Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Paul

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+33
baziel
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
37 plaatsers

Ervaringen met Badger Pellets

Gast
    Gast

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

Bericht van Gast vr mei 07, 2010 7:55 pm

Heleboel opzoekwerk verricht ivm Pellets vorig jaar. Er zijn diverse merken ... maar ook diverse kwaliteiten.
    Badger komt er dik bovenuit. Is de 'pellet' met het meeste vermogen.
    5,2 kWh per kg. Plus weinig stof, weinig vochtgehalte.
    Bij ons in de streek (prov. Luxenburg) 4,20 euro/zak 15kilo in detailhandel.
    Levering per 3 palletten 3,95 euro/zak all-in .
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

Bericht van Gast za mei 08, 2010 9:30 am

Ze moeten dan wel héél goed zijn want ik betaal voor mijn pellets nog steeds € 3,41 per zak zijnde € 0,54 per zak of op mijn jaarverbruik net geen 100 Euro.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za mei 08, 2010 10:20 am

Ik heb deze winter Badger gebruikt en ben er niet ontevreden over. Ik vind wel dat ze fel overroepen zijn.
    Ik brand sinds maart Baltwood en die zijn zeker even goed, zoniet beter. Bovendien zijn ze een stuk goedkoper.
    marnic
    marnic
    Pelletje
    Pelletje

Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 30-01-09

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 7 Empty badger pellets

Bericht van marnic za jul 31, 2010 10:07 pm

zijn vandaag gaan informeren over de prijs van de badeger pellets kwam uit op 3.90 euro per zak een pallet van 65zakken zelf afhalen vanaf 5palletten 3.95 euro thuis geleverd en 10 palletten thuis geleverd was het 3.80 per zak weet niet of dit een goede prijs is
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro zo aug 01, 2010 7:24 pm

Werden vorig seizoen praktisch overal verkocht aan 4€/zak

Behalve in kortemark(bij Vierstraete) daar zijn ze een tijdje serieus goedkoper verkocht geweest

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma aug 02, 2010 7:59 am

Badgers zullen niet lager verkocht worden. 3.90 is al een lage prijs. Fabriek Badger is nu eenmaal duur, net als je een merktrui koopt.
    pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro ma aug 02, 2010 3:36 pm

Zijn nochtans eind vorig jaar aan 3,75€ verkocht geweest Wink

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma aug 02, 2010 8:59 pm

Pedro,

wij hebben zelf nog badger's willen verkopen en konden nochtans direct aan fabriek kopen zonder tussenpersoon en met zomerkorting (25 vrachten). De prijs ligt boven 210 euro/ton = 3.339 euro BTW incl/zak.

Dan kun je wel begrijpen dat ze niet zullen aangeboden worden aan 3.30.
    pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro ma aug 02, 2010 10:47 pm

mathias schreef:Pedro,

wij hebben zelf nog badger's willen verkopen en konden nochtans direct aan fabriek kopen zonder tussenpersoon en met zomerkorting (25 vrachten). De prijs ligt boven 210 euro/ton = 3.339 euro BTW incl/zak.

Da heb ik nie beweerd é Laughing ,3,75€ per zak zoals hierboven staat wel!

Grtzzzzzzz

steven
    steven
    Moderator

Man Aantal berichten : 5472
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

Bericht van steven ma aug 02, 2010 11:06 pm

als ze verkocht worden aan 3,75 wil ik ze wel inkopen, maar dat heb ik nog niet gevonden.

Admin

Bericht van pedro ma aug 02, 2010 11:37 pm

Ze werden verkocht aan 3,75€ é,vorige winter(in Kortemark)....Maar de prijs is heel vlug de hoogte in gegaan toen bleek da ze erg in trek waren Laughing

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo aug 04, 2010 7:10 pm

Ik vind het toch veel geld voor Badger. Heb tweemaal een week op badger gestookt en ik heb geen verschil ondervonden met de pellets dat ik nu gebruik. (CleanFire) En dit voor 3,3€ per zak!
    Ik begrijp niet waarom zij zoveel duurder zijn? Of is het gewoon het merk dat men betaald?
    pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro wo aug 04, 2010 7:36 pm

hanstandt schreef:Ik vind het toch veel geld voor Badger. Heb tweemaal een week op badger gestookt en ik heb geen verschil ondervonden met de pellets dat ik nu gebruik. (CleanFire) En dit voor 3,3€ per zak!
    Ik begrijp niet waarom zij zoveel duurder zijn? Of is het gewoon het merk dat men betaald?

De papieren zakken mss?van belgische makelij.....

