branden goed in mijn kachel. Het viel me gewoon op.

Mijn "leverancier" vertelde trouwens dat de badger-pellets weer duurder zijn geworden.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr feb 05, 2010 5:06 pm

Wat mij opvalt is dat ik nu af en toe slakvorming krijg in het korfje!
    Vorige levering (2008-2009) Badgers brandden volledig op zonder al te veel as na te laten.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr feb 05, 2010 5:15 pm

Ed Gyselinck schreef:Wat mij opvalt is dat ik nu af en toe slakvorming krijg in het korfje!
    Vorige levering (2008-2009) Badgers brandden volledig op zonder al te veel as na te laten.

Inderdaad Ed, Dit is mij ook opgevallen bij de laatste zakken.
    Vroeger was het korfje haast leeg, nu een koekje, fijn maar niet te gemakkelijk te verwijderen.
    wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr feb 05, 2010 6:27 pm

Nikske schreef:
    Ed Gyselinck schreef:Wat mij opvalt is dat ik nu af en toe slakvorming krijg in het korfje!

Inderdaad Ed, Dit is mij ook opgevallen bij de laatste zakken.
    Vroeger was het korfje haast leeg, nu een koekje, fijn maar niet te gemakkelijk te verwijderen.
    wat?
    idem hier ook, ik dacht dat het de instelling van de kachel was, maar heb blijkbaar niet alleen ook het probleem. vind ook dat ik meer assen heb dan vroeger.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr feb 05, 2010 6:54 pm

Ik heb dit seizoen ook al zeer veel last gehad van slakken in vuurkorf,vorig jaar brande alles zeer mooi op en moest ik alleen maar stofzuigen dit jaar soms 2x per dag kachel afzetten korfje (regelmatig overlopen) leegmaken en dan terug opstarten de pellettoevoer verlaagd en de rookgasventilator wat hoger gezet dit help een beetje.Denk toch ook dat de badger van dit jaar niet dezelfde kwaliteit heeft dan vorig jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do maa 04, 2010 9:42 pm

Ben sinds december met badger aan het stoken en heb ook regelmatig harde restanten in mijn bakje. Bij de eerste zakken (gekocht in november) had ik dit niet.
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 74
    Registration date : 14-12-08

Bericht van knoepken do maa 04, 2010 10:19 pm

Badger valt me tegen .Nog n' paar zakken verleden jaar gekocht bij aveve in Aalst ?ben deze nu aant'branden .Ze kosten verleden jaar 4,50eu wat veel is .vOOR MIJ GEEN BADGER MEER;
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo maa 24, 2010 5:54 pm

Ik ben de laatste weken Badger aan het branden, drie weken terug geleverd door DB uit Zulte aan € 280-forumkorting inclusief transport per pallet. In vergelijking met Wonterspan hebben we merkelijk minder as, de as is minder fijn dan bij Wonterspan, het raam blijft langer proper en in de brandkorf vinden we eveneens minder "koek" dan bij de Wonters. Ook de verpakking is aangenamer (papieren zak i.p.v. plastiek). Duurder maar beter dan Wonterspan is mijn persoonlijke mening.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 670
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

Bericht van Relax do maa 25, 2010 9:36 pm

Ik neem binnenkort nog 'ns contact op met m'n dealer voor een grotere aankoop van Badger. Vorig jaar 3,80 per zak, met gratis thuislevering in de streek van Ninove/Geraardsbergen.
    Zodra ik meer weet, start ik opnieuw een topic.

steven
    Moderator

Man Aantal berichten : 5472
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

Bericht van steven vr maa 26, 2010 10:05 pm

als je meer weet, horen we het graag

Mvg,

Steven

Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 670
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

Bericht van Relax do apr 15, 2010 9:18 pm

Gast
    Gast

Bericht van Gast vr mei 07, 2010 7:55 pm

Heleboel opzoekwerk verricht ivm Pellets vorig jaar. Er zijn diverse merken ... maar ook diverse kwaliteiten.
    Badger komt er dik bovenuit. Is de 'pellet' met het meeste vermogen.
    5,2 kWh per kg. Plus weinig stof, weinig vochtgehalte.
    Bij ons in de streek (prov. Luxenburg) 4,20 euro/zak 15kilo in detailhandel.
    Levering per 3 palletten 3,95 euro/zak all-in .

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 5:54 am