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di aug 10, 2010 3:38 pm

Ik brand normaal Badgers, ook vorige winter merkte ik dat de pellets meer koekten in de vuurkorf.
    Dit was enkel op de badgers die in de winter geproduceerd werden. Misschien heeft het dan ook daar iets mee te maken. Vroeger waren ze zeer stabiel van kwaliteit.
    Ik heb dus opnieuw Badgers gekocht.
    2 paletten a 3.75 euro's per zak. Daarvoor ga ik niet sukkelen... sunny
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 19, 2010 3:08 pm

Vorige week hier in Peer bij ene gestopt die in allerhande brandstoffen doet.

Tot onze verbazing verkocht die ook Badger pellets afgehaald aan €3,35/zak van 15kg.

Dat lijkt mij ook een hele mooie prijs, want een beetje verder zit er ene die verkoopt zijn
    Granilux pellets aan €5/zak van 15 kg.

Trouwens is er iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat bij Badger als die komen leveren met een vrachtwagen met een blaasinstalatie?

Is er dan een minimum afname en hoe zit het met de prijs?

Alvast bedankt.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

Bericht van Block vr nov 19, 2010 3:17 pm

Was een dik jaar geleden minstens 4ton, pas dan even interessant als zakgoed.

pedro
    Admin

Bericht van pedro vr nov 19, 2010 3:18 pm

3,35€ per zak??? klop Das wel hééééél scherp.100% zeker dat het Badgers waren?Moest ik u zijn ik kocht er zoveel ik kon Wink .

Ivm blaasinstallatie,ik weet dat de prijs ook verschilt naargelang de afstand dat ze geblazen moeten worden,als ze bijv een slang moeten leggen over 25m of over 5m,daar zal er ook wel een prijsverschil zitten.
    En minimumafname,tja,ik veronderstel dat die mannen niet gaan komen voor 1000kilo...

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 19, 2010 3:34 pm

Ja hoor zeker weten dat het Badger is, ze zaten in papieren zakken
    en de verkoper heeft de prijs op een foldertje van Badger geschreven.

Daarmee zag ik ook dat ze die leveren met blaasinstalatie.

En het fijne is ook nog dat die brave mens ecocheques zou aanvaarden. heel happy
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32444
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin vr nov 19, 2010 3:37 pm

dan moet je niet vragen wat de grote handelaars eraan verdienen, als deze kleine handelaar ze zelf aan 3.35 kan verkopen met winst.

wat?
    pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro vr nov 19, 2010 3:38 pm

Niet aarzelen zou ik zeggen,en KOPEN Smile

pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro vr nov 19, 2010 3:39 pm

mathias schreef:Pedro,

Dan kan je je wel nog afvragen wat je mag geloven van dit bericht é

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 19, 2010 4:09 pm

Ocharme die pellethandelaars, amper 10% winst op een zakje.. wie gelooft dat eigenlijk nog?
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

Bericht van Block vr nov 19, 2010 4:15 pm

Ik denk wel dat elke handelaar andere voorwaarden heeft. De ééne klant veel betere voorwaarden dan de andere. Dat is in elke sector zo.

Een kleinere verdeler krijgt zeker niet dezelfde prijzen als een grote speler, al is het af fabriek.

Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 19, 2010 5:59 pm

k zal eens stout zijn vandaag en proberen een rekening te maken.
    goedkoopste badgers hier in de streek is 3.85 euro de zak van 15 kg
    als VERDELER van badgerpellets (zie website badger)heeft die mogelijks een korting van 30% en komt op 2.8875 euro/15 kg
    dus die verkoper daar doet nog een halve euro winst per zak.voor die zaak is het misschien wel een aantrekkingsmiddel om klanten te ronselen ?

ik wil hier nogmaals herhalen dat ik niets heb tegen zelfstandigen,die moeten ook hun brood verdienen,investeren enz......
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di nov 23, 2010 9:06 pm

Jumper schreef:Vorige week hier in Peer bij ene gestopt die in allerhande brandstoffen doet.

Tot onze verbazing verkocht die ook Badger pellets afgehaald aan €3,35/zak van 15kg.

Dat lijkt mij ook een hele mooie prijs, want een beetje verder zit er ene die verkoopt zijn
    Granilux pellets aan €5/zak van 15 kg.

Trouwens is er iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat bij Badger als die komen leveren met een vrachtwagen met een blaasinstalatie?

Is er dan een minimum afname en hoe zit het met de prijs?

Alvast bedankt.

Even een rechtzetting;

Ik zei vandaag tegen het vrouwke; zullen we onze stal eens volproppen met die badger pellets aan €3,35/zak?

Waarop ze zei €3,95/zak zekers Shocked , amaaai met heel verbeelding kan ik daar ook €3,95 van maken en dat is ook de prijs waaraan ze verkocht worden.

Embarassed Embarassed Embarassed Sorry ik zal het nooit meer doen, 't moet dus €3,95 de zak zijn en niet €3,35 Embarassed Embarassed Embarassed
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32444
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin di nov 23, 2010 9:15 pm

tis u vergeven pelletforum

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 12:52 pm